پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۰۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
به گزارش کازرون نما، طی نشستی با حضور مسئولان اداره کل بهزیستی فارس و دانشگاه سلمان فارسی کازرون، بسترها و راهکارهای تبدیل این شهرستان به پایلوت مطالعات علمی در زمینه آسیب‌های اجتماعی بررسی شد.
به گزارش کازرون نما، طی نشستی با حضور مسئولان اداره کل بهزیستی فارس و دانشگاه سلمان فارسی کازرون، بسترها و راهکارهای تبدیل این شهرستان به پایلوت مطالعات علمی در زمینه آسیب‌های اجتماعی بررسی شد.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در نشست بررسی بسترهای تبدیل این شهرستان به پایلوت مطالعات علمی آسیب‌های اجتماعی، ضمن برشمردن ظرفیت‌ها و بسترهای علمی و پژوهشی این دانشگاه، در این رابطه به فعالیت‌های موثر گروه روان‌شناسی با تکیه به اعضا هیئت علمی توانمند این گروه، فعالیت و ارایه خدمت مرکز مشاوره، بهداشت و درمان دانشگاه و همچنین شروع به کار مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی اشاره کرد.

به گزارش کازرون نما، غریب فاضل‌نیا، خاطر نشان کرد: در مواجهه با بسیاری از مسایل اجتماعی که به نوعی در ردیف اهداف سازمانی هر دو مجموعه قرار دارد، باید بخش مهمی از فعالیت‌ها را پیش از وقوع بحران انجام داد تا از تبعات نامطلوب آنها جلوگیری شود. برای تحقق این منظور، محیط‌های دانشگاهی می‌توانند چراغ راهنما باشند و در ارتباطی هم‌افزا با سایر دستگاه‌ها و نهادها، به نقش‌آفرینی موثر در این عرصه بپردازند.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین با قدردانی از رویکرد تعاملی مدیرکل و کارکنان بهزیستی فارس به ویژه در سطح شهرستان کازرون و مدیریت اداره بهزیستی این شهرستان، افزود: در برنامه‌ریزی‌هایی که برای دانشگاه سلمان فارسی کازرون ذیل سیاست‌گذاری‌های کلان وزارت علوم داشته‌ایم، دانشگاه را پیش‌ران و پیشگام در برقراری تعامل برای عرضه خدمات به مردم و نهادهای مختلف تعریف کرده‌ایم. در همین راستا به عنوان قطب علمی در منطقه غرب استان فارس، آماده ارایه خدمات آموزشی و پژوهشی مورد نیاز دستگاه‌های مختلف اجرایی هستیم. بر همین اساس آمادگی انعقاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری‌های مشترک میان هر دو مجموعه را داریم تا با شناسایی دقیق‌تر زمینه‌های مشترک همکاری و همچنین ترسیم افق‌هایی جدید برای ایجاد تعاملی هم‌افزا، بتوانیم خدمات مطلوب علمی را در اختیار جامعه قرار دهیم. 

مدیرکل بهزیستی استان فارس نیز در این نشست ضمن استقبال از رویکرد تعاملی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، گفت: در دنیای امروز، ضرورت پیگیری عالمانه مسایل بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. در عین حال با آگاهی پیش از مداخله، می‌توانیم بخش قابل توجهی از آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.

سید محمدصادق کشفی‌نژاد گفت: برای عملیاتی کردن این مهم نیاز است تا مجموعه‌هایی مانند دانشگاه که ساختارهایی علمی و تئوریک دارند در کنار مجموعه‌هایی مانند بهزیستی که گستره متنوع و قابل توجهی از خدمات اجرایی را ارایه می‌دهند قرار گیرند تا بتوان به نتایج مطلوبی دست یافت. این تعامل می‌تواند منجر به حضور میدانی دانشگاهیان و دانشجویان در مسایل مبتلابه جامعه نیز شده و امکان مناسب‌تری را برای تقویت فرآیندهای پژوهشی و دانش‌افزایی آنها نیز به همراه داشته باشد. 

مدیرکل بهزیستی استان فارس همچنین با اشاره به ظرفیت‌های اجرایی این اداره کل در سطح استان و شهرستان کازرون، بر لزوم مطالعه دقیق مسایل براساس شاخص‌های مختلف اقلیمی و جغرافیایی تأکید و اضافه کرد: غرب استان فارس هم مانند هر اقلیم دیگری، ویژگی‌های خاص خود را دارد که در فرایندهای برنامه‌ریزی و اجرای هرگونه طرح و برنامه‌ای بایستی به آنها توجه دقیق شود. دانشگاهی مانند سلمان فارسی کازرون ظرفیت مناسبی برای تحقق این موضوع دارد و می‌توان با کمک عالمانه دانشگاهیان، برنامه‌ریزی‌ها را کاربردی‌تر کرد. 

در این نشست مقرر شد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین دانشگاه سلمان فارسی کازرون و اداره کل بهزیستی استان فارس با هدف هم‌افزایی هر دو مجموعه و بسترسازی برای توسعه فعالیت‌های مشترک، منعقد شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸