پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۱۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸

فرزند : اسماعیل

تولد : 1335

محل تولد :  استان فارس – شهرستان کازرون

تاریخ ومحل شهادت : 19 دی ماه 1365 کربلای 5

 

زندگی نامه ونحوه شهادت :

حمیدرضا بهبود در سال 1335  در خانواده ای متدین و مستضعف در شهر کازرون به دنیا آمد و دوران تحصیل را با موفقیت سپری نمود. سال های آخر تحصیل در دبیرستان با مطالعه کتاب های مذهبی و سیاسی نسبت به اوضاع وخیم مملکت اطلاعاتی کسب کرد. با توجه به روحیه ظلم ستیزی که از کودکی در وی وجود داشت ، نسبت به هیئت حاکمه ی ظالم پهلوی معترض بود و این اعتراض را درمجامع مختلف اظهار می نمود . دوران سپاهی دانش را با خدمت صادقانه و دلسوزانه درروستاهای محروم الیگودرز گذراند و در سال 1365  وارد دانشسرای تربیت معلم گردید .

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ضمن تدریس در دبیرستان شهید مطهری کازرون به تشکیل جلسات اخلاق و مباحث عقیدتی مبادرت ورزید و با شروع جنگ تحمیلی از اولین کسانی بود که به جبهه ها اعزام شد و درپیکار شکست حصرآبادان شرکت داشت . پس از شهادت برادرش قدرت الله بهبود ، راهی جبهه سومار گردید. در سال  1361 در رزم فتح المبین شرکت نمود و به شدت از ناحیه ی پا مجروح شد . پس از از یافتن سلامتی در سال 1362 به علت اصرار و درخواست وی ، آموزش و پرورش با انتقال او به شهرستان قم موافقت نمود. با عنایت به اینکه از قبل در شهر قم تحصیلات مقدماتی را نزد علما شروع نموده بود ، با حضور مجدد در جلسات درس علما خیلی سریع پیشرفت نمود به طوری که در مدت  3  سال آن را به پایان رسانید. به هر حال  شهید از جبهه و جنگ غافل نشد . در مدت  8  سال دفاع مقدس  7  بار به جبهه رفت تا سرانجام در پیکار کربلای  5   به همراه دوست و همسنگر همیشگی اش  معلم شهید حاج مجید حسن زاده به آرزوی دیرین خود یعنی شهادت نایل آمد.

فرازی از وصیت نامه ی شهید

اما همسرم : او که با همه ی سختی ها در زندگی ام ساخت و هیچگاه در برخوردهایش مساله ای به وجود نیاورد که مانع از جبهه رفتم شود و هماره با گذشت ، دوری مکرر مرا تحمل می کرد . امید که در نبودن من همچنان در خط امام خمینی و حامی اسلام و دوستدار قرآن و معنویت اسلام باشد و فرزندم را آن چنان تربیت کند که رضای خدا در آن باشد.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

منبع : کتاب سیمای عارفان ( زندگی نامه ی  شهدای آموزش و پرورش فارس) صفحه   27

نویسنده: محمد بارونی
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۰
اذان ظهر
۱۲:۱۱:۳۳
غروب آفتاب
۱۸:۱۴:۲۱
اذان مغرب
۱۸:۳۰:۱۹