پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۲۷۵۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
دیدگاه فرهیختگان کازرونی درباره روز کازرون - 15
بدون شک انتخاب یک روز مشخص به نام روز کازرون قبل از هر چیز می بایست با لحاظ نمودن وزن، جایگاه و سابقه تاریخی بسیار درخشان شهرستان کازرون در ادوار مختلف تاریخی باشد و در واقع به نحوی نمایانگر برجسته گی ها و نقش آفرینی های بزرگی که مردم شهرستان کازرون در طول تاریخ و در مقاطع مختلف از خود بجای گذاشته اند، باشد.

پیش درآمد:

مدیریت محترم سايت وزین كازرون نما درخواست داشته اند تا پیرامون موضوع انتخاب روز کازرون، دیدگاه خود را در پاسخ به سئوالاتی که مطرح کرده اند، توضیح دهیم. تا قبل از این، ضمن احترام به دیدگاه همه عزیزانی که در این ارتباط قلم فرسایی نمودند، حقیقتاً بدلایلی میل نداشتم به موضوع فوق ورود پیدا کنم. چرا که اساساً  همچنانکه توضیح خواهم داد، بر این باورم که اولاً انتخاب یک روز به عنوان روز کازرون نسبت به موضوعات دیگراز اولویت سطح اول برخوردار نیست و دوماً بر این باورم طرح این موضوعات قبل از رونمایی ابتدا مي‌بایست در یک فضای مناسب و دور از تعصب و چه بهتر در نشست هم اندیشی صاحبان اندیشه و معتمدان و ... وطی مراحل معمول و مرسوم و در چارچوبی مناسب که رسیدن به اجماع را تضمین کند، صورت گیرد. ثانیاً بعد از مناقشه ی در گرفته پیرامون موضوع فوق در جراید و سایت های اینترنتی شهرستان، که باید بگویم در کل باب طبع من نبود، ترجیح دادم تا خارج شدن از فضای احساسی زنده باد و مرده باد که غالب شده بود، صرفاً از نوشته های دوستان عزیز همشهری که بسیار هم پر بار بودند و حق مطلب را هم بخوبی ادا نمودند بهره مند شوم. همچنین از شما چه پنهان و باید اذعان کنم وسواسی که در هنگام نوشتن مطلب یا مقاله ای پیرامون مسائل شهرستان به جانم می افتد در هنگام نوشتن مقالات علمی – پژوهشی، با آن همه ظرافت و الزام به طی نمودن پروسه داوری، که به لحاظ حرفه معلمی و به عنوان یک پژوهشگر دانشگاهی روزمره و علی الدوام به آن مشغولم، نمی‌افتد، و این با روحیه من که معتقدم مسائل را البته با حفظ حرمت ها و خط قرمز ها، بی پرده و صریح بیان نمود آنچنان سازگار نیست. لذا همواره در نظر دارم که بی ملاحظه به مسائل ورود پیدا نکنم و نیز توجه دارم که مطلبی را بیان نکنم که موجب تکدر خاطر کسی شود.

در همین جا وظیفه خود می دانم پیرامون مقاله یکی از همشهریان عزیزمان(جناب آقای دریاب که همگان ایشان را یک چهره انقلابی و اصول گرای شهرستان می شناسند، و حقیقتاً  شک هم ندارم که آن مقال را سوای آن خفت و لغزشی که صورت گرفته است، از سر دلسوزی نگاشته اند نه آنطور که منتقدان پنداشته اند، که البته با وجود اختلاف سلیقه سیاسی و نیز اعلام عدم توافق و انتقاد از مطلبی که نگاشته اند، بنده برای ایشان احترام قائلم)که حواشی زیادی را به دنبال داشت مختصر توضیحی ارائه دهم:

 ا- اولاً از دیدگاه اینجانب مطالب ایشان در خصوص انتخاب سالروز فداکاری و شهادت تعداد زیادی از جوانان برومند شهرستان کازرون در عملیات کربلای چهار به عنوان روز کازرون ، غیر قابل دفاع بوده و آن را وارد نمی دانم. چرا که آن روز را نیز در کنار روز های متعدد دیگری که مردم غیور کازرون در طول تاریخ نقش آفرین بوده اند واجد استعداد انتخاب به عنوان روز کازرون می دانم. البته انتقاد های ایشان و برخی دوستان به کم و کیف و نحوه اعلام آن روز به عنوان روز کازرون را کاملاً بجا و وارد می دانم.

2-  تاآنجا که ملاحظه کردم توسط چندتن از همشهریان دیگر مطلب ایشان در حد متعارف به نقد کشیده شد که حرفی در آن نیست ولی اما، برخی برخورد های بدون ملاحظه و غیرمنصفانه از طرف برخی افراد بی پروا و متعصب که بعضاً با هویتی ناشناس و در قامت دایه های  دلسوز تر از مادر که نه قاعده نقد را بلدند و نه به آن پایبندند و انگار مأموریت تخریب دارند،  با این همشهری عزیز که از قضا از شخصیت های پر سابقه انقلابی و جریان اصول گرایی شهرستان ما می باشند را نپسندیدم.

3- جای گلایه است که بی پرده بیان کنیم و هشدار بدهیم که شهرستان فرهنگ دوست و فرهنگ پرور ما را چه بر سر آمده است که بی ملاحظه به سابقه انقلابی افراد و بدون تعمق و تدبر مکفی و توسط اهل فن، در قال کم مانده که حکم به ارتداد من قال داده شود، آنهم در خصوص موضوعی که بحث و جدل علمی صاحب نظران جزء ذات آن است، چه رسد به اینکه حق شخصی هر کسی است که پیرامون موضوعات مربوط به خود و شهرستان زادگاهش اظهار نظر نماید(انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال).

علی ایحال، با این وجود گرچه در این مختصر فرصت بیان واقعیت ها و پرداختن به موضوع به صورت جامع الاطراف مهیا نیست، اما به جهت اجابت درخواست دوست و همشهری عزیزمان جناب آقای بحرانی و مشارکت در بحث و افزودن بر صفحات پرونده‌ موضوع روز كازرون در سایت کازرون نما و نیز اغتنام فرصت جهت ارائه یک پیشنهاد که با مشورت برخی دوستان و خیر اندیشان کازرونی مطرح می شود، در قالب و چارچوب خواسته شده، برحسب مورد مطالبی را تقدیم و معروض می دارم.

 
 1-   انتخاب روزي به نام روز كازرون براي شهرستان كلا چه كاركردي دارد و چه نقشي در توسعه و پيشرفت شهرما ايفا مي‌كند؟

 

اگر از منظر توسعه ای به مقوله انتخاب یک روز معین به نام روز کازرون نگاه کنیم، عجالتاً با تحلیلی که دارم، در این مجال می خواهم بگویم، گمان نکنیم که جریان توسعه و پیشرفت و هم البته راهبری توسعه شهرستان در ابعاد مختلف، آنچنان روبراه و ساز آن کوک کوک است و فقط لنگ نامگذاری یک روز معین به نام شهرستان کازرون باشد. اما می پذیریم و شک هم نداریم که قطعاً انتخاب یک روز معین به نام روز کازرون و یا به شکلی دیگر مثلاً به سیاق نام گذاری نام هرسال در ابتدای هر سال توسط مقام معظم رهبری در سطح ملی، در سطح شهرستان ما نیز ابتدای هرسال و یا برای هر پنج یا ده سال یک عنوان سال برای کازرون انتخاب و در دستور کار قرار دهیم،  نقش بسیار بسزایی بویژه از حیث تزریق حس بالندگی و تعلق خاطر به سرزمین در شهروندان دارد. در مورد اینکه انتخاب روز کازرون اساساً چه کارکردی داشته و چه نقشي می تواند در توسعه و پيشرفت شهرما ايفا كند، فکر می کنم مقالات برخی دوستان و عزیزان همشهری همچون مقاله دوست عزیزم جناب آقای عمادالدین شیخ الحکمایی در این ارتباط حق مطلب را به خوبی ادا نموده و همان ها مورد تأکید اینجانب نیز می باشد.

اما اگر بواقع به موضوع به صورت راهبردی و ریشه ای نگاه کنیم، بر این باورم که اگر خواهان توسعه و پیشرفت شهرستان کازرون هستیم و می خواهیم برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات شهرستان کازرون بیفزاییم و در این راه مصمم هستیم و اصرار داریم، خوب است قبل از هر چیز دقت و اندیشه کنیم و حداقل این سئوال را پاسخ دهیم که به کدام طریق و با کدام ابزار و چگونه می توانیم توسعه و پیشرفت را در شهرستان تسهیل و راهبری نماییم؟  من البته در این مجال قصد پاسخگویی مبسوط به سئوالات فوق را ندارم وگرنه هم پیرامون سئوالات فوق و و هم پیرامون فرصت سوزی ها، ندانم کاری ها، و .... گفتنی ها و نا گفتنی های زیادی  وجود دارد. باشد برای وقتی دیگر.

اما این نکته را مایلم به صراحت بیان کنم که واقعیت این است که شهرستان ما در مرحله بسیار حساس گذار توسعه ای که هم اکنون در آن قرار دارد، بیش و پیش از نام گذاری روزی به نام روز کازرون، به منظور هدایت و راهبری جریان توسعه و پیشرفت در خور شأن و جایگاه شهرستان، که به شدت از نبود آن رنج می برد، و نیز اندیشه و اتخاذ تصمیم های بزرگ و تدبیر افق آینده توسعه شهرستان و از جمله تدبیر پیرامون انتخاب های مختلف محورهای توسعه شهرستان و از جمله انتخاب روز کازرون، نیاز به رهبران، نخبگان، و مدیرانی دارد که عقلانی، علمی، ملی، جهانی و مدرن به امور نگریسته، فساد ناپذیر باشند و ایثارگرانه در راه اعتلای شهرستان کار و تلاش نمایند و بلاخص منابع و امکانات و ظرفیت های بالقوه، مغفول مانده و ناشناخته شهرستان را  کشف و بخوبی شناخته و  در راستای توسعه همه جانبه شهرستان بسیج نمایند، و صد البته برای رفع موانع توسعه و برخورد بی ملاحظه با  جریاناتی که مزاحم تولید، سرمایه گذاری و توسعه اند و تغییر مردم خواسته ساختارها و کارکرد ها، برای ایجاد جامعه توسعه یافته قوی، غنی، سالم و با نشاط و پویا و پیشرو در خور مردم عزیز شهرستان کازرون را بر نمی تابند تدبیر و اندیشه نمایند.

فرصت را غنیمت شمرده و برای این منظور و ایجاد بستری مردم نهاد جهت بحث و بررسی و چاره اندیشی مسائل راهبردی شهرستان، پیشنهاد تشکیل" اتاق فکر توسعه شهرستان کازرون" را تلویحاً ارائه می دهم. بدیهی است، هدایت و راهبری هوشمندانه جریان توسعه و پیشرفت، و بسیاری از تصمیمات بزرگ و آینده نگرانه و از جمله تدبیر پیرامون انتخاب  یک روز به نام روز کازرون، می تواند محصول هم اندیشی جمع هم اندیشان اتاق فکر فوق باشد. بدیهی است چندوچون موضوع، سازوکارها، ساختار و جزئیات دیگر پیشنهاد فوق در نشست سالانه فرهیختگان کازرونی که در ایام تعطیلات عید نوروز و روز های 5 و 6 فروردین هر سال و به همت برخی کازرون دوستان و خیر اندیشان برگزار می شود قابل ارائه خواهد بود.
 
 2-     روز كازرون بايد چه ويژگيهايي داشته باشد و چه شاخصه هايي را در بر گيرد؟
بدون شک انتخاب یک روز مشخص به نام روز کازرون قبل از هر چیز می بایست  با لحاظ نمودن وزن، جایگاه و سابقه تاریخی بسیار درخشان شهرستان کازرون در ادوار مختلف تاریخی باشد و در واقع به نحوی نمایانگر برجسته گی ها و نقش آفرینی های بزرگی که مردم شهرستان کازرون در طول تاریخ و در مقاطع مختلف از خود بجای گذاشته اند، باشد. در عین حال برخی ویژه گی ها و شاخصه هایی که می بایست در انتخاب روز کازرون به آنها توجه کرد  به قرار زیر ارائه می گردند:

1- انتخاب روزی مشخص به عنوان روز کازرون از جهاتی باید منحصر به فرد بوده و بیانگر و تداعی گر یک رویداد بیادماندنی و افتخار آمیز باشد. گر چه در بند 5 همین بخش مفصل تر دیدگاه خود را پیرامون کم و کیف پاسداشت خون شهدا به عنوان افتخار آفرینان واقعی بیان کرده ام، اما در اینجا، مایلم با استناد به فرازی از بیانات حضرت امام (ره) که فرموده اند ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد، و بدینسان ملتی که اسارت نداشته باشد وارسته و معالاً سر فراز است و سرفرازی کمال افتخار، اذعان بدارم سالروز فداکاری و شهادت تعداد زیادی از جوانان برومند شهرستان کازرون در عملیات کربلای چهار نیز در کنار روز های متعدد دیگری که مردم غیور کازرون در طول تاریخ نقش آفرین بوده اند واجد استعداد انتخاب به عنوان روز کازرون می دانم.

2- انتخاب روزی مشخص به عنوان روز کازرون می بایست، واجد ویژه گی ها و خصلت های عمومی و بارز مردم شهرستان کازرون مثل، تلاش و پشتکار وصف ناپذیر در عرصه های تولید و کارآفرینی، ایثار گری، شهادت طلبی، نوع دوستی و  مهمان نوازی و غیره باشد.

3- انتخاب روزی مشخص به عنوان روز کازرون می بایست، مبین نقش آفرینی ها، ایثار گری ها، و از خود گذشتگی های مردم شهرستان در طول تاریخ مبارزات آزادی خواهانه و دفاع از کشور و بویژه مبارزات بزرگان شهرستان در جریان نهضت جنوب و صد البته رشادت ها و جانفشانی های جوانان غیور کازرونی در دفاع مقدس که خود افتخار همراهی ایشان را داشته و از نزدیک شاهد شجاعت ها، از خود گذشتگی ها و فداکاری های ایشان بوده ام، باشد.

4- در نظر داشته باشیم، مهمترین سرمایه یک کشور و شهرستان، بدون شک مردم مستعد و با فرهنگ آنها می باشد. لذا انتخاب روز کازرون می بایست ضمن اینکه مبین  شکوه، عظمت و جلال فرهنگ مردم کازرون باشد، می بایست، پاسداشت فرهنگ آفرینان و پیشگامان عرصه های مختلف فرهنگ و هنر شهرستان را نیز مد نظر قرار دهد.

5- انتخاب روزی مشخص به عنوان روز کازرون ، می بایست جامع و حتماً در راستای اعتلای فرهنگ ایثار و پاسداشت شهدا باشد. لازم می دانم در این ارتباط همگان را یاد آور شوم که قطعاً تکریم و حفظ حرمت شهدا  بر همگان فرض و واجب می باشد و جای مناقشه نیست. باید در نظر داشته باشیم که آنها خونشان را دادند تا ارزش ها بمانند. در این ارتباط تصور می کنم، اگر در اندیشه ماندگار کردن یاد و نام شهدا هستیم، بهتر است این کار را با تأکید مداوم بر ساری و جاری بودن همان ارزش ها و آرمان هایی که شهدا بخاطر آنها جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند، و بیم کم رنگ شدن آنها می رود و همین الان هم قرائن و شواهد بسیار زیادی مبنی بر کمرنگ شدن برخی از آنها چه در سطح ملی و چه در سطح شهرستان ما وجود دارد و قابل ارائه است، یاد و نام ایشان را ماندگار کنیم.

 باید اذعان کرد، ایام ویژه ای که برای این منظور در تقویم ملی کشور ما تدبیر شده، و از جمله هفته دفاع مقدس که قطعاً این تدبیر، در پاسداشت ارزش ها و آرمان های شهدا بسیار مؤثر بوده است، در راستای یادبود ایثارگری ها و جانفشانی های خیل عظیم رزمندگان اسلام و یادآوری آن همه رشادت ها و مقاومت ها برای آیندگان می باشد، که بدون شک کار بسیارمهم و شایسته ای بوده و می باشد، که می بایست همه ساله و البته با وسواس که مبادا گرفتار سو گیری های سیاسی و جناحی شود، در سطوح مختلف ملی، استانی و محلی و با شکوه تمام برگزار شود.

بنابراین به طور قطع یقین برگزاری با شکوه هفته دفاع مقدس از حیث مانا کردن یاد و نام شهدا و ایثارگران تدبیر بسیار بجا و مناسبی می باشد. در این میان و پس از آن دغدغه جدی ما می بایست این مهم باشد که چگونه می توان ارش ها و آرمان های شهدا را حفظ، تقویت و در تار و پود جامعه نهادینه و جاری و ساری کرد. با این نگاه حفظ ارزش ها و آرمان های شهدا در واقع همان زنده نگه داشتن نام شهدا نیز می باشد. فراموش نشود که حفظ ارزش ها و آرمان های شهدا منوط به یک روز مشخص نیست و لذا همه 365 روز سال را می توان روز شهدا نامید. در کل باید توجه داشته باشیم که پاسداشت حرمت خون شهدا، قطعاً منوط به حقظ و پاسداشت فضیلت ها، ارزش ها و آرمان هایی می باشد که شهدای عزیز بخاطر حفظ آنها جان خود را دادند و البته معیار مناسبی جهت اثبات وفاداری ما به آرمان شهدا.

6 - انتخاب روزی مشخص به عنوان روز کازرون باید به گونه ای باشد که اعصار آینده به این روز افتخار کنند و با گذشت زمان، همچنان این نام زنده و پویا باشد.
 

 

 

3-   پيشنهاد شما براي روش انتخاب اين روز چيست و فكر ميكنيد چگونه مي‌توان به يك اجماع قابل پسند و  قبول عموم مردم رسيد؟
 
 بر این باورم که مسئله انتخاب نام یک روز مشخص برای شهر کازرون از این جهت که تجربه جدیدی است و تلاش های گذشته نیز چندان مرهون موفقیت نبوده است، فی نفسه مسئله ای پر چالش  به نظر می آید.

واقعیت این است که در این زمینه تکثر دیدگاه و گوناگونی سلیقه وجود دارد که قهراً رسیدن به اجماع را در صورت عدم توجه به ظرافت های کار تبدیل به یک مناقشه ی بی حاصل می کند.  در واقع سلیقه ها و دیدگاه های  متنوع بسیار زیادی وجود دارد که البته مهم هستند و توجه به آنها نیز اجتناب ناپذیر است.

برای پرهیز از این امر لازم است ضمن فراهم آوری شرائط و بستر های فرهنگی قواعد کار به شکلی تبیین و ترسیم شود که رهین حداکثر اتفاق و تفاهم باشد. بر این اساس و در ارتباط با  پيشنهاد روش انتخاب روز  کازرون  و اینکه چگونه مي‌توان به يك اجماع قابل پسند و  قبول عموم مردم رسيد؟، بهترین روش را اجرایی شدن همان پیشنهاد ارائه شده فوق الذکر و تشکیل " اتاق فکر توسعه شهرستان کازرون" می دانم که اطمینان دارم ماحاصل تدبیر آن جمع فرهیخته رهین حداکثر اجماع و قبول عموم مردم نیز خواهد بود.

البته در این مجال و  از جهت یادآوری  به اختصار برخی ملاحظات و باید ها و نباید ها و نیز برخی قواعد کار جهت دست یابی به اجماع برای منظور فوق ارائه می گردد:

1-    پر هیز از عجله و شتاب در انتخاب روز کازرون و اهتمام جدی در ایجاد بستری مناسب برای طرح دید گاه ها و نقطه نظرات  عموم صاحبان فکر و اندیشه شهرستان در جهت  تقویت غنای تئوریک موضوع. در واقع باید مد نظر داشت که انتخاب یک روز معین به عنوان روز کازرون بدون شک یک موضوع حساس و دارای ظرافت های خاص خود می باشد و لذا می بایست با حوصله، دقت نظر و در یک بازه زمانی مناسب و با طی نمودن تمام مراحل کار از جمله، اطلاع رسانی، آگاه سازی و پیش بینی تشریفات اداری و قانونی و غیره و صد البته در یک فرصت مناسب و طی یک تشریفات خاص و در خور شأن مردم غیور شهرستان کازرون و در یک مناسبت ویژه رونمایی شود.

2-    انتخاب یک روز معین به عنوان روز کازرون به نحوی که حداکثراجماع همگانی را در پی داشته باشد، منوط به تبیین، احصاء و تدوین، مهمترین معیار های و ملاک هایی است که می بایست در انتخاب روز شهرستان کازرون جلوه گر باشد. برای این منظور، مطلوب آن است که قبل از هر چیز توسط عده ای از صاحبان اندیشه شهرستان و از جمع اقشار مختلف لیستی از معیار ها و ملاک هایی که می بایست در انتخاب روز کازرون مد نظر قرار گیرد تهیه، تبیین، احصاء و تدوین شود. معیار ها و ملاک های احصاء شده می توانند در قالب یک پرسشنامه ای تنظیم و به جهت اولویت بندی و وزن دهی هر کدام از آنها در اختیار جامعه نمونه ای از نخبگان علمی، دانشگاهی، حوزوی، هنری ، ورزشی، مسئولین و معتمدین و ریش سفیدان شهرستان قرارگرفته تا ایشان وزن هریک از معیار ها و نیز اولویت هر کدام از آنها را  در فرایند انتخاب روز کازرون مشخص نمایند. و ....

4- چه روزهايي در تقويم كازرون وجود دارد كه ظرفيت و استعداد كانديد شدن براي انتخاب روز كازرون دارد؟
 برگ برگ صفحات تاریخ مششع شهرستان کازرون  یاد آور نقش آفرینی ها و  حماسه آفرینی های  متعدد مردمان شهرستان کازرون و در حوزه های مختلف حماسی، شهادت طلبی، علمی،  هنری، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی  و سیاسی  می باشد و حقیقتاً می توان لیست بلند بالایی در این ارتبط قطار نمود. علاوه بر آن شهرستان کازرون به جهت برخورداری از جغرافیایی متنوع و نیز سابقه تارخی قابل توجه واجد برخی ویژه گی های برجسته جغرافیایی و تاریخی می باشد که می توانند مبنای انتخاب روز کازرون باشند و یا مد نظر قرار گیرند. در این میان قطعاً برخی روز ها در تقويم كازرون وجود دارند كه بیش از دیگر روز ها ظرفيت و استعداد كانديد شدن براي انتخاب روز كازرون  را دارند، که البته تعیین اولویت هر کدام و انتخاب نهایی منوط به جمع بندی نقطه نظرات جامعه نمونه به شرحی که قبلاً توضیح داده ام خواهد بود.
نویسنده: غريب فاضل نيا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
1
21
با سلام و احترام
ضمن تقدیر و تشکر از پاسخ های منطقی و پرمحتوای استاد فاضل نیا، بنده نیز با تمامی فرمایشات شما موافق هستم
پاینده باشید
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
1
20
باسلام وتشکر از همه اندیشمندان واستادان به ویژه استاد عزیزم دکترفاضل نیا ........از مطللب عمیق ونکته سنج ...در اینجا به عنوان یک شهروند کازرون وکسی که علاقه فراوانی به پیشرفت وتوسعه کازرون باهمه ظرفیت ها دارم ......درجهت اانتخاب روز کازرون باید همه افراد درحوزه های مختلف تخصصی وفکری در قالب اتاق فکر شهرستان به این امر مبادرت کردند............چونامروز کلید توسعه وپیشرفت یک جامعه همگرایی می باشد............واین بحث انتخاب روز کازرون می تواند جرقه ای برای ایجاد همگرایی برای یک هدف یعنی توسعه باشد.........ودرآخر از همه اساتید وبزرگواران جهت ارایه نظرات ومطالب در این خصوص تشکر می کنم ومدیریت سایت کازرون نما ..
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
1
18
حرف دل منو زدی دکتر
اجماع،مشارت، همفکری.
آفریننننننننننننننننن
شهریار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
15
0
اولا روز کازرون بی معنی و غبر ضروری است چرا چون ذر اینده باید برای هر روستا و شهرکی یک روز نامگذار شود تا حس فرقه گرایی در مردم کل شهرستان که بسیار قوم گرا هستند ارام شود .روز خشت ، روز کنارتخته روز بالاده ،روز جنارشاهیجان و روز سیف اباد وروز بلیان و مهرنجان و... دیگه مردم کاری ندارند از افغانستان و پاکستان کارمند و کاسب و ... فراوان داریم خودمان هم هر روز فرماندار و امام جمعه . فلان رئیس باید درجشن روز فلان ده و شهر شرکت کنند تا موجب دلخوری و قوم گرایی نشود البته دکتر به واسطه تسلط وافر بر کلمات یکی به نعل یکی هم به میخ زده تا هم اصلاح طلبان وهم اصول گرایان را راضی کرده باشد دو کلام می فرمودند تعداد شهدا تقسیم بر 365روز اختصاص به هر شهر و ابدای انها هم که کم اورند منتظر شهدای بعدی باشند .
سیاح پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
6
با سلام و درود بر استاد گرامی
در انتخاب یک روز برای یک شهرستان همونطور که فرمودید باید معیار های مختلفی در نظر گرفته بشه که البته ابعضی از معیار ها در اولویتن
اول رضایت اکثریت دوم فصلی که قرار است این روز در آن جای بگیرد به نظر بنده اهمیت بسزایی دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
0
همه مشکلات حل شده فقط مانده همین،،،،،بع انتخاب روز چه دردی را درمان میکند؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
0
0
چرا بعضی ها منتظرن هممممممممه ی مشکلات حل بشه بعد (که البته اگه دیگه بعدی باشه یا نباشه!) کاری اقتدامی تحرکی فعالیتی چیزی بشه.
منم با اولویت بندی مخالف نیستم اما این همه روحیه ی ناامیدی و ... چ مشکلی رو میتونه حل کنه!؟
کازرونی با نشاطه ی بزرگوار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸