پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
دکتر فاضل نیا خبر داد:
به گزارش کازرون نما؛ صبح امروز، 22 دی‌ماه، نشست گفتگوی رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون با اعضاء هیئت علمی این دانشگاه به همراه تکریم و معارفه معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در سالن اجتماعات استاد علی دوانی این دانشگاه برگزار گردید.
به گزارش دریافتی کازرون نما، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در ابتدای این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزشمند دکتر مهدی رضائی، معاون سابق فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، اظهار امیدواری نمود دکتر علیرضا راستی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه بتواند موفقیت‌های دانشگاه را در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی همچنان بسط و توسعه دهد.


رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ادامه ضمن تجلیل از تلاش‌های ارزشمند تمامی اعضاء هیئت علمی این دانشگاه که به ویژه در دوره شیوع کرونا با وجود برخی مشکلات، اما با تکیه به توان علمی و تعهد سازمانی خود توانستند چراغ علم‌اندوزی را روشن نگه دارند، خاطر نشان نمود: از جمله ویژگی‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون به عنوان تنها دانشگاه دولتی کازرون و قطب علمی منطقه، بهره‌مندی از فعالیت‌های اعضا هیئت علمی توانمندی است که امیدواریم با ریل‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد تحقق هرچه بیشتر توانمندی‌های آنها در جهت آموزش دانشجویان و به ویژه کمک به جامعه در حوزه‌های مختلفی همچون کارآفرینی، حل مسائل و مشکلات و... باشیم.


دکتر فاضل‌نیا با اشاره به رویکردها و برنامه‌ریزی‌های مدیریتی جدید دانشگاه سلمان فارسی کازرون در افق‌های کاری پیش‌رو بر ضرورت هم‌دلی و تقویت وحدت در تمامی سطوح تصریح نمود و افزود: تلاش در جهت ایجاد و بازساخت ساختار تشکیلاتی ـ مدیریتی، تسهیل فرایندهای جذب اعضا هیئت علمی متعهد و کارآمد، افزایش تعامل نظام دانشگاهی سلمان فارسی کازرون با فضای اجتماعی، سمت‌دهی محورهای تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی در جهت حل مشکلات منطقه، اهتمام در خصوص ارتقا سطح دانشگاه در چارچوب سیاست‌ها و اهداف و برنامه‌های کلان نظام آموزش عالی کشور و... از جمله برخی محورهایی است که در کنار سایر محورهای دیگری که می‌تواند به تحقق دانشگاه نسل چهارم و ایجاد دانشگاهی در طراز نظام دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران منجر شود را دنبال می‌نماییم. در مسیر تحقق این اهداف ضروری است که همه ما با هم‌افزایی در کنار یکدیگر گام برداریم تا بتوانیم رسالت دانشگاهی خود را در برابر جامعه به خوبی ایفا نماییم.


ایشان همچنین با اشاره به رویکردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مرور مطالبه‌های عمومی گروه‌های مختلف مردم کازرون و مسئولان این شهرستان، مبنی بر ضرورت حضور و فعالیت مداوم اعضا هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در سطح این شهرستان، تحقق این مسئله را گامی مهم در جهت هویت‌یابی هرچه مناسب‌تر دانشگاه و عمل به بیانیه مأموریت آن برشمرد و خاطر نشان نمود: در برنامه‌ریزی‌ها تلاش کرده‌ایم تا با وجود محدودیت‌ها و قید و بندهای موجود، فرصت‌سازی‌های مناسبی برای بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی و اجرایی اعضا هیئت علمی و نیروهای توانمند دانشگاه به وجود بیاید. در همین زمینه هم در جلسه اخیر هیئت امنا با طرح این موضوع، مصوبه‌ای در جهت تسهیل حضور اعضا هیئت علمی در سطح شهرستان کازرون پیرامون تسهیلات مرتبط با مسکن داشته‌ایم. در این زمینه همچنان اقدامات حمایتی را با هدف بسترسازی برای حضور اعضا هیئت علمی در سطح شهرستان کازرون دنبال می‌کنیم.


دکتر فاضل‌نیا همچنین از آغاز فرایند به‌روزرسانی سند توسعه راهبردی دانشگاه متناسب با نیازهای این مرکز علمی و همچنین جامعه میزبان آن خبر داد و افزود: ارتقا کمّی و کیفی دانشگاه سلمان فارسی کازرون متناسب با سیاسگذاری‌های کلان نظام آموزش عالی، نیازمند سطح بالایی از همراهی از سوی نیروهای اثرگذار بیرون و داخل دانشگاه است. در طی این مسیر با ضرورت درک جایگاه علمی دانشگاه، به هیچ وجه نبایستی به سمت سوگیری‌های سیاسی و جناحی حرکت کنیم و درگیر باندبازی‌ها شویم تا این امکان بالقوه وجود داشته باشد که بتوانیم رسالت علمی خود را در برابر جامعه به خوبی ایفا نماییم.


رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در پایان ابراز امیدواری نمود مجموعه تلاش‌ها بتواند با فعلیت‌بخشی به توانمندی‌ها و افزایش تعامل‌ها، منجر به اثربخشی هرچه بیشتر دانشگاه سلمان فارسی کازرون در سطح شهرستان کازرون و همچنین منطقه شود تا در کنار حضور شورانگیز دانشجویان و بهره‌مندی از توانمندی‌های موثر اعضا هیئت علمی این دانشگاه، بتوانیم فضای اثربخش علمی را هرچه بیشتر در جهت خدمت به جامعه نمایان سازیم.


گفتنی است پیش از شروع این دیدار، اعضا هیئت رئیسه دانشگاه سلمان فارسی کازرون با حضور در دفتر کار اعضا هیئت علمی این دانشگاه و در فضایی صمیمی به گفتگو پرداختند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳