پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
با صدور سند مالکیت رسمی برای چهارهزار هکتار از اراضی دریاچه پریشان روی داد:
به گزارش کازرون نما، درپی اقدامات ویژه دادستان عمومی و انقلاب کازرون در صدور سند مالکیت رسمی برای چهارهزار و 700 هکتار از اراضی دریاچه پریشان با همکاری اداره منابع طبیعی و پشتیبانی اداره حفاظت محیط زیست، فرماندار و دادستان این شهرستان به عنوان قهرمان تالابی سال 93 کشور معرفی شدند.

دادستان عمومی و انقلاب کازرون گفت : طی چندماهه اخیر سند مالکیت رسمی برای چهارهزار هکتار از اراضی دریاچه پریشان در این شهرستان صادر شده است .

به گزارش کازرون نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری فارس ، درپی اقدامات ویژه دادستان عمومی و انقلاب کازرون در صدور سند مالکیت رسمی برای چهارهزار و 700 هکتار از اراضی دریاچه پریشان با همکاری اداره منابع طبیعی و پشتیبانی اداره حفاظت محیط زیست، فرماندار و دادستان این شهرستان به عنوان قهرمان تالابی سال 93 کشور معرفی شدند.

روابط عمومی دادگستری کل استان فارس اعلام کرد : پس از تاکیدات رئیس کل دادگستری استان فارس بر حفظ حقوق بیت المال و حراست از منابع و اراضی ملی و اقدامات عملیاتی دادگستری فارس در رفع تصرف 15 هکتار از اراضی بستر رودخانه قره آقاج در حوزه قضایی قیرو کارزین، مسدود شدن 200 حلقه چاه غیر مجاز در بخش جره و بالاده و همچنین رفع تصرف از 1172 هکتار از مراتع شهرستان اقلید اقدامات موثر دادستان عمومی و انقلاب کازرون در راستای حراست از تالاب پریشان در روز جهانی تالاب ها مورد تقدیر قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کازرون در روز جهانی تالاب ها گفت: پس از بازدیدهای صورت گرفته از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و مراجع بین المللی مشارکت کننده، از فرماندار و دادستان کازرون به لحاظ حفظ و حراست از تالاب پریشان تقدیر شد.

نصراله ایزدی خواه در مورد اقدامات قضایی صورت گرفته در راستای احیا و حراست از تالاب پریشان با اشاره به خلع ید و رفع تصرف از یک هزار و 85 هکتار از اراضی بستر تالاب پریشان گفت: در این خصوص سه مورد از تغییرات غیر مجاز کاربری اراضی کشاورزی در حریم تالاب بود که با دستور قضایی تخریب و اراضی مطابق قانون به شکل سابق بازگردانده شد.

دادستان عمومی و انقلاب کازرون همچنین با اشاره به ممانعت از احداث جاده در تالاب پریشان خاطر نشان کرد: با پیگیری های انجام شده در حوزه های اجرایی و حمایت های قضایی با تعیین جاده جایگزین از وارد آمدن آسیب در تالاب پریشان جلوگیری شد.

ایزدی خواه همچنین ادامه داد: در راستای حفظ و حراست از تالاب پریشان وضعیت حقوقی چشمه های تامین کننده آب تالاب بررسی شد.

وی در پایان با تاکید بر ادامه اقدامات قضایی برای حفاظت از تالاب پریشان تصریح کرد: پیش از این بیش از 200 حلقه چاه غیر مجاز در حوزه آبریز دریاچه پریشان مسدود شده بود و همچنان مساله حراست از این منبع ملی و زیستی استان در دستور کار قضایی قرار دارد.

گفتنی است، تالاب پریشان در شرق کازرون و در منطقه حفاظت شده ارژن واقع شده و یکی از تالاب های ثبت شده در کنوانسیون رامسر است که از طرف سازمان جهانی یونسکو به عنوان ذخیره گاه زیست کره شناخته شده است.

انتخاب و معرفی قهرمان تالاب هرساله همزمان با برگزاری مراسم روز جهانی تالاب ها در سه بخش علمی، مدیریت اجرایی حفاظت و احیاء تالاب ها و مشارکت مردمی به اشخاص حقیقی یا حقوقی که فعالیت های شاخص و برجسته ای درراستای حفاظت از تالاب ها به انجام رسانیده اند؛ تعلق می گیرد

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷