پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱
امام جمعه کازرون در بازدید از دانشگاه مطرح نمود:
حجت‌الاسلام صباحی، امام جمعه کازرون با حضور در دانشگاه سلمان فارسی، طی بازدید از فضاهای مختلف این دانشگاه، به بحث و تبادل نظر با هیئت‌رییسه، اعضا هیئت علمی و کارمندان دانشگاه پرداخت و بر لزوم توسعه کمی و کیفی این مرکز علمی تأکید نمود.

امام جمعه کازرون با حضور در دانشگاه سلمان فارسی، طی بازدید از فضاهای مختلف این دانشگاه، به بحث و تبادل نظر با هیئت‌رییسه، اعضا هیئت علمی و کارمندان دانشگاه پرداخت و بر لزوم توسعه کمی و کیفی این مرکز علمی تأکید نمود.

بنا به گزارش دریافتی کازرون نما، حجت‌الاسلام صباحی روز چهارشنبه 16 بهمن ماه طی بازدیدی سه ساعته از دانشگاه سلمان فارسی و همچنین پردیس دانشگاهی و بناهای در دست احداث آن، از نزدیک با برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه، زیرساخت‌های موجود و همچنین مسائل و مشکلات این مرکز علمی آشنا شد و اظهار امیدواری نمود با همکاری دانشگاهیان و همچنین مسوولین و مردم شهرستان، بتوان فضا را به گونه‌ای پیش برد که مشکلات موجود برطرف شوند و روند رشد دانشگاه همچنان تداوم یابد.

امام جمعه کازرون در این بازدید با حضور در سالن کنفرانس دانشگاه، به گفتگو با هیئت رییسه و اعضا هیئت علمی دانشگاه پرداخت. در ابتدای این نشست، دکتر غفاری‌پور، ریاست دانشگاه سلمان فارسی کازرون ضمن خوش‌آمدگویی به حجت‌الاسلام صباحی و تبریک ایام‌الله دهه فجر، فعالیت دانشگاه سلمان فارسی را ظرفیت مهمی برای توسعه شهرستان کازرون برشمرد و اظهار امیدواری نمود با حمایت همه جانبه مسوولین و مردم شهرستان، به ویژه خیرین کازرون و با بهره‌مندی از پشتیبانی‌های امام جمعه، بتوان روند توسعه دانشگاه را سرعت بخشید.


دکتر غفاری‌پور در این خصوص خاطر نشان نمود: روند سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های دانشگاه سلمان فارسی کازرون را به سمتی برده‌ایم که این دانشگاه پیوند بیشتر و گسترده‌تری را با شهرستان کازرون برقرار کند تا بتوان از ظرفیت‌های آن برای حل مسائل این شهرستان بهره برد.

ریاست دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ادامه ضمن اشاره به برخی از حوزه‌های مختلف و فعال دانشگاه، به نمونه‌هایی از این ظرفیت‌ها اشاره کرد و خاطر نشان نمود: این دانشگاه از طریق فعالیت‌های علمی و پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین با دایر نمودن مراکزی مانند مرکز مشاوره و دفتر ارتباط با صنعت و موارد مشابه دیگری، در تلاش است تا از ظرفیت‌های بالای اعضا هیئت علمی و همچنین از استعدادهای مناسب دانشجویان این دانشگاه که برگزیدگان کنکور سراسری هستند، در جهت خدمت به شهرستان کازرون و جامعه استفاده نماید. بنابراین توسعه دانشگاه، توسعه کازرون است.

دکتر غفاری‌پور همچنین تصریح نمود: شرایط ویژه دانشگاه سلمان فارسی به گونه‌ای است که می‌تواند به قطب اصلی علم در غرب استان فارس تبدیل شود و جامعه‌ای نزدیک به یک میلیون نفر از شهرستان‌های مجاور و نزدیک به این شهرستان را نیز حمایت و پشتیبانی نماید. بنابراین بایستی با نگاهی بلندمدت به این دانشگاه نگاه شود و با تمام توان به توسعه آن را ادامه داد.

وی در پایان تصریح نمود: از زمان ورودم به دانشگاه سلمان فارسی یکی از اولین کارهایی را که دنبال کردم، پایان دادن به روند رکودی بود که در احداث پردیس دانشگاه دیده می‌شد و با جذب بودجه‌های صورت گرفته اکنون امیدواریم که به زودی برخی از ساختمان‌های آن طی آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسند. اما مطمناً تداوم این روند نیازمند ورود جدی خیرین شهرستان به این عرصه است.

در ادامه، حجت‌الاسلام صباحی، امام جمعه کازرون طی سخنانی ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر با اشاره به نقش امام جمعه در فضای جامعه، خاطر نشان نمود: طبق فرموده امام راحل، امام جمعه مانند پدر است. براین اساس بایستی نقش حمایت‌گری را داشته باشد و بنده نیز باتوجه به ظرفیت‌های دانشگاه سلمان فارسی، تلاش می‌کنم تا این نقش حمایت‌گری و هماهنگ‌سازی را به خوبی ایفا کنم.

حجت‌الاسلام صباحی در ادامه به مسائل جاری شهرستان اشاره نمود و افزود: در عین اینکه حق طبیعی مردم کازرون بهره‌مندی از زیرساخت‌های مختلف عمرانی است، اما برای رشد هرچه بیشتر جامعه، بایستی تلاش کنیم تا مسئله آموزش به دغدغه‌ی اصلی مردم شهرستان تبدیل شود تا بتوان با تکیه به آن، دیدهای بلندمدت‌تر و عمیق‌تری را برای توسعه کازرون دنبال نمود.

ایشان در این خصوص افزودند: بنده ناراحتم فضا به گونه‌ای شده که برآیند دغدغه‌های نماینده و فرماندار و سایر مسوولین شهرستان، به برخی طرح‌های عمرانی خاص محدود بشود و این در صورتی است که مسئله‌ای مانند علم و آموزش باید دغدغه‌ی اول شهرستان باشد تا بتوان مشکلات را به صورت زیرساختی و بنیادی حل نمود. فضا باید به گونه‌ای بشود که وقتی فرماندار و نماینده گزارش می‌دهند، گزارش‌شان از توسعه آموزش در شهرستان باشد.

امام جمعه کازرون در ادامه ضمن ابراز خرسندی از اینکه در جمع اهل علم و اندیشه حضور یافته است، تصریح نمود: دانشگاه، گفتمان‌ساز است و می‌تواند ذائقه فکری مردم را تغییر دهد. دانشگاه می‌تواند هدایت فکری جامعه را به دست بگیرد و بنابراین رسالت اصلی و فرادانشگاهی ما این است که علم و آموزش را به دغدغه‌ی اصلی خانواده‌ها تبدیل کنیم.

حجت‌الاسلام صباحی همچنین با اشاره به بسترها و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه سلمان فارسی افزودند: ما نیاز داریم فضا به گونه‌ای بشود که در سطح کشور هرجا نامی از کازرون ببرند، اولین چیزی که در ذهن مردم نقش ببندد، دانشگاه و علم باشد.  بنده اعتقاد دارم دانشگاه سلمان فارسی، برند کازرون است. بگذاریم کازرون را با اسم دانشگاه سلمان فارسی بشناسند.

در ادامه این نشست معاونت‌ها و مدیران دانشگاه به بیان دیدگاه‌ها و مسائل مختلف مرتبط با دانشگاه سلمان فارسی پرداختند.

گفتنی است حجت‌الاسلام صباحی در ادامه بازدید خود از دانشگاه سلمان فارسی، با حضور در پردیس دانشگاهی این دانشگاه واقع در کیلومتر 5 جاده کازرون ـ بوشهر، از نزدیک در جریان روند احداث ساختمان‌های این مرکز قرار گرفتند و ابراز امیدواری نمودند که از ظرفیت‌های موجود در شهرستان برای حل مشکلات این پردیس دانشگاهی استفاده کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳