پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵
حجت‌الاسلام صباحی در خطبه نماز جمعه کازرون:
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صباحی امام جمعه این شهر، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت پیامبر اسلام (ص) و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) گفت: گویا عزاداری آخر ماه صفر اینطور باشد که بعد از دوماه عزاداری، باید عزاداری ها و حاجات ما با توسل به دامن امام رئوف خاتمه یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صباحی امام جمعه این شهر، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت پیامبر اسلام (ص) و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) گفت: گویا عزاداری آخر ماه صفر اینطور باشد که بعد از دوماه عزاداری، باید عزاداری ها و حاجات ما با توسل به دامن امام رئوف خاتمه یابد.

 او افزود: ان‌شاءالله در هفته اخر ماه صفر نیز شهر برخوردار از مراسم عزاداری در مساجد، خانه ها و تکایاست. پس خود و خانواده را از این عزاداری ها بهره مند کرده و مزد دوماه عزاداری‌مان را از رسول اکرم(ص)، امام حسن (ع) و امام رضا(ع) دریافت کنیم.

 خطیب جمعه کازرون در بخش دیگری از خطبه‌ها، به هفته پرافتخار دفاع مقدس و عظمت مجاهدت در راه خدا اشاره کرد و بیان داشت: عظمتی که امروز در عرصه بین المللی برای نظام اسلامی شاهد هستیم، مرهون جانفشانی ایثارگران در دوران دفاع مقدس است‌. که البته تاریخ کازرون نیز در دوران دفاع مقدس بسیار پرافتخار است.

 حجت‌الاسلام صباحی با مقایسه تجهیزات نظامی کشور در دوران دفاع مقدس با دوران کنونی ادامه داد: شاید قصه تلخ و باورنکردنی برای بچه های ما که لازم است بدانند این است که در دورانی کشورمان درگیر جنگی شد که هواپیماهای عراق شهرهای ما را بمباران می کردند و سالم به کشور خود برمی‌گشتند.

او افزود: امروز به برکت نیروهای مسلح مقتدری که داریم، هیچ ابرقدرتی جرات نزدیک شدن به آب و خاک منطقه ما را ندارد. بلکه ابر قدرت‌های جهان اگر بخواهند از مسیر هوایی و دریایی ایران عبور کنند، باید اجازه بگیرند، وگرنه اسیر می شوند.

امام جمعه کازرون تصریح کرد: این عظمتی که امروز در عرصه بین المللی موجب اقتدار برای ماست، مورد طمع واقع شده و دشمنان به هر نحو ممکن می خواهد این عظمت را بشکنند. اما به برکت امام حسین(ع)، شهدا و ولایت، همیشه شکست نصیب انان شده و اقتدار نظام اسلامی روز افزون است. چنانچه روزی از هلال شیعی می ترسیدند و امروز اعتراف می کنند که آن هلال تبدیل به ماه کامل شده و در کشورهای اسلامی فراگیر شده است.

 وی همچنین با بیان بخشی از پیام مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: ایشان طی پیامی فرمودند که این هفته نیکوترین و مناسبترین زمان برای بزرگداشت یاد و نام شهدا و شنیدن پیام آنان است. بشارت به دلهای آماده و گوشهای شنواست و یاداوری می شود که ایستادگی در برابر ظالمان به درافتادن ترس و اندوه منجر می شود و نیاز همیشگی ملت بزرگ ایران و همه ازاذگان جهان است. پیام شهدا پیام آزادی، عزت و زدودن ترس از دلها به برکت ایستادگی در برابر دشمنان است.

  خطیب جمعه کازرون همچنین در ادامه با تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی پایگاه‌های بسیج، کانون‌های مساجد و مجموعه های مختلف فرهنگی شهرستان برای فعالیت های تابستانی و کادرپروری برای نظام اسلامی گفت: این مجموعه ها باید حمایت شوند و خیرین از کارهای فرهنگی شهر حمایت کنند و امورات خود و فرزندانشان را به این پایگاه ها محول کنند.

 وی همچنین با تحسین درخشش دانش اموزان کازرونی در کنکور امسال گفت: در کنکور سراسری امسال افزایش ۵۰ درصدی قبولی دانش آموزان کازرونی نسبت به پارسال داشتیم. که از اداره آموزش و پرورش، اولیا، مربیان و دانش اموزان تقدیر میکنیم. از سویی خواهان تعامل خوبی بین اولیا و مدرسه هستیم و خانواده ها از احوال دانش آموزان در مدرسه جویا شوند.

حجت‌الاسلام صباحی با تاکید بر لزوم کمک به دانش‌آموزان نیازمند به مناسبت فرارسیدن ایام مدرسه گفت: برای کمک به دانش اموزان بی بضاعت تقاضا دارم که به حدود هزار دانش آموز و دانشجوی تحت پوشش در شهرستان که داریم کمک تحصیلی شود. تصور کنیم خداوند فرزند دیگری به ما داده و با مراجعه به مراکز تحت پوشش همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، بخشی از هزینه تحصیلی نیازمندان را بپردازیم تا کسی معطل هزینه تحصیل نباشد.

 خطیب جمعه کازرون در پایان با محکوم کردن فتنه‌گری مغرضان و ایجاد آشوب و ناامنی در برخی نقاط کشور گفت: شاهد سوءاستفاده دشمنان از حوادث کشورمان هستیم و دو اتفاق عجیب رقم خورده است.

 او افزود: از طرفی عده ای اجیر و داعشی آمبولانس‌ها، خودروهای شخصی مردم، ساختمانهای اداری، موکب‌های عزاداری، قرآن کریم و مساجد را آتش می زنند و شهر را به آشوب می کشند. همچنین از سویی تمام دشمنان قسم خورده انقلاب که خون جوانان ما در دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و اکنون از چنگ آنان می ریزد، حامی این جریان شده اند، حال کدام عقل سلیمی دلسوزی آنان را باور می کند؟ اگر میخواهیم دشمن را بشناسیم باید ببینیم دشمن چه می خواهد، نکند در زمین دشمن بازی کنیم.

 حجت‌الاسلام صباحی با تاکید بر اینکه ما مردم امنیت خانواده و زندگی‌مان را مدیون پلیس هستیم، اذعان داشت: اگر امنیت در شهر و محله ماست، مدیون نیروی انتظامی و پلیس هستیم. در شهرستان کازرون خداروشکر همکاری با دشمنان نشده است.

وی افزود: خدا ببخشد کسانی را که نگاه دیگری به این شهر داشتند و آن را امنیتی تصور می کردند. اگر تحرکی در ایام تقسیمات کشوری نیز شد، اما تعداد شهدا و فداکاری‌ها برای نظام، به اندازه برخی استانهای کشور است. با ایمان و اعتقاد از زنان و مردان کازرونی تشکر می کنم که جایگاه خود را شناختند و برخلاف برخی شهرهای فارس و کشور که دچار اشتباه و بی‌حیایی شدند، مردم کازرون جایگاه خود را شناختند.

امام جمعه کازرون با تشکر از شورای تامین شهرستان و حضور مقتدر نیروی انتظامی گفت: شهرما در این فتنه، سربلند ایستاده است و فتنه ها به دور ازساحت مقدس شهر مومن کازرون است. درود خدا بر شهدا که هرچه هست از اقتدار آنان است.

گفتنی است پس از اقامه نماز جمعه، در کازرون نیز همچون سراسر کشور، راهپیمایی مردم برای اعلام انزجار خود علیه کسانی که مخل امنیت هستند، و همچنین در حمایت از عفاف و حجاب و نیروی انتظامی برگزار شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸