پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
امین رضوی فرد:
امین رضوی فرد، مدرس پیانو و موسیقی کودک با نگرش اُرف شول ورک و همچنین برگزار کننده کلاس های کودک خلاق در فرهنگسرای مردانی کازرون بوده؛ که با تعطیلی مجموعه فرهنگسرا و بعد از آن شیوع بیماری کرونا، دست از فعالیت هنری خود نکشیده و آموزش ها را از طریق فضای مجازی به هنرآموزان انتقال داده است.

علی دهقان خبرنگار:امین رضوی فرد، مدرس پیانو و موسیقی کودک با نگرش اُرف شول ورک و همچنین برگزار کننده کلاس های کودک خلاق در فرهنگسرای مردانی کازرون بوده؛ که با تعطیلی مجموعه فرهنگسرا و بعد از آن شیوع بیماری کرونا، دست از فعالیت هنری خود نکشیده و آموزش ها را از طریق فضای مجازی به هنرآموزان انتقال داده است.

در کنار این آموزش ها، گفت و گوی های زنده ای با مدرسین موسیقی کازرون از طریق اینستاگرامی برگزار کرده، که مخاطب های خاص خودش را داشته است. در این خصوص پای صحبت های ایشان نشستیم تا بیشتر از این فعالیتش مطلع بشویم.


جناب رضوی فرد، چی شد که تصمیم گرفتید، گفتگوهای زنده ای با مدرسین موسیقی در کازرون برگزار کنید؟
حدود ۳ ماه بود که به علت شیوع بیماری کرونا تمامی کلاس های آموزشی موسیقی تعطیل شده بود؛ من و دیگر همکارانم که تا قبل از این همه گیری به عنوان مربی و مدرس موسیقی فعالیت می کردیم، خانه نشین شدیم. اتفافی که جهانی بود و تمامی برنامه های دولت ها و ملت ها را تحت تاثیر خودش قرار داد و گویی قصد داشت شیوه های جدیدی از زندگی را به ما انسان ها بیاموزد. در این میان فرصتی پیش آمد که همه بیشتر به خودشان و زندگی شخصی شان بپردازند و ایده های تازه و نو برای سبک زندگی خود طراحی کنند. تا قبل از اپیدمی کرونا، مدت ها بود من و جمعی از دوستان هنرمند و همکار در زمینه موسیقی در تلاش بودیم جلسات هفتگی منظمی را ترتیب دهیم اما متاسفانه به دلیل مشکلاتی از جمله مشغله ی این عزیزان، استمرار نداشت. با تغییر شیوه های آموزش از حضوری به آنلاین و بیشتر شدن ارتباطات در فضای مجازی، ایده ای برای شکل جدیدی از ارتباط با دوستان هنرمند بوجود آمد و با همفکری آقایان رضا امیدواری، احمدرضا پذیر و با حمایت مسئول انجمن موسیقی و مدیر محترم آموزشگاه موسیقی سپهر کازرون، آقای سیامک ستوده، گفتگو های زنده اینستاگرامی را تحت عنوان 《نغمه پرداز》شکل دادیم.

تا حالا از طریق گفتگوهای نغمه پرداز، با چند نفر از مربیان و مدرسین موسیقی در کازرون، ارتباط برقرار کردید؟
تاکنون ۱۶ برنامه اجرا شده و در هر برنامه با یکی از مدرسان و معلم های موسیقی شهرستان کازرون به گفتگو نشستیم و نغمه ی سازشان شنیدیم؛ که خوشبختانه مخاطبان زیادی از اهالی موسیقی، این گفتگو ها را دنبال کرده اند.

در این گفتگو ها راجب چه مواردی صحبت می کنید؟
ابتدا بحث آشنایی با خود مدرسان را پیش می بریم و در ادامه پیرامون شیوه های آموزش و سازشناسی به گفتگو می نشینیم. نوازندگی مهمانان این برنامه به صورت زنده، بخش پایانی گفتگوهای نغمه پرداز است.

تا این جای کار، از فعالیتی که تحت عنوان نغمه پرداز آغاز کردید، رضایت دارید؟
خوشبختانه نغمه ی ساز هنرمندان کازرون در فضای مجازی پیچیده است. با توجه به بازخورد خوبی که از این نوع ارتباط و اجرا گرفته شد، تیم اجرایی نغمه پرداز در صدد است از تمامی توان و تجربه ی خود و دیگر هنرمندان جهت رشد و ارتقای سطح کیفی آموزش موسیقی در سطح شهرستان کازرون استفاده کند و با ایجاد ارتباط بیشتر بین هنرمندان و مردم، نغمه ی دل و ساز این عزیزان را به گوش مخاطب برساند.

لطفا هنرمندانی که با آن ها به گفتگو نشستید و حیطه تخصصی شان را، برای ما بازگو کنید؟
رضا امیدواری‌ (تار و سه تار)
محمد شاه کرمی (موسیقی کودک)
کاوه رئیسی (گیتار)
احمد رضا پذیر (آواز ، گیتار)
آستیاک خواجه ای (گیتار)
محمد علی گلستان فرد (سنتور)
علی مرادی (ویالن)
سینا شهید زاده (پیانو)
اردلان ابراهیمی (سنتور)
عباس عبادی(سه تار)
عبداله زارع (گیتار)
اسفندیار محمدی (ویالن، دیوان و سه تار محلی)
عیسی یکتاپرست (ویالن)
مصطفی خیراتی (ویالن)
احد رئیسی (تنبور)
کیوان هاشمی (سنتور)

افرادی که مایل باشند پس از خواندن این مصاحبه، ادامه ی گفتگو های ‌نغمه پرداز را دنبال کنند، به چه آدرسی در اینستاگرام می بایست مراجعه کنند؟
علاقمندان می توانند صفحه آموزشگاه موسیقی سپهر به آدرس (sepehracademy@) در اپلیکیشن اینستاگرام را دنبال کنند و هر دوشنبه رأس ساعت ۲۱:۳۰ شاهد گفتگو های نغمه پرداز باشند.
نویسنده: علی دهقان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳