پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۲۷۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
دیدگاه فرهیختگان کازرونی درباره روز کازرون - 1
ضمن دعوت از صاحبان فكر و قلم و انديشمندان حوزه تاريخي، سياسى، اجتماعى و آبادانى كازرونى با همفكرى و نظرسنجى از آنان اين روز نامگذارى و مشخص شود و سالانه نيز با هدف دستيابى به پيشرفت همه جانبه كازرون نه به عنوان يك روز بلكه بعنوان شروع جهت يكسال تلاش براى كازرون و جمع بندى در سال بعد با برنامه ريزى به اجرا در آيد .

براى شناساندن تواناييهاى بالفعل و بالقوه يك شهر يا يك محيط جغرافيايى و جذب سرمايه گذار و گردشگر و اعتلاى فرهنگى و اجتماعى آن منطقه لازم است تبليغات همه جانبه‌اى در تمام زمينه ها صورت پذيرد كه آن معرفى ها وتبليغات و دستچين و ثمره آنها بايستى در روزى جمع بندى شود كه آن روز معمولا عصاره تفكر ،امكانات ،ديدنيها و عناصر وابسته به آن منطقه است. لذا لازم است روزى را تعيين و با دعوت از انديشمندان، آبادگران، سرمايه گذاران و صاحبان فكر و قلم بزرگداشت آن روز را هر ساله با هدف توسعه فرهنگى و اجتماعى و آبادانى آن منطقه به شرطى كه در شعارها خلاصه نشود به اجرا درآيد؛ كه كازرون هم از اين امر مثتثنى نيست و در بين شهروندان بايستى اين اجماع پديد آيد كه اين روز هدف و لازمه پيشرفت كازرون است. لذا بايستى داراى ويژگيهاى فراگير منطقه اى و مردمى باشد و بر محور يك تفكر بدون تعصب و به دور از جنجال‌هاى سياسى و گروهى و روزى مورد وثوق و همگانى و به بزرگداشت آن اهتمام ورزيد و در صورتيكه اين روز وابستگى غير از شهر و در قالب فكرى افراد و گروههاى خاص قرار گيرد، ديرى نخواهد پاييد كه تداوم اجراى ان متوقف و عقيم مي‌ماند. لذا ضمن دعوت از صاحبان فكر و قلم و انديشمندان حوزه تاريخي، سياسى، اجتماعى و آبادانى كازرونى با همفكرى و نظرسنجى از آنان اين روز نامگذارى و مشخص شود و سالانه نيز با هدف دستيابى به پيشرفت همه جانبه كازرون نه به عنوان يك روز بلكه بعنوان شروع جهت يكسال تلاش براى كازرون و جمع بندى در سال بعد با برنامه ريزى به اجرا در آيد .

طبق نظرى كه از بنده خواسته بوديد چند مورد را به عنوان روزهاى خوب براى نامگذارى پيشنهادميكنم  :
1- افتتاح اب قنات خيرات در جمادى الاول سال ١١١٧ه ق
٢- سالروز اتمام اولين قران دستنوشته كازرون در ربيع الثانى ١٣٤٨ق.
3- روز اعلام حكومت نظامى در كازرون ١٦شهريور ٥٧.
4- پنجم فروردين روز طبيعت سبز شهرسبز كازرون كه اكثر كازرونيهاى مقيم سراسركشور در كازرونند.
البته روزهاى ديگرى هم در تاريخ كازرون مثل شهادت اولين شهيد انقلاب و يا روزهاى عمليات هاى پيروزمند رزمندگان كازرون و ....
نویسنده: حميدرضا بادآهنگ
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
0
3
درود به فرزند پر افتخار شهرستان کازرون مهندس بادآهنگ عزیز
مجتبی
|
Germany
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
4
1
با عرض سلام و ادب خدمت همشهریان گرامی
با توجه به وجود افتخارات و قابلیت های شاخص شهر کازرون و همچنین تعلق خاطر گروههای مختلف مردمی به صورت نسبی به یکی از این افتخارات و لزوم احترام به همه ی ارزشها و نقاط برجسته شهر اعم از فرهنگی، هنری، اجتماعی،سیاسی و ....نام گذاری روز کازرون در تاریخ مقارن با بوقوع پیوستن آن افتخار میتواند باعث پر رنگ تر شدن آن شاخص و کم رنگ شدن شاخص های دیگر در روز کازرون شود.
اینجانب با مطالعه مقالات مختلف فرهیختگان شهر، مقاله آقای شیخ الحکمایی(عمادالدین) را از جمیع جهات کامل یافتم لذا ضمن دعوت از بازدیدکنندگان این سایت برای خواندن آن مقاله، هفته اول عید را که شهر کازرون پذیرای میهمانان زیادی می باشد(اعم از کازرونی و یا مسافران نوروزی) که این میهمانان از همه اقشار مختلف جامعه هستند و اوقات فراغت کافی نیز جهت بازدید و شرکت در برنامه های پیش بینی شده ( مانند نمایشگاه، کارگاه های تخصصی، هم اندیشی و ...) وجود دارد؛ جهت نامگداری روز و یا هفته کازرون مناسب میدانم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷