پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷
توسط انتشارات سلمان فارسی:
کتاب "بوی خوش عطر" دومین کتاب از طرح تدوین نقش رزمندگان کازرون در دفاع مقدس و برگرفته از یادداشت‌های روزانه شهید نصرالله ایمانی است که به اهتمام حجت‌الاسلام مهدی صنعتی تصحیح و تحقیق شده، و ازسوی انتشارات سلمان فارسی رونمایی می‌شود.

به گزارش کازرون نما، خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی انتشارات سلمان فارسی نوشت: این یادداشت‌ها مشاهدات شهید ایمانی در هفت سفر خود به مناطق عملیاتی است. تدوین کتاب در ادامه طرح تدوین نقش رزمندگان کازرون در سال‌های دفاع مقدس بوده که دومین کتاب از این تاریخ‌نگاری است.

کتاب  

این یادداشت‌ها حوادث مربوط به مهرماه 1359 تا اردیبهشت ماه 1361 را در بردارند که به بیان شرح عملیات‌ها، دل‌دادگی‌ها و سختی‌های آن روزها از زاویه نگارش این شهید می‌پردازد و برای همین یکی از مهم‌ترین اسناد فرهنگ پایداری شهرستان کازرون خواهد بود.

کتاب

حجت الاسلام مهدی صنعتی

شهید نصرالله ایمانی در سال 1337 در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. پس از گذراندن دوران ابتدایی در "دبستان ناصری"، برای ادامه تحصیل وارد "دبیرستان ابواسحاق" و سپس "شاپور" شده و موفق به اتمام تحصیلات تا دریافت دیپلم گردید. در سال 1356 به سربازی اعزام و در پادگان هشتگل اهواز مشغول به خدمت شد.

 کتاب

شهید نصرالله ایمانی

وی‌ با شروع اعتراض‌های مردمی نسبت به حکومت شاه ضمن فراری دادن تعدادی از سربازان، خود نیز از پادگان گریخت. پس از پیروزی انقلاب به تصمیم خانواده وارد بازار کار شده، به شغل پارچه‌فروشی روی آورد. با صدور پیام حضرت امام خمینی مبنی بر شرکت جوانان در دفاع از مرزهای ایران اسلامی، به سوی جبهه‌های جنگ شتافت و از آغازین روزهای دفاع از سوسنگرد تا آزادسازی خرمشهر در غالب عملیات‌ها حضور یافت.

وی سرانجام در تاریخ 62/2/20 هنگامی که به همراه هم‌رزمانش در یک سنگر موقت، پشت یک خاک‌ریز منتظر فرصتی برای حمله بود، در اثر اصابت خمپاره‌ پس از ۲۰ ماه انتظار به شهادت رسید.

گفتنی است: کتاب «بوی خوش عطر» در 287 صفحه به زودی منتشر خواهد شد و از سوی این انتشارات و با حضور خانواده های شهدا، رزمندگان و مسوولین رونمایی می‌شود.

نویسنده: سرویس فرهنگی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲