پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶
شفیعی از انتشار ویژه نامه «شکافنده علوم» به مناسبت ولادت باسعادت حضرت امام محمد باقر (ع) به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون خبر داد.
به گزارش کازرون نما ، محمدجعفر شفیعی، از انتشار ویژه نامه «شکافنده علوم» به مناسبت ولادت باسعادت حضرت امام محمد باقر (ع) به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون خبر داد و ضمن تبریک میلاد باسعادت پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام محمد باقر (ع)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: حضرت امام باقر(ع) از رهبران معصوم، دانا، آگاه، انقلابی و متعهد، برای دفاع از ارزش‌های دینی به یک مبارزه پیگیر فکری، سیاسی و اخلاقی با انحرافات فکری و اخلاقی که به دلایل گوناگون در جامعه آن روز پدید آمده بود، پرداختند.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون افزود: یکی از روش‌های مهم مبارزاتی امام باقر(ع) تبلیغ عملی بود که نشان داد خود به اصول و ارزش‌های اسلامی بیش از دیگران پایبندی دارد.

وی با بیان اینکه با فعالیت‌های فرهنگی امام باقر (ع)، تحولی عظیم در فرهنگ شیعه به وجود آمد، خاطر نشان کرد: شاگردان ائمه و احادیث منقول از این امام همام (ع)، فزونی و فرهنگ پرسشگری و مراجعه به اهل‌بیت رواج یافت و اصحاب ائمه از نظر علمی و فرهنگی ارتقا یافتند.

شفیعی، زندگی امام باقر (ع)‌ را آیینه تمام نمای زندگی شرافتمندانه انسان های موحد و متعالی دانست و تصریح کرد: امام باقر (ع) در روزگار خود، بزرگترین تاثیر علمی و عملی را برای جامعه خویش داشتند، بطوری که حضور در مجامع علمی و پایه گذاری نشست های فرهنگی، یکی از بهترین و ارزنده ترین نوع حضور در جامعه و خدمت به اجتماع مسلمانان بود که آن امام (ع) به گونه ای بارز و اثرگذار، این نقش را بر عهده گرفتند.

گفت: در این ویژه نامه مطالبی همچون ویژگی های علمی و فرهنگی امام محمد باقر (ع)، حسن خلق امام باقر (ع)، سیره اخلاقی و اجتماعی امام باقر (ع) و ... آورده شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹