همايش «من كودكي 2» در دانشگاه آزاد كازرون با حضور متخصصان مربوطه برگزار شد.به گزارش خبرگزاري فارس از كازرون، در اين همايش كه به همت مركز مشاوره دانشگاه آزاد كازرون برگزار شده است، يكي از اعضاي هيئت علمي اين دانشگاه در خصوص كودك درون انسان مطالبي را ايراد كرد.
خبرگزاري فارس: همايش «من كودكي 2» در دانشگاه آزاد كازرون با حضور متخصصان مربوطه برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كازرون، در اين همايش كه بعدازظهر امروز به همت مركز مشاوره دانشگاه آزاد كازرون برگزار شده است، يكي از اعضاي هيئت علمي اين دانشگاه در خصوص كودك درون انسان مطالبي را ايراد كرد.
افشين گلستان با اشاره به مراحل كودكي درون اظهار داشت: به منظور آشنايي با كودك درون ابتدا بايد چشمها را بسته و با حفظ آرامش سعي شود حداقل به مدت نيم ساعت خودمان را در نقش كودكي خردسال(3 تا 8 سال) مجسم كنيم.
وي افزود: خودمان را ديده كه با اعضاي خانواده در تعاليم و به واكنشهاي كودكانه خود دقت كنيم و سپس با كودك درون خود صحبت كنيم.
عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد كازرون اذعان كرد: سپس براي برنامهريزي عملي در راستاي مراقبت از كودك درون آماده ميشويم.
گلستان افزود: در مرحله سوم به منبع انرژي بايد وصل شد كه آن ارتباط با خدا، برترين ابزار شاديبخش است.
وي كودك آسيبپذير و عاطفي، كودك بازيگوش، جادويي و دانا را از انواع كودك درون عنوان كرد و افزود: منافع ارتباط با كودك درون، برقراري ارتباط معنوي، خلاقيت، ارتباطات، جذابيت و موفقيت است.
مديرعامل و رئيس هيئت مديره مركز استراتژي و توسعه علوم خاطرنشان كرد: از طريق انجام بازيهاي دوران بچگي، خلوت كردن با خداي خود، آواز خواندن، حضور در طبيعت و نقاشي كردن با دست چپ ميتوان با كودك درون تماس پيدا كرد.
گلستان بازي با كودكان، نگهداري از يك موجود زنده، آببازي در وان حمام، خريد اسباببازي، ابراز عشق به ديگران، ديدن برنامههاي كودك و گرفتن جشن تولد را از ديگر راههاي تماس با كودك درون عنوان و تصريح كرد: پرخاشگري، عصبي بودن، پرخوري، كمخوري، اعتياد به ...، بيماري يا دردهاي مزمن و سلطهجويي بر ديگران نشانههايي از كودك درون بيمار است.
گلستان افزود: افسردگي مزمن، عدم رضايت از زندگي، دلزدگي، حسادت، سوءظن، بدبيني، كاهش توان خلاقيت ذهن و منزوي شدن از ديگر نشانههاي كودك درون بيمار است.