پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۹۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۵

اردیبهشت 57:

هنوز بوی جوی مولیان دردیار پر درد کازرون استشمام می­شد. هنوز بوی عطر بهار نارنج در کوچه پس کوچه­های دیار سبز سلمان تردد می­کرد. بچه­ها مثل همیشه از درختان توت بالا می­رفتند تا توت­های سیاهی را بچینند وقتی به آن دست می­زنند دستانشان رنگین شود به رنگ خون.

یک جرقه. یک راهپیمایی، یک تظاهرات. جوان­ها آمدند. زن­ها هم بودند. بچه­ها. پیرمردها و پیرزن­ها. آمدند تا علیه آزادی بی­بندباری قیام کنند. آری علیه آزادی. آزاده بودند و پر شور. و حماسه دلیران جنوب را بار دیگر تکرار کردند.

حرکت مردم آزاده کازرون علیه آزادی به سوی مقر فساد آن زمان یعنی شراب­فروشی جهود کشیده شد. و در عرض کمتر از نیم ساعت آن جا را به آتش کشیدند و خمره­های مسکرات را شکستند تا بگویند ما برای آزادگی قیام کرده­ایم و نه آزادی. این نهضت به خیابان­های دیگر کشیده شد. در آن جا شهید منصور محسن­پور به ضرب گلوله دژخیمان شاهنشاهی رقص خون کرد و یاران به هم ساختند و پیکرش را بر دستان خویش گرفته تا قیامی مردانه کنند. این حرکت در چهار روز ادامه پیدا نمود. شهید والامقام حجه الاسلام دانشجو سخنرانی مبسوطی نمود که مردم را بیش از پیش به سرنگونی رژیم شاه خواند.

پس از دفن شهید منصور محسن­پور تظاهرات ادامه پیدا کرد. شهید خدیو، شهیده بانو برنجی، شهید شیخیان، دست­داده و... از شهدای قیام اردیبهشت 57 هستند. نهضتی که با سرازیر شدن مزدوران رژیم از هر سوی بر دیار سبز سلمان، کشته و مجروح شدن ده­ها نفر و بازدداشت بیش از 100 نفر راه را برای پیروزی ملت گشود.

اردیبهشت 58:

حضور شهید دکتر آیت­ا... بهشتی در کازرون که در آستانه دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در قم ، این شهید والا مقام از آن یاد می­کند که به بچه­های کازرون گفتم اگر آمریکا بیاید شماها چکار می­کنید؟ و بچه­های کازرون گفتند نابودشان می­کنیم.

در اواخر اردیبهشت 58 مردم آماده می­شوند تا به صورت کاروانی بزرگ برای دیدار با امام خویش به قم بروند. سفری که دیدار شیرینی بود پدر عزیز ایرانیان خمینی کبیر و در آن تلخی­هایی هم بود. همچون تصادف عده­ای از همشهریان و کشته ومجروح شدن عده­ای. که از آن جمله بود مرحوم زنده­یاد شاعر شیرین سخن محسن پزشکیان. که ایشان در شب از تصادف شعری را سرود که قرار بود در دیدار با امام خوانده شود. و همان شب توسط حاج علی اسدزاده این شعر در جمع کازرونی­ها خوانده شد تا آمادگی داشته باشند برای فردا در محضر روح خدا. اما چه حیف که نبود پزشکیان.

اردیبهشت 87:

در این سال رهبر عظیم­الشان امام خامنه­ای به استان فارس سفر کرد. سفری پر خیر و برکت در سالگرد شهدای فجر آفرین به گلزار این شهدا وارد شد.

سفری تاریخی که مردم از روستاها و شهرهای اطراف از دو سه روز قبل با پای پیاده به کازرون آمدند تا استقبالی تاریخی را از ولی امر خویش نمایند و بیعتی مجدد.

اردیبهشت امسال:

هرچند در طول این 30 از پیروزی انقلاب اسلامی برخی از مردم کازرون به عناوین مختلف به دیدار حضرت آقا مشرف شده­اند. مثلاً از طرف انجمن اسلامی دانش­آموزان، تشکل­های دانشجویی و دانش­آموزی، بسیج و ... ولی این برای اولین بار است که مردم کازرون به همراه سایر هم استانی­های خویش سختی سفر را بر خویش هموار می­کنند و به دیدار آن یار عزیزتر از جان می­شتابند تا سلام ما را و بیعت ما را به آن سید ما و آقای ما برسانند.

انشاا... که هرساله همچون مردم بعضی استان­ها همچون قم و آذربایجان و... برنامه­ای باشد تا مردم دیار ما نیز با رهبری خویش دیدار نمایند.


نویسنده: محمد مهدي اسدزاده
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
0
0
بسيار عالي
عاشق شهدا ومرام شهدایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
0
0
دلم می خواست من هم زمان انقلاب بودم یا حداقل معرفتم اینقدر زیاد بود که بتوانم با خواندن خاطرات آن زمان، درک کنم چی بود و چی گذشت وبه چه هدفی بزرگان و شهدا ورزمندگان وانقلابیون ما بیعت خود را باامامشان لبیک گفتند....کاش...کاش...
بسیارعالی بود لطف کنید خاطرات زمان جنگ حاج علی اسدزاده را بیشتر ذکر بفرمایید.من عاشق خاطرات رزمندگان و جانبازان و بازماندگان زمان جنگ وهشت سال دفاع مقدس هستم.دوست دارم این عزیزان و شهدا را بیشتر بشناسم ودرکشان کنم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸