پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۸۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
 امروز که همه گرفتار مشکل و معضل هجوم بی‌رحمانه‌ی ویروس منحوس کرونا می‌باشند. امروز که برای پیشگیری از بیماری صعب‌العلاج کرونا جامعه دچار رکود و تعطیلی بسیاری از مشاغل و فعالیت‌های اجتماعی گردیده و قشر آسیب‌پذیر و ضعیف جامعه دچار فقر و مشکلات عدیده‌ای شده‌اند. 

امروز که به علت خودمراقبتی و رعایت موارد پیشگیری برای گسستن زنجیره‌ی سرایت این دشمن موزی در این فصل بهار، ناخواسته دید و بازدیدها و ارتباطات اجتماعی و حتی صله‌ی رحم متوقف می‌باشد. در عین حال که تمکین از دستورالعمل‌های پزشکان و متخصصین و رعایت موارد بهداشتی لازم است و مهم‌تر اینکه از نظر مراجع دینی وظیفه‌ای شرعی  می‌باشد. در عین حال فراموش نمی‌شود که بر اساس همان آموزه‌های دینی و قرآنی،امروز فصل همدلی و همیاری و فداکاری هم هست. روز امدادرسانی و کمک و مساعدت به دیگران هم هست. چنانچه از پیامبر اعظم اسلام (ص) نقل شده که فرموده‌اند: »ان المؤمنین کجسد واحد اذا اشتکی منه عضو تداعی سایر الجسد بالالم و الحمی«؛ مؤمنان همانند تن واحدی هستند که هرگاه عضوی از آن به درد آید دیگر اعضای تن به درد و تب گرفتار می‌شوند. سعدی شیرین  سخن هم این فرمایش رسول گرامی را به نظم و شعر چنین ترجمه کرده است: 

بنی آدم اعضای یک پیکرند/ که در آفرینش زیک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی‌غمی/ نشاید که نامت نهند آدمی

چه پاسخ به موقع و دلنشینی که ملت فهیم و شریف از این آموزه‌های دینی، قرآنی و ملی به منصه‌ی ظهور و بروز می‌گذارد و چه نمایش باشکوه و عظمتی از همدلی، همیاری ، فداکاری ، همبستگی و امدادرسانی که در عرصه‌ی سختی‌ها و گرفتاری‌ها از خود نشان داده و می‌دهند.

در آستانه‌ی عید نوروز که در تاریخ کهن ایران زمین برای شادمانی، همبستگی و همدلی ایرانیان بوده است، امسال مردم صبور ایران این عید را با غم از دست دادن شماری ار هموطنان و مواجهه با یک ویروس مرگبار به جلوه‌ای از شکوه همبستگی و همیاری و همدلی خود تبدیل کرده‌اند، همانطور که رهبر عظیم‌الشأنمان در ضمن تأیید طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا  فرمودند: این طرح با پشتوانه‌ی علمی و همراه با انگیزه‌های دینی و جهادی و انسانی است، طرحی کارآمد است ، معظم‌له افزودند که این همان چیزی است که بلا را به نعمت و تهدید را به فرصت تبدیل خواهد کرد، ان‌شاءا...

و همین رهنمون‌های دینی و ملی ملت ایران است که موجب شده است تارنج و  مصیبت‌ها را به عرصه‌ای برای عزت و غرور ملی تبدیل نمایدواین افتخاررا در تاریخ پر فراز ونشیب خود ثبت نموده است

در روزهای اخیر همچنان که بیماری کرونا مثل مهمانی ناخوانده و تحمیلی همه را درگیر خود ساخته ولی جامعه‌ی ایرانی با شعار »کرونا را شکست می‌دهیم« ، شاهد نوعی همدلی و همبستگی بی‌مانند است که تحمل عوارض این بلای همگانی را آسان‌تر کرده است. کادر درمانی در سراسر کشور شامل پزشکان، متخصصان، پرستاران و بهیاران در خط اول مواجهه با این بیماری هولناک با شجاعت و پایمردی ایستاده‌اند، در شرایطی که کشور بر اثر تحریم‌های ظالمانه با محدودیت‌های بسیاری برای تأمین دارو و تجهیزات لازم محافظت و ایمنی پزشکی روبه‌رو است، مردم با حمایت و همدلی خود و به وسیله‌ی شبکه‌های اجتماعی، هشتک ها، کلیپ‌ها، ترانه‌ها، تصاویر و طرح‌هایی زیبا و هنرمندانه از جامعه‌ی پزشکی قدردانی کرده و در این نبرد سخت مرگ و زندگی از آنان حمایت می‌کنند تا روحیه و امید کادر درمانی در این مبارزه‌ی نفس‌گیر حفظ شود.

 در این شرایطی که بسیاری از کسب و کارهای مردم تعطیل شده و کسبه با مشکلات اقتصادی دست و پنجه و نرم می‌کنند، هر روز از شهرهای مختلف خبرهای خوشی از از همیاری مالکانی می‌رسد که اجاره‌بهای مغازه‌های خود را می‌بخشند تا به سهم خود باری از دوش هموطنان خود برداشته باشند.

هر روز جوانانی از جامعه‌ی بسیجیان، طلاب، دانشجویان و دیگر اقشار مردم، داوطلبانه در گروه‌های دسته‌جمعی برای گندزدایی و ضدعفونی معابر، کوچه‌ها و سطح شهرها اقدام می‌کنند تا برای مهار این بیماری خطرناک، قدمی برداشته باشند و همدلی و همیاری را تجلی زیبایی بخشند. در این برهه بسیار حساس که عمده‌ی مردم در حال همدلی و همیاری و فداکاری هستند،متاسفانه عده‌ای هم در اوج نافهمی، احمقی و برخی مزدور اجنبی و دشمنان همه‌ی تلاش و کوششان در جهت شایعه‌سازی، دروغ‌پردازی و نشخواری ساخته‌های دشمنان و خارج‌نشینان وطن‌فروش برای تخریب و تضعیف مردم می‌باشند، و عده‌ای سودجوی فرصت‌طلب هم به دنبال احتکاروگرانفروشی وسایل و وتجهیزات بهداشتی و درمانی و مایحتاج مردم‌اند، همانطور که در زمان جنگ تحمیلی عده‌ای در عرصه‌ی دفاع از وطن، دین، شرف و ناموس خون می‌دادند و به شهادت می‌رسیدند ، عده‌ای هم فرصت‌طلبانه به دنبال سودجویی بودند، آیا نام این فرصت‌طلبان سودجوی بی‌رحم و مروت و آن شایعه‌پردازان دروغ‌گوی آلت دست دشمنان و استکبار جهانی را می‌شود انسان نامید؟

بالاخره این مشکل هم حل می‌شود و در این مصاف که به نظر برخی سیاستمداران دنیا، جنگ بیولوژیک است، با صبر و پایمردی پیروز خواهیم شد و روسیاهی به زغال می‌ماند، همانطور که چهل سال است در همه‌ی مصاف‌ها ودرهرموقعیتی  آن‌ها که با غرض و مرض و فرصت‌طلبانه عقده‌گشایی می‌کنند و به فکر انتقام از خدا، دین، اعتقادات مردم، روحانیت، قم، حرم امامان معصوم و... می‌افتند و همه‌ی مشکلات واقعی و ساختگی را به گردن آن‌ها می‌اندازند،رویشان سیاه شده است.

ان‌شاءا... که با همدلی، همیاری و فداکاری مردم و لطف و عنایت حق‌تعالی این مشکل هم هرچه زودتر برطرف گردد و شاهد روسیاهی بیشتر این قشر خائن به ملت و مملکت باشیم.

 
نویسنده: علی اسدزاده
برچسب ها: علی اسدزاده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳