پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۶۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
امام جمعه کازرون در آئین تجلیلی از خبرنگاران:
ظهر پنجشنبه 21 مردادماه، طی مراسمی به مناسبت روز خبرنگار، از فعالان عرصه خبر و نشریات مکتوب و دیجیتال شهرستان کازرون، توسط حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه این شهر، در دفتر ایشان تجلیل به عمل آمد

به گزارش علی گلچین خبرنگار کازرون نما، امام جمعه کازرون در این مراسم، ضمن گرامیداشت 17 مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، طی سخنان خاطر نشان کرد: خبرنگار به‌عنوان دیده‌بان بینای مردم باید بدون تعصبات قومی، منطقه‌ای و جناحی و با رعایت تقوا و انصاف تنها واقعیات را منعکس کند و از سیاه‌نمایی و اخباری که موجب دلسردی مردم شود بپرهیزد و نباید یک تخلف بزرگ را کوچک و یک تخلف کوچک را بزرگ جلوه دهد.

حجت الاسلام خرسند گفت: برخی خبرنگاران رسانه‌ها در نگارش خود واقعیات را وارونه جلوه می‌دهند و اخبار را مطابق خط فکری خود منعکس می نمایند. وی یادآور شد: در فضای رسانه‌ای کشور باب شده که اگر مساله ای موافق خط تفکر رسانه هاست آن را خوب جلوه می دهند اما چنانچه خلاف عقیده شان باشد، آن را بد جلوه می‌دهند که این‌ روش  آفت بزرگی برای رسالت خبرنگاری و خبرنگاران است.

ایشان با اشاره به اینکه نشریات مکتوب و رسانه‌های مجازی باید واقعیات جامعه را به‌دور از هرگونه سیاه‌نمایی انعکاس دهند، افزود: خبرنگاران همواره باید در انعکاس اخبار و گزارش‌ها عدالت و انصاف را رعایت کنند و به ‌دور از سیاه‌نمایی و تعصب، به نقد سازنده بپردازند و به دنبال تقویت همدلی و هم‌زبانی در جامعه باشند تا مردم به آنان ها اعتماد داشته باشند.

امام‌جمعه کازرون افزود: برخی از نشریات و پایگاه‌های مجازی برای اینکه خواننده بیشتری جذب نمایند، دست به سیاه‌نمایی و ایجاد اختلاف و انتشار اخبار کذب زده و به شایعه‌پراکنی می‌ پردازند که این‌گونه کارها شاید برای چند روز مخاطبان را زیاد کند، ولی بعدا باعث از دست رفتن اعتماد مردم نسبت به آن نشریه می‌شود.


خرسند تقویت فرهنگ عمومی را در تقویت رسانه ها دانست و از تمام دستگاه های دولتی و نهادها، به ‌ویژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست که در این زمینه کمک کنند.

حجت الاسلام خرسند یادآور شد: حمایت مادی خبرنگاران زحمت‌کش شهرستان‌ها که بدون حقوق و مزایایی به انعکاس اخبار می‌پردازند مایه دلگرمی بیشتر آنان می‌شود و با اشاره به اینکه خبرنگاران رسانه‌های این شهرستان با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا به رسانه‌ها و مطبوعات و سایت های محلی نیز توجه کند و آن‌ها را حمایت مادی کند و این‌گونه نباشد که فقط به رسانه‌های استانی و کشوری برسد.

ایشان ضمن اینکه از خبرنگاران رسانه‌های این شهرستان خواست با وحدت و همدلی مشکلات خود را از طریق ادار‌ه ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پی‌گیری کنند، وعده پی‌گیری از مسئولین برای حل مشکلات را در صورت نیاز به خبرنگاران داد.

امام جمعه کازرون عملکرد رسانه‌های شهرستان کازرون را در مجموع قابل‌قبول و خوب ارزیابی کرد و خاطر نشان ساخت: از رسانه‌های این شهرستان به‌طورکلی راضی هستم و مطالبشان را مطالعه می‌کنم.

در این جلسه نماینده نشریات و خبرنگاران شهرستان، ضمن گلایه از عدم همکاری برخی مسئولین شهرستان در پاسخگویی به آنها و مردم، مشکلات و درخواست های صنفی خود را  که بیشتر شامل بیمه، توجه بیشتر به قشر خبرنگار، مسکن خبرنگاران، وام های کم بهره  و ... بود با امام جمعه کازرون در میان گذاشتند.

در پایان از خبرنگاران و نمایندگان نشریات حاضر در این جلسه، با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد و خبرنگاران، نماز ظهر و عصر را به ایشان اقتدا کردند و نهار را میهمان امام جمعه کازرون بودند.

نویسنده: علی گلچین
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
جناب خان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
0
باز خوبه كه جيره ي خبرنگارا داده شد!
جيره يا حق السكوت مسئاله اين است!
حاج آقا مشكل خبرنگارها مالي نيست مشكلشون اينه كه وقتي واقعيت ها رو بيان ميكنن و از كس خاصي بيخودي تعريف و متجيد نميكنن، مرتب به سياه نمايي متهم ميشند و شكايتشون ميكنن دادگاه...
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
0
این آقای خاص چه ربطی به خبر و
خبرنگار ی داره !؟ در صورتیکه بدون حضور و غیاب در ... بالاترین حقوف را می گیره
متاسفانه یکی از آفات گردش آزاد اطلاعات در جامعه وجود افرادی است که با رانت خواری از موقعیت دیگران منافع شخصی قوم و خویش و ... را تامین می کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹