پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
دکتر شرافت خبر داد:
به گزارش کازرون نما؛ خدمتی جدید در شهرستان کازرون صورت میگیرد که آن راه اندازی کلینیک بیماریهای غیر واگیردار موسوم به NCD در تنها بیمارستان کازرون است.
به گزارش دریافتی کازرون نما، از تاریخ چهارشنبه 24 دیماه، در جهت مراقبت از بیماران غیرواگیر (Noncommunicable diseases)، کلینیک بیماری های غیرواگیر راه اندازی می گردد.


رئیس بیمارستان کازرون گفت: با توجه به اهمیت پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر (فشارخون بالا، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها) و همچنین با توجه به اینکه در دوران اپیدمی کرونا، بیشترین آمار بیماران بدحال و قربانیان در بین مبتلایان به این بیماری های زمینه ای ملموس تر شد، کلینیک بیماری های غیرواگیر (NCD) راه اندازی گردید.


دکتر شرافت گفت: پس از برگزاری جلسه با معاونت درمان و بهداشت دانشگاه و بازدید از بیمارستان از جانب مدیران دانشگاه علوم پزشکی، جلسه با متخصصین غدد، گوارش، رادیوتراپی، قلب و عروق، داخلی و چشم و کارشناس تغذیه و همچنین جلسه با پزشکان خانواده شهری و مُیولین مراکز جامع خدمات سلامت، به حول و قوه الهی مقدمات راه اندازی کلینیک دیابت انجام شد.


دکتر "سجاد شرافت" اضافه وزن و چاقی، مصرف دخانیات، کم تحرکی و تغذیه نامناسب را از مهمترین فاکتورهای ابتلا به بیماری های غیرواگیر برشمرد و بر ضرورت پیشگیری اولیه، غربالگری و شناسایی زودرس بیماران و ارایه مراقبت، درمان و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از بیماری های غیرواگیر تاکید کرد.


وی در ادامه گفت: در سطح اول، مراقبت های اولیه توسط پزشکان خانواده، مراقبین سلامت و بهورزان صورت خواهد پذیرفت و در سطح دوم در کلینیک NCD خدمات تخصصی به بیماران ارائه و در سطح سوم خدمات فوق تخصصی با حضور فوق تخصص های غدد، گوارش و رادیوتراپی و آنکولوژی در شهرستان کازرون و در بقیه رشته های فوق تخصصی با انجام هماهنگی های مورد نیاز، بیماران به شیراز ارجاع می شوند.


در ادامه رئیس حوزه درمان شهرستان از به کارگیری متخصصین رادیوتراپی و آنکولوژی برای غربالگری، شناسایی و تشخیص زودهنگام سرطان ها در این مرکز درمانی خبر داد و افزود: بیماران ارجاع شده از پزشکان خانواده شهری و روستایی می توانند از خدمات سلامت فوق تخصصی غدد و گوارش، متخصص داخلی، قلب و عروق و چشم پزشکی در درمانگاه تخصصی فاطمه الزهرا (س) وابسته به این بیمارستان (در مجاورت مرکز MRI) بهره مند شوند.


وی در پایان گفت: در این کلینیک برای بیماران پرونده تشکیل شده و تمامی خدمات مورد نیاز این بیماران به صورت مستمر پیگیری خواهد شد. بیماران جهت دریافت نوبت غیرحضوری می توانند از سه شیوه مراجعه به سامانه الکترونیکی nobat.sums.ac.ir، از طریق اپلیکیشن گوشی های همراه  www.paziresh۲۴.com  و یا تماس با تلفن گویای 32930193 جهت نوبت دهی اقدام کنند.
برچسب ها: NCD
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳