پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت گندم، در این شهرستان از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اواسط خرداد ماه ادامه خواهد داشت.
به گزارش کازرون نما، حمید رشیدی گفت: از مجموع ۳۷ هزار ۵۰۰ هکتار ازاراضی زیر کشت گندم در این شهرستان، ۷۵۰۰ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی و بروز خشکسالی پیش بینی می‌شود تولید و خرید تضمینی گندم نسبت به سال زراعی گذشته به شدت کاهش داشته باشد.

این مقام مسئول گفت: از ابتدای بهمن ماه پارسال هیچ بارش موثری در کازرون نداشتیم و با شرایط خشکسالی مواجه هستیم و ۲۶ هزار هکتار از مزارع دیم و ۱۵۰۰ هکتار از مزارع آبی تحت شرب رودخانه این شهرستان به سبب کاهش بارش باران از بین رفته و فاقد تولید است.

رشیدی متوسط عملکرد گندم دیم و آبی در مزارع شهرستان کازرون را به ترتیب ۳۰۰ کیلوگرم و ۳۸۰۰ کیلوگرم در هکتار اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۵ هزار تن گندم در این شهرستان تولید و بیش از ۲۰ هزار تن از این میزان توسط مراکز خرید از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شود.

او گفت: برداشت گندم در کازرون به صورت مکانیزه انجام می‌گیرد و اکنون با ۱۰۰ دستگاه کمباین در حال انجام است و با نزدیک شدن به زمان اوج برداشت گندم در این شهرستان تعداد کمباین‌ها به ۱۵۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: ارقام گندم کشت شده در این شهرستان سیروان، طلایی، چمران ۲، برات، تیرگان، (ارقام آبی) و دهدشت، کوهدشت، کریم، قابوس و ساورز (ارقام دیم) است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸