پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
در روز پرستار توسط دانشگاه سلمان فارسی کازرون صورت گرفت؛
به گزارش کازرون نما؛ انجام بیش از 13500 تست مستقیم کرونا در شهرستان کازرون صورت گرفته است/ رونمایی از دو دستاورد علمی دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون در حوزه تشخیص و پیشگیری کرونا / گام بلندی برداشته شده و امیدواری‌های تازه‌ای به وجود آمده است/ دانشگاهیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون از شکوه صبر و عظمت ایثار پرستاران و کادر بهداشت و درمان، تجلیل کردند.
دکتر برامکی: انجام بیش از 13500 تست مستقیم کرونا در شهرستان کازرون

نشست تخصصی بازاندیشی پیرامون جلوه‌های صبر و ایثار در مسئولیت‌پذیری اجتماعی، از سوی امور زنان و خانواده دانشگاه سلمان فارسی کازرون و امور زنان و خانواده فرمانداری ویژه شهرستان کازرون برگزار گردید. این نشست با سخنرانی دکتر نسیمه نوحی، عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و الهام الماسی، کارشناس مسئول گروه مراقبت‌های پرستاری جامعه‌نگر معاونت پرستاری وزارت بهداشت و با حضور دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر بندر برامکی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، لیندا رضائیان، مشاور امور بانوان فرمانداری ویژه شهرستان کازرون، دانشگاهیان و جمعی از روسا و معاونان برخی از دانشگاه‌های شهرستان به صورت نیمه‌حضوری و با استفاده از بسترهای مجازی برگزار شد. 


در ابتدای این نشست، دکتر بندر برامکی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، طی سخنانی در این نشست تخصصی که ظهر روز یکشنبه، 30 آذرماه برگزار شد، با گرامیداشت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، خاطر نشان نمود: در حوزه سلامت، تا آخرین نفس و تا آخرین نفر در کنار مردم خواهیم بود. از پشتیبانی و همکاری دانشگاهیان، مردم، خیّرین و مسئولین مختلف تشکر می‌کنیم، چراکه اگر مشارکت عمومی نباشد، مجموعه مدیریتی و اجرایی بهداشت و درمان، در ارتقا سلامت ناتوان خواهد بود. 


رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا در سطح شهرستان کازرون تا به امروز بیش از 13500 تست مستقیم کرونا در این شهرستان انجام شده است و در برخی روزها در بیمارستان ولی‌عصر(عج) کازرون بالغ بر 80 بیمار مبتلا به کرونا بستری بوده‌اند، خاطر نشان نمود: ارتقا خدمات‌دهی به جامعه نیازمند تقویت همکاری‌ها بین نهادهای مختلف است و برگزاری این نشست، مصداق بارزی از همکاری بین‌بخشی است که امیدهای ما را دوچندان نموده است. 

برنامه روز پرستار دانشگاه سلمان از نشست تخصصی تا رونمایی از دو دستاورد علمی دانشجویان

در ادامه دکتر نسیمه نوحی، عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با اشاره به ابعاد گوناگون شخصیتی حضرت زینب(س)، بر سه ویژگی کنشگری، نقش‌های چندگانه و خودمدیریتی آن حضرت تأکید نمود و خاطر نشان کرد: شباهت‌های فراوانی بین نیازهای امروز جامعه پرستاری که در حال مبارزه با دشمن نادیده و ناشناخته‌ای هستند با ویژگی‌ها و خصایص حضرت زینب(س) از جمله صبر، ایثار و از خود گذشتگی وجود دارد. بنابراین می‌توان با الگو گرفتن از آن حضرت، راه و روش مناسبی را برای انجام وظایف پرستاری برگزید. 


مشاور امور زنان و خانواده رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، همچنین در ادامه با تشریح این ویژگی‌ها افزود: با الگوپذیری از خصیصه کنشگری حضرت زینب(س)، می‌‌توانیم علاوه بر وظایفی که به صورت معمول برعهده داریم، فعالانه در سطح اجتماع و محیط پیرامون خود به دنبال امکان‌های بالقوه دیگری نیز باشیم که از توان و تخصص کافی و مناسبی برای کنشگری در آنها برخورداریم. همچنین الگوی خودمدیریتی آن حضرت به ما نشان می‌دهد که با خارج شدن از نقش قربانی و مظلوم، می‌توانیم شرایط را کنترل کرده و با ابتکار عمل، فضا و موقعیت را مدیریت کنیم. 


در ادامه ، الهام الماسی، کارشناس ارشد معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که از طریق بستر مجازی adobe connect در این نشست حضور یافته بود، با مروری بر تاریخچه علم پرستاری در کشور، به چشم‌اندازهای پیش‌رو در افق سال 1404 و همچنین برخی محدودیت‌های موجود اشاره کرد و خاطر نشان نمود: در حال حاضر 184 دانشکده پرستاری و مامایی دولتی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و تابعه دانشگاه آزاد در سطح کشور فعالیت دارند که حدود 60 دانشجو و 1985 هیئت‌علمی در آنها مشغول به انجام فعالیت‌های علمی و آموزشی هستند. 


الماسی در ادامه نسبت پرستار به جمعیت در سطح کشور را 19 به ده هزار نفر اعلام کرد و افزود: نسبت تعداد پرستار به تخت در بهترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور حدود 1/1 است که تا نسبت ایده‌آل فاصله دارد و بایستی در افق 1404 به دو و نیم نفر پرستار به ازای یک تخت در سطح کشور برسیم. 



ایشان همچنین با اشاره به سختی‌های کار پرستاران و در عین حال حضور گسترده آنها در بحران‌های مختلف افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور حدود 60هزار نفر از پرستاران شاغل در بیمارستان‌های کشور به این بیماری دچار شده‌اند. حدود شش هزار نفر از آنها در قرنطینه هستند و متأسفانه تا به امروز قریب 100 نفر از این پرسنل شریف، بر اثر ابتلا به کرونا شهید شده‌اند. 


در این نشست همچنین، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون و لیندا رضائیان، مشاور امور بانوان فرماندار ویژه شهرستان کازرون، طی سخنانی بر ضرورت تقویت فعالیت‌های مشترک و بسترسازی برای ارتباط هرچه بیشتر دانشگاهیان با جامعه تأکید نمودند. 
گفتنی است برقراری ارتباط زنده تصویری با بخش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان فسا و گفتگو با پرستاران و پزشکان مشغول در این بخش در کنار دیدار حضوری اعضا شرکت کننده در این نشست تخصصی با پرستاران بیمارستان ولی‌عصر(عج) و اهدا گل به آنها، از دیگر برنامه‌هایی بود که در طول اجرای این برنامه، صورت پذیرفت.

رونمایی از دو دستاورد علمی دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون در حوزه تشخیص و پیشگیری کرونا/ دکتر برامکی: گام بلندی برداشته شده و امیدواری‌های تازه‌ای به وجود آمده است


دستگاه پالس اکسیمتر و دستگاه ضدعفونی‌کننده تولید شده توسط دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون که زیر نظر اساتید مجرب این دانشگاه و با مدیریت گروه ارتباط با صنعت حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه تولید شده است، با حضور هیئت رئیسه دانشگاه سلمان فارسی کازرون، رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، مشاور امور بانوان فرمانداری ویژه کازرون، مدیر گروه ارتباط با صنعت دانشگاه سلمان فارسی کازرون و جمعی از روسا و معاونین برخی از دانشگاه های این شهرستان رونمایی شدند.


دکتر بندر برامکی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در آیین رونمایی از این دو دستگاه که صبح 30 آذرماه و در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار گردید، با تقدیر از تلاش‌های علمی صورت گرفته توسط دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دستگاه‌های تولید شده را به ویژه در حوزه تشخیص کرونا، مهم ارزیابی نمود و خاطر نشان کرد: گام برداشته شده از سوی این دانشجویان، گامی عالی و بزرگ برای ترقی تجهیزات پزشکی است. دستگاه پالس اکسیمتر، یکی از اولین ابزارهای کاری در معاینه بیماران است و اینکه دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون موفق به تولید چنین دستگاهی شده‌اند، امیدواری‌های فراوانی را برای ما به وجود آورده است. 

برنامه روز پرستار دانشگاه سلمان از نشست تخصصی تا رونمایی از دو دستاورد علمی دانشجویان

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون در ادامه با تشکر از تلاش‌های علمی مجموعه اساتید و دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون، آمادگی خود را برای همکاری با این دانشجویان و سایر دانشجویان دیگری که در حوزه‌های پزشکی و درمانی مشغول به فعالیت‌های مختلف علمی هستند، اعلام نمود و افزود: رویشی که در این دانشجویان آغاز شده است، نوید دهنده افق‌های تازه‌ای در برابر ما است و امیدوارم این روند همچنان ادامه یابد و در آینده شاهد دستاوردهای دیگر این دانشجویان مستعد باشیم.


در ادامه، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز ضمن تقدیر از این دانشجویان و همچنین تقدیر از تلاش‌های علمی اساتید و اعضا هیئت علمی متعهد این دانشگاه، حمایت از فعالیت‌های علمی دانشجویی به ویژه در راستای ارائه خدمات علمی به جامعه را از رویکردهای اصلی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برشمرد و خاطر نشان نمود: دانشگاه سلمان فارسی کازرون به واسطه حضور اساتید مجرب و دانشجویان مستعد و توانمند، ظرفیت بسیار مناسبی را برای ارائه خدمات مختلف علمی به جامعه دارد. امیدوارم با برنامه‌ریزی‌ها و ریل‌گذاری‌هایی که برای تقویت این ظرفیت‌ها مهیا کرده‌ایم، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این استعدادها باشیم. 


دکتر فاضل‌نیا همچنین ورود به حوزه‌های کارآفرینی و تلاش برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشجویان را از دیگر رویکردهای پیش‌روی این دانشگاه برشمرد و ابراز امیدواری نمود با ظرفیت‌سازی‌های صورت گرفته بتوان در این خصوص نیز شاهد تحقق دستاوردهای دیگری نیز بود.  


دکتر بهرامی، مدیر گروه ارتباط با صنعت دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز در این آیین با تقدیر از تلاش‌های دانشجویانی که این دو دستگاه را تولید نموده‌اند، خاطر نشان نمود: زمینه‌های علمی لازم برای تولید انبوه این دستگاه‌ها وجود دارد و تیم دانشجویی تولید کننده این دستگاه‌ها آمادگی دارد که دستگاه پالس‌اکسیمتر و همچنین دستگاه ضدعفونی کننده تولید شده را با قیمت‌های به مراتب کمتر و با کیفیت‌های بسیار مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد. 


در این آیین همچنین مرتضی همتایی‌پور به نمایندگی از تیم دانشجویان تولیدکننده این دستگاه‌ها با ارائه توضیحاتی به تشریح چگونگی عملکرد دستگاه پالس‌اکسیمتر پرداخت و خاطر نشان نمود: این دستگاه می‌تواند در روند تشخیص کرونا مورد استفاده قرار گیرد. هم استفاده بیمارستانی دارد و هم به صورت شخصی از آن بهره‌برداری می‌شود. روی انگشت اشاره دست چپ قرار می‌گیرد و میزان درصد اکسیژن خون و ضربان قلب را به روش غیرتهاجمی و بدون نیاز به نمونه‌گیری، نشان می‌دهد. افراد استفاده کننده از این دستگاه می‌توانند هر لحظه درصد اکسیژن خون خود را بررسی کنند و چنانچه این میزان از 93درصد کمتر شد، پیش از آنکه علائم دیگر کرونا بروز یابند، به پزشک مراجعه نموده و روند درمان را قبل از درگیر شدن ریه و بروز علائم شدید آغاز نماید. 


گفتنی است این دستگاه به همراه دستگاه ضدعفونی‌کننده‌ای که در این آیین رونمایی شد، توسط مرتضی همتایی‌پور، فرشید پیربنیه و شهرزاد رزمجویی، از دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون، تولید شده‌اند. همچنین به جهت حمایت و تشویق دانشجویان تولیدکننده این دستگاه‌ها، دستگاه ضدعفونی کننده تولید شده توسط این دانشجویان در یکی از اماکن پرتردد دانشگاه نصب و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تجلیل دانشگاهیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون از شکوه صبر و عظمت ایثار پرستاران و کادر بهداشت و درمان


همزمان با فرارسیدن روز پرستار، رئیس و جمعی از اعضا هیئت علمی و کارکنان دانشگاه سلمان فارسی کازرون با حضور در بیمارستان ولی‌عصر(عج) کازرون، ضمن دیدار و گفتگو با پرستاران و کادر پزشکی و درمانی این بیمارستان، با اهدا گل، فرارسیدن ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار را به آنها تبریک گفتند و شکوه صبر و عظمت ایثار پرستاران را پاس داشتند. 


دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، صبح 30 آذرماه و در جریان این دیدار که با همراهی دکتر بندر برامکی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون و دکتر سجاد شرافت، رئیس بیمارستان ولی عصر(عج) صورت می‌پذیرفت، با تقدیر از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان و به ویژه پرستاران، خاطر نشان نمود: ویژگی‌ها و خصیصه‌های متعدد حضرت زینب(س) مانند صبر، شجاعت، ایثار، شکیبایی، صداقت و بسیاری دیگر از صفات آن حضرت، از جمله ویژگی‌های بارزی است که می‌تواند به عنوان بهترین الگو نه فقط برای پرستاران، بلکه برای تمامی مردم جامعه قلمداد شود. خوشبختانه این ویژگی‌ها به خوبی در جامعه پرستاری کشور و به ویژه پرستاران شهرستان کازرون تجلی یافته است.

برنامه روز پرستار دانشگاه سلمان از نشست تخصصی تا رونمایی از دو دستاورد علمی دانشجویان

 رشادت‌هایی که ذیل این صفات پسندیده چه در سال‌های گذشته و چه در دوران شیوع کرونا از جامعه پرستاری شاهد بودیم، در طول تاریخ به یادگار خواهند ماند. 


گفتنی است این بازدید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در یکی از بخش‌های بیمارستان ولی‌عصر(عج) کازرون صورت پذیرفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳