پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۴
درجوابیه متولی موقوفه مطرح گردید:
اراضی 158 هکتار مورد نظر اداره کل محیط زیست استان فارس در روز جمعه 17 محرم 1174 هجری قمری در حدود 268سال پیش وقف بر امام حسین علیه السلام گردیده و هم زمان به تایید تعداد ازمعتمدین واهالی شرع درآن زمان رسیده است ودرتصرف وقف بوده وعمل به وقف می شود
هفتم دی ماه سال جاری خبری در سایت رسمی اداره کل محیط زیست استان فارس به نقل از حمید  ظهرابی مدیر کل محیظ زیست استان فارس  منتشر گردید مبنی براینکه  به موجب دادنامه قطعی صادره از سوی شعبه نهم دادگاه تجدید نظر استان فارس در تاریخ ٩٩/٠٩/٣٠​ یک میلیون و پانصد و هشتاد و هشت هزار و نود و چهار متر مربع از اراضی بستر و حریم تالاب پریشان از تصرف خارج خواهد شد.
  
ظهرابی افزود: قبل از این در سال ٩٢، به موجب دادنامه صادره از شعبه مذکور، با ادعاي افزایش مستثنیات از سوی یک شخص حقوقی علیه اداره کل منابع طبیعی استان فارس و اداره منابع طبیعی شهرستان كازرون به عنوان مسثنیات در نظر گرفته شده بود و در معرض قطعه بندی و واگذاری به اشخاص بود که با اقدام به موقع در حال باز پس گیری این زمین ها هستیم.

پس از انتشار این خبر ، مدیریت کازرون نما  جوابیه ای توسط  مالک زمینهای ذکر شده  دریافت نمود که حاوی نکات قابل توجه ای است از جمله اینکه پلاک زمینهای ذکر شده یکی از بزرگترین موقوفات بسیار  قدیمی کازرون محسوب می شود ک با گذشت زمان نیز تغییری در اصل موقوفه انجام نگرفته است.

کازرون نما با توجه ب رعایت اصول وقوانین مطبوعاتی عین جوابیه را منتشر میکند و در صورت لزوم  آماده دریافت وانتشار  پاسخ مجدد اداره محیط زیست نیز می باشد:

باسمه تعالی

احتراماً در پاسخ به مطلب درج شده در کانال های مجازی در مورخه 10/10/99 از سوی مدیرکل محترم محیط زیست استان فارس و در جهت تنویر افکار عمومی مطالب زیر را به  اطلاع عموم می‌رساند.

اراضی 158 هکتار مورد نظر اداره کل محیط زیست استان فارس در روز جمعه 17 محرم  1174 هجری قمری در حدود 268سال پیش وقف بر امام حسین علیه السلام گردیده و هم زمان به تایید تعداد  ازمعتمدین واهالی شرع درآن زمان رسیده است  ودرتصرف وقف بوده وعمل به وقف می شود در سال ۱۳۱۱ هجری شمسی همزمان با تاسیس اداره ثبت اسناد شهرستان کازرون تقاضای ثبت گردید است و پس از طی مراحل قانونی با حدود اربعه مشخص و نقشه برداری به ثبت رسیده و در سال 1317 سند آن به نام موقوفه صادر و تسلیم گردیده است . 

کل محیط زیست استان فارس در مورخه 20/11/53 همزمان با خریدار اراضی اطراف دریاچه تقاضای خرید اراضی  مورد بحث از ۷۱ نفر از زارعین متصرف را نموده که در نهایت با توجه به اینکه اراضی مذکور وقف برسید شهدا علیه السلام می باشد و زارعین  نیز مستأجر بوده اند معامله ای  صورت نگرفته تا اینکه اداره منابع طبیعی کازرون به استناد قانون اراضی مستحدث و ساحلی مصوب سال 1354  اراضی مورد نظررا ملی اعلام نموده که در نهایت با طرح دعوی در مراجع قضایی از سوی اداره منابع طبیعی کازرون به خواسته ابطال سند موقوفه و ارجاع امر به کارشناس رسمی دادگستری و نظرات کارشناسی یک و سه وپنج نفره حکم به نفع موقوفه صادر گردیده است. 

لیکن اداره محیط زیست کازرون بعد از قطعیت حکم به عنوان ثالث  به پرونده مذکور ورود و دادگاه مربوطه در سال ۱۳۹۵ جهت بررسی مجدد ، پرونده را به کارشناسی یک نفر ارجاع داده است که توسط موقوفه به نظریه کارشناسی یک نفر اعتراض شده  و تقاضای کارشناسی سه نفره گردید لیکن پرونده فوق به کارشناس 3نفره ارجاع نگردیده و از سال ۱۳۹۵ تا30/9/1399 (زمان صدور رای )پرونده راکد و هیچ اقدامی جهت کارشناسی سه نفره روی آن صورت نگرفته است و با نظر همان کارشناس یک نفره رای صادر گردید بنابراین مطالبی که در خصوص اراضی مذکور به اطلاع مدیر کل محترم محیط زیست استان فارس رسانیده شده  بدون  توجه به واقعیت وقف بوده و اینکه مجموعه حقوقی در نظر داشته است اراضی مذکور را قطعه بندی کرده و واگذار نماید کذب و خارج از انصاف و واقعیت است.

متولی موقوفه محمدجعفر خان افشار

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷