پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۱۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
به گزارش کازرون نما؛ رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون گفت: با حمایت نماینده مردم شریف کازرون و کوهچنار در مجلس و به دنبال انعقاد تفاهمنامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرحله اول تجهیز و راه‌اندازی مرکز نوآوری انرژی این دانشگاه به پایان رسید و جذب تیم‌ها، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان آغاز شده است.
به گزارش کازرون نما؛ رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون گفت: با حمایت نماینده مردم شریف کازرون و کوهچنار در مجلس و به دنبال انعقاد تفاهمنامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرحله اول تجهیز و راه‌اندازی مرکز نوآوری انرژی این دانشگاه به پایان رسید و جذب تیم‌ها، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان آغاز شده است.

غریب فاضل‌نیا سه‌شنبه ۳۰ شهریور به خبرنگاران گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و حل پایدار بخشی از مشکل اشتغال توسط دانشگاه‌های کازرون، در کنار ارایه خدمات علمی برای توسعه فضای کسب و کار در سطح شهرستان، یکی از مطالبات دیرینه مردم شریف این منطقه محسوب می‌شود و با تجهیز و راه‌اندازی مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، بستر مناسب برای تحقق این مهم فراهم شده است.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون افزود: در حال حاضر علاوه بر شکل‌گیری چارت سازمانی این مرکز نوآوری، فضای اداری مستقل و مطلوبی برای استقرار تیم‌ها، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان آماده شده است و علاوه بر این، آزمایشگاه‌ها و بخش‌های دیگر دانشگاه نیز می‌تواند به صورت اشتراکی در اختیار شرکت‌ها و واحدهای دانش بنیان و فناور قرار گرفته و به توسعه فعالیت‌های آنها منجر شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه مرکز نوآوری ایجاد شده در دانشگاه سلمان فارسی گفت: زمینه برای فعالیت در حوزه‌های مختلفی مانند انرژی هسته‌ای، انرژی آب، انرژی باد، انرژی خورشیدی و دیگر ابعاد و البته تعامل با مراکز صنعتی بزرگ‌مقیاس و مجموعه‌های مختلف خدماتی در استان‌های جنوبی کشور، فراهم است.

او گفت: موقعیت ویژه جغرافیایی شهرستان کازرون و قرارگیری آن در محل پیوند سه استان فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد، شرایط منحصربه‌فردی را برای توسعه این شهرستان و ارایه خدمات مختلف به ویژه در حوزه‌های علمی و دانشگاهی به ویژه در زمینه‌های متنوع انرژی به وجود آورده است.

فاضل‌نیا ادامه داد: استقرار مرکز نوآوری انرژی در این شهرستان، فرصت بسیار مناسبی را در اختیار تیم‌ها، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهد تا هم کسب و کارهایشان را به نحو مطلوبی نهادینه کرده و توسعه دهند، هم جوابگوی تقاضاها و سفارش‌های متقاضیان مختلف در استان‌های جنوبی کشور باشند. 

او گفت: راه‌اندازی این مرکز علمی در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، علاوه فراهم شدن زمینه حمایت عملی از نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، تیم‌ها، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد کننده فرصت مناسبی برای اشتغال جوانان و متخصصان دانشگاهی منطقه است.

 فاز نخست استقرار مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با اختصاص ۶۰۰ میلیون تومان از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شده است و به گفته مسئولان این دانشگاه علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این مرکز و چگونگی جذب شرکت‌ها و طرح‌ها، می‌توانند به سایت اینترنتی مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون به آدرس eic.kazerunsfu.ac.ir مراجعه کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷