پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۷۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶
نکویی بخش در مصاحبه با کازرون نما مطرح کرد:
به گزارش اختصاصی کازرون نما ؛ روز دوشنبه چهارم مهرماه بود که محمود رضایی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در تبیین وضعیت ثبت نام و پیشرفت پروژه های مسکن ملی در استان فارس از کازرون در کنار شیراز، مرودشت، جهرم و فسا به عنوان شهرهایی که بیش از 60 درصد کل متقاضیان مسکن ملی فارس را در خود جای داده اند نام برد

به گزارش اختصاصی کازرون نما ؛ روز دوشنبه چهارم مهرماه بود که محمود رضایی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در تبیین وضعیت ثبت نام و پیشرفت پروژه های مسکن ملی در استان فارس از کازرون در کنار شیراز، مرودشت، جهرم و فسا به عنوان شهرهایی که بیش از 60 درصد کل متقاضیان مسکن ملی فارس را در خود جای داده اند نام برد؛ این در حالی است که تا کنون آمار مشخصی از وضعیت اقدامات متناسب با این درخواست عمومی از سوی نهادهای رسمی منتشر نشده است که این خود نگرانی هایی را به وجود آورده است.

ثبت نام پانزده هزار نفری کازرونی ها در طرح ملی مسکن/انعقاد قرارداد ساخت 1300 واحد در فاز نخست
تجربه اجرای برخی از پروژه های دولتی مسکن در شهر کازرون نیز دغدغه عموم مردم و ثبت نام کنندگان در چنین طرح هایی را دو چندان می کند. طرح هایی مثل پروژه 240 واحدی خیابان شهیدان رضازاده و یا 480 واحدی پردیس که هر کدام به حال خود رها شده و با مشکلاتی رو به رو شده اند، به صورت طبیعی هم بر میزان ثبت نام متقاضیان بالفعل مسکن اثر گذاشته است و هم بر امید به خانه دار شدن آنها، چه آنکه هر چند در دولت های گذشته استفاده های متعددی از عنوان مسکن مهر و یا مسکن اجتماعی شد لکن مشکل مسکن را در شهر کازرون به نحوی که ذایقه ی همشهریان را شیرین کند و خاطره خوبی از ایده های دولت های گذشته در این موضوع در اذهان کازرونی ها باقی بگذارد حل نکرده است لکن مصاحبه خبرنگار کازرون نما با محمدرضا نکویی بخش معاون مدیرکل و رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان کازرون از اقدامات مناسبی در موضوع طرح مسکن ملی و جهش مسکن حکایت دارد.
نکویی بخش در مصاحبه با کازرون نما، خبر از ثبت نام 14567 نفر از همشهریان محترم در طرح مسکن ملی تا کنون داد که از این تعداد، 1159 نفر ثبت نام خود را نهایی کرده و از این تعداد 570 نفر واریز اولیه به مبلغ 400 میلیون ریال را انجام داده اند و از این تعداد تا کنون 186 خانوار تخصیص پروژه آنها صورت پذیرفته است و با توجه به افتتاح حساب 935 نفر از متقاضیان، روند واریز وجه مذکور و تخصیص پروژه ادامه خواهد داشت. همچنین با توجه به اینکه سایت ثبت نام جهت متقاضیان در شهرستان کازرون باز میباشد ایشان از افراد واجد شرایط دعوت به ثبت نام در این طرح ملی نمودند.
رییس اداره راه و شهرسازی با بیان این نکته که برنامه دولت در حوزه مسکن که تامین چهارمیلیون مسکن در دوره چهارساله است و اعلام این موضوع که ما باید بر همین اساس برای نهضت ملی مسکن برنامه ریزی و در جهت تحقق این هدف اقدام نماییم،  گفت: با توجه به ثبت نام 14567 نفری مقاضیان در کازرون و الزام دولت و وزارتخانه مبنی بر تامین زمین مورد نیاز از زمین های دولتی و یا از طریق تفاهم با مالکین ایراد نمودند که لازم است برای تحقق مسکن متقاضیان 300هکتار زمین مازاد بر وضعیت موجود داشته باشیم و تنها مسیر تامین آن تفاهم با مالکین در محدوده و احیای بافت فرسوده شهری میباشد که این امر هم تا کنون با مشکلاتی رو به رو بوده است.
وی در ادامه به کمبود زمین در شهرستان و برخی از مشکلات در مسیر تامین زمین جهت رفع این کمبود اشاره کرد و گفت: آسیبها و چالشهایی در الحاق زمین به محدوده از جمله  قرارگرفتن برخی از زمین ها در محدوده آب شرب و مشکلات مدیریت شهری در افزایش محدوده از جمله موانع در مسیر تامین زمین است و وقتی که این مسایل هم نباشد، گاهی مدیران شهری متهم به تامین منافع شخصی مالکین زمین های مناسب می شوند که این امر در کنار عدم رضایت مالکین در درصدهای مورد تفاهم در زمین های الحاقی باعث گردیده که روند کار را با کندی رو به رو نماید. 
نکویی بخش افزود: روز یکشنبه دهم مهرماه جلسه ای با همین موضوع در دفتر استاندار محترم فارس برگزار شد و مقرر شد برای سال اول اجرای طرح در کازرون بر اساس اراضی موجود برنامه ریزی و اجرا صورت پذیرد تا به مرور و نهایی شدن ثبت نام سایر متقاضیان و در صورت وجود متقاضیان مشکل تامین زمین پروژه ها نیز برطرف گردد. بر همین اساس مقرر شد که از یک سو بنیاد مسکن و راه و شهرسازی پروژه 220 واحدی خود را با قوت بیشتر ادامه دهد و از سوی دیگر شرکت رسا که یکی از مطرح ترین پیمانکاران فعال در این عرصه است و قراردادی جهت ساخت 1080 واحد در شهر کازرون را با اداره کل راه و شهرسازی منعقد کرده است، با ارایه نقشه های خود اقدام به شروع فعالیت نماید که در مرحله نخست با هدف 1300 واحد کار را شروع کنیم که البته این عدد، بیش از مجموع متقاضیانی است که تا کنون اقدام به افتتاح حساب کرده اند. 
رییس اداره راه و شهرسازی در ادامه به امکان مشارکت مردم در تامین زمین و بهره مندی از امکانات طرح مسکن ملی در قالب «طرح خودمالکی» اشاره کرد و گفت: تا کنون و با همکاری ویژه بانک مسکن کازرون وتجارت، وام بیش از ۵۵۰ واحد خود مالکی صادر شده است که در صورت همکاری سایر بانک ها و عمل بر اساس قانون جهش مسکن و مصوبه هیات دولت که آن ها را ملزم به مصرف 40 درصد از منابع داخلی خود در طرح نهضت ملی خود مالکی کرده است، این روند، شتاب فزاینده ای به خود خواهد گرفت.
وی در پاسخ به سوال کازرون نما پیرامون پروژه های نیمه ساخته مسکن مهر خیابان شهیدان رضا زاده و پردیس و امکان اضافه شدن آن ها به ظرفیت مورد نیاز نهضت ملی مسکن گفت: این پروژه ها از سال ۱۳۹۱ و پیش از تصدی بنده در شهرستان با افزایش قیمت ها و جهش تورمی که منجر به چند برابری شدن هزینه ها گردید منجر به توقف توسط پیمانکارانشان شد که با عدم تمکین پیمانکار به اجرای قرارداد با شکایت صورت گرفته پرونده این پروژه ها حقوقی گردید. در جلسه روز گذشته در محل استانداری مقرر شد که در صورتی که پیمانکاران مذکور طی یک هفته این پروژه ها را در مسیر نهضت ملی مسکن قرار دهد، دولت هم کمک کند و مشکل حقوقی پرونده مذکور مرتفع گردد و از این طریق 720 واحد به ظرفیت مرحله نخست طرح اضافه گردد و در غیر این صورت موظف خواهند بود که زمین ها را به اداره راه و شهرسازی تحویل دهند و هزینه هایی هم که از جانب آن ها صورت گرفته است بر عهده خودشان خواهد بود و میبایست بدهی بانک هم پرداخت نمایند.
به گزارش خبرنگار کازرون نما؛ از جمله دیگر مشکلات مردم در طرح مسکن ملی، پایین بودن تسهیلات و عدد و رقم سود آن است؛ امری که بنا به اهمیت آن در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی از سوی مسوولان استانی مطرح گردید که وزیر از یک سو قول داد که این موضوع در دستور کار شورای مسکن کشور که به ریاست رئیس جمهور تشکیل می شود قرار گیرد و از سوی دیگر بانک ها هم متعهد شدند تا جایی که امکان دارد هم میزان تسهیلات را افزایش دهند و هم از میزان سود این تسهیلات بکاهند.
کازرون نما امیدوار است با رفع موانع و تلاش  مسوولان مربوطه، این خواست عمومی را به سرانجام رسانده و زمینه خانه دار شدن همشهریان محترم متقاضی را فراهم کنند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمدحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
0
0
درود به دستندرکاران زحمت کش بنیاد مسکن وراه وشه سازی کار ون وتشکر از کازرون نما ،از آنجایی که تمامی بی خانه هایی که دل وامید به این طرح بسته اندوتاکنون هیچ اقدامی انجام نشده وفشار قشر بی خانه در وضعیت کنونی باعث سردرگمی ما در این طرح روز به روز بیشتر میشود لطفاً در مورد شفاف سازی این طرح در شهرستان وامید به خانه دار شدن مسکن ملی ها توضیح دهید
درود بیکران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
0
0
با سلام خدمت شما
صاحب خانه ها کاری کردن که مستاجر نمیتواند پس اندازی داشته باشد که برای بهای مسکن ملی اقدامی کند لطفاً رسیدگی کنید چرا اجاره ها این همه بالا میبرن رحم ندارن واقعا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷