پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۵۵۶
تعداد نظرات: ۳۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
توسط بنیاد شهید کازرون صورت گرفت:
مراکز فرهگی گلزارهای شهدا وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران، از اواسط دهه 70 با هدف گسترش فرهنگ ایثار و شهادت پایه گذاری شدند که عمده فعالیت های این مراکز در جوار قبور مطهر شهدا و در روزهای پنجشنبه و جمعه است که مردم در گلزارها حضور دارند.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرستان کازرون نیز یکی از شهرستان هایی است که مراکز فرهنگی فعالی دارد و از سال 78 تا کنون در دو گلزار بهشت زهرا و سید محمد نوربخش فعالیت های گسترده فرهنگی و مذهبی را به انجام رسانده است. این فعالیت ها عموما با مشارکت مردم، پایگاه های مقاومت و نهادها و دستگاه های گوناگون و با برنامه ریزی، نظارت و پشتیبانی بنیاد شهید و امور ایثارگران کازرون صورت می گیرد که در ادامه به بخشی از فعالیت های هر یک از مراکز فرهنگی گلزارهای کازرون، به تفکیک می پردازیم:

الف)مرکز فرهنگی گلزار شهدای بهشت زهرا

این مرکز که از فعالترین مراکز فرهنگی گلزارهای شهدای استان فارس می باشد که از سال 79  فعالیت های خود را آغار نموده است و مراسم و برنامه های گوناگون و پرشماری را طی این سال ها اجرا نموده و تنها در سال 94 تعداد 180 برنامه در زمینه ها و مناسبت های مختلف به انجام رسانده است که در زیر به برخی از آن ها اشاره می شود:

1- ادعیه و زیارات

برگزاری دعای ندبه، هر صبح جمعه به صورت مستمر همراه با صرف صبحانه.

برگزاری زیارت عاشورا در جوار قبور مطهر شهدا

برگزاری دعای کمیل، دعای عرفه و...


معرفی فعالیت مراکز فرهنگی گلزار شهدای کازرون

2- مراسم و یادبودها

یادواره شهدای مدافع حرم

برگزاری مراسم پدران آسمانی

گلباران و عطر افشانی قبور مطهر شهدا به مناسب هفته دفاع مقدس و دهه فجر انقلاب اسلامی

مراسم استقبال نمادین از بنیان گذار جمهوری اسلامی حضرت امام (ره)

3- برنامه های عزاداری

 عزاداری هیات های مختلف در گلزار شهدا به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان

4- اعیاد

پخش شیرینی و شربت و برگزاری جشن به مناسبت اعیاد مختلف و تولد ائمه(ع) و...

معرفی فعالیت مراکز فرهنگی گلزار شهدای کازرون

5- نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی بنیاد شهید

از دیگر کارهای انجام شده در گلزار شهدای بهشت زهرا، برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و مذهبی در جوار گلزار شهدا است که این نمایشگاه توسط بنیاد شهید کازرون با همکاری بخش خصوصی دائر شده است.

در این مرکز، قرآن، کتب ادعیه، کتاب های مخصوص شهدای گرانقدر و انواع کتب مذهبی، تاریخی، طب سنتی و... متناسب با گروه های سنی مختلف عرضه می شود.

معرفی فعالیت مراکز فرهنگی گلزار شهدای کازرون

همچنین عرضه اقلام فرهنگی گوناگون همچون رحل، البسه مذهبی، مهر و جانماز، چفیه، پلاک، سربند، اسباب بازی های فرهنگی و سایر اقلام متناسب با فرهنگ ایثار و شهادت و امور مذهبی از دیگر فعالیت های این نمایشگاه است.

وجود این نمایشگاه افراد حقیقی و حقوقی و همچنین هیات های مذهبی و مساجد شهرستان را برای تهیه اقلام فرهنگی خود از سفر به شهرهای دیگر بی نیاز می کند و به همین دلیل استقبال چشمگیری از این نمایشگاه از سوی قشر مذهبی شهرستان صورت گرفته است.

ب) مرکز فرهنگی گلزار شهدای سید محمد نوربخش

این مرکز از سال 78 شروع به کار کرده و با امکاناتی که بنیاد شهید کازرون در اختیار خادمین شهدا قرار داده است، فعالیت های شایانی در جهت برگزاری مراسم مذهبی گوناگون در جوار شهدای سیدمحمد نوربخش انجام می دهد. که برنامه محوری آن برگزاری دعای کمیل، هر پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشا می باشد.

معرفی فعالیت مراکز فرهنگی گلزار شهدای کازرون

از دیگر فعالیت های این مرکز می توان به گلباران و عطر افشانی قبور مطهر شهدا، برگزاری دعای عرفه، برگزاری یادواره شهدا، پخش شیرینی و شربت در اعیاد و مناسبت ها، برگزاری مراسم پدران آسمانی و... اشاره کرد.

در پایان جا دارد از هیات فاطمیون، خیرین، پایگاه های مقاومت بسیج، خادمین شهدا و سایر نهادهایی که در سال های اخیر عاشقانه و با اخلاص و بدون هیچ چشمداشتی کمال همکاری را در برگزاری منظم برنامه های فوق با بنیاد شهید نموده اند تقدیر به عمل آید. 

نویسنده: امیرخسرو شجاعی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
1
5
خود گویی و خود خندی خود مرد هنرمندی
من خبر دارم که بنیاد شهیددر دعای ندبه هیچ نقشی نداره. نه کمکی نه حمایتی و نه حتی تا حالایکی از مسوولین بنیاد اونجا توی این چند سال اومده. همه این برنامه ها به وسیله یک سری جوان مخلص و دلداده امام زمان برگزار شده و هزینه هاش رو هم همین جوونا از راه های مختلف تهیه می کنند
واقعا برای مسوولین بنیاد شهید متاسفم.
محمد صادقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
1
3
سلام
خیلی خوبه که مردم همیشه حقائق بدونن انتشار دهنده عزیز برنامه دعا ندبه کار فرهنگی مذهبی هیئت فاطمیون با تلاش نوکرای امام زمان است لطفا درنشر واقعیت تلاش کنید
سعید
|
Russian Federation
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
1
3
از بنیادی که به نام مقدس شهدا مزین شده انتظار گزارش دروغین نیست.
دعای ندبه گلزار شهدا توسط بنیاد شهید کازرون اداره نشده واین سازمان هیچ کمک مالی وغیر مالی به این جلسه نکرده واین مراسم کاملا مردمی وخودجوش بوده و این مجلس وامدار هیچ شخص وارگانی نیست.
خادم افتخاری دعای ندبه گلزار شهدای کازرون
ااهالی کازرون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
1
2
چرا این اقا اینقدر دروغ منتشر کرده واقعا خجالت دارد که فعالیت فرهنگی دیگران را به بنیاد شهید نسبت بدید چرا این مقاله نویس اینقدر ... است ایشان اگر می خواهد با استفاده از این ... موقعیتی کسب کند شایسته است بقیه مردم کازرون هم این فرد را بشناسند تا ... امثال این افراد را باور نکنند ومتاسفانه رایج شده که ارگا نهایی که کم کارند با نسبت دادن زحمات مردم جوش به خودشان در صدد جبران کم کاری خودشان هستند واینهم یکنوع ... است
میلاد فیروزبخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
3
با عرض سلام و خسته نباشید به تمام مسوولان بنیاد شهید شهرستان کازرون .از این که این همه فعالیت فرهنگی انجام دادید تشکر .ولی خب خوب نیست یه ارگان دولتی یک فعالیت مردمی رو که این ارگان هیچ تلاش و فعالیتی در برگزاریش نداشته به اسم خودش ثبت کنه .الان چندسال هست که صبح های جمعه در گلزار شهدا با محوریت هیءت فاطمیون و کمک های مردم و بانیان خیر داره دعای ندبه برگزار میشه و در این چند مدت ما هیچ کمکی از طرف بنیاد شهید به این هیءت ندیدیم و فقط خیرین و بچه های هیءت برای برگزاری تلاش کردن .پس ای کاش به جای گذاشتن مطلب بالا و نسبت دادن این برنامه فرهنگی به خودتون از مردم و هیءت فاطمیون تشکر میکردید .یا علی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
1
تقدیر و تشکر از اقایان حمید هاشمی و مجید ارامش بنیاد شهید که ... انجام چنین کاری راندارد همه میدانند همه زحمات را افرادی همچون هاشمی و ارامش انجام میدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
سلام. این آقای هاشمی کی هست که تا حالا ما تو عمرمون ندیدیمش؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
سلام
هاشمی رو که برای شوخی عرض کردید حتما :-)ولی آقای آرامش هرکاری داره انجام میده ازطرف خودش بوده و اخلاصی که داره و نه از بنیادشهید کمک بهش شده و نه تقدیر و اصلا تابه حال بنیادشهید نیومده خداقوتی بگه....
واقعأتاسف داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
1
2
آغا من از خونواده شهدا هستم. دعا ندبه هم برا شیدامون برگزار کریم ولی مطمءنم که بنیاد شهید هیچ نقش حمایتی و برنامه ریزی و هر چیز دیگه ای تو این دعا نداره. آخه چرا دروغ گزارش میدید.
کار ذیگرون رو بر میدارید به اسم خودتون می نویسید بعد هم میگید ازشون ممنونید که همکاری می کنن باهاتون؟ دوره آخر الزمونه والله.
مسرور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
1
3
با سلام
جناب آقای شجاعی شما از روی کدام سند و مدرک نوشتید که برگزار کننده دعای ندبه در گلزار شهدای بهشت زهرا س بنیاد شهید بوده
اگر هم مسئولان بنیاد شهید گفتن همچین کاری رو انجام دادن شما نباید بدون اطلاع همچین چیزی رو مینوشتید
این آقایون از کوچکترین کمک به برگزار کنندگان این دعا دریغ میکنند چه برسه که بخواند دعا به یاد شهید برگزار کنن
برگزار کنندگان دعای ندبه چندین جوان هستند که بدون چشم داشت به کوچکترین نگاه یا توجه از طرف مسئولی یا هر کس دیگری در سرمای زمستان یا گرمای تابستان از صبح زود از خواب صبح جمعه خود میزنند تا بتوانند یک قدم کوچک در مسیر ظهور آقا بردارند
بعد از نشر این مطلب از طریق خبر گذاری این جوانان و بانیان خیر بسیار ناراحت شده اند نه از این بابت که چرا اسمی از آنان نیست از این بابت که چرا چند نفر که تا امروز قدم رنجه نکرده اند به این مراسم سری بزنند به چه خاطر باید زحمات این جوانان را به نام خودشان تمام کنن
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
0
3
باسلام تا اونجايي كه من اطلاع دارم مراسم صبحهاي جمعه از طرف هيات فاطميون برگزار ميشه نه بنياد شهيد
فردا كه پيشگاه حقيقت شود پديد
شرمنده رهروي كه عمل بر مجاز كرد
حافظ
مستمع دعای ندبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
0
2
سلام علیکم.

گفتن این مطلب ازطرف بنیاد شهید ناراحتی نداره . بنیاد شهید به این نتیجه رسیده که فقط در صف اول یادواره های شهدا کنار بقیه مسئولان نشستن مسئولیت داره وباید جوابگوی خون هایی باشد که به اسم ورسم آنها حقوق دریافت میکنند و فهمیدن که باید در دو گلزار بهشت زهرا و سید محمد فعالیت های گسترده فرهنگی را با برنامه ریزی، نظارت و پشتیبانی انجام بدن ..خدا خیرشون بده که زودتر از بقیه مسئولان فرهنگی به این نتیجه رسیدن . انشالله این هفته منتظرشون در دعای ندبه باشید..


یاد آوری نکته ای هم با دست اندرکاران دعای ندبه

امام علی (ع ) : تصفية عمل (تا به حدّ خلوص برسد) از خود عمل سخت‌تر است! (فهرست غرر، ص 280)
امام صادق (ع) : کسي که در خفا کار نيکي انجام دهد برايش عملي که در خفا انجام داده (ثواب کامل) نوشته مي‌شود و اگر آن را اظهار کرد برايش عملي علني و آشکار (ثواب کمتر) ثبت مي‌گردد و اگر باز هم براي بار دوم آن را اظهار داشت عملش رياکارانه ثبت خواهد شد. (لئالي‌الاخبار، ج 4، ص 58)

آدم مخلص مي‌گويد: ، «قُلِ اللَّهُ ثُمَّ ذَرْهُمْ» (انعام/91) «قُل» يعني چه؟ «قُلِ اللَّهُ» بگو خدا، «ثُمَّ ذَرْهُمْ» باقي‌ها را ديگر دور بريز.
فردي كه براي خدا كارنیک مي كنه آن کار چه به اسم او مطرح بشه وچه نشه ، هر دو در نزد او يکسانه وحتی سعی در مخفی ماندن آن کار نیک هم می کنه و انتظار تشکر از هیچ انسانی را نداره زيرا وظيفه و تكليف خود را انجام داده و قرآن وعده داده كه مومنان مخلص را محبوب مردم میکنه. ضمن تشکر از زحمات دست اندکاران دعای ندبه ، هر سازمانی بخواد خودشو صاحب دعای ندبه بکنه بدنیال پایمال نشدن حقوق هیات هاتون نباشین همینقدرکه نزد خدا وامام محفوظه کافیست .
دعای ندبه متعلق به امام زمانه وبه شما ها این لیاقت را داده که براش قدم بردارید. مواظب امتحان الهی باشید که خدای نکرده این لیاقت را از شما برنداره. خدا خیرتون بده

تقدیم به همه مسئولان فرهنگی که بجای دغدغه کار فرهنگی ، درهیاهوی گزارش ومستند فرهنگی شان هستند.

تمام راه ظهور تو با گنه بستم / دروغ گفته ام آقا كه منتظر هستم / به فكر شما نيستم راست مي گويم / دعا براي تو فقط یک بازيست ، راست مي گويم / من از سرودن شعر ظهور مي ترسم / دوباره بيعت و بعدش عبور مي ترسم..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
توی این شهر یه برنامه رو بگید که بنیاد شهید خودش داره انجام میده و زوری نمیخواد اسمشو بچسبونه کنار اسم زحمت کشای مراسم. به قول یکی از دوستای من، شهدا فقط در اسارت بنیاد شهیدند و بنیاد شهید هیچ کاری برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت نمی کنه.
هیچ تعهدی هم به کار درباره شهدا نداره و گویا وظیفشونو فقط پرداخت حقوق خونواده شهدا می دونن. اگه کارش خوب بود الآن این همه شهید پر ارج و قرب در نزد امام زمان که داریم رو اقلا سرداراش رو همه جوونای این شهر می شناختند.
یه دونه کار پژوهشی که منجر به معرفی شهدا شده باشه و توی بنیاد شهید خروار خروار خاک ننشسته باشه اینا انجام ندادن. یه دونه کتاب برا معرفی شهدا که کار بیاد شهید کازرون باشه منتشر نکردن. اون وقت شما می گید که وظیفشون نشستن روی صندلی توی یادواره هاست. امیدوارم که فردای قیامت جوابی برای شهدا و امام شهدا داشته باشند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
آقا تذکر شما متین
اگه صادقی و راست گویی و عادل و اخلاق مدار
به ما بگو معنای کار بنیاد شهید چیه؟ کاری که هیچ مشارکتی توش نداشته رو به اسم خودش زده. اینا اصلا حضور ندارن چه برسه به برنامه ریزی و نظارت و پشتیبانی.
یه درس اخلاقم برا بنیاد شهیدیا بذار فیض ببریم.
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
0
1
سلام
باز هم خبر ... مانند برجام فرجام منتشرشد.........
اول باید ی خسته نباشی به حضرات بنیادشهیدعرض کنیم و بگیم خداقوت ازاینکه این گزارش نوشته اند و این کار گروه جوانی از شهرستان رو به خودشون نسبت داده اند و حتی هیچ وقت حاضر نبوده اند درجایی،درجلسه ای،درتماسی و...بخواهندکوچکترین تشکر کنند و کمکی(مالی،امکانات و...) در اختیار قراردهند و این گزارش هم حتما گذاشته اند دردرمرکز استان بگوبند ما چنین و چنانیم ......
بهر حال دمت گرم ... قشنگی بود
علی رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
1
برگزار کنندگان دعا ی ندبه اگه کار برای رضای خدا انجام دادین چرا بقول این مستمع ندبه بدنبال خلوص کارتون باشین و چرا اینقده حرف از تشکر میزنین و واینکه دعا مال شماس؟؟؟
بابا ول کنید این بنده خدا حالا یچی گفت شما ها برا خدا کارکنین اینقده بدنبال اینکه دعا مال شماست نه بنیاد شهید نباشید.
دلم برا امام زمان میسوزه که دلشو به چه کسایی خوش کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
من به عنوان یکی از اعضای خونواده شهدا دارم میگم این حرف رو.
اولا من در اخلاص بچه های دعای ندبه گلزار شهدا هیچ سکی ندارم.
دوما من با چند تا از بچه های دعا ندبه صحبت کردم. دغدغه اونا اینه که این گزارش اونا رو با خیلی از مشکلات روبه رو می کنه. اینی که خیرین محترم دنبال جایی هستند برای کمک کردن که واقعا محتاج این کمکهای اونا باشه که دعای ندبه واقعا این طوری هست. حالا شما فکرشو بکنید که یه اداره ای که قاعدتا باید متولی کار در بحث ایثار و شهادت باشه اومده و گفته اینا کارای منه و گزارش کار داده. گزارش کار رو در مقابل بودجه مصوب می دن. حالا خیر محترم شما براش آیه و قرآن و قسم حضرت عباس بخور که والله بالله اینا دروغ میگن. یا مثلا بعی از خونواده های شهدا که توی بخش کمی از هزینه های مراسم مشارکت می کنن هم همین طور.
منخودم با این برادرای عزیز بنیاد شهید مدت ها ست درگیرم. واقعا اینا جزو همون ضرب المثل معروفن که " ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان"
بهتره کم قیافه اخلاص داشته باش بگیریم. یه هفته توی زمستون از یه ساعت قبل از اذون تو گلزار باشیم همراه بچه ها و توی سرما بلرزیم. بعد همونجا یه حرفی کمتر از این بهتون بزنن ببینیم چقدر اخلاص دارید.
من از طرف خودم کار سخیف بنیاد شهید رو تقبیح می کنم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
0
شما دلت واسه خودت بسوزه نه امام زمان
امید پیرایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
0
سلام
وبگاه محترم کازرون نما همیشه سعی نمایید از صحت و سقم خبرهایی که اقدام به انتشار میکنید صددرصد اگاه باشید تا خدشه ایی به صداقت این پایگاه خبری خوب شهرمون وارد نشود. پس گذاشتن این خبر که بانی دعای ندبه بنباد شهید هست کاملا کذبه و فعالیت و برگزاری دعای ندبه از تلاش چندین جوان متعهد ومخلص سرچشمه میگیرد که صبح جمعه وقتی مسئولان محترم بنیادشهید در خواب ناز هستن از خواب خود میزنند و به عشق مولاشون صاحب الزمان اقدام به برگزاری این دعای پر فیض و معنوی میکنند .. و اما بنیاد شهید تا الان کمکی که نکردن هیچ یه اطاقکی هم گوشه گلزار شهدا بود که وسائل ناچیز دعا در اون قرار میدادن و اونم مسئولین بنیاد از بچه ها و از این دعا دریغ کردن و گرفتن...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
0
سلام به برخی دوستان که از نظرات بچه های دنبه ناراحت شدن .بحث سر این نیست که بچه های دعای ندبه انجام دادن و بنیاد شهید انجان نداده .هرکسی انجام داده اجرش پیش خدا محفوظه .اما اگر بچه های دعای ندبه متذکر نشند که این کار توسط ارگان خاصی انجام نشده و اون ارگان بابت این گزارش بودجه دریافت کنه اونوقت تمام ما مسول هستیم که چرا جلوشو نگرفتم .اختلاس های بزرگ هم این طوری شروع میشه بقیه میگن چه ربطی به ما داره که بخوایم بگیم و بعد . . . .تذکر این مطلب هم خودش امر به معروف و نهی از منکر حساب میشه که بر همه واجبه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
0
سلام
واقعا جای تاسف داره که مسولین بنیاد شهید برنامه دعای ندبه رو به اسم بنیاد شهید میزارن، کاش یه کم از شهدا یاد می گرفتیم
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
0
با سلام . کسانی که کار فرهنگی می کنند می دانند تشویق و دل گرمی افراد ذی ربط را مشتاقتر میکند به انجام و ادامه کار . مطمئنا این گروه از جوانان مذهبی کار را از روی اخلاص انجام می دهند و گرنه در گرما و سرما وقت و بی وقت طی هفته نه فقط جمعه دغدغه وتلاش نداشتن برای برگزاری این مراسم باشکوه و معنوی . اگر کار از روی اخلاض نبود با این همه مشکلات زود جا می زدند ولی به لطف و عنایت امام زمان و شهدا این جوانان به هیچ وجه عقب نکشیدند و به عشق امامشان دعا را هر هفته برگزار می کنند و الحمدالله روز به روز هم پر محتوا تر برگزار می شود .این کم لطفیست برخی عزیزان بد برداشت می کنند . مهم نیست دعا به نام چه شخص یا ارگانی ثبت شود مهم این است که مسئولین توجه داشته باشند به کار فرهنگی و بها بدهند نه فقط عکس و گزارش تهیه کنند و دیگر تمام.همچنین برداشت برخی از عزیزان این بوده که این افرادی که دعا برگزار میکنند از لحاظ مالی تامین هستند و بنیاد شهید کمکشان میکند پس چرا اعلام می کنند نیاز به کمک های مردمی دارند ؟که در واقعیت این جور نیست همه هزینه های این دعا به لطف امام و شهدا با کمک های مردمی جمع می شود . ان شاالله تمامی ارگانها و بنیاد شهید هم هر چه زودتر از خواب غفلت بیدار بشوند جوانان کازرون با دست خالی و با تمام وجود تلاش میکنند برای رشد فرهنگی شهر. ان شالله مدیون خون شهدامون نشیم .
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
0
درود بر بسیجیان مخلص مجید آرامش و حمید هاشمیان فرد
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
0
راست میگن که : اون هیاتی که مراسم دعای ندبه برگزار میکنه از هر خانواده شهید 300 هزار تومن پول میگیره؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
با عرض سلام
من یکی از خادمین هیات فاطمیون و دعای ندبه هستم
در مورد سوال شما باید بگم که کمک خانواده شهدا به دعای ندبه یک امر کاملا اختیاری است و هیچ اجباری در پرداخت هزینه ها وجود ندارد. یعنی خود خانواده شهدا گاهی در هزینه ها مشارکت می کنند و گاهی هم خیر. ما وظیفه خودمون میدونیم که مجلسمون رو معطر به یاد و نام شهدا بکنیم و در این راه هزینه هاش رو هم پرداخت کنیم. طبیعیه که اگه خانواده ای خواست تو هزینه مراسم مشارکت کنه دوستان قبول می کنند از اونها. گاهی هم هست که خود خانواده شهدا اجازه اینی که کسی بخواد هزینه مراسم رو بده نمیدهند و خودشون کامل بر عهده میگیرند.
پس این چیزی که شما شنیدید یه شایعه بی اساسه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
0
0
با سلام
خدمت دوستي كه نوشته دعاي ندبه نه مال شما ست نه مال بنياد شهيد
اول با كمال احترام
اين بچه هاي كه مي ببيند دارن اينطور درد مي كنن بخاطر اينه كه اول تمام بوجه دعاي ندبه خوشون و يا از ديگران كمك و تأمين مي كنن و هيچ ارگاني تا كنون هيچ كمكي نداشته است
دوم ميشود معني اخلاص اينطور برداشت كرد كه بچه اگر در زمينه مطلبي مي نويسند مي خواهند اگر بوجه براي دعاي ندبه در نظر گرفته شده تا كنون كجا صرف شده
سوم اين همه سخنران و مداح شهرستاني و كشور ي دعوت شد براي دعاي ندبه اين ارگان عزيز كجا بود حتي هزينه رفت امد از فرودگاه تا كازرون اين ارگان قبول نكرد
اگر شما دلت واقعا براي امام زمان ميسوزه
بيا كار فرهنگي بكن برو يك سوال از مسولين بنياد بفرما چرا تا حالا حتي براي مراسم دعاي ندبه شهيدان يك هم فكري جهت بهتر شدن دعا نكردن

اينم كار براي رضاي خدا نيست شايد شما توانستيد به اين شايعه جواب درستي بديد
و حتما شما بيشتر از من مي دانيد كه هر ارگاني كه مراسمي مديريت كرد
به يكماه نرسيد
نمونه دعاي يس و دعاي ندبه كه قرار شد در نماز جمعه برگزار گردد

البته اخلاص عمل مهم است يادمه بزرگي هر شما اخلاص داشته باشيد و عمل در كار نباشه هيچ ارزشي نداره
انشاالله خدا به همه ما اخلاص عمل بدهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
0
0
اقا اين وحيد هاشميان فرد كيه يكي توضيح بده ما هم بدونيم
ما اسمي از اقاي ديدار نه دولتخواه نه بازيار نه بقيه ....
اين اقاي هاشميان و بنياد تا الان كجا بودند
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
0
0
با سلام خدمت مسئولان .... ..... گفتم وانتشار اخبار ... هنر مسئولان ایرانی است من خواهش می کنم که مردم عزیز به اخبارهای ... وبی پایه واساس توجه نکنند . مراسمات درون گلزار مخصوصاً دعای ندبه گلزار بهشت زهرا به وسیله تعدادی از بچه هیئتی شهزر برگزار می گردد.بوسیله بانیان خیر وخانواده معظم ومعزز شهدا وایثارگاران وجانبازان .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
0
0
باید برای خدا ورضایت او عمل کنیم،،،این طور نباشد که خدای نخواسته ،قربة الی الل،ه بشود قربة الی کل شئ الاّ الله.،،عمل خودمان را خالص کنیم،این بگو مگوها زیبنده خادمان شهدا دعای ندبه امام زمان علیه السلام نیست.
ناشناس
|
Germany
|
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
0
0
صدها هزار مرتبه خدا رو شکر می کنم که مشکل مردم به دست امثال شما حل نمیشه وگرنه خدا رو هم بنده نبودید، حالا برگزاری دعا این همه منم منم داره؟
توی همین شهر انواع و اقسام دعاها سالیان سال هست که در خیلی مساجد و منازل برگزار میشه و بانیان و دست اندر کاراش هم تا حالا هیچ حرفی نزدن و نمیزنن. حالا شما چند صباحی هست دارید دعا برگزار میکنید چه خبرتونه؟ کم مونده علاوه بر اعلام اسامی مداح و روضه خوان و شربت هم بزن و موکت پهن کن، اسامی شرکت کننده ها هم اعلام کنید تا همه بدونن کیا دعا میخونن. دست بردارید از این کارا.
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
ممنون اط تذکر و درس اخلاقت.
حالا بزرگواری کن و برا اثبات نیت خیرت یه تذکری هم به این بی مسوولیت ها بده که کار دیگرون رو به نام خودشون ثبت نکنن.
یه وقت کسی فکر نکنه مال اونا ماله مال این جوونای مخلص و بی ریا بیت المال.
والله خداییش انصاف هم چیز خوبیه
روابط عمومی بنیاد شهید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
پاسخ روابط عمومی بنیاد شهید کازرون به انتقاد کاربران کازرون نما

با سلام خدمت همه عزیزان و مخاطبان وبگاه وزین کازرون نما.
اخیرا بنیاد شهید مطلبی تحت عنوان " معرفی مراکز فرهنگی گلزار شهدای کازرون" منتشر کرده است که انتشار این مطلب در کازرون نما بازخوردهایی داشته. لازم است توضیحاتی درباره نظرات ذیل این مطلب ارائه شود.
تمامی کامنت هایی که درباره این مطلب نگاشته شده به موضوع برگزاری دعای ندبه اشاره دارند و برگزاری این دعا را توسط بنیاد دروغ خواندند که لازم است توضیحات زیر برای رفع شائبه ها ذکر شود.
1- کازرون دو مرکز فرهنگی دارد که تمامی مسائل مطرح شده، درباره گلزار بهشت زهرا( س) است و از پنج عنوانی که به عنوان فعایت های مرکز بهشت زهرا(س) ذکر شده فقط مساله دعای ندبه مورد انقاد است که همین ثابت می کند تمامی مسائل ذکر شده دیگر خالی از شائبه است و مطلب، برخلاف آن چه در نظرات ذکر شده کذب نبوده و نیست. در واقع از پنج موضوعی که به عنوان فعالیت های مرکز فرهنگی گلزار شهدای بهشت زهرا (س) نام برده شده، تنها یک مورد دعای ندبه محل اشکال دوستان می باشد و کسی درباره سایر فعالیت هایی که از سال 79 تا کنون و توسط بنیاد و البته با مشارکت خیرین و برادران بسیجی انجام گرفته حرفی نزده است.
2- در پایان مطلب منتشر شده از "هیات فاطمیون" نام برده شده و از ایشان به خاطر همراهی منظم در چند سال اخیر سپاسگزاری شده است و البته از همه کسانی که به عناوین مختلف در تامین هزینه و برپایی مستمر مراسم دعا همکاری نموده اند تقدیر شده.
3- جهت اطلاع عزیزان باید عرض شود امکاناتی که هیات فاطمیون از آن برای برگزاری مراسم استفاده می کند متعلق به بنیاد شهید است که از جمله می توان به مکان برگزاری، موکت ها، سیستم صوتی، میز، کمد و... اشاره کرد و بنیاد می تواند این امکانات را در اختیار هیات ها و پایگاه های دیگر قرار دهد.
4- دوستی که به عنوان" اهالی کازرون" به نویسنده مطلب توهین می کند باید به خاطر داشته باشد که این مطلب با عنوان روابط عمومی بنیاد شهید و با تایید مسئولان بنیاد منتشر شده است و ایشان اولا اگر نسبت به مطلب انتقادی دارند باید در مورد آن صحبت کنند و اگر مستنداتی دارند ارائه نمایند و ثانیا بفرمایند چگونه ایشان به خود حق می دهند به نمایندگی از همه اهالی کازرون سخن بگویند و چه کسی این حق را به ایشان داده که به نمایندگی از اهالی کازرون به نویسنده توهین کنند؟
5- دوستانی که آقای" آرامش" را قبول دارند از خود ایشان بپرسند که آیا ایشان با هماهنگی بنیاد شهید کار می کند یا خیر؟ برادر عزیز جناب آرامش همکاری خوبی با بنیاد شهید دارند و به عنوان نیروی بنیاد در مرکز فرهنگی بهشت زهرا فعالیت می کنند و حضور ایشان به معنی حضور و نظارت بنیاد شهید بر مراسم هاست.
6- نکته پایانی هم برای آن دسته از دوستانی است که از بنیاد شهید شناختی ندارند و تحت تاثیر نظرات ذیل این مطلب قرار گرفته اند:
بنیاد شهید به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی فعالیت می کند که تمامی بودجه ی آن توسط دولت تامین می شود. متاسفانه در سال های اخیر بنیاد شهید هم مانند سایر ارگان ها از کم بود بودجه رنج می برد. با وجود هزینه های سنگین درمانی خانواده های شهدا و مخارج تحصیلی فرزندان شاهد که از وظایف مهم بنیاد شهید است، بودجه های فرهنگی قربانی این موارد شده اند و اخیرا حتی برای مراسم هایی که در سال های گذشته بودجه مستقل داشته اند نیز بودجه ای از سوی مرکز داده نمی شود و بیشتر تاکید بر جذب کمک های مردمی و خیرین است.
" دل شرحه شرحه است و مجال سخن کم است" امید است از این پس به جای کینه توزی و تخریب، سعی در همکاری و همگامی بیشتر برای رسیدن به اهداف مشترک مد نظر قرار گیرد. بی شک تمام تلاش بنیاد شهید و هیات های مذهبی، انجام کارهای فرهنگی و زنده نگه داشتن یاد شهداست. چه بهتر که هر کس هر چه دارد و می تواند به میدان بیاورد و با همکاری کمبودها را بر طرف کنیم؛ که راه دراز است و فرصت کوتاه.
همتم بدرقه راه کن ای طایر قدس. که دراز است ره مقصد و من نوسفرم
روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران کازرون
بنده خدا
|
-
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
سلام خداوند بر بسیجیان عزیز آقایان ارامش وحمید هاشمیان که مخلصانه برای خدا در راستای ارتقا فرهنگ شهرمان فعالیت انجام می دهند
حدیث
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
0
ایشالا زنده باشی داداشی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲