پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
صبح روز سه‌شنبه، 23 فروردین‌ماه، نشست مشترکی با حضور رئیس، جمعی از معاونان و مدیران دانشگاه سلمان فارسی کازرون با رئیس و جمعی از مدیران پارک علم و فناوری استان فارس درخصوص توسعه همکاری‌های مشترک و تقویت فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح شهرستان کازرون و غرب استان فارس با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید.
به گزارش کازرون نما، در این نشست دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با اشاره به ظرفیت‌های متعدد شهرستان کازرون در حوزه‌های مختلف اعم از نفت و گاز، کشاورزی و... خاطر نشان نمود: دانشگاه سلمان فارسی کازرون با برخورداری از اعضاء هیئت علمی توانمند در حوزه‌های مختلف علوم‌پایه، فنی و مهندسی و... و برخورداری از زیرساخت‌های مناسب اعم از آزمایشگاه‌ها، مراکز مختلف پژوهشی و مطالعاتی و... ظرفیت‌های مناسبی را در اختیار دارد تا در قالب هدایت دانشجویان و دانش‌آموختگان به سمت تأسیس و راه‌اندازی واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان، در جهت فعالیت‌های کارآفرینی و تقویت تولید و همچنین کمک به توسعه پایدار شهرستان کازرون گام بردارد.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین با اشاره به شعار انتخاب شده از سوی مقام معظم رهبری برای سال جاری، تصریح نمود: دانشگاه‌ها می‌توانند نقشی اثرگذار در این خصوص داشته باشند. خوشبختانه در دانشگاه سلمان فارسی کازرون گام‌های آغازین در این خصوص برداشته شده است و از سال گذشته و به دنبال پیگیری‌هایی که از سوی دکتر عباسی‌دوانی، نماینده مردم شریف شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی صورت پذیرفت و اهتمامی که در مجموعه دانشگاه سلمان فارسی کازرون ایجاد شد، روند جذب و استقرار تیم‌ها، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون آغاز گردید. در حال حاضر نیز علاوه بر آنکه چند شرکت دانش‌بنیان در این دانشگاه مستقر شده‌اند و چندین طرح در این مرکز به تصویب رسیده، ظرفیت‌سازی‌های جدیدی را برای توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه سلمان فارسی کازرون به وجود آورده‌ایم. بر همین اساس آمادگی داریم تا در جهت تحقق شعار سال و در روندی هم‌افزا با سایر نهادهای مسئول در این حوزه از جمله پارک علم و فناوری استان فارس، فعالیت‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون را در این حوزه توسعه دهیم. 

در این نشست همچنین دکتر امین‌رضا ذوالقدر، رئیس پارک علم و فناوری استان فارس، با تصریح بر پیشینه‌ی تاریخی و اثرگذار شهرستان کازرون در حوزه‌های مختلف و به ویژه مسائل مرتبط با علم و دانش، خاطر نشان نمود: ظرفیت‌های متعدد این شهرستان در کنار پتانسیل‌ها و توانمندی‌های موجود در دانشگاه سلمان فارسی کازرون می‌تواند زمینه مناسبی برای رشد و توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف را ایجاد کند. بایستی تلاش کنیم دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی بتوانند با استفاده از دانششان، هم در جهت تولید و شکوفاسازی منطقه گام بردارند و هم فرصت‌های شغلی مناسبی را ایجاد نمایند. این تلاش‌ها در مجموع علاوه بر آنکه زمینه تحقق شعار برگزیده شده از سوی مقام معظم رهبری را فراهم می‌آورد، موجب اثربخشی هرچه بیشتر دانشگاه‌ها و نهادهای علمی نیز خواهد شد. 

رئیس پارک علم و فناوری استان فارس همچنین با تقدیر از تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر دکتر غریب فاضل‌نیا در جهت زمینه‌سازی برای توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح شهرستان کازرون و غرب استان فارس، خاطر نشان نمود: بایستی تلاش شود تا ظرفیت‌های بخش خصوصی در کنار واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرند. همچنین تجارب متعدد در سایر نقاط استان فارس و کشور نشان داده است که اثرگذاری خیّرین و دلسوزان محلی و منطقه‌ای نیز می‌تواند زمینه‌ساز شکوفایی هرچه بیشتر این شرکت‌ها شده و اثرگذاری دانشگاه‌ها را نیز تقویت نماید. پارک علم و فناوری استان فارس نیز این آمادگی را دارد تا با همکاری با دانشگاه سلمان فارسی کازرون، حمایت‌های لازم برای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه این فعالیت‌ها در شهرستان کازرون و غرب استان فارس را ایجاد نماید. 

شایان ذکر است در ادامه این نشست، زمینه‌های مشترک همکاری از سوی حاضرین در جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از مشخص شدن حوزه‌های کاری، مقرر شد با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک و انجام هماهنگی‌های لازم با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روند عملیاتی شدن این حوزه‌ها آغاز گردد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷