پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
به گزارش کازرون نما، حمید ظهرابی اظهار داشت: به موجب دادنامه قطعی صادره از سوی شعبه نهم دادگاه تجدید نظر استان فارس ٣٠​ آذر ٩٩، یک میلیون و ۵۸۸ هزار و ۹۴ متر مربع از اراضی بستر و حریم تالاب پریشان از تصرف خارج خواهد شد.

به موجب دادنامه قطعی صادره از سوی شعبه نهم دادگاه تجدید نظر استان فارس ٣٠​ آذر ٩٩، یک میلیون و ۵۸۸ هزار و ۹۴ متر مربع از اراضی بستر و حریم تالاب پریشان از تصرف خارج خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: با تلاش تیم حقوقی اداره کل محیط زیست استان فارس و با حکم مقام قضایی در حال باز پس گیری اراضی بستر و حریم تالاب پریشان هستیم.

 حمید ظهرابی اظهار داشت: به موجب دادنامه قطعی صادره از سوی شعبه نهم دادگاه تجدید نظر استان فارس ٣٠​ آذر ٩٩، یک میلیون و ۵۸۸ هزار و ۹۴ متر مربع از اراضی بستر و حریم تالاب پریشان از تصرف خارج خواهد شد.

وی افزود: قبل از این در سال ٩٢، به موجب دادنامه صادره از شعبه مذکور، با ادعای افزایش مستثنیات از سوی یک شخص حقوقی علیه اداره کل منابع طبیعی استان فارس و اداره منابع طبیعی شهرستان کازرون به عنوان مسثنیات در نظر گرفته شده بود و در معرض قطعه بندی و واگذاری به اشخاص بود که با اقدام به موقع در حال باز پس گیری این زمین‌ها هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس تصریح کرد: پس از اطلاع از اینکه یک مجموعه حقوقی مدعی مالکیت بخشی از اراضی تالاب پریشان شده و موفق به محکومیت ​ اداره کل منابع طبیعی استان در دادگاه تجدید نظر شده، به عنوان معترض ثالث به دادگاه شکایت کرده و با اعتراض به دادنامه قطعی صادره در این خصوص و قبول هزینه‌های دادرسی و انجام مراحل کارشناسی، موفق به اثبات تعلق این اراضی به دولت و تالاب پریشان شدیم.

وی با بیان اینکه این اراضی به عنوان بخشی از اراضی بستر و حریم تالاب متعلق به دولت بوده است، خاطر نشان کرد: مطابق ماده ٧​ قانون اراضی مستحدث و ساحلی این زمین‌ها قابل تصرف و تملک خصوصی از سوی اشخاص نیست حتی اگر متصرفان، برای این قبیل اراضی اسناد مالکیت گرفته​ باشند.

وی، خطاب به کسانی که اقدام به تخریب و تصرف اراضی حریم تالاب‌ها از جمله تالاب ارژن کرده اند، گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست اجازه نخواهد داد یک متر مربع از اراضی تالابی مورد تصرف قرار گیرد و حتما این اراضی باز پس گرفته خواهند شد حتی اگر سال‌ها از تصرف آن گذشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی، مراتب را فورا از طریق شماره ١۵۴٠ به یگان حفاظت محیط زیست استان فارس و یا به نزدیکترین واحد محیط زیست اطلاع دهند.



مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳