پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۰۸۴
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
طی یادداشتی به قلم مهندس حمیدرضا بادآهنگ:
در پی سخنان امام جمعه محترم کازرون در جلسه ستاد احیای امر به معروف در خصوص میدان شهداء، لازم دانستم توضیحاتی به عنوان مجری این طرح بیان کنم؛ تا شائبه بوجود آمده در صورتی که بغضی در آن نباشد رفع گردد.

به گزارش کازرون نما، مهندس حمیدرضا بادآهنگ شهردار اسبق کازرون که طرح فعلی میدان شهدای کازرون در زمان وی اجرایی گردید، با انتشار یادداشتی، به انتقاد امام جمعه کازرون و رئیس ستاد احیای امر به معروف در جلسه این ستاد مبنی بر بازسازی میدان شهدا با استفاده از نمادهای تاریخی و مذهبی کازرون واکنش نشان داد. متن این یادداشت به شرح زیر می باشد:

در پی سخنان امام جمعه محترم کازرون در جلسه ستاد احیای امر به معروف در خصوص میدان شهداء، لازم دانستم توضیحاتی به عنوان مجری این طرح بیان کنم؛ تا شائبه بوجود آمده در صورتی که بغضی در آن نباشد رفع گردد.

1- این نماد جزئی از طرح جامع میدان بوده که با توجه به هویت کازرون و نام شهداء طراحی آن صورت پذیرفته است.

2- ابتدا باید به طرح به صورت کلی و جامع نگریست و بعد قضاوت کرد.   

3- در این طرح، سه عنصر بازار و مسجد و میدان و تلفیق باراندازهای پشتیبانی، مسیر قوی پیاده و وسائط نقلیه عمومی و پارکینگ مدنظر گرفته شد.

4- باراندازهای میدان گازرگاه و میدان بازار و میدان امامزاده و میدان گاراژ ممسنی که تملک های آن آعاز شده بود.

5- پارکینگ ابوذر و جمع آوری بازار سبزی فروش ها و مسیر پیاده و تلفیقی نقلیه عمومی در خیابان شهدای شمالی و جنوبی.

6- و اما میدان و مسجد و بازار و کتابخانه و بقعه میرعبداله با کاربری موزه سنگ که همه در یک مجموعه بدون دیوار و رواقهای گچ بری و کاشی لعابی و قوس های معماری کازرونی با احتساب چهار سردرب بزرگ شامل ورودیهای بازار و مجموعه مسجد و ادامه ان در دورتادور میدان و خیابان های ابوذر، سلمان و شهدای شمالی و جنوبی.

7- طرح اصلی میدان که فقط در آن زمان محل معامله گوسفند و مرغ و کبوتر و موادمخدر وحتی – ببخشید – محل اجابت مزاج بود و محل تجمع کارگران باربر و ساختمانی و نزاع های دسته جمعی بود؛ و یک ساختمان که به نام کتابخانه در ملک تصاحب شده از شهرداری و به کام فروش همه چیز از نوشت افزار گرفته تا چیزهای دیگر که با تلاش و مکافاتی که طی جلسات مختلف انجام شد میدان تخریب و باز سازی آن و طرح جامع میدان شروع شد.

8- طرح اصلی میدان به این شرح است که دوستان باید قضاوت کنند که آیا هویت شهداء را دارد یا نه؟ میدان ترکیبی است از یک خورشید که قبر شهیدی گمنام در وسط آن احداث شده و سه شمشیر چاتمه شده به معنی استراحت در جنگ اما در عین حال آماده باش که از قبر در وسط خورشید بیرون آمده و دور خورشید دوازده سکوی نورانی به نشانه دوازده معصوم و نشان دهنده زمان که در همه زمان ها درب شهادت باز است و پس از آن پرچم سبز امام مهدی دور آن شمشیرها از قبر شهید گمنام به عرش رفته و حافظ سلاح و رزمندگان ماست. در دور خورشید پنج شعاع نورانی که پنج آیه شهادت با ارتفاع یک متر و طول ۳۰ متر با کاشی و معرق روی آن است از روی آبنماها و فواره ها عبور می کرد و ۱۱۰۰ بوته کاج توپی در قسمت فضای سبز به منزله ۱۱۰۰ شهید کازرون کاشته می شد.

9- متاسفانه مصالح به کار رفته که از سنگ های تراش تراورتن و تلفیق کاشی های فیروزه ای بود، با کنیتکس به صورت زشت و بدقواره ای و عجولانه رواق ها را با پلاستر سیمان انجام داده و سروته قضیه را پس از رفتن من از شهرداری به پایان رساندند .                                        

حال سوال این است که :                                               

- کجای این طرح سنخیت معماری اسلامی ندارد؟                                                     

- چرا در این شانزده سال، حتی یک نفر از مسئولین و اعضای شورا یا شهرداران در ادامه این طرح یا حتی درختکاری آن کوشش نکردند؟

- بنده در هر حال اعلام حضور و آمادگی نموده ام که در اتمام این طرح بدون چشم داشتی همکاری کنم

- آیا گیر دادن به این میدان در جهت سنگ گذاشتن روی مجسمه زشت خشن و غیر استاندارد به اصطلاح سلمان فارسی که مشاور متفکر پیامبر عظیم الشان اسلام بوده و چنین مجسمه ای درخور این شخصیت والا مفام نیست، نمی باشد؟

- آیا سردرب مسجد شهداء هویت معماری کازرون و درخور مسجد جامع شهر است؟

- آیا قطع ده ها درخت اصالت دار خیابان های شریعتی  و ژاندارمری [نیروی انتظامی] و... به چند درخت کنار و اکالیپتوس میدان شهدا نمی ارزید که کوچکترین موضعی گرفته نشد؟

- آیا پیاده روهای نیم متری و خطر جان دانش آموزان و فلکه های بدون مطالعه و سعی و خطا در ساخت همراه با  هدر دادن مصالح از پول مردم موضع گیری نمی خواهد؟

و آیاهای دیگر ...

خدا کند این موضع گیری در ادامه بریدن ستون نذورات در میدان جهاد، پر کردن طرح شماتیک دریاچه پریشان در باغ میرزا رفیع، خرد کردن نقش برجسته سفالین بیشاپور  در پارک کازرون کوچک و جلوگیری از ساخت مجسمه های ناصر دیوان و شیخ امین الدین و شیخ ابو اسحق و شاپور و... نباشد.

ارادتمند باداهنگ

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
3
5
کجایی مهندس باداهنگ عزیز که کازرون بهت خیلی نیاز داره.
شما مرحم دردهای کازرون هستید چون در واقع شما میدونید کازرون به چه چیزهایی نیاز داره.کاش دوباره شهردار بشید
موسی کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
2
6
زنده باد مهندس محبوب شهرستان کازرون .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
2
این شد شهرداری؟؟؟
جمعش کنید تا آبروی شهر نرفته
غولملی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
5
سلام -خدابیامرزه مردهات .مگرامام(ره)نفرمود میزان رای ملت است.چراماکه شمارابرای شهردارشدن میخواهیم و رای مردم کازرون هستی کسی محلمان نمیگذارد.خوب که مردنی و روزحسابی هم هست.ظلم کازرون نکنید البته اینها سیاست انگلیسه ماعقب مانده باشیم ناموس شهررا یک زن متخصص دراین مملکت اسلامی نیست سونوگرافی کند همه چشمشان رابسته اند مرگ برانگلیس ومنافق.خدایامارادربرابرصف باعظمت شداسرافکنده مگردان
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
4
شهردار محبوب کازرون فقط مهندس بادآهنگ.
دلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
4
مهندس دوست داریم
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
4
جناب باداهنگ
کاش اسناد آنچه قرار بود در میدان شهدا ساخته شود را منتشر می کردید. (همراه با تصویر)
موفق باشید.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
8
1
تو را به خدا فقط به همين يه تكه از افاضات مهندس توجه كنيد:
میدان ترکیبی است از یک خورشید که قبر شهیدی گمنام در وسط آن احداث شده و سه شمشیر چاتمه شده به معنی استراحت در جنگ اما در عین حال آماده باش که از قبر در وسط خورشید بیرون آمده و دور خورشید دوازده سکوی نورانی به نشانه دوازده معصوم و نشان دهنده زمان که در همه زمان ها درب شهادت باز است و پس از آن پرچم سبز امام مهدی دور آن شمشیرها از قبر شهید گمنام به عرش رفته و حافظ سلاح و رزمندگان ماست. در دور خورشید پنج شعاع نورانی که پنج آیه شهادت با ارتفاع یک متر و طول ۳۰ متر با کاشی و معرق روی آن است از روی آبنماها و فواره ها عبور می کرد و ۱۱۰۰ بوته کاج توپی در قسمت فضای سبز به منزله ۱۱۰۰ شهید کازرون کاشته می شد...

مرد حسابي كي رو داري گول ميزني كدوم خورشيد. كدوم شهيد گمنام. شما اصلاح طلبها اصلا اين چيزا رو قبول نداريد.
كجاي او نماد خورشيد هست و قبر شهداي گمنامش كو. تازه اگرم باشه يعني شما شمشيرها رو فرو كردي در قبر شهداي گمنام.
برو بد بهت ياد دادن.
مردم فريبي تا كي.
شما اصلا ميدوني 1100 تا درختچه كاج توپي چه مساحتي ميخواد براي كاشت. اگه اون حوض هاي درب و داغون هم نبود تازه نصف اين مقدار كاج هم تو ميدون جا نميشد.
حيف اون ميدان زيباي قبلي با اون كتابخانه.
لطفا از اين به بعد هم پاي شهدا رو وسط نكش و اونا رو با كارهاي عوام فريبانه خودت قاطي نكن.
سالهاست كه داري ما رو به هر طريقي فريب ميدي. بسه ديگه. بسه.
مردم مومن و متدين كازرون ديگه فريب نميخورن. ما گوش بفرمان ولايت و نماينده اون در شهرستان هستيم و
انشاءاله اين ميدان را به بهترين نحو با آموزه هاي اسلامي ايراني ميسازيم تا خاري بشه در چشم بدخواهان نظام.
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
این رضا من نیستما!
نظر قبل رو من نوشتم. واقعا دوست دارم اگر اسناد و تصاویری از طرحتان دارید را ببینم.
ناشناس
| United States |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
بدخواه نظام تو و دار و دسته تندروها هستید که ملت جواب شما را در رای گیری داد. بروید کنار که نسل شما در حال انقراض هست آدم های ... ... . 90 درصد مردم موافق نصب یک مجسمه بزرگ شاهپور در میدان شهدا هستند والسلام.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
4
والله بنده بعنوان یک جوان از هر آن کس که جلو خدمت خادمین این شهر مظلوم را به بهانه ی انگ های سیاسی میگیرد نمیگذرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
2
مهندس جان بنازم غیرت ومردانگیت زمانی که باید ازکشورودینت دفاع می کردی اسلحه به دست رفتی درسنگر علموسازندگی پرتلاش ظاهر شدی ولی بدخواهان اجازه خدمت به همشهریانت راازت گرفتند واینجا بازهم ساکت ننشستی وجواب دادی حال ببینم ... تاچه حدانعطاف ازخودبه خرج می دهند
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
0
شهرداری درگسترش کتابخانه هابه پارک نقش ایفاکند

اهمیت کتاب وکتاب خوانی برکسی پوشیده نیست ونهادهای فرهنگی شهرستان بایدسعیشان توسعه کتابخانه هاوگسترش فرهنگ مطالعه باشد.
دربوستان رفیع قسمت پایین ان ساختمانی است دوطبقه که قسمت بالای ان چندین سال است هیچ استفاده ای ازان نمیشودوشیشه های ان نیزشکسته است.
به شهرداری پیشنهادمیگرددجهت غنی سازی اوقات فراغت افرادوبه خصوص جوانان قسمت بالای این ساختمان دوطبقه که بلااستفاده است رابه یک کتابخانه کوچک تبدیل نماید.البته اشکالی که طبقه دوم دارداین است که دیواران شیشه است ولی به هرشکل حداقل صبح هاکه پارک خلوت است تاساعت 2 میتوان ازان استفاده کرد
گسترش کتابخانه ها نوعی سرمایه گذاری برای تقویت زیرساخت های فرهنگی است واثاران راحتمادرنسل کنونی ونسل های اینده خواهیم داد
امیدوارم ازاین ظرفیتهای مغفول مانده وبلااستفاده بتوانیم استفاده مناسب بکنیم
داش حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
1
باز هم افاط و تفریط..بازهم جدال و لجبازی ودشمنی مسیولین شهر با هم...سایه شوم این رفتار تاکی میخاد برسر مردم این شهر باشه.. بخدا مردم گرفتارن مردم بدبخت شدن..این پولا از عواض و مالیات و از زجر وعرق مردم جمع شده..بیت المال رو صرف آزمون و خطا و نظر شخصی نکنید.. این شهر توی بن بست افتاده..راه نجاتشو پیدا کنید..کاسبی ها راکد شده مردم بیشغل و بی پول شدن..خنده رولب کسی نیست..تخریب کردن یا نکردن این میدون و به کرسی نشودن هر نظر شخصی با پول بیت المال چه دردی از مردم دوا میکنه..هرکار میکنید بکنید فقط مواظب حق الناس باشید..بخدا مردم کازرون مظلومن تا حالا خیلیا حقشو خوردن.همه جوره حقشو پایمال کردن...دیگه خودمون بخودمون ظلم نکنیم... ما توی بن بست افتادیم راه نجات رو پیدا کنید........
اشکان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
1
سلام
به نظر من هم كساني كه از طرح حتي نيمه تمام ميدان شهدا دفاع سرسختانه و متعصابانه مي كنند تا جايي كه آدم فكر مي كند دارند از ميدان نقش جهان اصفهان دفاع مي كنند اشتباه مي كنند و هم كساني كه به شدت از آن انتقاد مي كنند يك طرفه به قاضي مي روند.
بنده فكر مي كنم علت اين كه برخي مهندس باداهنگ را خيلي تمجيد مي كنند اين نيست كه كارهايي كه در دوره شهرداري خود انجام داد خيلي خوب بوده است بلكه دليل آن اين است كه چون كازرون از نظر منظر شهري و زيباسازي و ... به شدت عقب اگر كسي حتي به صورت غير اصولي يا هر شكل ديگري يكم چهره شهر را ماست مالي كند(كه همين ماست مالي هم بهتر از هيچ است) ديگر پيش چشممان جلوه مي كند و ديگر نعوذ با... او را خداي شهرسازي تصور مي كنيم. البته اين هم از هوشمندي باداهنگ بوده كه دست روي دغدغه مردم گذاشته است.
خوب برادر عزيز شما اگر پولي داشتي كه مي خواستي با آن چهره ميدان را عوض كني خوب اطراف ميدان كه زشت تر بود تا وسطش! اون موزاييك زني بدقواره و بازار سبزي فروشان بي ريخت و ... كه واجب تر بود.
بعد مي پرداختي به اون وسط ميدان كه الحق احتياج اساسي به بازسازي هم داشت.
درثاني خدايي ١١٠٠ درخت را چطوري مي خواستي تو اين مساحت بكاري؟؟!!!!!
حوض ها رو كه ديگه خودت ساختي چرا اين قدر مشكل فني داشت؟
به هر حال كازرون احتياج اساسي، شديد، فوري و فوتي به زيباسازي چهره شهر دارد و هر كسي هم كار كوچكي بكند بايد از او تقدير كرد.
حالا يه سوال مهندس باداهنگ! شمشيري كه تو زمين فرو رفته كجا به معني آماده باشه؟؟؟؟!!!! شما كه ديگه بچه ي جنگي.يعني تو جنگ وقتي آماده باش بوديد تفنگتونو چيكار مي كردين خدايي؟ حتما گلوله هاشو بيرون مياوردين!
داش حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
4
اقای باد اهنگ اینچیزایی که فرمودید ظاهرآ طرح جامع و خوبی بوده لطف بفرما یه عکسی پوستری نقاشی .طرح گرافیکی چیزی از میدونی که میخاستی بسازی و نیمه کاره موند ارائه بده تا بهتر بشه قضاوت کرد
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
1
3
درودبرباداهنگ
مهندس باورکن درقلوب ماجاداری
دکتر حسین خرسند
|
Germany
|
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
1
1
متاسفانه در کشور ما با رفتن یک مسئول کل سیستم و برنامه ها و هزینه هایی که صرف مطالعه و اجرای برنامه ها شده نیز می رود هر مسئولی که می آید خود را قیم بیت المال می داند و برنامه هایی را که خودش دوست دارد ادامه و آنهایی را که میلش نمی کشد قطع می کند پس ایراد ما عدم قانونمندی ما و غیر سیستماتیک بودن نظام اجرایی ماست که متاسفانه با بازیهایی سیاسی نیز همراه می شود و چون شهردار و یا مسئول قبلی همفکر سیاسی ما نبوده طرحهایش را قطع و ادامه نمی دهیم و به این فکر نمی کنیم که چقدر بیت المال مردم در این زمینه ها هدر رفته.از یک جهت دغدغه امام جمعه محترم صحیح است چون در مقایسه با میدان سر سبز قبلی میدانی الان وجود دارد که در گرمای تابستان جایی برای فرار از خورشید تابان ندارد اما چرا می خواهیم از آن بهره سازی سیاسی کنیم چرا کسی نمی پرسد شهرداران محترم قبلی چرا طرح را ادامه ندادند و نظر شهردار قبلی را جویا نشدند.مهندس بادآهنگ رفت اما طرح و فکرش چرا باید می رفت؟چون ما قانونمند نیستم و بازیها سیاسی را دنبال می کنیم و برایمان هم مهم نیست که چقدر بیت المال مردم در شهر فقیر کازرون هزینه شده و به هدر رفته و تازه می خواهیم با جیب مردم دوباره آن را خراب و طرحی نو را اجرا کنیم اماشاید بعد از چند دهه مسئولان آینده نیز شکمشان پر باشد و از این طرح خوششان نیاید و دوباره خراب و بازی تکرار و برخی افراد نیز زود مثل نخود آش بیابند و اینجا نام ولایت و نماینده آن را در نظرات بیاورند و طرحی فنی را سیاسی جلوه دهند امیدوارم که مسئولان امر در این قضایا صادقانه عمل کنند و بیت المال را بیش از پیش هدر ندهند و جا دارد از پیشنهاد معقولانه مهندس بادآهنگ استقبال و ضمن تکمیل طرح اخیر و رفع نواقص آن به خاطر بازیهایی سیاسی هزینه جدیدی به مردم این خطه محروم تحمیل نکنند
والسلام علی من التبع الهدی
کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
1
0
مهندس جان همه ی ما میدانیم این عیب هایی که میگیرند از کینه اونهاست همینطور که از وقتی شما رفتید هنوز یک شهردار به خود ندیده این شهر که نصف شما هم بتونه کار کنه.
مثلا این ... ... والله اعیاد شعبانیه سال گذشته آذین بندی درستی نکردند در شهر و شخص خودشان جلو چشم خودم پارچه ی اعیاد که دیگران نصب کرده بودند را میگفت بیرون بیارید...
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
0
3
به نظر من با احترامی که به تلاش مهندس بادآهنگ در دوران شهرداری ایشان دارم، اما به نظر من می رسد نه تنها در دوره ایشان بلکه در دوره های بعدی نیز اهمیتی به معماری ایرانی اسلامی به ویژه توجه به نوع معماری و مصالح سنتی بومی کازرون در ساخت بناها نشده است. مثلا میدان شهدا قبل از تغییر کاملا با نیاز و فرهنگ کازرون هماهنگی داشت، وجود یک کتابخانه و درختان در این میدان که در اطراف آن بازار و مسجد مهم شهر قرار داشت در واقع محل استراحت و حتی گفتگوی شهروندان بود این ساخت سنت دیرینه ای در فرهنگ شهرسازی ایرانی اسلامی دارد که در واقع آرامش شهروندان را مهیا می کند اینکه این مکان در آن زمان محل معتادها شده بود و یا کتابفروشی آن همه چیز می فروخت توجیه قانع کننده ای نیست، می شد این موضوع را اصلاح کرد نه چشم را در بیاورید!! این موضوع متأسفانه در مورد بسیاری از بناهای مهم کازرون افتاد. مثلا من وقتی بچه بودم و گاه به شهرداری می رفتم واقعا با اینکه بچه هم بودم از بناهای آن درختان آن لذت می بردم بعد آن بنا را خراب کردند و چه جای آن ساختند!! آیا ساختمان شهرداری فعلی نمادی از باغ ها و عمارتهای ایرانی اسلامی است!! در همه جای دنیا معماری سنتی خودشان را که حاصل سده ها تجربه است مرمت می کنند اما ما خراب می کنیم و به بهانه ترقی ساختمانهای بی قواره با مصالحی می سازیم که از نظر آب و هوا و غیره هیچ سنخیتی با کازرون ندارد! شما معماری کازرون از پیش از اسلام تا پس از اسلام را نگاه کنید شکل بنا و مصالح آن را نگاه کنید! در مورد میدان شهدا می شد همان مرکز با درختان و کتابفروشی مرکز آن را نگه داشت درختان بیشتری کاشت گل کاری کرد کتابفروشی را به کتابخانه و یا کافه کتاب تبدیل کرد..مسجد کازرون را مرمت کرد..به جای ساختن پاساژهای بی قواره که در تابستان گرم و در زمستان سرد است از همان معماری سنتی بازارسازی کازرون استفاده کرد همان معماری را گسترش داد..خیابان شهدای جنوبی و شمالی را سنگفرش کرد..بازار تره بار را به جای دیگری منتقل کرد و به جای آن سنگفرش و بازار به سبک معماری سنتی ساخت..بعد ببینید همین بازار و همین مسجد و همین مدرسه علیمه تبدیل به محل گردشگری می شود..دل و چشم انسان را می نوازد چون از سنت از تاریخ ما برخاسته است..باید میراث فرهنگی و شهرداری و نهادهای دینی کازرون تحت هیچ عنوانی اجازه ندهند معماری ایرانی اسلامی کازرون به ویژه در مرکز شهر تغییر کند شما اگر حتی به کشورهای اروپایی هم بروید معماری سنتی خودشان را به ویژه در رابطه با شهرداری ، بازار و کلسیا همانگونه که هست نگه می دارند مرمت ش می کنند و خودش محل گردشگری است..و مهمتر از گردشگری عامل پیوند شهروندان با هویت و تاریخشان است..به جای آن اگر علاقه ای به ساختمانهای مدرن و مصالح مدرن داشتند در جای دیگری آنها را می سازند که معمولا هم در شهرک هاست نه در مرکز شهر. به نظر من امروز بازار قدیم کازرون، مسجد و مدرسه علیمه و چندین بنای تاریخی کازرون جزو زیبایهای شهری است..اگر می خواهیم به کازرون خدمت کنیم از همان سبک معماری گذشته اش باغ های دلگشایش استفاده کنید..
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
2
خواهش ميكنيم يك طرح خوب براي ميدان اجرا كنيد. فراخوان بديد از تمام نخبگان شهرستان و استان نظر بخوايند.
حالا كه خرسند خودش پيشنهاد داده شايد بتونه از همون جاهايي كه خودش سراغ داره براي اين ميدان بودجه بكيره.
اميدوارم طرحي اجرا بشه كه روي تمام اين ... و ... و ... پوشيده بشه و مردم بدونن كه خادم كيه و خائن كيه.
يه كم هم بفكر اين شهر و تاريخ چند هزار سالش باشيد.
باداهنگ اگه دستش بياد تمام كازرون رو با 500 متر زمين تو شيراز معامله ميكنه.
اون اگه چيزي تو چنته داشت رو ميكرد. حداقل يه طرح يا ماكت يا نما از ميدان مورد نظرش.
چيزي كه اون و دوستاش خوب بلدن فرا فكني هست و بس...
آهنگیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
1
3
بادآهنگ عزیز بنده خدا به کار و زندگیت بچسب و سیاست را به اهلش بسپار. این قدر خودت و خانوادت رو کوچک نکن برادرم. نمی خواهندت ت ت ت ت !!! بفهم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
2
1
مهندس باداهنگ عزیز یه کم فکرسلامتی خودت باش ماه همیش زیرابرنمی ماند بلاخره یه زمانی هم نوبت به خادمان مردم وتشنگان خدمت می رسد صبح نزدیک هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳