پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۰۴
تعداد نظرات: ۱۳۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۵
+ ويرايش دوم
علی سهراب‌پور

يکي از مسائلي که متاسفانه براي بعضي از جوانان عزيز مطرح است و تبديل به يک مشکل بزرگ براي آنان شده، مسئله‌ی زشت استمناء يا همان خود ارضايي است.

 
لازم است قبل از اين که به بررسي خودارضايي از ابعاد مختلف بپردازيم؛ تعريفي از خودارضايي ارائه دهيم.
 
«خودارضايي» که به اين عمل در مردان «استمناء»[1] و در زنان «استشهاء» مي گويند[2] ، به معناي اين است که :«انسان- نعوذبالله- بدون عمل نزديکي و جماع به قصد خروج مني، با خود کاري کند که منجر به خروج مني شود».
 
براي اين که اين تعريف کاملا روشن شود و به سوالات احتمالي پاسخ داده باشيم ذکر چند نکته و مسئله ضروري به نظر مي رسد:
 
نکته ي اول: اين است که احکام مني در زنان با مردان کمي متفاوت است. در مردان اگر ماده ي مني بيرون آيد شخص جنب مي شود. اما در زنان علاوه بر اين حالت اگر از آن ها در زماني که به اوج لذت جنسي رسيده اند رطوبتي بيرون آيد آن رطوبت در حکم مني است و جنب محسوب مي شوند. پس در دختران و زنان اگر مرتکب اين عمل زشت شوند و به اوج لذت جنسي برسند، رطوبتي که در آن حال از آنها خارج مي شودحکم مني دارد ، و عمل آنها استمناء محسوب مي شود. البته چون که این مسئله یک مسئله مهمی است و نظرات مراجع تقلید کمی تفاوت دارد لذا لازم است هر شخص به فتوای مرجع تقلید خود رجوع کند.
 
نکته ي دوم: پزشکان و متخصصان نيز خودارضايي را همين گونه تعريف نموده اند و اگر بعضي از آن ها در تعريف خودارضايي حالت بدون انزال را هم ذکر کرده اند[3] از اين جهت بوده که زنان را هم شامل شود.
 
نکته ي سوم: آن است که از ديدگاه فقهاء و شرع مقدس اسلام اگر شخصي به نيت خروج مني ، با خود کاري کند که مني خارج شود ، اما به هر دليل مني خارج نشود باز اين کار گناه و بدون شک از مصاديق شهوت راني حرام خواهد بود. پس عده اي نبايد اين گونه تصور کنند که اگر مني از آنها خارج نشود مرتکب عمل حرامي نشده اند. پزشکان و متخصصان نيز تصريح دارند که اگر استمناء حتي بدون انزال (خروج مني) باشد باز سبب پيدايش عوارضي در جسم و روح شخص خواهد شد.
 
نکته ي چهارم: استمناء و خودارضايي منحصر در يک حالت خاص و يا يک شيوه ي خاصي نيست، بلکه شامل هر کاري که باعث شود انسان به اوج لذت جنسي و يا ارضاي جنسي- خارج شدن مني- برسد؛ مي شود ولو آن کار، نگاه به يک فيلم مستهجن و يا حتي فکر به مسائل شهوت انگيز به قصد استمناء باشد.
 
متأسفانه بعضي از جوانان متوجه ي اين نکته نيستند و به خيال اينکه استمناء و خودارضايي منحصر در يک حالت خاص است، ناخودآگاه به اين عمل شوم گرفتار مي شوند.
 
نکته ي پنجم: همان گونه که گفتيم استمناء در زنان هم وجود دارد ولي از نظر اسلام و علم روانشناسي عمل آنان را «استشهاء» مي گويند، اما از نظر عوارض و خطرهايي که به بار مي آورد، با عوارض استمناء که در مردان است مساوي است و هيچ فرقي ندارد و بلکه در مواردي شايد خطرات بيشتري هم داشته باشد.
 
خودارضايي و استمناء در واقع، يک نوع کامجوئي بدلي و سوء استفاده کردن شخص از خودش مي باشد. اين کار علاوه بر اين که مانند ساير انحرافات جنسي ديگر از ديدگاه شريعت اسلام حرام و ممنوع است و جزو گناهان کبيره محسوب مي شود، ضررهاي فراواني، هم براي جسم و هم براي روح و روان انسان دارد.
 
شخصي که اين کار را مي کند انواع خطرها و بيماري ها را به سوي خويش دعوت مي کند. اين کار کم کم به صورت يک عادت مي شود و انسان را به خود معتاد مي کند و در واقع اين همان نقطه ي آغاز بدبختي و هلاکت شخص است.
 
خودارضايي، تمام توان و نيروي انسان را از بين مي برد و بدن سالم و قوي انسان را، در برابر کوچک ترين بيماري ضعيف و ناتوان مي سازد حتي به گونه اي- که به گفته ي متخصصان- يک سرماخوردگي همراه با تب مي تواند انسان مبتلا را به مرز مرگ پيش ببرد. لذا دين مبين اسلام براي اينکه اين ضربه سهمگين بر پيکر نورس و رشيد نوجوانان و جوانان وارد نشود و روح و روان آنان از اين مخرب ها در امان بماند اين عمل شوم را حرام کرده است.
 
ما در این مقاله سعی و تلاش داریم تا این مطلب را از ابعاد مختلف بررسی کنیم و جوانان را با خطرات و راه رهایی از این کار خطرناک آشنا سازیم به امید اینکه مانعی باشد از ارتکاب به این عمل و انگیزه‌ای بر ترک برای کسانی که مشغول به این کار هستند. لذا مطالب خود را در پنچ قسمت ارائه می‌کنیم:
 
1. استمناء و خود ارضایی از دیدگاه قرآن و روایات
2. استمناء و خود ارضایی از دیدگاه دانشمندان و محققان
3. ضررهای استمناء و خود ارضایی
4. دستورهای ده گانه برای ترک استمناء و خود ارضایی
 
 1. استمناء و خود ارضایی از دیدگاه قرآن و روایات
 
در هيچ کدام از اديان آسماني خودارضايي و استمناء جايز شمرده نشده است، دين مبين اسلام نيز، همانند ساير اديان اين عمل زشت و عادت شوم را حرام و ممنوع مي داند و آن را جزء گناهان کبيره برمي شمرد و تمام فقهاء و مراجع هم، فتوي به حرمت آن داده و آن را جزء مبطلات روزه برشمرده اند و احکام خاصي را براي آن ذکر نموده اند.
 
قرآن کريم در سوره ي مؤمنون آيه‌ي 7 مي فرمايد: «... فَمَنِ ابْتَغَى وَرَاءَ ذَلِكَ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْعَادُونَ؛ هر کس راهي، غير از همسر و کنيزش (جهت بهره گيري جنسي) طلب کند، از تجاوزکاران است». اين آيه بدون شک بر اين مسئله دلالت مي کند که اگر شخصي بخواهد راهي غير از همسر و کنيز[4] خود براي دفع شهوت خويش برگزيند از گنهکاران و متجاوزين به حکم الهي و انساني است. و واضح است که خودارضايي هم ، راهي غير از همسر و کنيز است

پيامبر اکرم(صلي الله عليه و آله) فرمودند: «اَلا لَعنَهُ اللهِ و المَلائِکَهِ والنّاسِ اَجمَعينَ... عَلي ناکِحِ يدِه؛[5] لعنت خداوند و فرشتگان و مردم همگي... بر کسي که خودارضايي کند.»
 
امام صادق (عليه السلام) در مورد شخصي که - نعوذبالله - خودارضايي مي کند فرمودند: «ثَلاثَهٌ لا يکَلِّمُهُم اللهُ يومَ القيامهِ و لا ينظُرُ اِليهِم و لا يزکّيهمِ و لَهُم عذابٌ اَليمٌ.... النّاکِحُ نَفسَهُ؛[6] سه کس هستند که خداوند روز قيامت با آن ها نه سخن مي گويد، نه، به آنان نگاه مي کند و نه پاکشان مي دارد و عذابي دردناک دارند: (يکي از آنها) کسي است که با خود ازدواج مي کند (خودارضايي مي کند)».
 
همچنين امام صادق (عليه السلام) در حديث ديگري، در پاسخ شخصي که از استمناء و خودارضايي سؤال کرد، فرمودند: «اِثمٌ عظيمٌ قَد نَهي الله ُتعا لي عَنهُ في کتابهِ، و فاعلُهُ کَناکِحِ نفسِه و لَو علمتُ بِمَن يفعُلُه ما اکلتُ مَعَه؛[7] (خودارضايي) گناه بزرگي است که خداي متعال در کتاب خود، از آن نهي فرموده است و شخصي که اين کار را مي کند مانند کسي است که با خودش ازدواج کند و اگر بدانم کسي اين کار را مي کند، هرگز با او غذا نمي خورم».
 
تذکر: اگر کسی بر اثر استمناء منی از او خارج شود غسل جنابت بر او واجب می شود. - البته همانگونه که در ابتدا گفتیم خروج منی در زنان با مردان متفاوت است.
 
2. استمناء و خود ارضايي از نگاه دانشمندان و محققان
 
 «کانت» در خصوص اين عمل شوم، چنين مي نويسد: «هيچ چيز به اندازه ي کام گرفتن از خود(خودارضايي)، ذهن و جسم را ضعيف نمي کند و اين نوع شهوتراني با طبيعت (آدمي) به کلي مغاير است، (اما) نبايد هم اين موضوع از کودک ( نوجوان و جوان) پنهان بماند، بايد آن را با همه ي زشتي اش پيش روي وي قرار داده، و گفت بدين طريق از توليد مثل مي افتد. بايد به وي گوشزد کرد که اين عادت زشت، بيش از هر چيز ديگري قدرت جسمي اش را نابود مي کند؛ با اين کار دچار پيري زودرس مي شود، هوشش زيان فراوان مي بيند... »[8]
 
«کينزي» يکي ديگر از محققان که ساليان دراز به تحقيق درباره مسائل جنسي پرداخته، مي نويسد: «مشکل است تصور کرد چيزي بهتر از اين عمل بتواند به طور مداوم به شخصيت فرد، لطمه بزند.»[9] وي در مورد زنان مبتلا معتقد است: «هيچ نوع فعاليت جنسي ديگر مثل اين عمل ناراحتي و نگراني خاطر زنان را فراهم نمي سازد.»[10]
 
مشاهدات دکتر هوچين سون ثابت مي کند: «عموم ناراحتي‌هاي مربوط به دستگاه تناسلي از آثار «استمناء» و ناراحتي‌هاي شبکيه چشم و مشيميه از آن سرچشمه مي‌گيرد»[۱۱] نويسنده مزبور تصريح مي کند: «اشخاصي که به اين عادت مذموم مبتلا هستند به محض گرفتاري به يکي از بيماري‌هاي وخيم به آساني نمي‌توانند گريبان خود را از چنگال مرگ نجات دهند.» [۱۲]
 
«هوفمان» مي‌گويد: جواني را ديدم که از پانزده سالگي گرفتار اين اعتياد شوم شده بود و تا سن 22 سالگي آن را ادامه داده بود. او چنان دچار ضعف قواي جسماني گرديد که هنگامي که مي‌خواست کتابي را بخواند چشم‌هايش سياهي رفته، سرش درد مي‌گرفت، حالتي شبيه سرسام به او دست داده بود، مانند افراد مست دچار سر گيچه شده بود، حدقه‌هاي چشم او بيش از حد معمولي گشاد و باز شده، و در قعر چشم‌هاي خود درد شديدي احساس مي‌کرد».[۱۳]
 
3. ضررهاي استمناء و خود ارضایی
 
برای استمناء و خود ارضایی (یا جلق) ضررهای فراوانی بر شمرده‌اند، که ما در سه بخش آنها را بازگو می‌کنیم:
 
ضررهای جسمانی:
 
کمر درد، کم خونی، لاغری، پیری زود رس، ضعف مفاصل، ضعف عمومی بدن، ضعف چشم و بینایی، عقیم شدن و ناتوانی در تولید مثل، انزال زودرس، تنگی نفس، لرزش دست، زشتی چهره و از بین رفتن طراوت صورت، خرابی اشتها. ضررهای روحی و روانی: ضعف حافظه و حواس پرتی، شک و تردید، خود کم بینی، افسردگی، ضعف اعصاب و پرخاش‌گری، تند خویی، ضعف اراده، کسالت دائمی، حسادت.
 
ضررهای اجتماعی:
 
فرار از اجتماع، بی میل شدن به همسر و ازدواج، بی غیرت شدن، از بین رفتن عزت، پاکی و شرافت، احساس طرد شدن، میل به گوشه گیری، ناتوانی در ارتباط با همسر، ناسازگاری خانوادگی .
 
4. دستورهای ده گانه برای ترک استمناء و خودارضایی
 
اکنون که این حقایق روشن شد،قبل از بیان دستورهای ده گانه توجه جوانان عزیزی که دچار این عادت شوم جنسی شده‌اند را به چند نکته جلب می‌کنم:
 
1- نکته‌ی مهمی که مبتلایان باید توجه زیادی به آن داشته باشند؛ این نکته است که، هر زمان تصمیم به ترک و توبه از این گناه خود گرفتند، یقین داشته باشند که خداوند نیز توبه آنان را خواهد پذیرفت و با دیده رحمت و مغفرت به آنان خواهد نگریست. چرا که خداوند دوست دارد بندگانش از گناهان خود دور شوند و بسوی خوبی روی آورند. بنابراین آن آیات و روایاتی که در اول مطلب ذکر شد یقیناً شامل کسانی که توبه کنند و تصمییم به ترک بگیرند نخواهد شد.
 
2- مطلب مهم دیگری که مبتلایان باید بدانند آن است که این عادت شوم با همه آثار مرگبارش قابل معالجه و درمان است. به گواهی پزشکان متخصص و بسیاری از افرادی که مبتلا بوده‌اند این عادت زشت اگر از طریق صحیح با آن مقابله شود قابل علاج خواهد بود. جوانان باید بدانند یاس و ناامیدی از معالجه بزرگترین سد راه آنهاست. (دقت کنید)
 
3- سومین مطلبی که جوانان باید بدانند آن است که برای ترک هر عادت، قبل از هر چیز، نیاز به یک اراده و تصمیمی جدی و محکم هست. شاید خیلی‌ها این موضوع را یک مسئله ساده تلقی کنند اما ما می‌گوییم بیش از آنچه تصور می‌کنید این موضوع مهم و اساسی و موثر است. برای اینکه بتوانید یک تصمیم محکم و راسخ بگیرید به عواقب و ضررهای این کار (که ذکر کردیم) خوب بیاندیشید و چندین بار آن را مرور کنید و بعد یک تصمیم راسخ و خلل ناپذیر بگیرید. شاید عده‌ای از مبتلایان این موضوع را مطرح کنند که (ما هم دوست داریم این عادت شوم را ترک کنیم ولی چه کنیم که قادر به تصمیم گرفتن هم نیستیم و نیروی اراده خود را از دست داده‌ایم و واقعاً قادر به گرفتن تصمیم و اراده نیستیم) ما در جواب این عده خواهیم گفت[۱۴]: ما به این موضوع توجه داریم ولی شما هم به پاسخ ما کاملاً توجه و دقت کنید:
 
ما از شما می پرسیم: «آیا هرگز شده در پیش روی پدر و مادر و برادر، دبیر و یا شخص محترم دیگری آشکارا دست به این کار بزنید هر قدر هم (مثلاً) ناراحت باشید؟... حتماً خواهید گفت: نه. می‌پرسیم: چرا؟ می‌گویيد: آخر چنین کاری شرم آور است! می‌گوییم: معنی سخن شما این است؛ چون این کار شرم آور است ما تصمیم گرفته‌ایم در پیش روی آنها انجام ندهیم! این موضوع بخوبی ثابت می‌کند که شما هرگز آنطور که خیال می‌کنید بی‌اراده و بی‌اختیار به سوی این عمل کشانده نمی‌شوید، اگر بی‌اختیار و فاقد اراده بودید برای شما حضور این افراد و عدم آن کوچک‌ترین تفاوتی نداشت! شما باید بکوشید این «اراده‌ي نیرومند خود» را که در چنین مواردی به کار می‌اندازید به همه جا گسترش دهید، این سرمایه در وجود شما هست پس چرا از آن استفاده نمی‌کنید؟ (شما می‌توانید)
 
4- چهارمین مطلبی که هست آن است که شاید بعضی‌ها بگویند ما بارها تصمیم گرفته‌ایم که این کار را ترک کنیم ولی تصمیم را شکسته‌ایم. ما به این افراد خواهیم گفت: «شکستن تصمیم به معنی از بین رفتن همه آثار آن در وجود انسان نیست، همین تصمیم شکسته شده رسوباتی در اعماق دل و روح انسان باقی می‌گذارد و زمینه را برای تصمیم نهایی بیش از گذشته، آماده می‌سازد (دقت کنید).
 
اجازه بدهید مثالی برای شما بیان کنیم: «بسیاری از اوقات انسان می‌کوشد با پای خود از کوهی بالا برود و یا با اتومبیل از یک سربالایی تند بگذرد، دفعه اول و دوم و گاهی دفعه دهم عقب گرد می‌کند و نمی‌تواند، ولی آخرین بار موفق می‌شود و از آن می‌گذرد، این سخن به این معنی نیست که در دفعات اول هیچ کاری انجام نداده بلکه هر دفعه که برای عبور از این راه دشوار اقدام نموده و عقب رفته به طور ناخود آگاه یک مقدار آمادگی آموخته و ذخیره کرده و بالاخره در پایان پیروز شده است.»[۱۵]
 
بنابراین هیچ‌گاه ناامید نشوید، بلکه با یک تصمیم راسخ و آهنین به پیش بروید. ما در این قسمت ده دستور برای ترک این عادت ذکر کرده‌ایم (این ده دستور – البته با کمی تصرف - بر اساس کتاب مشکلات جنسی جوانان؛ نوشته حضرت آیت الله العظمي مکارم شيرازي می‌باشد) و مطمئن هستیم که اگر کسی یک ماه (فقط یک ماه) دقیقاً طبق این دستورات عمل کند به لطف خدا بر این عادت شوم پیروز خواهد شد پس با عزمی راسخ شروع کنید.
 
دستورهای ده گانه
 
1- اجتنباب از هر گونه تحريک مصنوعي
 
اگر کسي انتظار داشته باشد که هر شب در برابر ماهواره ناظر صحنه‌هاي هوس‌آلود «فيلم هاي سکسي» باشد و همه روز قسمت مهمي از وقت گران‌بهاي خود را به مطالعه «رمان‌هاي عشقي» و تماشاي «عکس‌هاي شهوت انگيز» بگذراند و در کوچه و بازار با ولع تمام به دختران و زنان نگاه کند و اندام آنان را وراندازي کند و با اين همه باز هيچ‌گونه آلودگي پيدا نکند سخت در اشتباه است. اينگونه «تحريکات مصنوعي» که هيچ‌گونه ضرورتي هم ندارد، مسير فکر هر جواني را ار مسائل اصولي زندگي تغيير مي‌دهد و بسوي مسائل جنسي، آنهم بصورت حاد و طغيان‌گر مي‌کشاند. شب و روز، آنها را دريک حال اضطراب دائمي عصبي که آثار نامطلوب آن بر تمام وجود آنان سايه خواهد افکند نگه مي‌دارد. ادامه اين تحريکات دائمي بهترين فصول زندگي –يعني دوران جواني – را بر باد مي‌دهد و اعصاب جوانان را در هم مي‌کوبد. همه جوانان عزيز – مخصوصاً آنهايي که داراي پاره‌اي از عادت‌هاي غلط جنسي هستند - بايد بشدت از اينگونه امور بپرهيزند و آرامش فکري خود را بي‌جهت بر هم نزنند. براي موفقيت در اين قسمت لازم است سرگرمي‌هاي سالم و مناسبي براي اوقات فراغت خود انتخاب کنند، اين سرگرمي‌ها ممکن است: ورزش‌هاي فردي و دسته جمعي پياده‌روي در هواي آزاد مطالعه کتب سودمند و مفيد پرورش گل در منزل و به طور کلي کارهاي کشاورزي کارهاي دستي شرکت در مجالس علمي و اخلاقي باشد.
 
2- تهيه برنامه فشرده و تمام وقت
 
جوانان بايد به طور حتم براي تمام شبانه روز خود برنامه تنظيم کنند بطوري که یک ساعت وقت بيکار و بدون برنامه نداشته باشند. نمي‌گوييم مرتباً درس بخوانند يا کار کنند، بلکه مي‌گوييم اگر تفريح يا ورزش هم دارند برنامه داشته باشند، و يک ساعت، خالي از برنامه نباشد. جوانان بايد بدانند بزرگترين بدبختي براي يک جوان اين است که وقت‌هاي خالي از هرگونه برنامه داشته باشد. ممکن است جواني بيکار باشد و جوياي کار، اما در عين حال براي شب و روز خود برنامه‌اي تهيه کند، اعم از مطالعه و تفريح و استراحت و مانند آن. حتي اگر جوانان بتوانند برنامه روزانه خود را کمي بيش از مقدار وقتشان تنظيم کنند بطوري که فکر آنها حتي يک لحظه بيکار به معني واقعي نباشد بهتر است، زيرا اشتغالات فراوان فکري، اثر عميقي در انصراف فکر از عادات شوم دارد. بسيار ديده شده که افراد معتاد به سيگار در روزهاي تعطيلي چند برابر روزهايي که مشغول کار هستند سيگار دود مي‌کنند، اين تفاوت فاحش، اثر همان اشتغال فکر و اعصاب و بدن به کارهاي مثبت و انصراف از کارهاي بيهوده يا زيان‌آور در ايام غير تعطيلي است. خلاصه افرادي که گرفتار اعتيادهاي غلط جنسي هستند اگر برنامه‌ی مشغول کننده‌اي براي تمام وقت خود نداشته باشند به آساني نمي‌توانند اين عادت را از سر خود دور کنند، و تهيه چنين برنامه‌اي از موثرترين عوامل ترک اعتياد است. مطمئاً با تهيه چنين برنامه‌اي قسمت مهمي از مشکلات ترک اين اعتياد را پشت سر خود خواهد گذاشت.
 
3- توجه مخصوص به ورزش
 
معروف است ورزشکاران نسبت به مسائل جنسي کم علاقه هستند، چون ورزش مقدار فراواني از انرژي‌هاي بدني و فکري آنها را به خود اختصاص مي‌دهد و طبعا از مسائل ديگر کم مي‌کند. به همين دليل براي جلوگيري از تحريکات زياد جنسي لازم است جوانان برنامه‌هاي وسيع و متنوع ورزشي انتخاب کنند. مبتلايان به اين عادت شوم غالبا افرادي گوشه‌گير، منزوي، کم تحرک و خمود هستند و همين گوشه گيري و انزوا و عدم تحرک وضع آنها را تشديد مي‌کند و اگر از اين وضع به کلي در آيند و زندگي خود را با تحرک زياد بياميزند اثر عميقي در بهبود حال آنها و ترک عادتشان خواهد بخشيد. اينگونه افراد معمولاً اعصاب ضعيف و ناتواني دارند و ورزش‌هاي متنوع و مناسب در تقويت اعصاب آنها فوق‌العاده موثر است. اين افراد هر چه وقت اضافي دارند بايد به بازي‌هاي گوناگون ورزشي و يا پياده‌روي در هواي آزاد تخصيص دهند تا هم سلامت از دست رفته خود را بازيابند و هم قسمي از انرژي‌هاي جسمي و فکري آنها متوجه اين قسمت گردد. به همان اندازه که تحرک و ورزش‌هاي فردي و دسته جمعي براي آنها مفيد است، انزوا و به گوشه‌اي خزيدن و در فکر فرو رفتن براي اين قبيل افراد سم مهلک است که بايد به هر قيمتي شده از آن دوري گزينند. اين توصيه را فراموش نکنيد و آثار معجزه آساي آن را ببينيد، در روز آن قدر ورزش کنيد که خسته شويد و شب هنگام به محض اينکه در بستر آرميديد در خواب عميقي فرو خواهيد رفت و از شر بسياري از خيالات و افکار مضر و کشنده که در اين موقع به سراغ جوانان مي آيد در امان خواهيد بود!
 
4- بايد عادتي جانشين عادتي گردد
 
روانشناسان مي‌گويند: براي ترک يک عادت بد حتما بايد سراغ عادت خوب رفت و آن را جانشين عادت بد نمود. مثلا کساني که عادت به قمار دارند و با اينکه تمام زيان‌هاي آن را مي‌بينند و حس مي‌کنند، باز حاضر نيستند آن را ترک گويند، و به گفته خودشان وقت قمار که مي‌رسد نمي‌فهمند چه نيرويي آنها را مانند يک اسير و برده به سوي اين عمل که عقل و وجدانشان آن را محکوم ساخته مي‌کشانند؟! چنين کساني براي اينکه بر اين عادات غلط پيروز شوند حتما بايد در همان ساعات، بازي صحيحي را (مانند يک مسابقه ورزشي سالم) جانشين قمار کنند تا اين عادت بد به اصطلاح از سر آنها بپرد. و به عبارت ديگر انرژي خاصي که تحت تاثير انگيزه عادت در آن حال تحريک مي‌گردد به اين سمت کشيده شود و مصرف گردد بدون اينکه هيچ‌گونه واکنش نامطلوبي داشته باشد (دقت کنيد)
 
در مورد عادات بد جنسي بايد درست در همان ساعاتي که انگيزه آن در مبتلايان توليد مي‌شود به سراغ برنامه خاصي که براي چنين ساعتي از قبل پيش بيني کرده‌اند بروند، به سراغ مسابقه علمي، ورزشي، مسابقه هوش، مطالعه يک اثر جالب، يک ورزش مورد علاقه مانند کوهنوردي، اسب سواري و ... اين کار را آن قدر ادامه دهند که جانشين عادت بد سابق شود.
 
5- پرهيز مطلق از تنهايي
 
اينگونه افراد بايد حتما و بدون هيچ‌گونه قيد و شرطي از تنها ماندن به شدت اجتناب و دوري کنند. هرگز تنها نباشند؛ در خانه نمانند، شب در اطاق تنها نخوابند، تنها براي مطالعه به نقاط خلوت نروند. و به محض اينکه در محيطي احساس کردند تنها هستند از آن محيط بيرون بروند. اينگونه افراد مخصوصا بايد اين نکته را فراموش نکنند که به مجرد اينکه نخستين تحريک را در خود حس مي‌کنند بلافاصله برخيزند و سرگرم کار ديگري شوند. فراموش کردن اين تذکر غالبا گران تمام مي‌شود. تنهايي، محيط کاملا مساعدي است براي پرورش ميکروب اين اعتياد در فکر هر جوان، و تمام جواناني که مي‌خواهند خوشبخت و سالم و از خطرات عظيم استمناء در امان باشند بايد از تنهايي بپرهيزند.
 
6- ازدواج در نخستين فرصت
 
اين افراد اگر امکاناتشان اجازه مي‌دهد بايد در نخستين فرصت ازدواج کنند حتي اگر امکانات آنها «تنها» براي انتخاب نامزد (البته نامزد مشروع که عقد شرعي آن اجرا شده باشد) فراهم است بايد اين فرصت را نيز از دست ندهند.
 
خلاصه ازدواج تاثير قابل توجهي در مبارزه با اين انحراف جنسي دارد و در صورتي که دامنه توقعات را کوتاه و تشريفات زايد و بي‌جا را از آن حذف کنند کاري است بسيار سهل و ساده و آسان، ولي متاسفانه يک سلسله اوهام و قيود غلط، دست و پاي غالب طبقات را _اعم از تحصيل کرده و بي سواد - در اين قسمت بسته است. بعضي از جوانان معتاد از ازدواج وحشت دارند، ولي اين وحشت کاملاً بي اساس است زيرا با بکار بستن دستورها هم ترک اين اعتياد آسان است و هم پيروزي در تمام مراحل ازدواج و زناشويي.
 
7- تلقين و تقويت اراده
 
«تلقين» نيز در مبارزه با اين عادت نقش مهمي را بازي مي‌کند. افراد معتاد بايد مرتبا به خود تلقين کنند که به خوبي قادر هستند اين عادت زشت را ترک گويند. براي اينکه تلقين در آنها اثر قوي و سريع ببخشد آن طور که يکي از اطباي روانشناس (دکتر ويکتور پوشه فرانسوي) مي‌گويد- بايد تلقين را به صورت زير چندين روز پشت سر هم ادامه دهند- همه روز در محل آرامي که چيزي فکر آنها را بخود مشغول نسازد، فکر خود را متمرکز ساخته و با کلمات شمرده و محکم اين جمله را تکرار کنند: «من به خوبي قادر هستم اين عادت بد را از خود دور کنم، من قادرم»! تکرار اين تلقين ساده اثر عجيبي در تقويت روحيه و ترک اين عادت و هر عادت بدي دارد (مي توانيد آزمايش کنيد). علاوه بر اين بايد براي تقويت اراده از مطالعه کتاب‌هاي رواني که براي تقويت و رشد شخصيت و تقويت اراده نوشته شده است غفلت نورزند، [۱۶] (به پاورقی 16 مراجعه کنید) زيرا همانطور که دانستيم – و همه معتاداني که موفق به ترک اين عادت بد و ساير اعتيادهاي ناپسند شده‌اند اعتراف دارند - نخستين گام در اين راه «اراده و تصميم» است.
 
8- پرهيز کامل از معاشرت و همنشيني با افراد منحرف و مبتلا به اين عادت بد
 
در همه اوقات مخصوصاً دوران مبارزه، بايد به طور مطلق دوري جست همانطور که از مبتلايان به «وبا» فرار مي‌کنند. علاوه بر اين بايد زيان‌ها و عواقب دردناک و مرگبار اين عمل را هرگز از خاطر خود دور نگه ندارند و هرگز گوش به سخنان وسوسه انگيز اين و آن ندهند. نقش معاشران بد و فاسد در ابتلاي به اين انحراف، و ادامه آن، بسيار عجيب است! آنها براي اينکه کمتر احساس گناه و بدبختي کنند سعي دارند افراد ديگري را نيز مبتلاً سازند و به سرنوشت غم انگيز خود گرفتار نمايند، لذا همواره مي‌کوشند با سخنان وسوسه انگيز اين عمل شوم و زشت را لذت بخش و کم ضرر جلوه دهند، ولي جوانان بيدار هرگز در دام وسوسه‌هاي شيطاني آنها نمي‌افتند.
 
9- تقويت عمومي و رژيم غذايي داشتن
 
يک رژيم غذايي کامل و سالم که موجب تقويت عمومي بدن گردد نيز در مبارزه با اين عادت که در بسياري از مواقع از ضعف اعصاب سرچشمه مي‌گيرد و يا خود عامل ضعف اعصاب است تاثير قابل توجهي دارد. استحمام با آب سرد (البته در مواقعي که وضع هوا اجازه مي‌دهد) و سپس ماساژ دادن بدن با حوله نيز کمک موثري به اينگونه افراد مي‌تواند بنمايد. همچنين اينگونه افراد بايد به شدت از پوشيدت لباس‌هاي تنگ و چسبان که عامل موثري براي تحريک مصنوعي است بپرهيزد، اينگونه لباس‌ها اصولاً براي همه جوانان زيانبخش و حتي گاه خطرناک است؛ هم به نمو و رشد طبيعي جسم آنها صدمه مي‌زند و هم وسوسه انگيز و تحريک آميز است.
 
10- استمداد از نيروي ايمان و عقايد مذهبي
 
نيروي ايمان و عقيده مذهبي مي‌تواند بزرگترين کمک را به اين مبتلايان کند و آنها را به زودي از چنگال اين عادت بد نجات بخشد. اينگونه افراد هرگز نبايد خود را يک فرد نفرين شده و مطرود درگاه خداوند بدانند (با همان توضیحی که در نکته اول گفتیم) بلکه بايدبه لطف خداوند يزرگ کاملا اميدوار باشند و هنگام نماز و پس از نماز که سر به سجده گذاشته و با آفريننده مهربان و بخشنده خود راز و نياز مي‌کنند با تمام دل و جان و با تمام ذرات وجود خويش از او بخواهند که آنها را در ترک اين عادت زشت ياري کند و از چنگال آن برهاند و مطمناً هر گاه با جان و دل به او توجه نمايند، لطف خداوند مهربان به ياري آنها خواهد شتافت و در اين مبارزه حياتي پيروز خواهند شد. و نيز بايد در همه جا و در همه حال او را حاضر و ناظر بدانند و هرگز به خود اجازه ندهند در پيشگاه مقدس او دست به چنين کار خلافي بزنند. باز می‌گوییم ما اطمينال کامل داريم اگر مبتلايان دستورهاي بالا را دقيقاً (فقط براي يک ماه) به کار ببندند از شر اين انحراف رهايي خواهند يافت.

ايميل نويسنده: alisohrabpoor@gmail.com
 
پاورقی -----------------------------------------------------------------------

[1] Masturbation
 
[2] «جلق» نيز نام ديگر خود ارضايي مي باشد.
 
[3] . سيد رضا پاک نژاد،اولين دانشگاه و آخرين پيامبر، ج 16، ص 209.
 
[4] . منظور از کنيز«زنان برده» مي باشد، مشروط به شرائط متعددي که در کتب فقهي آمده و چنان نيست که هر کنيزي به صاحب آن حلال باشد. (آيت الله ناصر مکارم شيرازي با همکاري جمعي از نويسندگان، تفسير نمونه، ج14، ص 199،چاپ اول،انتشارات دارالکتب الاسلاميه،1374).
 
[5] .آيت الله محمد محمدي ري شهري؛ ميزان الحکمه، ج 12، باب الاستمناء، ح 19048.
 
[6] . شيخ حر عاملي ؛ وسائل الشيعه، ج 2، ص 131، ح 1709، چاپ اول، موسسه آل البيت قم،1409 ه ق.
 
[7] . علامه مجلسي؛ بحارالانوار، ج101، ص 30 ، موسسه الوفاء، بيروت- لبنان،1404 ه ق.
 
[8] .کانت؛ تعليم و تربيت، ترجمه دکتر غلامحسين شکوهي، ص 157، چاپ چهارم، موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران،1374.
 
[9] . دکتر محمد رضا شرفي؛ دنياي نوجوان، ص 231. مؤسسه فرهنگي منادي تربيت، چاپ يازدهم ـ 1386.
 
[10] . همان، ص 231.
 
[11] آیت الله العظمی مکارم شیرازی، مشکلات جنسی جوانان، ص 139-141 .
 
[12] همان
 
[13] همان، ص 139
 
[14] برگرفته از مشکلات جنسی جوانان
 
[15] آیت الله العظمی مکارم شیرازی، مشکلات جنسی جوانان، ص 156
 
[16] کتاب «معجزه اراده» نوشته نورمن وینسنت پیل، ترجمه وجیهه آزرمی از انتشارات انجمن اولیا و مربیان کتاب مناسبی می‌باشد. همچنین کتاب «راه غلبه بر نگرانی ها و نا امیدی ها» نگارش محمد جعفر امامی از انتشارات نسل جوان .
 
 
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۳۶
ناشناس
|
-
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۱
30
3
خيلي مطالب خوبي نوشتين من بارها وبارها دنبال اين مطالب بودم نه فقط براي خودم بلكه براي اگاهي كامل جوانان كه خوشبختانه پيداكردم خيلي ازتون ممنون هستم مطالب ارزنده اي هست براي جوانها انشا الله موفق باشين.
ناشناس
|
-
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۳
33
3
مطالبتون خيلي خوبه.ولي-ولي 1مشكلي كه هست اينكه جواني كه نمي تونه ازدواج كنه ويا نمي خواد با كسي روابط نا مشروع داشته باشه بايد چيكار كنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۸۷/۰۸/۳۰
37
4
نوشته خیلی طولانی بود جوونها حوصلشون کمتر از این حرفهاست
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۸۷/۰۸/۳۰
34
3
خیلی عالی بود
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۸۷/۰۸/۳۰
31
1
ممنون از آقای سهرابی .ای کاش رسانه ها بیشتر به این معضل می پرداختند.بزرگترین مساله امروز جامعه ما مسائله استمناست.به خیال خودمان جامعه مذهبی داریم ولی در واقع بی بند و بارترینیم.درست است که کاباره نداریم اما اکثر مردم دچار بیماری استمنا هست.که زیانبارتر و گناه آلود تر از هر رابطه ایست.به نظر من اگر ما هم ... داشتیم ولی استمنا نمی کردیم مسلمان تر از حالا بودیم.

من الله توفیق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۴
32
2
به نام خدا
بنده الان حدود 24 سال دارم وحدود 12 سال به این کار مشغول بودم.تمام مطالب نوشته شده را به عینه دراین 12 سال با تمام وجود درک کردم وبه مصائبی واقعادردناک گرفتار شدم.
مطالب گفته شده بسیار موثر است چون آن ها را کاملا اجرا کردموجواب داد.
به خاطر مطالبتان کمال تشکر رادارم وامیدوارم که کسی پیدا نشود که به این مصیبت دچار باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۸
35
0
sepasgozaram.koda be.soma.omryba.ezzat.va.150sale.bedahad
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۸۷/۰۹/۲۲
80
0
به نظر شما كسي كه چند سال اين كارو ادامه داده چه راهي واسش مونده با اين كار اون همه چيزو از دست داده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۸۷/۰۹/۲۶
31
2
در جواب نظر قبلی
به نظر من اگه کسی واقعا یک این ده دستوری را که نوشته ایم دقیق انجام دهد مطمنا به لطف خدا این عادت زشت رو ترک خواهد کرد
علی سهراب پور
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۸۷/۰۹/۲۷
30
0
خيلي خوب نوشتين ولي چيكار كنم أخه من هم خود ارضايي ميكنم و هم ... كمكم كنه تصميم گرفتم خوبشم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۰
0
0
من امكان ازدواج ندارم و چند ساله به خاطر اينكه دوست ندارم رابطه نامشرع با كسي داشته باشم اين عمل رو انجام ميدم اما واقعا خسته شدم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۴
0
1
سلام مطالبتون جالب بود مخصوصا برای من که فردمعتقدی هستم ومتاسفانه چندوقتی بودکه دچار این مشکل شده بودم ممنونم والتماس دعا
ناشناس
|
United States
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۶
0
1
خیلی خوب بود دست و پنجتون درد نکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۶
1
0
از مطالب خوبتان متشکر
1-آیا استمناء در مورد زن نیز وجود دارد. زیرا از او که منی خارج نمی شود؟
2- برای ترک این عادت چه باید کرد؟
3- اگر کسی این کار را انجام میداده چه باید بکند؟ آیا گناه او بخشده میشود؟ آیا فقط توبه کردن کافی میباشد یا باید کفاره بدهد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۳۰
0
1
با سلام

در پاسخ به این دوست عزیز باید عرض کنم:
1- همانگونه که در مطالب نوشته ایم استمناء در زنان هم هست و امکان دارد که از زنان هم منی بیرون بیاید

2- ما ده دستور مهم برای ترک این عادت را در مطالب ذکر کرده ایم

3- جواب سوال سومتان را هم در مطالب ذکر کرده ام که می توانید با مطالعه مطلب جواب تمام سوالاتتان را به طور مفصل به دست بیاورید

موفق و پیروز باشید

علی سهراب پور
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۶
0
1
سلام،سايتتون عاليه مي خواستم بپرسم:من يه دختر19ساله هستم من يه مدتي كه گاهي موقع ها باخودم كاري ميكنم كه تحريك ميشم مثلا بابالش يابادست ميخواستم بپرسم همون خودارضايي؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۷
0
4
با سلام اگه اجازه بدید یه روش دیگه نیز برای ترک این عادت زشت که خودم اونرو تجربه کردم خدمتتون عرض کنم آن هم معامله کردن با خدا و توسل به اهل بیت است اگه واقعا تصمیم به ترک این عمل گرفتید با خدا معامله کنید و از او بخواهید در عوض ترک این گناه به شما قدرت،اراده و موفقیت در تمام زندگی رو بهتون بده من خودم با خدا چنین معامله ایی کردم و موفق شدم و در عوض ترک این عادت از او خواستم به من یه همسر مناسب بده خدا هم بسیار عالی جوابمو داد شما هم اگه این معامله رو با خدا انجام بدین حتما موفق می شین.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۲
0
0
سايتتون عاليه
ناشناس
|
-
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
خیلی آلی بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۳۰
0
1
عالی بود روی من تاثیر گذاشت فردا نزدیک است برای سلامتی ارزودارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۴/۱۹
0
2
خيلي خوت است راهكار خوبي است من فعلا تو تركم دعا كنيد نجات پيدا كنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۰
0
1
من خود مبتلا به این امر هستم تا حالا هم ترک کرده ام اما شب ها وقتی به خصوص زود می خوابم دچار انزال به مقدار زیاد شده ام لطفاً راه حلی برای من به ایمیل من ارسال کنید . ضمنا ً از مطالب گفته شده کمال تشکر را دارم . من دانشجو هستم وفعلاً امکان ازدواج برایم فراهم نیست .20/4/1388
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۵
0
0
از حاج اقا تشكر كنيد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۴/۲۸
0
1
سلام من چه کنم که بارها این موارد را خواندهام ولی نتوانستم اجرا کنم.در ضمن اگر از فردنگذارد منی بیرون بیاید چطور آیا باز هم گناه کرده است. چرا بعضی افراد بیشترین کشش جنسی نسبت دختر بچه ها دارند با تشکر
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۲
0
1
من به کمک اموزه های شما الان نزدیک به 15 ساله که دیگه جلق نزدم.
ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۷
0
1
خیلی خیلی خیلی خیلی سخت ولی میشه مهم اینکه بخوایم من خواستم شد از شرش راهت شدم شما هم میتونید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۸
0
0
عهدکردم که دگر می نخورم به جز از امشب شب و فردا شب دگر
ما در سر روضه ها لعنت به یزیدیان و کوفیان میفرستیم که به امام زمانشان خیانت کردند ولی من باید لعنت به خودم بفرستم که چرا الان با این کارهایم امامم را تنها گذاشتم امیدوارم آقا خودشان به ما کمک کنند با این همت صفری که من دارم ان شاءالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۶
0
1
خوب بود متشکرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۷
0
1
خدا اجرت بده ، نوشته هات اونقدر دلنشین بود که کارساز شد و باعث شد که برای همیشه این عمل زشت کنار بره...یا علی بن ابیطالب...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۶/۰۹
0
0
باسلام من دختر معتقدی هستم و این مسئله 4یا5 بار برای من پیش اومده و منی هم خارج شده در 2 مورد اما من لباسم را عوض کردم و نماز خواندم و حتی روزه گرفتم من اصلا نمیدونستم که این کار گناهه و حتی وقتی تو نمایشگاه قران این سوال را کردم گفتند که اگه در حد ترشح و خارج شدن کمی اب باشد مسئله ای نداره و روزه هم باطل نیست
لطفا من را راهنمایی کنید و بهم ایمیل بزنید
خواهش می کنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
1
من یک پسر 15 ساله ام تا بحال خیلی از این موضوعات برایم پیش آمده بود ولی الان حدود یکی دو هفتس که انجام ندادم برای تقویت عزم چه راهی پیشنهاد میکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۵
1
0
thats so good for boys and girls
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۸
0
4
تا میتونید از تنهایی فرار کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۹
0
2
دختران به من ایمل بزنند من خانمی هستم که در این مورد انها راراهنمایی می کنم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۷/۱۱
0
2
من سعی میکنم این عادت زشت رو ترک بکنم اما فکر میکنم که ایمانم رو هم ضعیف کرده بدنم رو هم همینطور احتیاج به کمک دارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۷/۱۹
0
2
من 22 سالمه . از سن 14 سالگی مبتلا به این عادت زشت هستم .چند سالی هم هست بعد از این عمل توبه می کنم ولی بعد از چند هفته دوباره تکرار می کنم این آخرین یار که توبه کردم 2 ماه انجام ندادم .ولی باز کم آوردم .راه های شما را انجام دادم . خیلی خوبه . شما برام دعا کنید که خداوند از من رو برنگردونه چون این سرس با اراده قوی تر تصمیم به ترک گرفتم .دعا کنید بتونم .اگر راه حل بهتری سراغ دارید بهم بگید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۱
0
1
من یکی ازمبتلایان به این مصیبت شوم هستم وهمین چنددقیقه ی پیش این عمل روانجام دادم>به امیدخداومددحضرات معصومین وامام زمانم می خوام که این عمل رودیگه انجام ندم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۴
0
1
سلام امیدوارم که حالتان خوب باشد کشور ایران ما به همچین توصیه هایی نیاز داره امان از غربی ها که بعد از جنگ به خاطر اینکه شکست خودشون رو تو غیرت مندی جوانانمون دیدن دارن قوای اول ما بعد از ایمانمون رو از ما میگیرن کاشکی مثل شبکه های خارجی که برای ترویج این عمل زشت برنامه های جامعی رو گذاشته ما هم بتونیم حداقل همچین وبلاکهایی رو افزایش و اون رو به جوانانمون بشناسونیم. در انتها از زحماتتون تشکر میکنم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۰
0
0
من الان 15 سالمه و در اين مدت خيلي جلق ردم و دجار كمر درد شدم ايا دوباره خوب ميشه الان ترك كردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۶
0
0
من چندبارترک کردم اما دباره شروع به این کار کردم
شبها خیلی دیر خوابم می برد ,چه کار کنم که زودتر خوابم ببرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۹
0
0
بنده هم مدتها به این عادت زشت وبد مبتلا
بودم ولی مدتی است بااستعانت ازآموزه های دینی آنرا کنارگذاشتم.امیدوارم درآینده هرگزبه آن مبتلا نشوم.ازجمله بدترین آثار خودارضایی تضعیف اراده است که باعث می شود آدمی ازگرفتن تصمیمات بزرگ باز بماندوبنظرم این ازهمه آثاردیگرخودارضایی مخربتر است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۳
0
2
من از کلاس دوم راهنمایی این کارو انجام میدادم نمی دونستم گناه داره تا الان که 22سالمه هم این کارو انجام میدادم اما الان دیگه اون احساس لذت رو ندارم. یه مدت مریض شدم و عادت ماهیانم درست نبود .دکتر گفت ... ضعیف شده همش به خاطر استمناست.الان نزدیک یک ماهه که کاری نکردم .برام دعا کنید بتونم واقعا ترکش کنم.دعا کنید زودتر ... کنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۳
0
0
با سلام و احترام!

دوستان عزیزی که در مورد این مطلب سوالی دارند و نیاز به کمک دارند میتوانند در ذیل همین مطلب در وبلاگ خودم به آدرس
http://www.114serat.blogfa.com/post-104.aspx
نظر بگذارند.
چرا که من شاید مدت ها بگذرد و این سوالات رو نمی بینم و وقتی هم می بینم آدرس ایمیلشون را در اختیار ندارم.

علی سهراب پور
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۴
0
1
شکستن تصمیم به معنی از بین رفتن همه آثار آن در وجود انسان نیست، همین تصمیم شکسته شده رسوباتی در اعماق دل و روح انسان باقی می‌گذارد و زمینه را برای تصمیم نهایی بیش از گذشته، آماده می‌سازد... این قشنگترین و موثرترین حرفی بود که میتونست تو این موقعیت حساس کمکم کنه. من الان تو خونه تنهام و دقایقی پیش این لذت حرومو تجربه کردم و الان مثل سگ پشیمونم. من عادت بهش ندارم و به ندرت میرم سراغش. چشام ولی ضعیف شدن. واسه منم دعا کنین زودتر ازدواج کنم تا بتونم ترکش کنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۵
0
2
انشاء الله اجرتان را از خدای منان بگیرید کاری از دست ما بر نمی آید یا علی(ع)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۰
0
1
بسیار آموزنده است.با تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۹
0
0
واقعاممنون عالی بود.یه سوال:من در اثر این کار خیلی لاغر شدم قیافم برگشته اگه تو یکماه ترک کنم ایا چاقی زیباییم و همه ی چیزایی که از دست دادم دوباره به وجودم بر میگرده؟لطفا بهم بگید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۱
0
1
واقعا ممنون ولی ترکش خیلی سخته منم ضررهاشو تو جسم و روحم حس میکنم همین چن دقیقه پیش هم این کار انجام دادم دیگه خودمم از دست خودم خسته شدم برام دعا کنین این کار زودتر ترک کنم از سایتتونم واقعا ممنونم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۱
0
0
سهراب راس میگه ادم بعد این کار خیلی بشیمون میشه منم از همین الان تصمیم گرفتم ترک کنم برام دعا کنین
من خیلی افسرده و گوشه گیرم ادم زیاد اجتماعی هم نیستم یعنی علتش میتونه این کار باشه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۴
2
0
من الان 52 سالمه از 3 ساگی این کار زشت جلغو میزدمو حالا خودم کارشناسی ارشد جلغ زدن دارم و در دانشگاه تدریسش میکنم. به سایتم سری بزنید.
www.jalghooo.com
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۰
0
0
تو را به خدا کمک
علی آقا سلام
من از سوم دبستان تا سوم دبیزستان ... حالا 11 ماهه ترکم با عنایت خدا
خیلی سوال دارم درمان ؟ ادامه ترک؟ روم نمیشه برم دکتر چه دکتری؟من میخوام یه آزمون ورودی بدم بخاطر عریان شدن آزمون پزشکی آیا قابل تشخیس هست یا نه؟ که رد بشم.
اگه نگی... By
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۱
0
0
خيلي عالي بو
ناشناس
|
-
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۷
0
0
سلام جناب آقای سهرابی بنده نوروز صدری نویسنده کتاب فتنه نفس هستم، راه حلهای فوق به تنهایی نمی تواند راحلی برای درمانم بیماری استمنا باشد چراکه هر بیماری علت بروز دارد و علت به وجود آمدن آن باید با مشاوره پیداشود با توجه به اینه روان افراد دارای حساسیت های مختلاف است عمق اثر پذیری از این بیماری را باید دروجود آنها جویاشد ودر نهایت با توجه به شرایط زندگی سن وشغل او دستور العمل زندگی برای او نوشت نا با انجام آن بتواند برای همیشه از این بیماری خلاص شود و لطمات آن را جبران نمود با خواندن دقیق کتاب فتنه نفس این حقیر صحت این مطالب را در می یابید در غیر این صورتبا من تماس بگیرید تلفن تماس....خادم علماعزیز صدر ی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۷
0
0
دوست عزیزی که نوشته اند :من خیلیافسرده و گوشه گیرم و اجتماعی نیز نیستم آیا علتش می تواند حودارضایی باشد؟
باید بگویم:آری یکی از عوارض عمل زشت خودارضایی همین هاست

علی سهراب پور
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۲ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۸
0
0
سلام، ممنون از مطالب قابل تأمل شما.
به نظر من برای پیشگری فرزندانمان در ابتلا به این گونه گناهان، آموزش و تذکر مؤثر است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۲
0
1
عالی
دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۹
0
0
سلام من یه راه حل دارم واسه کسایی که مثل من به این مشکل دچار بودن . موبایلتونو بردارید و در تقویمش روزهای خاصی رو علامت بزنید مثلا از امروز شروع کنید هفت روز بعد رو در گوشیتون علامت بزنید و به خودتون قول بدین که این هفت روز اگر هم تحریک شدید خود ارضایی نکنید البته اگر توانایی این رو ندارید که از اول هفت روز این کارو نکنید اصلا اشکال نداره مدتش رو کمتر کنید مثلا از دو روز شروع کنید وکم کم مدت زمان انجام ندادن رو زیاد کنید و اگر در این راه دچار مشکل شدید اصلا نا امید نشوید دوباره شروع کنید حتما موفق میشوید من این کارو کردم و موفق شدم شما هم حتما موفق میشید
امين كريم زاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۰
0
0
بخش از گناه جوانان خود ارضا به عدم توجه دولت به ظاهر اسلامي برمي گردد كه آپولو هوا مي كند اما راهكارهاي را با اين همه منابع خداداديبراي اين جوانان فراهم نمي كند. مسجد 10 تا 10 تا مي سازد كه 10 نفر مي روند نماز به جاي اينكه يك مسجد داشته باشيد از كوه قاف تا كوه تاف و 10 نفر حضور داشته باشند يك مسجد بسازيد و با خرج مابقي آن برايز ازدواج جوانان 100 نفر را وارد مسجد نماييد. مي گوييد گناه اما افراطي گري شما چي ما نمي دانيم يك جوان 26 ساله كه موقع ازدواجشه و نمي تونه ازدواج كنه به لحاظ مالي و غيره بايد بره چه كنه 5 ماه ترك ولي بالاخره از جوون كه براش يك نياز است زور ميشه
وحید
|
-
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۴
0
2
با سلام اونایی که این عمل رو انجام می دید .اگه شک دارید که به بدن آسیب میزنه کافیه قبل وبعد از این عمل از صورت خود عکس بگیرید .به خدا باورتون نمیشه .من تو یه سایتی می خوندم که چون در عمل خود ارضایی از تخیل استفاده می شه بنابراین مغز درگیر ی بسیار شدیدی دارد.محققان انگلیسی به این نتیجه رسیده اند که با یک نگاه به عکس تحریک امیز به اندازه خوندن بیست کتاب در مغز انسان انرژی می برد.وباز دوستان عزیز برای دیدن فقط یک تصویر ساده حدود یک میلیون سلول در مغز با هم درگیر می شوند.اگه در این دوره که این عملرو انجام میدادین دچار افت تحصیلی شدید بدونید که مسبب اصلی رو پیدا کردین.
ر خ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۵
0
0
من هم تو حمام با ... ميرفتم بعدشم خيلي حال بدي داشتم
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۹
0
0
سلام یه سوال دارم
اگر خانومی این کارو کرد بعدش غسل خاصی بابد انجام بده؟
لطفا هر چه سریتر بگین چون یکی از دوستای من تو خوابگاه مبتلاست و اگه غسل نیاز داشته باشه همه نمازاش باطله
----------------------
سلام
در صورت خروج مني واجب است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۸۸/۱۱/۳۰
0
0
منم ترک کردم ای ول با سایتت
يك پزشك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۲
1
0
الان از نظر دانشمندان ثابت شده كه استمنا براي بدن لازمه اين خبر رو امروز 02/12/88 در مقالات خارجي خوندم
پسر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۰
0
0
اگر جلق زدن باعث بيماري است پس نزديكي با زن هم هست
علي سهراب‌پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۲
0
0
یقینا خودارضایی به خلاف رابطه زناشویی یک راه غیر طبیعی برای ارضای جنسی می باشد. برای پی بردن به غیر طبیعی بودن آن، ابتدا مسیر عصبی یک تحریک جنسی تا انزال (خروج منی) را طی عمل نزدیکی به طور ساده مرور می کنیم:
« ابتدا نعوظ با تحریکات دو مسیر، یکی مسیر رفلکسی (reflexogenic) که ناشی از تحریک حس پنج گانه به خصوص لامسه و بینایی، و دیگری مسیر ذهنی (psychogenic) که ناشی از تحریکات ذهنی است صورت می گیرد.
از طریق این دو مسیر، مراکز نخاعی و فوق نخاعی (supraspina) و سیستم عصبی مرکزی و هیپوتالاموس، ابتدا منجر به بروز نعوظ و سپس ادامه و استمرار تحریکات مراکز جنسی، شدت تحریکات به حدی بالا می رود که، به حد آستانه ارضای جنسی فرد می رسد و عمل انزال صورت می گیرد. این مسیر طبیعی تا انزال، با عمل نزدیکی می تواند رخ دهد و یا طی مرحله خواب(rapipeyemorment) انجام شود.
در این مرحله در افراد سالم نعوظ آلت تناسلی ایجاد شده و خواب دیدن و رویا نیز رخ می دهد. طی نعوظ، ممکن است، همراه با تحریکات جنسی ناشی از رویای شبانه، میزان تحریکات به حد آستانه انزال رسیده و منجر به ارضای جنسی و انزال طبیعی گردد. (محتلم شدن یا جنابت)
آنچه توضیح داده شده، مسیر طبیعی ارضای جنسی و انزال بود ولی طی عمل استمناء (خود ارضایی) مسیر تحریکات رفلکسی ناشی از حس پنج گانه، به جای لمس تمامی بدن، محدود به حس لمس موضعی ناحیه محدودی از آلت تناسلی می باشد.
همچنین تحریک سایر حس ها، مانند بینایی، شنوایی، و حتی بویایی که طی عمل نزدیکی اهمیت دارد در حد صفر خواهد بود.(دقت کنید)
لذا جهت رسیدن به آستانه ارضای جنسی لازم است مسیر ذهنی (psychogenic) جبران کمبود تحریکات مسیر رفلکسی و حسی را بنماید.
لذا با فشار ذهنی و عصبی مضاعف، مغز مسیر را به سمت رسیدن به حد آستانه انزال طی می کند که با این فشار مضاعف می تواند با تکرار، عوارض عصبی به بار آورد.(دقت کنید)
و همچنین به تدریج مرکز عصبی تحریکات جنسی با کاهش آستانه ارضای جنسی انزال، سعی در جبران این کمبود تحریکات حسی را خواهد کرد. تا مغز فشار کمتری را متحمل گردد.
در نتیجه با کاهش آستانه ارضای جنسی به تدریج فرد مبتلا به زود انزال (premature ejacultion) خواهد شد. که عارضه شایع ناشی از استمناء می باشد.
بدین معنی که زمانی که فرد تحت تاثیر تحریکات اندک جنسی قرار می گیرد، حتی زمانی که تصمیم به عمل نزدیکی می گیرد، مسیرهای عصبی مرکزی جنسی فعال شده و با سرعت بیشتر، مدت زمانی کمتر و با تحریکات جنسی کمتر، و با توجه به کاهش آستانه انزال در مدت زمانی کمتری فرد را به مرحله انزال و ارضای جنسی می رساند»
البته بين خودارضايي و عمل زناشويي تفاوت هاي فراوان ديگري هست كه فعلا مجال ذكر آن نيست
علي سهراب‌پور
farbod
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۵
0
0
خيلي ممنون من دعاتون ميكنم چون چيزهاي جديدي ياد گرفتم
ممم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۷
0
0
مممم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۱/۳۰
0
0
عالی بود ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۵
1
0
آفرین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۸
1
0
سلام ممنون من از امروز شروع به ترک کردم و
میخوام این مطلب ها رو عنوانهای مهم رو در یادم بسپرم من سن خیلی خیلی کمی دارم
ممنون
IGI
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۲
0
0
من چند ماهي بود ترك كرده بودم ولي وقتي به خونه برگشتم دوباره اونقدر فشار جنسي زياد شد كه اين كار رو كردم
در سايتي خوندم كه وقتي شخص كمبوداحساسي وعاطفي داشته باشد
اين كمبود خود را به صورت نياز جنسي آشكار مي كند فكر ميكنم در مورد من هم همينطور است
احساس نياز شديد همراه نعوذ شديد به من دست ميدهد احساس سردي ميكنم
سید مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۱
1
0
السلام علیک یابن الرسول الله0
ولیدکریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۲
0
0
به نام خدا.
رفیق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۵
0
0
سلام راستش بنده محل رجوع سوالات برخی دوستان هستم ویکی از بنده پرسیداگه استمنا رو ترک کنم آیا آلتم به حالت اولیه برمیگرده؟چون ظاهرا برای استخدام وهنگام معاینه بدنی معلومه که فرد اینکاره بوده یانه.راهی هست که درست بشه؟لطفا به وبلاگم به صورت خصوصی جوابو برستید.
www.golzarshahid.blogfa.com
دکتر خراسانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۴
1
1
چرا با مطالب غیر علمی جوانان را دچار اضطراب احساس گناه می کنید؟دوستان علاقه مند در باره آخرین یافته های علمی در این خصوص می توانند به کتاب "خلاصه روانپزشکی کاپلان" مراجعه نمایند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۴
0
0
برام دعا کنید منم خود ارضایی دارم امیدوارم که بتونم ترک کنم از مطالبتون واقعا ممنونم
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۶
0
1
در جواب به نظر دوستی که نوشته بودند« چرا با مطالب غیر علمی جوانان را دچار اضطراب احساس گناه می کنید؟دوستان علاقه مند در باره آخرین یافته های علمی در این خصوص می توانند به کتاب "خلاصه روانپزشکی کاپلان" مراجعه نمایند.» باید عرض کنم:

دوست عزیز!

توفیق الهی حاصل شد و من بعد از نوشتن این مقاله کتابی را در مورد خودارضایی نوشتم که در حال طی کردن مراحل چاپ می باشد. در اون کتاب من به تمام سوالات و اشکالاتی که در مورد خودارضایی مطرح می شود از جمله همین اشکال شما پاسخ داده ام. و اتفاقا از همین منبعی هم که شما ذکر کرده اید نقل مطلب نموده و آن را نقد کرده ام.

اگر شما واقعا اون کتاب را خوانده باشید – که البته بعید می دانم – حتما مشاهده می کنید که هیچ دلیل علمی بر آن چه ذکر کرده ،اقامه ننموده است و فقط بیان شده که این عمل یک امر طبیعی می باشد. و اگر بیشتر توجه کنید می بینید که حتی در همان کتاب هم این عمل را در بعضی از مواقع غیر طبیعی برمی شمرد.

دوست عزیز!

نوشته اید آخرین یافته های در خصوص خودارضایی در آن کتاب می باشد. حال آنکه اگر آن کتاب را دیده باشید – که البته بعید می دانم– می بینید این کتاب در سال ۱۳۶۸ ،توسط آقای نصرت الله پورافكارى ترجمه شده است( انتشارات ذوقی) و نیز در سال ۱۳۷۸ توسط آقایان حسن رفيعي و فرزين رضاعي(نشر سالمي : ارجمند،) باز ترجمه شده است یعنی حدود ۲۱ سال پیش و اگر چاپ ۱۳۶۸ را نادیده بگیریم - به خاطر ارفاق به شما - یعنی حدود ۱۱ سال پیش این کتاب ترجمه شده است و البته خدا می داند اصل کتاب کی نوشته شده است!

با این حال شما چگونه ادعا می کنید آخرین یافته های علمی در مورد خودارضایی را می توان در کتابی که حدود۲۱ سال و یا حداقل ۱۱ سال پیش ترجمه شده، یافت؟!

به هرحال به شما توصیه می کنم اگر واقعا به دنبال حقیقت هستید بعد از این که کتاب حقیر چاپ شد ، آن را مطالعه کنید تا متوجه شوید آیا آنچه را که بنده نوشته ام غیر علمی است یا دقیقا یک موضوع علمی و ثابت شده می باشد.



باتشکر

علی سهراب پور
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۷
0
0
سلام خوب و جالب و آموزنده بود مچکریم
Irani
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۰
1
0
در جواب به دوست عزیز، بله درست است هم اکنون نیز در خیلی از سایت های خارجی این امر را طبیعی دانسته است، اما به یاد داشته باشید انسان بعد معنوی هم دارد، به فرض که حتی این کار بر جسم انسان تاثیر منفی نداشته باشد، بر روح ما تاثیر دارد. از لحاظ علمی با افزایش فعالیت جنسی, احتمال ابتلا به سرطان پروستات در آقایان کم می شود اما آیا می توان گفت تماس جنسی با هر کس ؟! در آن صورت STD (بیماری های مقاربتی چه؟! بدین ترتیب "نه به هر گونه" ارضا شدن
سپیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۲
0
0
من ازتون کمک میخوام
در همین زمینه
تمام این کارها رو کردم اما باز درگیرشم
کمکم میکنید؟؟؟
خاهش میکنم
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۴
0
1
تو ایمیلم دکتر دیده میشه ولی نیستم.
من از کلاس پنجم ابتدایی تاالان که دوم دبیرستان هستم استمنا کردم .من تا سوم راهنمایی نمی دونستم که گناه هستش و رو بدن تاثیر میذاره.حالا اینهمه سال گذشته ونتونستم ترک کنم. ولی همین الان که این رو می نویسم استمنا کرده بودم ولی بعد از اینکه اینرو نوشتم می خوام برم حموم و بعد از غسل از خدا بخوام که توبه ی منو قبول کنه. فقط یه سوال دارم می خوام ببینم که اگه واقعا ازش دست بکشم از اثراتش و امراضش خلاص می شم ؟ لطفا جوابمو بده.
من یه وبلاگ هم دراین رابطه زدم به وبلگ من سر بزنید
امير
|
Afghanistan
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۶
1
0
من جلق مي زدم. حالا كه ضرر هايي برايم رسيده، چگونه آنرا جبران كنم؟ تشكر
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۸
0
0
من قبلا خود ارضایی می کردم ولی نمیدونستم که ضرر و گناه داره و تازه فهمیدم و خیلی پشیمونم. چی کار کنم که خدا منو ببخشه؟تو رو خدا کمکم کنید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۶
1
0
نظرات بچه ها عالی بود.
پاکی و معصومی چهره به پاکی روح بستگی داره. زیبایی و گیرایی انسان هم به پاکی روح بستگی داره. پس به جای استفاده از هین همه لوازم آرایشی کافیه که انسان گناه رو کنار بذاره. استمناء چهره را کریه و زشت میکنه. درون چهره تمامن زشتی و هیچ زیبایی درون برای چهره نمیمونه واین حتی موجب تنهایی انسان میشه حتی اگه خود فرد گوشه گیر نباشه. و فقط انسان های بد طرف چنین افراد کریه روی خواهند اومد. یک فرد زشت کردار از روی چهره و نور صورتش کاملا مشخصه پس این عمل زشت رو که موجب نجس شدن انسان و بروز گناهان دیگر و مادر دیگر گناهان است رو باید کنار گذاشت و انجام نداد. این عمل موجب کجی استخانها در رشد و عوارض جسمی دیگر مثل خنگ شدن و تنبلی فکر و مغز هم میشه چرا که موجب ایجاد حفره های خالی در مغز و به اصطلاح عامه پوک شدن سر و استفاده از فسفر مغز در نهایت گرسنه ماندن سلولهای مغزی و از بین رفتن اونا نیز خاهد شد. نگید چرا من قبلا باهوش بودم ولی الان نیستم. استمناء به شدت مغز رو تخلیه و پوک میکنه. پاکی بزرگترین نعمت و معنای واقعی سبحان الله است براحتی نابودش نکنید تا خودتون نابود نشید. زهرا
ناهید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۶
0
0
سلام من بعضی مواقع فقط با الت تناسلی خود باری میکنم ایا این خود ارضایی محسوب می شود؟
مند حسینی آقا روباچی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۶
0
0
فوق العاده ممنون و سپاسگزارم.
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۴/۳۰
1
0
هر چیزی که موجب ترشحات در انسان از روی شهوت و نفس باشه از مصادیق گناه و باید کنار گذاشته بشه. زهرا
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۴/۳۱
1
0
کارت درسته پسر جوونای ما نیاز دارن به یه آدم دلسوز مثل شمال.کمال تشکر منو صمیمانه پذیرا باشید.امیدوارم همیشه پیروز باشید و چنین بحث مهمی را کسترش بدید
سمیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۳
0
1
سلام از فضایی که ایجاد کردین ممنون و لی بگید من که یه دخترم 26 سالمه کسی رو که برای شراکت زندگی مدنظر دارم و پیدا نمیکنم و ممکنه 5-10 سال دیگه یا کلا پیدا نکنم با غریزه م چه کنم؟ نگید که سخت نگیرید برای ازدواج و اینها جواب منطقی میخوام . زنا که بدتره؟ از اونجایی هم که محکومیم و نمیتونیم هی صیغه بشیم چه کار باید بکنیم ؟ شما مردید نفستون از جای گرم در میاد راحت صیغه چند ساعته هم شده میکنین ارضا میشین زن و ماشاءاله کنیز هم که بهتون محرم دونسته شده؟ اصلا شما فکر کنید من یه دختر زشت و اصلا معلول که کسی باهام ازدواج نمیکنه؟ حکمم چیه؟ زنا ؟ خودارضایی؟ سرکوب؟ تا کی سرکوب؟ تا آخر عمر؟ این انصافه؟ منطقیه؟ با توجه به شناختی که از خدا پیدا کردم غیر عادل نیست پس حتما یه راهی گذاشته شاید شماها توی تفسیر اشتباه میکنید؟ به هر حال اگه جواب منطقی بدین ممنون میشم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۹
0
0
دوست عزيز كتاب خلاصه كاپلان هر چند سال يكبار از سوي مولفين اصلي ويرايش مي شود و اخرين ترجمه اين كتاب مربوط به سال 2007 ميباشد.لطفا در اين موارد با متخصصين فن مشورت كنيد
حامد صمدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۵/۳۱
0
0
داروي اصلي ازدواج موقت است وبس اي كاش اين قدر كه از ضرر هاي استمنا گفتيد از ضرر هاي رهبانيت نيز مي گفتيد امان از تنگ نظري اخر غريزه فطري شهوت چه كار دارد به ورزش و مانند انها سعي كني ديگر دررابطه با اين مسائل راهكارهاي پاپ را به ما بچه مسلمانهاي شيعه تحويل ندهيد افلا يعقلون
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۴
0
0
باسلام وخسته نباشید خدمت شماعزیزان ازاینکه باسخنانتان مردم بخصوص جوانان را بیدار کردید. ازشماعزیزان متشکرم.انشاالله دعاهایتان مستجاب بشود.اگه ممکن باشه ایمیل حاج آقاراداشته باشم ممنون میشم.التماس دعا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۰
0
1
من 18 سالمه و حدود3 سال این کارو می کردم ولی نمی دونستم گناهه. اصلا نمی دونستم چی هست. الان حدود 1 ماهه فهمیدم گناه کبیرس و از اون موقع انجامش ندادم. من بیشتر اوقات تو خونه تنهام. پدر و مادرم تا شب سر کارن. ولی من ارادم قویه.
فقط می ترسم برادر 17 سالم هم این کارو انجام بده. من خیلی نگرانشم. لطفا بهم بگید چی کار کنم
کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۴
0
1
با سلام و ارزوی موفقیت برای شما جوانی هستم 46 ساله ساکن کرمان مجرد و ازدواج نکرده ام. می خواستم بدانم در شهر کازرون همسریابی وجود دارد .یکی از علت هایی که تا بحال ازدواج نکرده ام مشکل پسند هستم یعنی به زیبایی اهمیت می دهم .البته مدیر بودن ونجیب بودن وخیلی تشریفاتی نبودن مثلا مهریه بالا نخواهد هم برایم مهم است .خیلی احساس تنهایی می کنم .و متاسفانه کسی را هم ندارم که در این مورد به من کمک کند .لطفا اگر موردی داشتید با ایمیل من تماس بگیرید با تشکر
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
0
0
سلام
مطالبتون جالب بود راستش ترک این بلا خیلی سخته دیگه نمیدونم چه کاری انجام دهم
ن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۸
0
0
منم این کار رو میکردم ولی حالا ترک کردم وسعی دارم تحقیقی در این مورد در دانشگاه ارایه بدهم
ملبراتی!
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۹
0
0
سلام علی آقو دست درد نکنه خیلی خوب بی!
كيا...
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۱
0
1
خدايا چي بگم جز اينكه شرمندم،اين همه ساله كه اين كارو انجام ميدم ولي تو از من رو برنگردوندي.هر دفعه نا اميدت كردم ولي تو خم به ابرو نياوردي! اثراتشو تو خودم ديدم ولي نتونستم ترك كنم! اي جوونا به هركي بخواين قسم كه اين كار اشتباهه.من از اول راهنمايي تا الان كه پيش دانشگاهيم وامسال كنكور ١٣٩٠ بايد بدم داشتم اين كارو ميكردم.به خدا قسم همه نوع ضررشو ديدم!قيافم به شدت زشت شده،از خودم بدم مياد،افت تحصيلي شديدو..
از اين لحظه به شرفم قسم ميخورم ترك كنم
انصارالاسلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۳
0
0
اين عمل در حد قتل است و وجدان بيدار انسان را خاموش و انسان را به هلاكت ميرساند و انسان موجودي وحشي ميشود و انساني كه به هر نحو مني از او خارج شود از رحمت خدا مايوس شود.
و خروج مني يعني بيماري يعني تجاوز يعني شيطان يعني مرگ و بيماري شديد جسم و روح .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
0
0
سلام علي جون
من خيلي زود با ديدن دخترا تحريك ميشم بايد چه كار كنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
0
0
سلام ممنون خیلی روحیه دادید ولی واقعا سخته سخت من خیلی خواستم ترک کنم ولی شکست خوردم فقط می تونم بگم برام دعا کنید
yasaman
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۷
0
0
man hezar bar tobeh kardam 2khtareh moghayadiyam hastam vaghti inkaro mikonam az lahazeh rohi nabood misham gahi ba khodam fekr mikonam kash ta zamane ezdevaj meile jensi vojod nadasht eltemase 2a
s
|
Afghanistan
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
0
0
من تو ماه رمزان توبه کرده بودم ولی چون خیلی چیزهایی رو که شما اینجا گفتید نمی دونستم دوباره بعد از یک یا دو ماه دست به گناه زدم ، راستش من همیشه در خانه تنها بودم .
الان از این کار خود پشیمان هستم و تصمیم خودم رو گرفتم که هرگز حتی در خواب هم به این کار فکر نکنم.
تشکر از معلومات مفیدتان ...
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
0
0
مرسی از سایت خوبتون من در این مورد کنجکاو شدم خوندم 20 ساله هستم ولی هیچ وقت از این کار خوشم نیومده
خدا کنه جوانها بدونند
سهراب پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
0
0
سلام!
اگر در ابتدای مطلب بنویسید را ارتباط با نویسنده و بعد آدرس ایمیلم رو بذارید ممنون می شم.
alisohrabpoor@yahoo.com
حیوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۸
1
0
واقعن کمکم کنید همین امروز این کارزشت را بازم تکرار کردم نمیدانم حدود9یا8سال است خودارضایی میکنم و بدتر ازاین به خواتر معلول بودنم بیشتر وقتها تنها هستم هر وقت این کار زشت و پلید کونه را انجام میدهم خیلی پشیمان میشوم اما باز هم این کار را انجام میدهم دیگر عصحابم خراب شده خیلی ضیف شدم خیلی خسته شدم با این که میدانم قیامتم تمام میشه در آتش جهندم میسوزم از امروز تصمیم گرفتم توبه کنم به خدا کمکم کنید
عاشق خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۵
0
0
سلام
هر لحظه خدارا شکر
خدا خیرتان دهد
به الله قسم خدا مهربانتر از این حرف هاست من به امید خدا ترک کردم وروز بهروز رحمت نصیبم می شود واز الله می خواهم به حق صاحبمان حضرت مهدی کمک کند تکرار نکنم
اقایسهرابی ماشا الله به این معلومات ومطالعات
یا حیدر کرار امیر المومنین علی (ع) نوکرتم ارباب به مهدیت قسم میدم دعاکن گناه کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۶
0
1
فوق العاده مفید بود انشا الله هیچ جوانی به این درد دجار نشود


ممنون
همدل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
1
مرسی ازینکه اینقدر خوب به موضوع پرداختید.اگه اینونمیخوندم نمیدونستم این کار حرومه.حتما سعی میکنم این کارهارو انجام بدم .خصوصا تواین موقعیت که برای کنکورارشد وقتی باقی نمونده وباید توی کتابخونه وقتمو بگذرونم چون همونطور که فرمودید نباید تنها باشم.
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
0
0
خيلي ممنون عالي است.اگه مطالب بيشتري جمع آوري و عرضه كنيد. خيلي خوب ميشه.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
0
0
من دیگه واقعن خسته شدم ازدست خودم که این همه سال گناه کردم از خوم بدم میاد امروز که18شهریور90است تصمیم به ترک این عمل ننگین پستی گرفتم از خدا خجالت میکشم که اینقدر عهد کردم شکستم به خدا روح وجسمم عذابم میدم .بخواطر این عمل پستی دچار کمر درد.تنگی نفس.تارشدن چشم .ضعف عذاب. وخیلی چیزهی دیگر.من بخواطر معلول بودنم بیشتر تنها هستمم .من را یاری کنید
mahssa
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
0
0
salam mamnoon misham javabe soalamo ke be emailetun ferestadam bedin
merc
ارش
|
Sweden
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
0
0
شعر گفتید هیچ راه حلی ارائه ندادید اگر دارویی نباشد که بنده تا حالا پیدا نکردم و هیچ دکتری هم نداشته تنها راه حل رابطه واقعی و طبیعی جنسیت والسلام همه این راهها را سالهاست رفته ایم هیچ فایده ای ندارد این راه حل نیست تنها راه حل همان است که عرض کردم راه حل دیگری هم هست و ان اینکه انسان خودش را به جزیره ای تبعید کند.
والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
به رحمت خدا اميدوار باشيد و مانند كسي كه در حال غرق شدن در درياست به يكي از ائمه متوسل شويد. مطمئن باشيد كه جواب خواهيد گرفت.
گناه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
0
0
چرا نيستيد؟
یه گنه کار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
0
0
من اوايل درمورد مسائل جنسي هيچ اطلاعاتي نداشتم(به معناي واقعي كلمه)
از اواسط بهمن ماپارسال ازطريق اين اينترنت خانه خراب كن يه چيزايي فهميدم.
من خيلي دختر باشرم وحيايي بودم البته اون موقع ها
وقتي كتاب هاي ديني ميخوندم وقتي به كلمه ي جنسي ميرسيدم چون ميدونستم كلا بده ،رد ميشدم واون قسمت كتابو نميخوندم.
اعتقاداتم خوب بود ومحكم.
مادرم يه كلمه هم چيزي بهم نگفته بود خودش هم ميدونست من ازاين چيزا خوشم نمياد وترجيح ميدم ندونم.
وقتي درمورد اين مسائل يه چيزايي فهميدم كنجكاويم گل كرد.
تمام ذهنم درگيرشده بود.
اوايل خيلي ميترسيدم وازخودم خجالت ميكشيدم
يه سري مقاله هايي رو تو اينترنت خوندم توهمين سايتاي خودمون.
يه چيزايي فهميدم.
اولش باورم نميشدكه آدم بزرگا همچين كارايي رو انجام بدن
ولي اولش باورش برام سخت بود.
خيلي كنجكاويم گل كرد
تااون موقع اينقدر كنجكاو نشده بودم
همش سركلاس ذهنم مشغول بود
خيلي خيال بافي ميكردم.
خيلي وسوسه ميشدم
بدجوري
تا اينكه يه روز ديگه نتونستم جلوي خودمو بگيرم ورفتم به يكي از اين سايتاي بد.
تمام بد بختياي من ازهمون جاشروع شد.
اولش باخودم گفتم فقط يه بار.اما نميدونستم ميخواد بيچارم كنه.
كارم به جايي كشيد كه وقتي ازمدرسه برميگشتم بعد ازنهارونمازويه كم استراحت قبل ازدرسام ميرفتم سراغ لپ تاپ واون سايتاي لعنتي.
هرروز دوساعت عكس وداستان وهزار جور مزخرفات ميخوندم.
ازنوبت اول به بعد ديگه نتونستم درس بخونم ودرسم به شدت افت كرد.
وقتي ميرفتم تو اين سايتا ازهمون اولش تپش قلب داشتم .
تو اون دوران به شدت خيال پردازي ميكردم وذهنم مدام مشغول افكار گناه آلود بود.
همون موقعي كه يه سري مقاله هايي روميخوندم يه چيزايي رودرمورد خودارضايي وعواقبش خوندم وميدونستم بده.
اماخريت كردم وخواستم يه بارامتحان كنم.
بعدازعيد دوسه تا فيلم ديده بودم وصحنه هاش اصلا يادم نميرفت.
تاميرفتم توتخت خواب اين صحنه ها راحتم نميذاشتن ودرنهايت باعث ميشدن خودارضايي كنم.
اون روزا تمام فكر وذكرم شده بود شهوت لعنتي.
اخلاقم عوض شده بود
نه درس درست وحسابي ميخوندم نه نمازمو درست وحسابي ميخوندم.
زود عصباني ميشدم وفرياد ميزدم.
همش دوست داشتم تنها باشم وبامادرپدرم هيچ جانميرفتم.
اويل وقتي تومدرسه دوستام سربحثو درمورد اين چيزا با جك وشوخي واينا بازميكردن من زود پاميشدم اونجا رو ترك ميكردم اما تو اون روزا مدام تو مدرسه هم با دوستام درمورد اين مسائل مزخرف حرف ميزديم.
كارم به جايي رسيد كه خيلي زود تحريك ميشدم وبه همه با نگاه جنسي نگاه ميكردم حتي به همجنساي خودم .
تو اين هفته هاي اخير هرشب خودارضايي ميكردم وبعدش ميخوابيدم واگه يه روز خودارضايي نميكردم اينقدرخواباي بد وگناه وهزارجورمزخرفات ميديم كه تو خواب ارضاميشدم.
كارم به جايي كشيد كه ديگه نميتونستم جلوي خودمو بگيرم .
جنون شهوت گرفته بودم.
گاهي وقتا به خودم ميومدم وقول ميدادم كه ديگه تمومش كنم.
اما به محض اينكه شب ميشد وميرفتم بخوابم نميتونستم جلوي خودمو بگيرم .
هميشه كاملا سعي ميكردم خسته بشم تاخوابم ببره ولي هيچ تاثيري نداشت.
خيلي سعي ميكردم تحريك نشم وتمام شرايطي كه باعث ميشد خودارضايي كنم سعي ميكردم ازبين ببرم اما هيچ تاثيري نداشت.
تبديل به يه مرض شده بود.
تواون روزا احساس پوچي ميكردم.
وقتي اعصابم خورد ميشد يا با والدينم بحثم ميشد به خودارضايي پناه ميبردم.
مثل يه خلسه ي روحي بود.
تمام وجودم داغون شد.
احساس پستي ميكردم.
بعدازاين كارهميشه خودمو تحقير ميكردم .
خيلي ديوونه شده بودم.
باورم نميشد16-17سالمه.
حواس پرت شده بودم.
زيرچشام سياه وگودشده بودوبخاطر دفع مكرركلسيم كمرم خيلي درد ميكرد.
دعوام شد ومن مثل ديوونه ها ميخواستم خودكشي كنم.
خودارضايي باعث شده بود به شدت عصبي بشم واحساساتم يه دفعه غليان كنه ويه دفعه افت داشته باشه.
خريت كردم وبرداشتم بيست وچارپنج تا قرص خوردم.
داشتم جدي جدي ميمردم.
اگه يه چندساعت ديرتر ميبردنم بيمارستان الآن تو جهنم بودم .
من واقعا تو اون روزا خودمو نميشناختم .
خيلي عوض شده بودم.
من اوايل دختر بدي نبودم.
خدا ميشناختم.
هميشه واسه غريبي امام زمان گريه ميكردم اما الآن چي؟!
تبديل شدم به يه انسان پست والبته ديگه الآن شك دارم تو انسان بودنم.
موقعي كه داشتم اون غلطا روميكردم ميدونستم دارم چه اشتباهي ميكنم.
من ندانسته آلوده نشدم.
ميدونستم اگه يه بار برم معتاد ميشم.
ميدونستم اگه يه بار انجام بدم عادت ميكنم.
ميدونستم گناهه ولي نميتونستم جلوي خودمو بگيرم.
ميدونستم دوران سيلي زدن به حضرت فاطمه تموم نشده وآدماي پستي مثل من الآن هم دارن باكاراشون به حضرت سيلي ميزنن.
حالم ازخودم به هم ميخورد وهنوزهم .
هزار بارتواون روزا توبه كردم اما شكستم.
اگه بگم هزار بار به خدا اغراق نكردم.
موقع امتحاناي خرداد يه دفعه مقدماتش فراهم شد ومادرم وتمام فاميلامون رفتن زيارت امام رضا.
من خيلي امام رضارو دوست دارم وخيلي وقت بود ميخواستم برم زيارت اما نشد .
اعتكاف نتونستم برم.
ميدونستم هيچ اتفاقي بي دليل نيست.
سه روز پيش تصميم گرفتم ديگه ادامه ندم.
خسته شده بودم ازاين همه نكبت .
احساس ميكردم قلبم سنگ شده.
اما يه دفعه به خودم اومدم كه چه بلايي سرم اومده.
اون شب يه سخنراني گوش كردم كه واسه اعتكاف بود درمورد امام زمان.
اينقدر به حال خودم وبد بختيم گريه كردم كه ميخواستم ازحال برم.
ديگه تصميم گرفتم آدم شم.
توبه كردم.
چند باروسوسه شدم اما مقاومت كردم.
فيلترشكنمو پاك كردم.
بگيد چيكاركنم تا اثرات گناهاي بزرگي كه انجام دادم ازبين بره؟؟
اصلا ميشه كه اثراتش ازبين بره يانه؟
اثرات وضعيش ازبين نميره ،درسته؟
خيلي احساس بدي دارم.
به شدت احساس گناه ميكنم.
طوري كه يه آب ازگلوم پايين نميره.
نميتونم خودمو ببخشم.
يعني خدامنو ميبخشه؟؟؟
نكنه منو نبخشه...
توروخدابهم بگيد چيكاركنم خدامنو ببخشه؟؟
چيكاركنم توبه منو بپذيره؟
آخه خيلي توبه شكستم اما اين دفعه ديگه تصميم گرفتم آدم شم.
ميخوام تواين ماه شعبان يه كاري كنم منو ببخشه.
ميخوام خودمو تو اين ماه پاك كنم.
دلم واسه مهدي غريب تنگ شده.
نميخوام بيشترازاين با كارام غربتشو زياد كنم.
خيلي دوست دارم دوباره احساسش كنم ولي گناه قلبمو تيره كرده.
دلم واسه يه دعا ندبه لك زده.
توروخداكمكم كنيد.
بهم بگيد چيكاركنم تا قساوت قلبم ازبين بره.
توروخدابرام دعاكنيد كه سخت محتاج دعام.
مدیر پایگاه
خواهر عزيز
سلام
توبه چيزي جز پشيماني از گناه و تصميم جدي به جبران گذشته نيست
انشاءالله خداوند توبه شما را پذيرفته است
از رحمت او مأيوس نباشيد و سعي كنيد رابطه خود را با خداوند متعال و امام عصر(عج) نزديك‌تر كنيد
موفق باشيد
یه گنه کار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
0
0
این شعر خیلی رومن تا ثیر گذاشت





منم زيبـــــــا
كه زيبا بنده‌ام را دوست مي‌دارم
تو بگشا گوش دل، پروردگارت با تو مي‌گويد
ترا در بيکران دنياي تنهايان
رهايت من نخواهم کرد
رها کن غير من را، آشتي کن با خداي خود
تو غير از من، چه مي‌جويي؟
تو با هر کس به غير از من، چه مي‌گويي؟
تو راه بندگي طي کن عزيز من، خدايي خوب مي‌دانم
تو دعوت کن مرا با خود به اشکي يا «الهي»، ميهمانم کن
که من چشمان اشک آلوده ات را دوست مي‌دارم
طلب کن خالق خود را، بجو من را، تو خواهي يافت
که عاشق مي‌شوي بر من و عاشق مي‌شوم بر تو
که وصل عاشق و معشوق هم، آهسته مي‌گويم، خدايي عالمي دارد
تويي زيباتر از خورشيد زيبايم
تويي والاترين مهمان دنيايم
که دنيا بي تو چيزي چون تورا کم داشت
وقتي تو را من آفريدم بر خودم احسنت مي‌گفتم
مگر آيا کسي هم با خدايش قهر مي‌گردد؟
هزاران توبه‌ات را گرچه بشکستي؛ ببينم من تو را از درگهم راندم؟
که مي‌ترسانَدَت از من؟
رها کن آن خداي دور، آن نامهربان معبود، آن مخلوق خود را
اين منم پروردگار مهربانت. خالقت.
اينک صدايم کن، مرا. با قطره ي اشکي
به پيش آور دو دست خالي خود را.
با زبان بسته ات کاري ندارم
ليک غوغاي دل بشکسته‌ات را من شنيدم
غريب اين زمين خاکي‌ام ...
آيا عزيزم، حاجتي داري؟
بگو، جز من کس ديگر نمي‌فهمد كلامت را
به نجوايي صدايم کن. بدان آغوش من باز است
قسم بر عاشقان پاک با ايمان
قسم بر اسبهاي خسته در ميدان
تو را در بهترين اوقات آوردم
قسم بر عصر روشن، تکيه کن بر من
قسم بر روز، هنگامي که عالم را بگيرد نور
قسم بر اختران روشن اما دور، رهايت من نخواهم کرد
براي درک آغوشم، شروع کن، يک قدم با تو
تمام گامهاي مانده اش با من
تو بگشا گوش دل، پروردگارت با تو مي‌گويد
ترا در بيکران دنياي تنهايان. رهايت من نخواهم کرد
خورشيد را گفتم كه بر بام سحرگاهان، چشم در چشمت،
سلام من به تو گويد
و گفتم ماهتابم را
كه شب‌ها، همدمت باشد
بداني اوج تاريك
رهايت من نخواهم كرد
و نازل كردم از رحمت، همه آيات باران را
چتر غم از گونه‌ها بردار
سرانگشت مرا، احساس خواهي كرد
تو بگشا گوش دل، از هر دري من با تو مي‌گويم
بدنبال بهانه‌اي، براي گفتگو با تو
همه عالم، خلق كردم تا بگويم
ترا در بيکران دنياي تنهايانف رهايت من نخواهم کرد
عبور باد، چهچه بلبل
صداي گنجشك روي بام، صداي موج
نواي جيرجيركها
صعود شاخه‌هاي سرو
نزول گيسوان ياس
پاكي آب
غرش ابر
روح جنگل
سبزي دشت
آبي دريا
...
آفريدم من همه هستي، براي گفتگو با تو
تو بگشا گوش دل، پروردگارت با تو مي‌گويد
اگر در اوج نافرمانيم باشي
ترا در بيکران دنياي تنهايان، رهايت من نخواهم کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
0
0
فوق العاده. من تا به حال مطلب خوبی مثل اینو ندیده بودم .اعتراف میکنم گل کاشتید
بنیامین رضاپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
0
1
سلام
کتابی با این عنوان خودارضایی بیماری خاموش چاپ کرده ام
سر بزنید
benyaminrezapour68.blogfa.com
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
0
0
این مطالبها خیلی خوب بود انشاء الۀ که بتوانم ترک کنم برایم دعا کنید من جوانی 22ساله هستم مدت 4سال میشه که این کار زشت را انجام می دهم من 2سال دیگه قراه با نامزدم عروسی کنم بهم بگید در طول این مدت مرتکب این گناه زشت نشوم. اومید وارم جواب بدهد
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
0
0
دمت گرم حاج آقا
خيلي عالي ومفيد بود
ياعلي
mostafa
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
0
0
tanku
اسفندیار
|
United States
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
0
0
با سلام
مطالب شما را خواندم خیلی از خودم خجالت کشیدم.باید بگویم از 15 سالگی تا حالا که ازدواج کردم و در سن 35 سالگی هستم گه گداری که تنها می شوم و در خانه هستم این کار ننگ را انجام می دهم. شاید بگویم هزار بار تصمیم به توبه گرفته ام و باز توبه ام را شکسته ام.یادم است در سال 84 حدود 1 ماه از انجام این کار منع کردم ولی باز شیطان منو وسوسه کرد و دوباره...از شما ممنون می شوم مرا دعا کنید تا بتوانم این دفعه با عزم راسخ و اراده قوی نسبت به ترک این فعل حرام گام بردارم.
بنده گنهکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
0
0
سلام...لطفا راه حلی برای ترک این گناه شرم انگیز بگذارید...بنده این کار ناشایست رو که توسط دوست هام یاد گرفتم حدود 60 بار انجام دادم...هر دفعه هم که تتوبه میشکونم متاسفانه دوباره به سراغش میرم من 14 سالمه و دوست ندارم این کار رو ادامه بدم.
پاسخ ها
ص
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
به رحمت خدا اميدوار باشيد و مانند كسي كه در حال غرق شدن در درياست به يكي از ائمه متوسل شويد. مطمئن باشيد كه جواب خواهيد گرفت.
مونا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
0
0
سلام خوب بود ولی هرکاری میکنم ترک نمیشه
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
0
0
خدایا به همه کمک کن تااین گناه زشت رو ترک کنن...
یک حیوان معتاد گناهکار یک بی حیای بدبخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
1
0
سلام.شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که نتوانستید جلوی خود را بگیرید اما بهشتیان باما یعنی اهل آتش فرق دارند به قول خودمان تو این فاز نیستند.اما شرایط بد حجابی و دینی کشورمان مارا داخل فشار گذاشتند معمولا شیطان مارا به این کار وادار می کند.برای من اتفاق افتاده که اگر بیشتر از 10 نزنم انگار می خوام بمیرم من 14 سال دارم و تا حالا بار ها توبه کردم ولی نتوانستم میدونم با این همه گناه کبیره ای که کردم از طبقه ی اول جهنم تکان نمیخوریممن حالم از خودم بهم میخوره کاش ما این قدر زود به سن بلوغ نمی رسیدیم وپاک میماندیم. حالا امیدمان به شماست که چه راهکاری را به ما پیشنهاد کنید.آیا خدا مارا می بخشد؟؟؟؟؟ از طرف جمعی از 14و15 ساله های گناهکار جهنمی.
پاسخ ها
ص
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
به رحمت خدا اميدوار باشيد و مانند كسي كه در حال غرق شدن در درياست به يكي از ائمه متوسل شويد. مطمئن باش جواب خواهي گرفت.
نوروز صدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
0
0
سلام با تشکر از حاج آقا: قابل توجه دوستان: کتابی به نام فتنه نفس غریزه جنسی وخطر خود ارضایی ، نوشتم ، مطالعه کنید وبرای درمان عوارض حادش می توانید برای مشاوره تماس بگیرید. به وبلاگ من هم سری بزنید www.nnfmm.rozblog.comموفق باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
سلام
خود حاج آقا کتاب خلوت شیطانی رو نوشته اند کتاب خیلی خوبی است برای مشکل خودارضایی.
خرید اینترنتی هم داره
عرفان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
0
0
سلام منم استمنائ میکنم ولی هی توبه میکنم بعد از مدتی دوباره شیطان گولم میزنه و لی امید به خدادارم که کمکم کنه ترکش کنم واقعا اقم امام زمان(عج) شرمنده ایم
سایه صورتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
0
0
سلام
سایت جدید بچه های ترک خودارضایی
zirechatretobe.blogfa.com
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
0
0
سلام، متاسفانه این مسئله در کشور ما وجود دارد.به نظر من ایراد اصلی از بزرگتر هاست وقتی خانواده ای دختر بیست ساله اش را عروس می کنند بقیه می گویند ((چه خبر است ایقدر زود)) غافل از اینکه نمی دانند چه اشتباهی می کنند ،معمولا خود یزرگتر ها زود ازدواج کردن اما چون بزرگتر هایشان به آنها سازش با همسر را به آنها نیاموخته اند در زندگی به مشکل بر خوردن و حالا برای ما جوانان نسخه پیچیدن که سن هر چه بالاتر رود زندگی یهتر خواهد بود ،یکی هم نیست به اینها بگه یک تیکه گوشت را به گوشه ای بیندازی آن گوشت پخته نمی شود بلکه فاسد می شود برای پخته شدن باید داخل حرارت شد.بهترین ارثیه یاد دادن اخلاق و رفتار زناشویی است که بزرگتر ها به پدر و مادر ما ندادن و ما جوانان هم در این دام افتادیم.
خدایا اشتباه جوانان را ببخش که از روی شهوت بود اشتباه بزرگتر ها هم ببخش که از روی جهل بود.
دکتر دهقانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
0
0
سلام. شما حاوی این پیام بسیار مهم هستید...من و دوستان همکارم به همراه یک پزشک متخصص مسائل جنسی بعد از مدتها تلاش و تحقیق یک روش ترک تضمینی خودارضایی به وجود آوردیم....این روش بهترین روش ترک و بصورت کاملا تضمینی و واقعی 100 درصد افراد مبتلا به خودارضایی یا همان استمنا و در اصطلاح عامیانه جلق رو شفا میده و باعث ترک همیشگی اون اشخاص میشه...حتما شما الان باروتون نمیشه که یه همچین چیزی واقعیت داشته باشه و بشه این کار ناپسند رو با یک روش ترک کرد !!! اما باید بهتون این مژده رو بدم که ما با این روش افرادی رو ترک دادیم که در بین آنها سابقه ی 13 سال خودارضایی تا 1 سال وجود داشت و همچنین اشخاصی که تجربه ی روزی 6 بار الی 9 بار در روز خودارضایی داشتن رو ما ترک دادیم...آموزش این روش کاملا رایگان میباشد...این ایمیل به صورت کاملا اتفاقی به تعداد زیادی از افراد در ایران فرستاده میشه...ما شما را به هیچ وجه نمیشناسیم...اگر خود مبتلا به این عمل هستید میتوانید برای همیشه از شر خودارضایی خلاص شوید همچنین اگر شما مبتلا نیستید و یا کسی رو میشناسید که مبتلا به این عمل هست و قصد ترک واقعی دارد اون شخص رو به آدرس سایت ما راهنمایی بفرمایید.روش ما با تمامی روش های گفته شده در تمامی سایت ها فرق دارد.در نگاه اول شاید ساده به نظر برسد ولی همانطور که گفتم صددرصد ترک رو در پی خواد داشت.

برای مشاهده ی این روش بر روی لینک زیر کلیک بفرمایید.


ترک 100درصد تضمینی خودارضایی

همچنین آدرس ما به این صورت میباشد :
http://tobe94.blog.ir/

یا میتوانید در گوگل عبارت "مرکز نزدیکی به خدا " را سرچ کنید
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
با توجه به چیزی که نوشتید کسی که خوارضایی میکند توانایی بچه دار شدن ندارد یعنی تعداد زیادی از افراد باید عقیم شده باشند منبع علمی یا تجربی برای نوشته های خود دارید؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰