پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵
از سال 1383 در شهرستان كازرون شيوه‌اي جديد براي انتقال معارف اسلامي به نوجوانان پي‌ريزي شد. در اين ابتكار جمعي از روحانيان در ايام خاص تبليغي حوزه پس از هماهنگي با مديريت آموزش و پرورش كازرون بر سر كلاس درس دانش‌آموزان حضور يافته، ضمن برقراري ارتباط صميمي و عاطفي با آنها و طرح برخي موضوعات ديني به پرسش‌ها و دغدغه‌هاي فكري دانش‌آموزان پاسخ مي‌گفتند
گروه سلمان فارسي
از سال 1383 در شهرستان كازرون شيوه‌اي جديد براي انتقال معارف اسلامي به نوجوانان پي‌ريزي شد. در اين ابتكار جمعي از روحانيان در ايام خاص تبليغي حوزه (ماه مبارك رمضان، دهه‌ي اول محرم، دهه‌ي آخر صفر، ايام فاطميه) پس از  هماهنگي با مديريت آموزش و پرورش كازرون بر سر كلاس درس دانش‌آموزان حضور يافته، ضمن برقراري ارتباط صميمي و عاطفي با آنها و طرح برخي موضوعات ديني به پرسش‌ها و دغدغه‌هاي فكري دانش‌آموزان پاسخ مي‌گفتند و نيز به ارائه‌ي مشاوره‌هاي حضوري و كتبي به آنان مي‌پرداختند. اين طرح با توجه به استقبال چشم‌گير دانش‌آموزان به برنامه‌ا‌ي ثابت در ايام تبليغي تبديل و زمينه‌ي استقبال مستمر اداره‌ي آموزش و پرورش كازرون را فراهم آورد.  

به شكلي كه از سال 1383 تاكنون جمع قابل توجهي از روحانيان كازروني مقيم قم در قالب اين طرح بر سر كلاس‌هاي درس دانش‌آموزان حاضر شده، رسالت تبليغي خود را انجام داده‌اند.

 غالب اعضاي اين گروه از تحصيلات خارج فقه و اصول برخوردار بوده و بعضاً فارغ التحصيل و يا دانش‌پژوه برخي از رشته‌هاي تخصصي حوزوي نيز مي‌باشند.

پس از چندين سال فعاليت، با توجه به رويكرد جديد مجامع تبليغي حوزوي به تبليغ گروهي تصميم بر آن شد كه نامي براي اين گروه انتخاب شود و فعاليت‌هاي آن به صورت منسجم‌تر تحت لواي آن نام صورت بگيرد.

با توجه به وجود برخي شواهد تاريخي مبني بر كازروني بودن حضرت سلمان فارسي و لزوم توجه دادن مردم و بخصوص جوانان و نوجوانان به هويت ارزشمند خود، اين گروه به نام «سلمان فارسي» مزين شد.

گروه سلمان فارسي اكنون داراي يك شوراي مركزي با عضويت آقايان رضا صنعتي (مدير گروه)، قاسم بياتي (معاونت امور مبلغين)، محمدمهدي علي‌بابايي (معاونت روابط عمومي)، محمدهاشم توفيقي (معاونت آموزشي)، مجتبي صديق‌منش و محسن كشاورز است.

گروه سلمان فارسي علاوه بر فعاليت در سطح مدارس، برخي اقدامات فرهنگي ديگر را نيز در سطح شهرستان كازرون سامان داده است. برگزاري برخي جلسات معرفتي در سطح شهرستان (براي استفاده‌ي عموم)، برگزاري جلسات مشاوره‌ توسط برخي از اعضا در برخي اماكن عمومي، تأمين امام جماعت برخي از مساجد و مراكز و اعزام روحاني به برخي از روستاهاي محروم از ديگر فعاليت‌هاي فرهنگي و تبليغي اين گروه است كه با همكاري برخي از نهادها از جمله دفتر تبليغات اسلامي حوزه‌ي علميه‌ي قم، دفتر امام جمعه‌ي كازرون، سازمان تبليغات اسلامي كازرون، حوزه‌ي علميه‌ي مكتب الصادق(ع) كازرون، ناحيه‌ي مقاومت بسيج سپاه كازرون و نيز اداره‌ي اوقاف و امور خيريه‌ي اين شهرستان بوده است.
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸