پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
دکتر عباسی، طی جلسه و دیداری اظهار داشتند:
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس با هدف طرح مسائل و مشکلات کتابخانه های عمومی با نماینده مردم شهرستانهای کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کازرون، روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس در دیدار با فریدون عباسی نماینده مردم کازرون و کوهچنار در شورای اسلامی  که روز پنج شنبه 24 مهرماه برگزار شد، به بررسی نیازهای کتابخانه های عمومی این شهرستانها، همچنین طرح مسائل و مشکلات قانون گذاری و بودجه نهاد کتابخانه های عمومی پرداخت.


منوچهری با اشاره به پیشینه تشکیل قانون کتابخانه های عمومی گفت: در سال ۱۳۸۲ کتابخانه های عمومی به عنوان نهاد عمومی غیردولتی تشکیل شد و درآمد آن از طریق کمک های دولتی و نیم درصد درآمد شهرداری ها تعیین شد؛ اما متأسفانه در بحث قانونگذاری این نهاد فرهنگی برخی موارد توجه نشده و قانون مصوب نواقصی دارد که کار توسعه و پیشرفت کتابخانه های عمومی با مشکل روبه رو کرده است.


او با اشاره به مشکلات ساختاری پیش روی کتابخانه ها اضافه کرد: نبود بودجه برای ساخت و رسیدگی به کتابخانه در روستاها، نداشتن شناسه کارمندی، مشکل پرداخت حقوق و مزایا و کافی نبودن اعتبار نیم درصد شهرداری ها، در کنار عدم همکاری کامل برخی از شهرداری ها با کتابخانه های عمومی، مهم ترین مشکلات کتابخانه هاست که با رفع نواقص قانونی این مشکلات بر طرف می شود.


مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با بیان اینکه فعالیت های اثرگذار و چشمگیری در کتابخانه های عمومی انجام می شود، عنوان کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا، بحث ترویج کتابخوانی در فضای مجازی با جدیت دنبال شد و مهم ترین برنامه ما برگزاری دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی است که میزان مشارکت در شهرستان کازرون و کوهچنار بیش از 5000نفر می باشد.


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن ارائه گزارس وضعیت کتابخانه های عمومی این دو شهرستان، نیاز به کتابخانه سیار در راستای بهره مندی همه اقشار جامعه از خدمات کتابخانه های عمومی ، تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی کازرون، پیگیری گسترش فضای سالن مطالعه کتابخانه امام رضا (ع) بالاده، و افزایش منابع کتابخانه ها را به عنوان مسایل اساسی کتابخانه های عمومی این شهرستانها مطرح نمودند فریدون عباسی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از فعالیتهای فرهنگی کتابدارن در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی ،پیگیری مشکلات معیشتی کتابدارن در مجلس شورای اسلامی ، بازدید از کتابخانه های عمومی شهرستان و پیگیری ساخت کتابخانه مرکزی را از اولویتهای اساسی خود دانستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳