پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۶۴۰۷
تعداد نظرات: ۴۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

عصر روز 19 دی ماه 1395 بود که دوستان و آشنایان از گوشه و کنار زمزمه می کردند ؛ "هاشمی رفسنجانی فوت کرد". در میان این زمزمه ها گاه خوشحالی ها و ناراحتی ها دیده می شد، مردم طبق پیشینه ای که از آقای هاشمی در ذهن داشتند، قضاوت های مختلفی انجام می دادند که گاه با تهمت ها و تندروی ها و برخی مواقع هم با مقدس نمایی و غلو همراه بود.

این تنش و اختلاف در بیان شخصیت و منش هاشمی در بعد وسیع تری از رادیو تلویزیون جمهوری اسلامی ایران و شبکه های معاند ماهواره ای هم شنیده می شد. صدا و سیمای ایران هاشمی را حواریون و انصار امام و انقلاب، عالمی متفکر، فقیهی زمان شناس، مجاهدی خستگی نشناس و برادری مهربان برای ضعیفان خطاب می کرد و ایشان را سفید سفید تحویل ملت ایران دادند. اما از آنطرف، رسانه های ضد انقلاب آقای هاشمی را مزدور، ضد حقوق بشر، خفه کننده ی صدای منتقدان، قاتل زنجیره ای، منشأ تمام فسادهای اقتصادی و دشمن انقلاب و رهبری معرفی کرده و با سیاه نمایی، ایشان را یک چهره ی منفور  و منزجر نزد مردم معرفی می کردند.

با کمی درنگ در تاریخ زندگانی آقای هاشمی رفسنجانی، متوجه کذب بودن و انحراف در هر دو طرف خواهیم بود، چراکه هیچ یک از این توصیف هایی که در رسانه های داخلی و خارجی در مورد ایشان ابراز می شود، جمعا و توأم با هم صحیح نخواهد بود و مردم هیچ یک را مورد قبول نمی دانند.

تکلیف رسانه های خارجی که روشن است، اما رسانه ی ملی با توجه به فهم و درکی که از مردم ایران سراغ داریم، نمی بایست اینقدر در مورد این شخصیت انقلابی غلو نموده و ایشان را مثل یک عارف کامل معرفی نمایند. چراکه اگر مردم از فهم و درکی بالا برخوردار نبودند، در تشییع ایشان به این صورت ظاهر نمی شدند، اگر مردم ایران به نقاط حساس سیاسی و اجتماعی معرفت نداشتند، با لااله إلا الله خود هاشمی را تا حرم مطهر امام خمینی (ره) بدرقه نمی نمودند، اگر مردم ایران بصیرت نداشتند، هیچ گاه در نقاط مختلف کشور برای ایشان مراسم ترحیم برگزار نمی کردند. پس بر رسانه ی ملی بود که از رهبری معظم سبقت نمی گرفت و مرحوم حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی را خلاف آنچه باید در اذهان مردم جای گیرد معرفی نمی کرد.

اما آقای هاشمی رفسنجانی که بود؟ و در دوران قبل از انقلاب، شکل گیری انقلاب اسلامی ایران و دوران پسا انقلاب چه فعالیت ها و عملکردهایی را از خود نشان می داد؟

حجت الاسلام علی اکبر هاشمی رفسنجانی در سوم شهریور ماه سال 1313 در روستای بهرمان شهرستان رفسنجان و در خانواده‌ای نسبتاً ثروتمند به دنیا آمد. او یکی از 9 فرزند میرزاعلی هاشمی بهرمانی و ماه‌ بی‌بی صفریان است.

حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی تحصیل را، از سن 5 سالگی در مکتب خانه ای در نوق آغاز نمود. در سن 14 سالگی به قم رفت و به تحصیل علوم دینی پرداخت و به درجه اجتهاد نائل شد. اساتید وی در حوزه علمیه قم آیات عظام سید حسین طباطبایی بروجردی، امام خمینی (ره)، سید محمد محقق داماد، محمدرضا گلپایگانی، سید محمد کاظم شریعتمداری، عبدالکریم حائری یزدی، شهاب ‌الدین نجفی مرعشی، محمد حسین طباطبائی و حسینعلی منتظری بوده‌ اند.

حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در سال 1337 با عفت مرعشی که دختری از خانواده روحانی و از نوادگان سید محمدکاظم طباطبایی یزدی است، ازدواج کرد. او خواهر حسین مرعشی، معاون سیدمحمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری و از مدیران اصلی دولت سازندگی است. ثمره این ازدواج 5 فرزند به ترتیب و به نامهای فاطمه، محسن، فائزه، مهدی و یاسر است.

وی در آنجا تحت تاثیر تعلیمات امام خمینی (ره) به سیاست روی آورد و به مخالفت با حکومت محمدرضا شاه پهلوی و انقلاب سفید او پرداخت. با تبعید امام، نقش هاشمی در مبارزه با شاه و نمایندگی امام در داخل کشور پررنگ ‌تر شد. با وجود نگرش ضد غربی انقلابیون، او سفرهای زیادی از ژاپن در شرق تا 20 ایالت از ایالات متحده در غرب کرد.

حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی پس از انقلاب اسلامی، عناوین افتخاری متعددی را از مجامع علمی دنیا کسب کرده و دانشگاه تهران نیز عنوان دکترای افتخاری علوم سیاسی را به وی اهدا کرده است.

حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی بیش از آنکه به عنوان یک شخصیت علمی شناخته شده باشد، به عنوان یک چهره سیاسی مطرح است و این هم به خاطر فعالیت های فراوان سیاسی وی در دوران قبل و بعد از انقلاب است. وی فعالیت سیاسی خود را از سال 1340 آغاز کرد. او در دوران قبل از انقلاب، بسیار به امام نزدیک بود

هاشمی در دوران پیش از انقلاب و در طول نهضت امام خمینی (ره) به صورت یک عضو فعال و همیشه در صحنه حضور داشته است. نمونه بارز حمایت ایشان از امام خمینی (ره)، حرکتی بود که وی به همراه دیگر علما در اعتراض به زندانی شدن امام انجام دادند. اینان که بعداً در ادبیات سیاسی به عنوان «مهاجرین» شناخته شدند، به سمت تهران حرکت کردند و با اجتماع در جلوی شهربانی، اعلام داشتند یا امام را بدون قید و شرط آزاد کنند و یا اینکه ما را همانند ایشان به زندان بفرستند.

حضور فعال وی در تمامی صحنه ها مایه قوت قلب مردم خصوصا در شهر قم شده بود. به همین سبب شاه و ماموران ساواک به منظور فروکش کردن آتش انقلاب در قم، چاره را در آن دانستند که افراد موثر را دستگیر و روانه زندان کند. از این‌روی، وی را به همراه آقای ربانی شیرازی، بدون در دست داشتن هیچ‏گونه سند و مدرکی، دستگیر کرده و به زندان بردند.

وی با گروه هایی که وجهه اسلامی داشته و مخالف رژیم بودند نیز همکاری های زیادی داشت که نمونه بارز آن همکاری با گروه محمد بخارایی بود. رژیم که به این همکاری پی برده بود، کوشش کرد تا مدرک و سندی در این زمینه بدست بیاورد و حتی با شکنجه دادن آقای هاشمی تا سرحد مرگ، خواست از وی اعترافی بگیرد، ولی موفق نشد.

از جمله فعالیت های سیاسی وی در دوران پهلوی، حرکت هدفمند در راه نهضت بود. یکی از این حرکت ها که دارای آثار بسیار مثبت بود، تشکیل شبکه ای از روحانیون وفادار به اندیشه های امام بود به نام «روحانیت مبارز». این تشکل که در اواسط سال 1356 تشکیل شد، از اعضایی همچون شهید بهشتی، استاد مطهری، شهید مفتح، شهید باهنر، حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی، آیت الله مهدوی کنی، آیت الله خسروشاهی، عبدالمجید ایروانی، حجت الاسلام ناطق نوری، معادی خواه، شجونی، مهدی کروبی، هادی غفاری و... در آن حضور داشتند.

فعالیت های سیاسی هاشمی رفسنجانی در دوران نهضت باعث شده بود تا امام خمینی(ره) وی را به عنوان یکی از افراد مورد اعتماد خود قرار دهد و از وی به عنوان یکی از اعضای شورای انقلاب در کنار بزرگان دیگری همچون شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید باهنر و رهبر معظم انقلاب استفاده کند. اگرچه در بعد فردی، عمده فعالیت مبارزاتی وی پیش از انقلاب را سخنرانی‌های مختلف و کارهای انتشاراتی تشکیل می‌دادند، ولی امام در دوران تبعید، نقش مدیر مالی مبارزات انقلاب و نیز ارتباط با سایر گروه‌های انقلابی را نیز بر عهده وی گذاشته بود.

در چند سال اخیر، ایشان با موضع گیری ها و جهت دهی هایی که در برخی امور کشوری، به خصوص در جریان فتنه سال 88  داشتند، مورد انتقاد جامعه ی انقلابی و حزب اللهی قرار گرفت و اختلاف دیدگاه ها با اکثریت قریب به اتفاق ملت ایران و رهبر معظم انقلاب در خصوص فتنه گران و مواضع مختلفی که در همین روزهای اخیر درخصوص رابطه و گفتمان ایران با استکبار داشت، موجب کاهش محبوبیت و قرار گرفتن ایشان در موضع انتقاد شده بود.

از این تاریخ زندگانی می توان نتیجه گرفت در زندگی هاشمی رفسنجانی نشیب و فراز های متعددی وجود دارد و خدمات و جان فشانی هایی که ایشان در شکل گیری انقلاب و پیشبرد آن صورت گرفته را نمی توان نادیده گرفت، لذا اینکه ما اوصاف غلو آمیز و دروغ را به هاشمی رفسنجانی نسبت دهیم، یا از طرف دیگر تهمت های ناروا  و تفرقه زایی را به ایشان برچسب کنیم، خلاف سیره ی اهل بصیرت و رهبری خواهد بود .

اما شاخص ما در معرفی حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی کیست، از چه کسی احوال ایشان را جویا شویم؟

با مراجعه به متن خردمندانه و سرشار از نکته ها و مملو از پند ها که رهبر معظم انقلاب  در پی ارتحال ایشان  منتشر نمودند، متوجه می شویم که هاشمی را همسنگر و هم رکاب سال های مبارزه و انقلاب و همکار در این سال ها معرفی می کند، هوش وافر و صمیمیت کم نظیر در آن سال ها و تکیه گاه بودن ایشان را در سال های انقلاب و نه سال های اخیر را یاد آور می شوند، اختلاف نظر ها را کتمان نمی کنند، آن را از انظار عمومی پنهان نمی دارند و ایشان را یک چهره ی کاملا سفید و منزه از عیب معرفی نمی فرماید. وسوسه ی خناس ها که در سال های اخیر با شدت به سمت آقای هاشمی سرازیر شده بود را ذکر می کنند و از عدم تاثیر این وسوسه ها در محبت آقای هاشمی نسبت به خودشان صحبت می نمایند،  یعنی حقایق را تماما ذکر می کنند و از کلمه ای دروغ، غلو و تهمت علیه ایشان استفاده نمی فرمایند.

در ادامه، رهبری معظم انقلاب اسلامی(مدظله العلی) می فرمایند: با فقدان هاشمی، اینجانب هیچ شخصیت دیگری را نمی‌شناسم که تجربه‌ای مشترک و چنین درازمدت را با او در نشیب و فرازهای این دوران تاریخ‌ساز به یاد داشته باشم.

این نکات حتما باید مورد توجه قرار گیرد که رهبری معظم فقدان آقای هاشمی را مساوی با چه چیز دانسته اند و فقدان ایشان موجب چه مسأله ای می دانند.  

در آخر این پیام تسلیت رهبری معظم انقلاب،حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)  همه مسئولان و دست اندر کاران مملکت را مورد خطاب قرار می دهند و همه را متوجه مسأله ی حساب و قیامت می نمایند و می فرمایند: اکنون این مبارز کهنسال در محضر محاسبه‌ی الهی با پرونده‌ای مشحون از تلاش و فعالیت گوناگون قرار دارد، و این سرنوشت همه‌ی ما مسئولان جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی با آن همه فعالیت گوناگون و اختیارات و نفوذ بین المللی که داشتند در یک لحظه همه را تقدیم خاکیان کرده و به ندای معبود لبیک گفت. حال در سرایی دیگر مورد محاسبه ی خداوند قرار گرفته و اعمال خود را یک به یک به خداوند عرضه می دارد، بر طبق آن سرنوشت ابدی ایشان تعیین تکلیف می شود. سرنوشت همه ی ما مردم و مسئولان اینچنین خواهد بود. عبرتی که در این فراز از پیام رهبری در خطاب به مسئولین آمده باید مورد توجه قرار گیرد و سرلوحه ی تمام مسئولین باشد و بدانند که خادم همین مردمی هستند که به خاطر آنها پست و مقام گرفته و ارتزاق می شوند. مسئولین باید بدانند که امضای آنها، قضاوت آنها، موضع گیری آنها و خدمات آنها مورد بازخواست خداوند قرار می گیرد و روزی باید پاسخگوی این فعالیت ها باشند. اگر خادم بوده اند که رحمت و بهشت خداوند را خریده اند و خدای ناکرده اگر خائن به مملکت و مردم ، وَإِنَّ جَهَنَّمَ لَمَوْعِدُهُمْ أَجْمَعینَ .

والسلام علی عبادالله الصالحین           

احسان روانان

5 بهمن ماه 1395

نویسنده: احسان روانان
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۲
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
4
3
باسلام
بنیان واساس مقاله شما بر راستی وواقعیتها نیست
۱_گفته اید صداوسیما هاشمی را عالمی متفکر،فقیهی زمان شناس و......خطاب میکرد
برادرعزیز صداوسیما چندین سال بود‌به ندرت حتی حاضر میشد تصویر ایشان را درقاب تلوزیون نشان دهد چندین سال بود که ازصداوسیما مسقیم وغیرمستقیم به ایشان همه هجمه ها انجام شد
اما اینکه بعدازفوت ایشان صداوسیمای میلی به تعریف وتمجید ازایشان برخواست ازان ناشی میشود که واکنش مردمی درفضای مجازی ودرغم فوت این مردتاریخ سازانچنان گسترده ووسیع بود که صداوسیما احساس کرد ازقافله عقب مانده وصداوسیما همگام بامردم نیست بنابراین بااینکه درلحظات اولیه حاظر نمیشد خبرها رو پوشش دهدبلافاصله چرخش نمود واخبار ایشان رابااب وتاب به روی خروجی خودبرد.صداوسیما سعی نمود خودش را زیرعلم هاشمی بگیرد ووجهه ای برای خودش کسب بکند وبه حسابا نگذارد طرفداران واقعی هاشمی که مردم بودند زیرتابوتش باشندتاصدایشان شنیده نشود امادیدیم صدایشان شنیده شد ودیدیم فرزند هاشمی نگذاشت رییس سازمان صداوسیما زیرتابوت پدرش رابگیرد.ودرخصوص فقیهی زمان شناس بودن ومجاهدی خستگی ناپذیر و....... اینها واقعیتهاست حال اگر شما ازایشان بغض دارید ونمیتوانید ایشان راانگونه ببینیدمسئله ای جداست
۲_خنده دارومضحک است که میگویید رسانه ملی هاشمی رادرذهن مردم معرفی کرده.چرا دیگران را انگونه که میخواهد جلوه نمیدهد تا زیر تابوت رامردم بگیرند؟!!!!!چرا مردم نسبت به هاشمی اینگونه مقبولیت نشان دادند؟؟؟؟چرا نسبت به دیگران که ازبزرگان هم بودند وطی سالهای گذشته فوت نمودند مردم اینگونه حساسیت نشان نمیدهدند؟!!!!
۳_غلو درمورد هاشمی توسط رسانه میلی؟!!!!جل الخالق. بعد مرتبط کردنش با مردم وحضور مردم !!!!!بعد هم نتیجه نباید ازرهبری رسانه میلی سبقت میگرفت !!!!! خدایا شکر ازاین اگاهی که به من دادی خدایا شکر
۴_کاهش محبوبیت ایشان؟!!!!!کدوم شخص تاثیرگزاری که طی سالهای گذشته فوت کرده اند بیش ازدونیم ملیون نفر درتشییع جنازه اش شرکت کرده اند؟!!!!به جز منتظری که درمراسم ایشون هم ملیونها نفر درقم شرکت کردند.اگرمحبوبیت نداشت چرا نزاشتید کاندیدای رییس جمهوری بشه؟!!!!!!!!دیگه بعضی چیزا رونمیگم
۵_درود برایت الله هاشمی رفسنجانی،ایت الله هاشمی رفسنجانی زنده است ،صدای ایت الله هاشمی خاموش نشدنی است درود بر شرف وازادگی ایت الله هاشمی درود برمردم داری ایت الله هاشمی
ناشناس
|
United States
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
5
1
سلام بر حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا روانان
از اینکه از بین روحانیون شهرستان کسی را میبینم که برخلاف آقای صنعتی، با استفاده از هوش سرشار خود، راه و رسم و شیوه ی نگارش رو در راستای پیمودن پله های ترقی بصورت جهشی بکار میبره خوشحالم.
بنده هم مانند شما یک فصل الخطاب دارم و اونم صحبت ها و نظرات مقام معظم رهبری ست که منویات ایشون رو بدون لحظه‌ای تامل و تفکر بروی دیده گانم میگذارم.
فقط یک نقد و توصیه به شما دارم اخوی،
تحلیل کردن و نوشتن بر اساس منویات این بزرگوار بسیار خوب و منطقی و در راستای اجر دنیوی و اخرویست، ولی فقط نوشتن از نظرات ایشان.
جنابعالی در جایی از نوشتارتان از اختلاف دیدگاه اکثریت قریب به اتفاق ملت ایران با آقای هاشمی در جریان فتنه 88 نوشتید و این عامل رو موجب کاهش محبوبیت ایشون دانستید که باید به اطلاع جنابعالی برسانم که خواهشمند است از طرف ملت ایران سخن نگویید.
چون بنا بر شواهد موجود، موضع گیری ایشان در جریان فتنه ای که در سال 88 بوقوع پیوست و حمایت ایشان از مظلومان آن حوادث، موجبات محبوبیت ایشان رو فراهم کرد به نحوی که در آخرین انتخابات و علیرغم تخریب های گسترده صدا و سیما علیه ایشان و همچنین تاکید بسیاری از بزرگان به رای ندادن به ایشان و لیست انگلیسی شان بصورت شفاف و علنی، این بزرگوار با رای بی سابقه مردم تهران نفر اول شدند و لیست ایشان هم رای آورد در صورتی که در آخرین باری که ایشان قبل از فتنه 88 خودشان را در معرض انتخاب مردم برای مجلس ششم قرار داده بودند نفر سی ام شدند.
این یعنی محبوبیت مردمی ایشان از سال 88 به بعد افزایش داشته.
امیدوارم ما هم در اوج محبوبیت از دنیا برویم که رضایت خلق میتواند رضایت خداوند متعال رو هم بدنبال داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
پیمودن پله های ترقی بصورت جهشی و اجر دنیوی و بدون لحظه ای تامل و تفکر رو خوب اومدید
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
اگه کوچکترین شناختی از آقای روانان داشتید میدونستید که ایشون نیازی به پله های ترقی نداره ؛ اونقدر تو قم و تهران و اصفهان رشد کرده که با مقاله دادن تو کازرون جلوی ترقی خودش رو گرفته . این آقا حرف دل مردم عادی رو زده ، این آقا حرف هایی رو که تو دل حزب اللهی ها و بسیجی ها هست رو زده . احتمالا کسانی که ناراحت شدن به خاطر تیکه آخر مقاله اش بوده که مسئولین رو دعوت به خدمت خالصانه کرده . اگه واقعا فراز آخر مقاله به گوش مسئولین برسه و بهش عمل کنند دیگه این مشکلاتی که امثال آیت الله العظمی هاشمی رفسنجانی پیش آورد ، به وجود نمیاد .
فرهنگ سازی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
فکر کنم شما آقای "ناشناس" از "امــــــــــــــــریکا" خیلی طرفدار آقای صنعنی هستی . همون هایی که تو شهر تمام بودجه های سازمان ها و دفتر امام جمعه رو به خودشون اختصاص دادن و هیـــــــــــــــــــچ کاری هم نمیکنند .
من چند تا سوال دارم :
چرا جوانان انقلابی که دلسوز این شهر هستند و خالصانه کار فرهنگی میکنند رو نمیگذارید فعالیت داشته باشن ؟ چرا به اونها ضد ولایت فقیه میگید ؟ چرا اونها رو دشمن شهر میدونید؟ چرا هرکدوم از اونا یه گوشه ایران دارن کار فرهنگی میکنند و اونجا غوغا میکنند .
اخیرا یه عکس به دستم رسید با مضمون نمایشگاه نفوذ ؛ یه طلبه کازرونی به نام حمیدی پور تو یکی از مساجد بزرگ قم با 4 تا بچه نوجوان یه نمایشگاه برپاکرده بودند که از صداوسیما اومدن و گرازش گرفتن. اونوقت تو کازرون شماها که نمیدونید کار فرهنگی یعنی چه دین مردم رو به بازی گرفتید و روز ب روز شهر رو به پرتگاه نزدیک میکنید .
توبه کنیدو اگه نمیتونید توشهر دین مردم رو حفظ کنید ؛ کنار بکشید تا اهلش بیاد روی کار .
الهی عفوک عفوک عفوک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
4
3
جناب روانان!
توصیه می کنم که از رفتار صدا و سیما ناراحت نباشید چرا که از یک رسانه میلی (نه ملی) توقعی بیش از این نیست که تا یک روز قبل از مرگ هاشمی انواع و اقسام تهمتها را به او بزند و ناگهان بعد از مرگ او ورق برگردد و انواع و اقسام تجلیل ها را از او بجا آورد. اساسا اینها مرده آدمهای روشن بین و منتقد را بیشتر می پسندند. با عرض معذرت این رفتار صدا و سیما بر شما نیز تاثیر داشته است. شما در این متن تمجیدهایی از هاشمی داشته اید. می شود بفرمایید آیا یک دهم از این تمجیدها را در زمان حیاتش نیز انجام دادید؟ اگر سندی دارید نشان دهید تا ما هم به انصافتان پی ببریم.
ثانیا شما تعریفهای اخیر صدا و سیما از هاشمی را کذب نامیده اید. عبارت شما این است: «صدا و سیمای ایران هاشمی را حواریون و انصار امام و انقلاب، عالمی متفکر، فقیهی زمان شناس، مجاهدی خستگی نشناس و برادری مهربان برای ضعیفان خطاب می کرد... رسانه ی ملی... نمی بایست اینقدر در مورد این شخصیت انقلابی غلو نموده...» آیا می دانید تک تک این تعبیرهایی که در این پاراگراف ذکر کرده اید را مقام معظم رهبری برای هاشمی بکار برده است؟! به راستی چه چیزی را تکذیب می کنید؟! سخنان رهبری را؟!
آیا سواد و دانش حوزوی هاشمی در حد سطح علمی شما بود که از او فقط با عنوان «حجت الاسلام» یاد می کنید؟!
نوشته اید هاشمی سفید مطلق نبود. برادر من! مگر چه کسی - جز معصومین (ع) – سفید مطلق است؟! خود شما سفید مطلقید؟! دیگر شخصیتهایی که شما قبولشان دارید سفید مطلقند؟!
در بخشی دیگر از مقاله تان از مواضع هاشمی در سالهای اخیر انتقاد کرده، این مواضع را مخالف با اکثریت قریب به اتفاق ملت ایران و رهبر معظم انقلاب و باعث کاهش محبوبیت او دانسته اید!
اولا شما هیچ عبارتی را از رهبری نمی یابید که اختلاف خود با هاشمی را فراتر از اختلاف در نظر و اجتهاد نامیده باشند. ثانیاً جدای از قضاوت درباره درستی یا نادرستی مواضع هاشمی هیچ کس نمی تواند منکر این مساله شود که او در اوج محبوبیت خود این دنیا را ترک و به محضر الهی وارد شد. رای بی سابقه او در انتخابات خبرگان رهبری و تشییع کم نظیرش نمونه هایی از این واقعیت است. پس سلایق خود را به پای اکثریت قریب به اتفاق ملت ایران نگذارید.
از مواضع او در استکبارستیزی انتقاد کرده اید. الان بسیاری سردار سلیمانی را پیش گام استکبارستیزی می دانند. آیا شنیدید او درباره هاشمی گفت: «هاشمی همان حالتی که از اول داشت را تا آخر داشت او تاکتیکهای گوناگونی داشت اما هم استکبارستیز بود هم صهیونیسم ستیز»
نکته آخر اینکه عبارتی در پیام تسلیت رهبری وجود داشت که شما هیچ اشاره ای به آن نکرده اید. ایشان فرمودند: «فقدان همرزم و همگامی که سابقه‌ی همکاری و آغاز همدلی و همکاری با وی به پنجاه و نه سال تمام می‌رسد، سخت و جانکاه است.» به کلمه «همگام» و بار معنایی آن کاری ندارم. اما توصیه می کنم فرهنگ لغتی بیابید و معنای «جانکاه» را در آن بجویید.
موفق باشید.
حسین خرسند
|
Germany
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
5
3
در مورد صدا و سیمای میلی و محبوبیت افزایش یافته مرحوم هاشمی بعد از ۸۸ دوستان به طور کامل نوشتند اما برآیم جالب است این آقایان بعد از کمتر از ده سال سابقه علمی خود را حجت الاسلام می دانند و آیت الله هاشمی را با آن سابقه علمی و فقاهت را در همین مقاله بیش از ده بار حجت الاسلام می نامد یعنی جناب هاشمی از لحاظ علمی هم ردیف جناب روآنان است
پاسخ ها
علی ذاکری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
آخر مقاله نوشته شده احسان روانان ###
هیچ پسوندی نداره ، از کجا شما میگی آقای روانان خودش رو حجت الاسلام نامیده ؟؟؟؟؟؟؟
شما که اینقدر راحت تهمت میزنی دیگه چرا ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
عجبا آقای خرسند صدا و سیما که دربست در خدمت حسن جون شماست دیگه نمک نشناسی نکن//
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
4
3
ضمن عرض سلام و احترام...چند نکته...۱.درجه اجتهاد آقای هاشمی را کدام یک از مراجع حوزه و بزرگان تأیید کردند!!؟؟ ۲. حضرت امام فرمودند میزان در هر کسی حال فعلی اوست... ۳ آقای هاشمی چند کتاب در زمینه فقه و اصول داشتند!!؟؟ ۴ . آقای هاشمی چند تقریر بر دروس مراجع قبل و بعد از انقلاب داشتند!!؟؟ به متن پیام تسلیت مقام معظم رهبری از آغاز تا انتها توجه کنید خیلی موارد دست گیرتان میشود...از خطاب حجت الاسلام والمسلمین گرفته ...پیام تسلیت و این ضایعه را، نه به ملت ،نه به ارادتمندان، خطاب نمیکند....یک صفت خوب را برای خانواده هاشمی ذکر نمیکند،،،( فرزندان.....بیت.....) همه ضمائر بکار رفته در پیام اشاره به سال های قبل از انقلاب است،،،،هیچ اشاره ای به استمرار فکر و خط هاشمی و ثبات قدم تا لحظه آخر نمیکنند...عبارت تلاش و فعالیت گوناگون!!!؟؟ در چه زمینه ای...؟؟؟؟ جمله غفر الله لنا و له...عدم قرائت عبارت إنا لا نعلم منه إلا خیراً.... در نماز میت....عدم حضور رهبری در منزل ایشان بعد از فوت....و در آخر از همه عزیزان استدعا دارم تطبیقی بین پیام تسلیت رهبری برای آقای هاشمی و پیام های تسلیت رهبری برای آقایان آیت الله خوشوقت،آقامجتبی تهرانی،مهدوی کنی،فاضل لنکرانی،بهجت،میرزاجواد تبریزی،انصاری شیرازی،معرفت،واعظ طبسی و ....بدهند تا صدها نکته ....والعاقبة للمتقین....آگاه باشید که این پرچم را به دوش نمی گیرد مگر کسی که اهل صبر و بصیرت باشد...باتشکر از کازرون نما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
آیا در نظر شما مقام معظم رهبری از مراجع حوزه و بزرگان محسوب نمی شوند؟
رهبری در حکم تنفیذ اولین دوره ریاست جمهوری آیت الله هاشمی (در سال 1368) ایشان را «عالمی مجاهد و فقیهی اسلام شناس» نامیدند.
همچنین در حکم تنفیذ دومین دوره ریاست جمهوری آیت الله هاشمی (در سال 1372) ایشان را «عالمی متفکر و فقیهی زمان شناس» نامیدند.
علاوه بر اینها در سال 69 در دیدار با گروهی از آزادگان این تعبیرها را برای آقای هاشمی بکار بردند: «یک مجتهد قطعی»، «از لحاظ درسهای حوزه یی یک مجتهد» و «از لحاظ تفکرات اسلامی، یک متفکر سطح بالا با سوابق فراوان از لحاظ تفکرات اسلامی»
مگر شرط مجتهد بودن نوشتن کتاب در زمینه فقه و اصول یا نگارش تقریرات دروس مراجع است؟ اگر بله می شود کتابهای فقهی و اصولی و تقریرات ... را برایمان نام ببرید؟!
بقیه مطالبتان که اصلا ارزش پاسخ ندارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
عالی
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
4
1
آقای ناشناس گرامی ساعت 23:51 ، ملاک و معیارت برای قضاوت یک نفر رو رضایت خدا و مردم در نظر بگیری بهتره تا نظر یک بنده خدا .... آدمی همینه دیگه، پس ملاکت رو شخص قرار نده، چه بسا جنایتکارانی در جهان وجود دارند که حتی خودشون هم فکر میکنن قدیس هستند. به رفتار و کردار افراد در رابطه با مردم نگاه کن نه به جایگاه ویژه افراد و عنوان رسمی اشان.
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
5
1
باسلام
پاسخ به ناشناس
ناشناس بغض وعداوت وکینه تا کجا؟!!
فقط یک جمله کوتاه درقالب سوال، جواب سنگینی به شماست ۱_
ایت الله هاشمی رفسنجانی اگر مجتهد نبود چگونه همه ادوار مجلس وارد خبره گان شد؟!!!!ایت الله هاشمی اگر مجتهد نیست چگونه ریاست مجلس خبره گان رو عهده دار شد؟!!!!!
۲_میزان حال فعلی افراد است وایت الله هاشمی تا اخر عمر ازانقلاب وازادی خواهی مردم دفاع کرد ومردم با حضور بیش ازدوونیم ملیون نفر این موضوع را نشان دادند
اما شما بگوویید مصباح یزدی کجای انقلاب بود؟!!!مصباح یزدی چرا جلو شاه ایستادگی نکرد؟!!!چرا مصباح یزدی وقتی اقای خامنه ای واقای رفسنجانی رفتند وگفتند بیا باشاه مبارزه کنییم قبول نکرد؟!!!اقای مصباح کجای انقلاب بود؟!!!اقای مصباح کجای جنگ بود؟!!!!!!اقای محمد یزدی کجای جنگ بود؟!!!
۳_دوست عزیز رهبری از ایت الله صانعی اجتهاد گرفته اند اما شما با ایت الله صانعی چه کارکرده اید؟!!!!!!!
ایا زمانی که رهبری جایگزین امام شد مرجع تقلید بود؟!!!!ا...
۴_درباره مهدوی کنی و...‌ که گفتی چند نفر ازمردم زیرتابوت اینان راگرفتند؟!!!!!و چرا ملیونها نفر درمراسم خاکسپاری هاشمی حضورداشتند؟!!!!
۵_انچه شما را ازار میدهد ازادی خواهی هاشمی است .شجاعت هاشمی است .مردم داری هاشمی است .بله اقای ناشناس هاشمی دردل وقلب مردم بود .هاشمی زنده است وبعد ازفوتش هم تندروها وانحصارطلبان را می ازارد
دهه فجر مبارک .
دومین فرد انقلاب هاشمی بود .انقلاب زنده است چون هاشمی زنده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
3
2
با احترام به همه عزیزان...ملاک برتری یک فرد عناوین و القاب نیست..ولی همین طوری هم عناوین را به کسی اعطا نکنیم..اجتهاد آقای هاشمی یا اجازه اجتهاد اگر موجود هست( مکتوب) توسط چه کسی یا کسانی ؟؟؟ یک مورد را بیاورید که هاشمی یک جلسه فقه یا اصول ( مقدمات،سطوح عالی،یا خارج را تدریس کرده باشند...پیدا نمی کنید...خاطره نوشتن از استخر و اسکی و موج سواری اجتهاد را به دنبال ندارد..اون عزیز دیگر گفتند مردم داری هاشمی!!؟؟. در ناز و نعمت باشی و شاهانه زندگی کنی و مردم در بدبختی، این تعریف مردم داری نمیشود..اون عزیز دیگر چرا موضوع بحث را به دیگر افراد کشاندند...اگر دم از رهبری می زنید ،رهبری در مورد آقای مصباح فرمودند،جای علامه طباطبایی و شهید مطهری را پر کرده است..رهبری اجتهادشان را از صانعی نگرفتند،،خبر نداری از اهل علم سؤال کن،،،بنده گفتم پیام تسلیت برای هاشمی و دیگر حضرات مقایسه کنید...زیر تابوت گرفتن موضوعیت ندارد...در تشییع حضرت فاطمه هم چند نفر بیشتر نبودند..مردم داری هاشمی منظورتان همان تورم ۴۹ درصدی دهه هفتاد است؟؟ دومین فرد انقلاب؟؟؟ در چه زمانی ؟؟؟ دوران امام راحل؟ پس رهبری و بهشتی و مطهری کجا بودند،،،؟؟ زمان حال؟؟ پس رؤسای جمهور کجا بودند،،،نگاهی به قانون اساسی بینداز..و در پایان فرمایش امام راحل را تحریف نکن،،،امام فرمودند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است فتأمل جیدا..........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
آیا در نظر شما مقام معظم رهبری از مراجع حوزه و بزرگان محسوب نمی شوند؟
رهبری در حکم تنفیذ اولین دوره ریاست جمهوری آیت الله هاشمی (در سال 1368) ایشان را «عالمی مجاهد و فقیهی اسلام شناس» نامیدند.
همچنین در حکم تنفیذ دومین دوره ریاست جمهوری آیت الله هاشمی (در سال 1372) ایشان را «عالمی متفکر و فقیهی زمان شناس» نامیدند.
علاوه بر اینها در سال 69 در دیدار با گروهی از آزادگان این تعبیرها را برای آقای هاشمی بکار بردند: «یک مجتهد قطعی»، «از لحاظ درسهای حوزه یی یک مجتهد» و «از لحاظ تفکرات اسلامی، یک متفکر سطح بالا با سوابق فراوان از لحاظ تفکرات اسلامی»
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
3
1
اللهم عفوک عفوک عفوک،،عفوک عفوک عفوک ..عفوک عفوک عفوک....
حسین خرسند
|
Germany
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
2
0
ای ناشناس امثال کج فهم هایی مثل تو نه تنها باعث محبوبیت رهبری و نظام می شوند بلکه نقشی معکوس خواهید داشت البته از ارادتمندان شیخ محمد تقی بیش از این انتظار نمی رود. جهت کوری چشم بدخواهان، هاشمی گرچه حضور فیزیکی ندارد اما زنده است تا نهضت زنده است و خاری است در چشم دشمنان داخلی و خارجیش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
آب و هوای خوش آلمان عصبانیت کرده خرسند آقا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
5
1
هاشمی را با خودتان مقایسه نکنید. او یک نابغه بود. او در قسمتی از کتاب خاطراتش می‌نویسد: «يكى از خاطره‌‏هاى جالب من جايزه‌‏اى است كه از مرحوم آيت‏‌اللَّه العظمى بروجردى دريافت كردم. ما آقاى بروجردى را خيلى دوست مى‏‌داشتيم، چنان كه از نگاه كردن به چهره‏‌اش لذت مى‌‏برديم. در آن روزهايى كه سيوطى و حاشيه مى‏‌خواندم، طى نامه‏‌اى به آقاى بروجردى نوشتم كه اشعار الفيه ابن مالك، متن تهذيب المنطق و يك جزء و نيم از قرآن كريم را حفظ كرده‏‌ام و آمادگى امتحان در محضر ايشان را دارم. سيره ايشان تشويق طلبه‌‏هايى بود كه چنين تلاش‌‏هايى مى‌‏كردند و به موفقيت‏‌هايى مى‏‌رسيدند، با عنايت خاصى به حفظ قرآن كريم و اشعار الفيه ابن مالك، كه يك دوره فشرده از قواعد ادبيات عرب است. با استفاده از يكى از فرصت‏ها، در منزل ايشان، در يكى از روزهايى كه مراسم سوگوارى برپا بود و آقاى فلسفى منبر مى‏‌رفتند، نامه را به ايشان دادم و مقابل ايشان نشستم. بى‏‌درنگ نامه را خواندند و گفتند: شما اين همه را حفظ هستيد؟ گفتم: بله. گفتند: آمادگى امتحان دارى؟ گفتم: بله. ايشان شعرى از الفيه را خواندند و از من خواستند ادامه بدهم. ادامه دادم. بخشى از متن حاشيه را هم به همين ترتيب .... عبارتى از كليات خمس را هم- كه از دشوارترين مسائل منطق است- خواندند تا من ادامه آن را بخوانم. خواندم. آيه‌‏اى هم از قرآن خواندند كه من ادامه دادم، بى آن كه دچار شرم حضور شوم و لكنتى پيدا كنم. ابراز خشنودى كردند و به‌‏عنوان تشويق به حاج محمد حسين دستور دادند كه به من شهريه بدهند. مرسوم نبود كه به طلبه‌‏ها، پيش از رسيدن به شرح لمعه، شهريه داده شود. براى من نُه تومان شهريه تعيين شد، كه موفقيت چشم‌گيرى بود و به لحاظ مادى و معنوى در زندگى من تأثير داشت. هديه‏‌اى هم همان‏جا به من دادند: بيست و پنج يا سى تومان پول نقد. پس از جلسه، حاج محمدحسين هم يك دست لباس مستعمل به آن جايزه نقد افزود كه برايم خوش آيند نبود. غرورم جريحه‏‌دار شد و آنجا را با گريه ترك كردم!»
او همچنین درباره اساتید و هم‌مباحثه‌هایش می‌نویسد: «از جامع‏ المقدمات تا كفايه درس اساتيد زيادى را ديدم. در ميان آن‏ها، در ادبيات شهيد سعيدى، دكتر محسن جهانگيرى و آقايان سيد موسى صدر و محمدى و صالحى نجف‏آبادى و شب ‏زنده‏ دار؛ و در فقه و اصول آقايان منتظرى، مشكينى، سلطانى، تبريزى، صدوقى، اعتمادى، نورى و مجاهدى را به خاطر دارم. در درس خارج از درس‏هاى آيات عظام بروجردى، امام راحل، داماد، گلپايگانى، شريعتمدارى، حايرى يزدى، نجفى مرعشى استفاده كرده ‏ام. در فلسفه و تفسير از درس علامه طباطبايى و آيت ‏اللَّه زاهدى و آيت‏ اللَّه منتظرى بهره بردم. البته استفاده ‏هاى اساسى علمى و اخلاقى و فكرى را از محضر امام راحل برده‌‏ام. با آقاى ربانى املشى- به عنوان هم‌‏مباحثه- آشنا شديم، كه تا آخر دوران تحصيل همچنان با ايشان هم‏‌مباحثه بوديم... در همه سطوح تحصيلى، از مقدمات تا خارج... هم‌‏مباحثه ديگر ما آقاى تربتى- برادرهمسر آقاى مرواريد و پسر بزرگ مرحوم اسلامى- بود كه الآن پزشك است. به همين ترتيب، درس را ادامه داديم و زمانى با آقايان صانعى و بهجتى مباحثه داشتيم.»
خوب به یاد دارم که قبلا در خاطرات برخی شخصیت‌ها خوانده‌ام که برخی کتاب‌های حوزوی را نزد آقای هاشمی تلمذ کرده‌اند. گشتم اما متاسفانه پیدایش نکردم.
به هر حال این نوع تخریبهایی که در حق هاشمی می‌شود گرچه باعث سنگین شدن بار گناهان تخریب گران است اما در نهایت هاشمی را درخشانتر می‌کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
ضمن عذر خواهی از برادر عزیز،،حتما اطلاع دارید که الفیه و الف یعنی چه؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
2
با عرض سلام و ادب و عرض خسته نباشید خدمت جناب آقای روانان ، و همچنین عرض خسته نباشید خدمت این روحانی بزرگوار .
در پاسخ دوستان منتقد به مقاله ، باید بگم که تمام القابی که جناب روانان به آقای هاشمی استناد دادند برگرفته از بیانات رهبری بود ، چراکه در کلام رهبری هم آمده حجت الاسلام هاشمی ، بنابراین ایشون در این مورد هم از رهبری تبعیت کرده اند و پا رو جلوتر از رهبری نگذاشته اند .
در مورد محبوبیت در هنگام تشییع جنازه ی آقای هاشمی هم ایشون درست فرمودند که قاطبه ی مردم ایشون رو محبوب نمیدونستند ، حتی اگه شما تهران تشریف داشتید به وضوح میدیدید که مردم حزب اللهی به جهت مصلحت و خدماتی که هاشمی در سالهلی دور انجام داده بود تو تشییع شرکت کرده بودند . اگه شکی دارید به تیتر سایت های خبری یه سری بزنید که نمونه اش این بود : هاشمی روی دوش مخالفین و منتقدین تشییع شد.
من جناب روانان رو نمیشناسم و تا حالا ایشون رو ملاقات نکردم اما این بیان از یک فرد کاملا آزاد اندیش و بدون تعصب صادر شده که کاملا مطیع رهبری هست .
من از دوستان تقاضا میکنم یه کم مطالعات سیاسیشون رو بدون تعصب و با رعایت انصاف بالا ببرند . تا چنین انتقادات بی مطالعه ای رو به چنین مقاله ی آزاد اندیشانه ای نکنن .
ممنون
رئیسی دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی تهران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
احسنت
حسین زندی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
2
مقاله عاااااااااالی
حرف مردم بود
ممنون
منتظر مقالات بعدی شما بزرگوار هستیم .
ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
2
مقاله ی خوبی بود ، کاملا منصفانه و بدون تعصبات مالی و احساسی .
متشکرم
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
3
0
خدا رحم کنه آقوی بحرانی، فکر کنم حضرت حجت الاسلام و والمسلین روانان ( دامت برکاته ) رفته یه لشکر برداشته برا پاسخگویی آورده که اینقدر نظرات زیاد شده و شما هم تایید نمیکنی . ولی بهشون بفرمایید که نگران نباشن. اونایی که باید میفهمیدن که ایشون خیلی خیلی خیلی ولایتی هستند و حتی نفس هاشون رو با نفس مسیحایی حضرت آقا کوک میکنن، فهمیدند .
پاسخ ها
سید حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
لطفا چند کتاب در زمینه ی شیوه ی بیان و رعایت ادب مطالعه بفرمائید .
بلیان سرافراز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
کاکام به ما هم بگو کی باید بفهمه ولایت مدار هستیم تا ماهم بریم بهشون ثابت کنیم .
خودت بیشتر از هرکسی نیاز داری بهت بگن ولایت مدار
جیگرم مسخره کردن کار خوبی نی . برو خودت درست بکن.
روانان اصلا بچه ی کجان ؟ کازرونین ؟ مو تاحالی اسمش نفهمیدم .
آقوی بحرانی مطالب جاهای دیگه هم میذاره تو سایت ؟
کازرون
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
ادب داشته باش آقا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
2
نوشتی برخی شخصیت ها کتاب های حوزوی را پیش هاشمی خواندند،گشتم اما متأسفانه پیدا نکردم.......نگرد پیدا نمیکنی،،،،گشتند نبود،،نگرد نیست....
حسین خرسند
|
Germany
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
1
0
امام خمینی تمام روحانیت به جز مراجع را حجت الاسلام می نامیدند حتی جناب ایمانی را ثقه الاسلام نامیدند ایشان حتی مرحوم حضرت آیت الله العظمی منتظری را حجت الاسلام می نامیدند رهبری نیز اکثر قریب به اتفاق علما را حجت الاسلام می نامند از جمله جناب ایمانی را(ایشان را مثال می زنم چون همگی وی را می شناسید و همگی وی را آیت الله می نامید) .پس اگر ملاک مجتهد بودن القاب امام و رهبری است پس شما نیز که خیلی ولایت مدارید باید جناب ایمانی امام جمعه محترم شیراز و امثالهم را نیز حجت الاسلام یا ثقه الاسلام بنامید در جواب جناب ذاکری هم باید گفت آقای روانان خود را حجت الاسلام ننامید چون هیچ کس در پایان مقاله اش لقب علمی خود را نمی آورد اما خود شما حاضرید ایشان را ثقه الاسلام بخوانید و صدا بزنید؟
پاسخ ها
ذاکری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
بله ما هم درگیر القاب نیستیم ، جناب ایمانی رو هم چه حجت الاسلام و چه آیت الله فرقی نمیکنه ، بنده خودم یه نامه ای به ایشون نوشتم و حجت الاسلام خطابش کردم و ایشون هم جواب نامه من رو با متانت و خضوع دادند . مهم اینه که رهبری لفظ آیت الله رو برای چه کسانی استفاده میکنه . من خودم با آقای روانان هر جوری که بود تماس گرفتم و باهاشون صحبت کردم . بنده خدا میگفت " ما خیلی هنر داشته باشیم بهمون انسانیت صدق کنه بار خودمون رو بستیم " .
آیت الله امثال امام خمینی ها - بهجت ها - حسن زاده آملی ها - طباطبایی ها هستند ، علت همن اینه که اونها ارتباط خاص و تنگاتنگی با خدا دارند و خودشون رو به طور خاص به خدا نزدیک کردند .
همه ما باید سعی کنیم سرباز امام زمان (عج) باشیم . حالا یا با اسم آیت الله یا با القاب دیگه .
شهروند
|
United States
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
0
جناب اقای ریسی دانشجوی سیاسی
پس هاشمی رفسنجانی چجور رای اول شد توتهران ؟؟؟؟؟حتما اونجا هم محمد یزدی رای اول شده خخخخخ یا مثلا مصباح یزدی رای اول شده ؟؟؟؟برادر عزیز به شعور مردم توهین نکن توعالم سیاست هم بهتر واقع گرایی روپیگیری کنید نه براساس اوهومات حرف بزنید مشکل اینه که شما مقلدی وتکیه شما برمردم نیست بلکه بر ..... خیلی چیزا رونمیگم دیگه
پاسخ ها
جواب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
حتما شما درباره ی رای خاکستری چیزی شنیدی !! همون رای هایی که مردمی که اصلا سرنوشت کشور براشون مهم نیست به خاطر جو گیر شدن میان و رای میدن ، فکر کردید حسن روحانی با کدوم رای رئیس جمهور شد ؟ اومد مردم رو جوگیر کرد ، اومد به مردم دروغ گفت ، وعده های الکی و توخالی داد ، الان کی از وضع دولت راضیه؟ کدوم یک از وعده های روحانی محقق شد ؟ به این رای ها که مردم از سر جوگیر شدن یا گول خوردن میدن میگن رای خاکستری . رای هاشمی تو تهران از همین نوع بود . یه جستجویی بین مکردم تهران بکنید متوجه میشید من چی میگم .
موفق باشید
انصاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
2
سلام ، کاکو شماره ی آقوی روانان میشه پیدا کرد ؟ کسی داره برای ما بفرسه ؟
ماه محرم تو شاه امین الدین منبر داشت چیزای طب سنتی و خانواده میگفت ، اگر کسی شماره ش داره یا میدونه کجو میشه پیداش بکنیم قربون دستش بگه تا پیداش کنم چن تو سوال دارم .
قربون همه بچه های کازرون
بسیجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
3
مقاله ی منصفانه و منطقی بود . خوشمان آمد ... دمت گرم حاج آقا .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
3
مطلب خوب و قابل توجهی بود ، هاشمی رفسنجانی همین اواخر عمرشون گفته بودن " دیگه عصر موشک ها تموم شده و دوره دوره ی گفتمان هاست ... "
بعد رهبری فرمودند : هرکسی از این حرف ها میزنه خائن هست .
بعد هاشمی پستش رو حذف کرد و حرفش رو تکذیب کرد .
خدا بهمون رحم کرد که به رحمت خدارفت .
خدا بیامرزدش .
ممنون حاج آقا روانان
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
1
0
پاسخ به ناشناس که جواب من روداده
برادر عزیز گویا شما هنوز فکر میکنید مردم پشت کوه هستن وازهیچ چیز اطلاع ندارن گذشت دوران سانسور ازاطلاعات توسط رسانه میلی شما امروز روز رسانه های مجازی است که اخبار واطلاعات درزمانی کوتاه به دست مردم میرسه
رای خاکستری ؟؟؟؟خب چه ربطی داشت ؟؟؟؟؟مغلطه وسفسطه نکن برادر
خب رای خاکستزی رو میخواستید شما جمع کنید چرا نکردید؟؟؟؟؟؟چون مردم بنده خدا به شما اعتماد ندارن چون حرفهای شما رو ناراست میدونن چون تظاهر میکنید
چون سانسور میکنید چون مردم روفقیرتر کردید چون فضای بسته حاکم میکنید چون باچوب وچماق به سفارتخونه ها حمله میکنید باچوب وچماق به فرزند شهید مطهری حمله میکنید با چوب وچماق به لاریجانی حمله میکنید وهو میکنید ایشون رو چون تحریم رو برگرده مردم تحمیل کردید چون زبان ها رومیبندید چون فساد دربیت المال روسیستماتیک کردید چون ...... به این خاطرها مردم بهتون رای ندادن ورای نمیدن چهره های سرشناش رو ردصلاحیت میکنید هاشمی رو ازترس اینکه رایش ۳۰ ملیونی و شاید بیشترباشه رد صلاحیت کردید حنای شما دیگه رنگ‌نداره اینده ازان ملت است
پیروزی دوباره روحانی رو توسال ۹۶ خواهی دید ودربرابر عظمت مردم بایست سرتعظیم فرود بیاری البته شما ها عادت ندارید واقعیت روبپذیرید ودراوهومات به سرمیبرید خودمون هستیما عجب مغلطه ای کردیا ولی زمانش گذشت من اگر برخیزم تو اگر برخیزی همه برمیخزند مراقب خیزشها باش دوست خوب خاموشه ولی یهو فوران میکنه موفق باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
1
ای کاش مسئولین شهرستان به حرف شما گوش میکردن تا اینقدر حق ما مردم بدبخت رو ضایع نکنن.
آقا چرا نباید مسئولین شهر کازرونی باشن ؟
مگه کازرونی ها قحط الرجال دارن که شما میرید از روستاهای دیگر مناطق مسئول میارید .
به خدا دارید ظلم میکنید .
4 تا آدم با جرات مثل همین آخوندی که این حرف ها رو زده و این مطلب رو نوشته تو شهر باشن به خدا شهر گلستان میشه .
امثال همین آخوند از مردم هستن و دردشون می فهمن . اگر 4 تا کلام آیت الله خامنه ای بین مسئولینی که ادعای ولایت دارن عمل بشه کازرون که هیچ ، دنیا گلستان میشه .
دستتون درد نکنه آقای بحرانی و همه دست اندر کاران .
از طرف یک معلم دلسوز و زجر کشیده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
2
0
حرفهای هاشمی درباره جمله موشکی که یکی از کاربران بهش اشاره کرده بود:

به گزارش جماران به نقل از روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدارهاي نوروزي ديروز خود در جواب سوال يكي از حاضران كه پرسيده بود: «ماجراي سخن شما درباره موشك و گفتمان كه در توييتر منتشر شده بود، چيست كه باعث سوءاستفاده بعضي ها براي القاي اختلاف بين شما و مقام معظم رهبري شده است؟»، گفت: نقل اين جمله براي من هم تازگي داشت و گفتم كه اصل آن جمله را بياورند كه آوردند و ديدم مربوط به تاريخ ١٤ آبان ١٣٨٧ يعني هفت سال قبل و در مصاحبه مفصل با يك گروه فيلمساز هلندي با موضوع «تاريخچه كاربرد سلاح هاي شيميايي عليه ايران»، است. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با ابراز تاسف از تحريف و تقطيع خودسرانه اين جمله و سوءبرداشت از آن و تعجيل بعضي از جريان ها و گروه ها براي سوءاستفاده از اين جمله گفت: اولابه عنوان كسي كه در طول دوران زندان ستمشاهي، قرآن تفسير مي كردم، مصداق و تفسير عملي آيه «واعِدّوا لهُم ما استطعتُم مِن قُوّةٍ ومِن رِباطِ الخيلِ تُرهِبون بِهِ عدُوّ الله وعدُوّكم» را در شرايط موجود كه دشمنان، انقلاب، ايران و اسلام را تهديد مي كنند، تجهيز قواي نظامي كشور، از جمله تقويت قدرت موشكي كشور را لازم مي دانم. ثانيا اگر عامه مردم هم ندانند، مسوولان به ويژه نظامي ها، به خوبي مي دانند كه صنايع موشكي در زمان جنگ كه من فرماندهي آن را داشتم، از صفر توسط نيروهاي جهاد سازندگي، سپاه پاسداران و ارتش شروع شد و بعدها در زمان رياست جمهوري ام تقويت شد و من هميشه بر ضرورت تكميل و تقويت پروژه موشكي ايران به عنوان قدرت دفاعي و بازدارنده تاكيد داشته و دارم. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: در دوره رياست جمهوري ام طرحي براي ساخت ماهواره زهره از سوي وزارت پست و تلگراف داشتيم كه در نهايت براي پرتاب نياز به موشك هاي بالستيك نيرومند بود و به موازات آن براي چنين موشك هايي برنامه ريزي كرده بوديم كه بايد هزاران كيلومتر قدرت برد داشته باشد كه البته به دليل خاصي آن طرح متوقف شد، ولي پيشرفت توسعه اين صنعت هيچگاه از اولويت نيفتاد. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، به سابقه فعاليت جهاد سازندگي براي دسترسي ايران به موشك هاي دوربرد اشاره كرد و گفت: اولين موشك را جهاد سازندگي به كمك سپاه پاسداران ساخت كه به نوعي مهندسي معكوس از موشك هايي بود كه از برخي كشورها به شكل خيلي محدود مي گرفت. وي افزود: اواخر جنگ اولين موشك هفتاد كيلومتري را ساختيم و كم كم موشك را در ايران يك صنعت بومي كرديم. آيت الله هاشمي رفسنجاني، با بيان تاريخ چگونگي دسترسي ايران به انواع موشك ها گفت: به خاطر اهميتي كه به اين صنعت مي دادم، فرزندم محسن را كه در كانادا مشغول تحصيل در دوره دكترا بود و رشته اش مفيد براي اين صنعت بود، به ايران فراخواندم كه صنايع موشكي را در سپاه و جهاد سازندگي تقويت كرديم، چون به تجربه ديده بودم كه موشك قدرت خوبي براي دفاع و پيشگيري است.
بیطرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
1
0
هیچ جا صدا و سیما از ایت اله به عنوان یک شخصیت فقیه و از انصاریون انقلاب یاد نمی کرد همش دنبال این بود که ایشان را به مثابه پیاده شدگاه از قطار انقلاب جلوه دهد مطالب ابتدای متن کلا ناشی از توهمات نویسند نسبت به شخصیت ایت اله می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
عجب بیطرفی هستی تو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اذان صبح
۰۵:۱۲:۰۹
طلوع افتاب
۰۶:۳۵:۱۲
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۰۸
اذان مغرب
۱۹:۴۷:۳۳