پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۹۹۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
با برپایی بزرگترین سفره افطاری:
ماه رمضان به نیمه خود رسید و مردم روزه دار کازرون با وجود گرمای زیاد تابستان همچنان دل در گرو بندگی و گوش به اطاعت فرمان خدای خود دارند. یکی از سنت و آداب حسنه ای که در ماه مبارک رمضان وجود دارد، آئین سفره افطاری دادن است که با نام سفره کریمه اهل بیت در میان مردم مشهور است؛ به طوری که وقتی دوستان و اقوام شما را دعوت می کنند، می گویند شما امشب میهمان کریمه اهل بیت (ع) می باشید.

به گزارش علی گلچین خبرنگار کازرون نما، با توجه به فرا رسیدن نیمه ماه مبارک رمضان و میلاد کریمه اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، مطابق سنت همه ساله، اصحاب مسجدالنبی (ص) کازرون با همکاری هیئت و پایگاه مقاومت بسیج عاشقان اهل بیت(ع) اقدام به برگزاری جشن و سرور همراه با برپایی بزرگترین سفره افطاری نمودند.

در این رابطه حجت الاسلام سجاد شریفی امام جماعت و مسئول فرهنگی مسجدالنبی(ص) طی گفتگویی با خبرنگار ما ضمن تبریک میلاد پر برکت امام حسن مجتبی(ع) بیان داشت: خوشبختانه امسال هم مطابق سنت سال های گذشته موفق شدیم ششمین سفره بزرگ افطاری را در قالب پنج هزار اطعام برپا کنیم و از سال 90 تاکنون به فضل الاهی و کریم اهل بیت(ع) در طول این چند سال همه ساله حدود 500 نفر به این آمار اضافه می شود.

شریفی همچنین با توجه به اهمیت این سفره افطاری یادآور شد: ما خوشحالیم که این طرح بزرگ به صورت سنتی همه ساله در حال اجرا می باشد؛ به طوری که در سال 90 ما فقط با 500 نفر افطاری دادن این فضیلت پر برکت را آغاز کردیم و در حال حاضر به تعداد 5000 نفر رسیده است و مبلغی حدودا 20 میلیون تومان در بر دارد که همگی از کمک های مردمی می باشد.


مسئول فرهنگی این مسجد همچنین در ادامه افزود: این حرکت کاملا خودجوش بوده و خیرین همه ساله ما را نسبت به این امر خیر یاری می کنند، به طوری که برای برخی از مردم تبدیل به نذر واجب شده است و با توجه به اینکه در شب میلاد کریمه اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) قرار گرفته است، پس از برپایی این طرح بزرگ افطاری، جشن بزرگی با عنوان "نحن محبین الحسن(ع) با اجرای مداحی، سخنرانی و اهدا بیش از 150 جایزه نفیس به نونهالان و نوجوانان دختر و پسر حاضر در جشن، از جمله گوشواره طلا، دوچرخه کوهستان، توپ فوتبال، کارت هدیه 50 هزار تومانی و... برگزار می شود که این هدایا هم حدودا 4 میلیون تومان با کمک افراد خیر تهیه می شود.

حجت الاسلام سجاد شریفی در پایان گفتگوی خود ضمن تشکر از اصحاب رسانه و خبرنگار کازرون نما خاطر نشان کرد: به فضل الهی از امسال هم برنامه آزادسازی یک تن زندانی جرائم غیر عمد در شب میلاد کریمه اهل بیت سرلوحه کار فرهنگیمان قرار داده ایم و امسال موفق شدیم فردی زندانی را که در زندان به سر می برد و دو دختر کوچک داشت و فقط به خاطر بدهی مبلغ دو میلیون و هفتصد هزار تومان در بند بوده را آزاد کنیم که جا دارد از افراد خیری که همه ساله چه در طرح بزرگ ضیافت افطاری و چه در جشن گلریزان زندانیان ما را یاری می کنند تشکر و قدردانی کنیم. همچنین افرادی که تمایل دارند جهت اجرای کارهای فرهنگی با کمک های مالی خودشان نسبت به چنین مسائلی یاریمان کنند می توانند همه روزه به مسجد النبی(ص) کازرون مراجعه نمایند.

شایان ذکر است که سخنران این مراسم جشن بزرگ، حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون بود که مداحی آقای سروری اعزامی از مشهد مقدس نیز زینت بخش این مجلس شد و در حاشیه این مراسم برپایی موکب های صلواتی در کنار خیابان طی دو شب قبل میلاد امام حسن مجتبی (ع) و همان شب بود.

نویسنده: علی گلچین
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ماهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
0
0
منزل ما نزدیک به مسجدالنبی می باشد. بنده هر سال شاهدم که شب میلاد امام حسن (ع)، جمعیت عظیمی به این مسجد می آیند تا به قول خودشان مهمان سفره کریم اهل بیت باشند. آنچه جالب است اینکه افرادی در این مراسم حاضر می شوند که سالانه یکبار، حتی حاضر نیستند از جلوی این مسجد عبور کنند، ولی در همان شب، با کل خانواده شان از صغیر تا کبیر، به این مسجد می آیند. افرادی که استطاعت مالی شان آنقدر هست که حتی خودشان باید به بقیه مردم افطاری بدن. واقعا تا کی ما باید به دنبال سیر کردن شکممان در این سو و آنسو باشیم؟ اگه این افطاری به جای پلو مرغ، یک نان و پنیر ساده هم بود، بعضی افراد، اینچنین با لشکر خانواده شان هجوم می آوردند؟ اگه به دنبال ارتزاق از سفره کریم اهل بیت هستیم، میبایست با کم و زیادش بسازیم و بدانیم که روزی واقعی آن، روزی معنوی است و نه مادی... تا کی باید بنشینیم و مردمی رو تماشا کنیم که هنوز به این سطح از درک اجتماعی نرسیدن که بفهمن این افطاری باید به افراد نیازمند واقعی برسه، نه کسانی که بساط پلو و گوشت و مرغشان، هر روز و هرشب در خانه پهن است. کرم امام دوم شیعیان زیاد است و به همه می رسد، ولی نباید فرصت طلبی و ......... و سواستفاده برخی افراد رو نادیده گرفت. البته همه افراد در این مراسم این شکلی نیستن و انسانهای مستحق و شایسته هم زیادن که در این مراسم شرکت میکنن. یا اینکه مثلا هر ساله، یک قرعه کشی بین کودکان حاضر در مراسم انجام میشه و هدایایی از جمله دوچرخه به آنها داده میشه. دو سال پیاپی، این دوچرخه به فرزند افرادی رسید که خودشون میتونستن چند تا موتورسیکلت برای هدیه تقدیم کنن. این دوچرخه ها باید به کودکان قشر مستمند میرسید تا لطف و بخشش کریم اهل بیت (ع) در عمق وجودشان نفوذ کند و این کار خداپسندانه تر بود. ای کاش حداقل پدر این کودکان که از متمولین هم بودند، این شهامت را داشتند که دوچرخه برنده شده رو به یک فرد نیازمند میدادن و خودشون برای فرزندشون، دوچرخه میخریدن. بنده تا دو سال پیش تو این مراسم شرکت میکردم، ولی وقتی این اوضاع رو دیدم، بعد از نماز پامیشم میام خونه تا این ناهنجاریها رو نبینم.
هزینه زیادی که برای یک شب افطاری این مسجد داده میشه، میتونه در جهت اطعام ایتام و خانواده های کمیته امداد و بهزیستی صرف بشه تا این غذا به نیازمندان واقعی برسه، نه افرادی که انگار ....... زودتر از خودشان به دنیا آمده!! اشکال از مدیریت مسجدالنبی و هیئت امنای این مسجد است که متاسفانه در مصارف مالی، بسیار ......... عمل می کنند، در بی توجهی و ....... هیئت امنای این مسجد در مسائل مالی، همین بس که این مسجد بعد از 12 سال، فقط یک مغازه، باشگاه بدنسازی، سالن ورزشی و دارالقرآن هست و اعتبارات به جای اینکه صرف ساخت مسجد بشه، به همه چی رسیده جز مسجد!!! این در حالیه که مسجد حضرت ابوالفضل (ع) که در ابتدای خیابان طالقانی هست، با گذشت مدت کم، ولی به دلیل مدیریت صحیح و مناسب، از پیشرفت فیزیکی خوبی برخورداره و داره مراحل پایانی کار رو میگذرونه که جا داره از آقای امیر خاوند که متولی ساخت مسجد هست، تشکر و قدردانی شود. البته مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، مساحتی کمتر از مسجدالنبی دارد و بنای آن کوچکتر است، ولی مدیریت صحیح هزینه ها نسبت به مسجدالنبی در اون به شدت مشهود میباشد.
اگه ممکنه این کامنت رو کامل و بدون سانسور منتشر کنید تا حداقل مسئولین و دست اندرکاران این مسجد، کمی به خودشون بیان و برای سالهای آینده تدابیر و روشهای بهتری رو اتخاذ کنن. انتقاد همیشه باعث اصلاح امور میشه و امیدوارم این روحیه انتقادپذیری و سعه صدر نزد هیئت امنای مسجدالنبی وجود داشته باشه.
سلیمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
0
0
باسلام و احترام
تقدیر از حرکت مردمی و خداپسندانه همشهریان و مسئولین مسجد النبی

یک نظر: از سایتهای خبری همچون شما تقاضا دارم زمان برگزاری چنین مراسمی را اطلاع رسانی کنید تا دوسداران بیشتری بتوانند حضور پیدا کنند.
تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
0
2
خیلی شلوغ بود. وحشتناک بود. انگار نصف محله بالا، تو مسجد بودن. چه میییییییکنه این افطاری!!! تو روزهای عادی، به زور، ۲۰۰ نفر جمع میشن برای نماز جماعت، ولی پای افطاری که باشه، اوضاع متفاوته. دقیقا روز بعد از افطاری، مسجد دوباره خالی از جمعیت شد. خخخخخخخخخ
ماهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
0
0
جناب سلیمانی عزیز!
فقط همین مونده که سایت کازرون نما از رسالت اصلی خودش که اطلاع رسانی وقایع و رویدادهای کازرون هست، دور بشه و زمان برگزاری افطاری رو از قبل اعلام کنه. آخه برادر یا خواهر من! کدوم خبرگزاری رسمی و قانونی کشور، خبر افطاری و بخور بخور رو پیشاپیش اعلام میکنه؟! حرفهای عجیب و غریب می زنید...
خانم یا آقای ناشناس! بنده برای همین خبر، یک کامنت انتقادی درباره نحوه برگزاری این مراسم و مسائل حول مسجدالنبی گذاشتم که ظاهرا این کامنت منتشر نشده و یا شاید سانسور بشه...
در این کامنت، اشاره ای به صحبتهای شما داشتم و خدا را شکر، شاهد از غیب رسید. بنده هم سوالم همینه. چرا فقط موقع افطاری، چنین جمعیتی تو این مسجد جمع میشه و روزهای دیگه سال، حضرات حتی به خودشون زحمت نمیدن که یک نماز جماعت تو این مسجد بخونن؟ اگه این افطاری، یک افطاری ساده به سبکی که بارها روحانیون و علما اعلام کردن باشه و یک غذای ساده مثل نان و پنیر یا نان و خرما باشه، باز هم چنین جمعیتی جمع می شد؟؟؟ البته انتقاداتی هم به نوع ساخت بنای مسجد داشتم که امیدوارم مدیریت سایت کازرون نما، این کامنت انتقادی رو منتشر کنه و دچار سانسور و مصلحت اندیشی کاذب نشه...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷