پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۲۷۵۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
دیدگاه فرهیختگان کازرونی درباره روز کازرون - 2
نخبگان و پیشکسوتان جامعه در یک کمپین گروهی روزی را تعیین و سپس در شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسانده سپس منطق و علل انتخاب را برای مردم تشریح نمایند. بعداز تعیین نخبگان در یک انتخابات شورای شهر آنرا در کنار انتخاب نمایندگان شورا با آراء عمومی نیز واگذار شود
1. انتخاب روزي به نام «روز كازرون» براي شهرستان كلاً چه كاركردي دارد و چه نقشي در توسعه و پيشرفت شهر ما ايفا مي‌كند؟

کار کردهای متفاوت و متعددی می تواند داشته باشدکه به اختصار به شرح زیر قابل ذکر است: داشتن روز معین چنانچه با منطق و حساب شده طراحی شود
 الف- می تواند غرور ملی را تقویت نماید
ب-  می تواند نظام ارزشی یک ملت را به نسل های آینده یاد آور نماید
ج-  می تواند وحدت و همدلی در یک ملت تقویت کند
د-  می تواند جهت ارتقاء حرکت اجتماعی را تبیین و تعیین نماید
هـ- می تواند مردم را با پیشینه افتخار آمیز خود پیوند دهد و از این گروه کار کردهای مختلف قابل ذکر است

2. روز كازرون بايد چه ويژگي‌هايي داشته باشد و چه شاخصه‌هايي را در بر گيرد؟

الف- محدود و منحصر به فرد بودن در جهت تعیین شده
ب- پیوند داشتن با اعتقادات و فرهنگ عمومی جامعه
ج- عقلانیت و اندیشه مردم را بتواند با خود همراه نماید
د- قابلیت ارضاء احساسات درونی جامعه را داشته باشد
هـ- پیشتاز بودن و همگانی بودن حرکت یک ملت را منعکس نمای

3 - پيشنهاد شما براي روش انتخاب اين روز چيست و فكر مي‌كنيد چگونه مي‌توان به يك اجماع قابل قبول و پسند براي عموم مردم رسيد؟


از دو راه می توان مردم را در انتخاب مشارکت داد

الف- نخبگان و پیشکسوتان جامعه در یک کمپین گروهی روزی را تعیین و سپس در شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسانده  سپس منطق و علل انتخاب را برای مردم تشریح نمایند.
ب- بعداز تعیین نخبگان در یک انتخابات شورای شهر آنرا در کنار انتخاب نمایندگان شورا با آراء عمومی نیز واگذار شود

4 - به نظر شما چه روزهايي در تقويم كازرون وجود دارد كه از ظرفيت و استعداد كانديدا شدن براي انتخاب روز كازرون برخوردار است؟

برای انتخاب روز کازرون با توجه به خصیصه بصیرت عمومی مردم و ویژگیهای فوق الذکر دو روز را پیشنهاد می نمایم:

 1-    روز 19 اردیبشت به یاد گرامیداشت شهدای انقلاب 1357 و ثبت پیشتازی مردم برای حضور همگانی در تظاهرات بر علیه رژیم ستم شاهی در زمانی که هنوز بسیاری از استانها به انقلاب نپیوسته بودند. و یاد آوری وقایع آن ایام که مردم شهر را بمدت سه روز از دست نیروهای امنیتی و انتظامی خارج کرده بودند و شرح آن تاریخ.

 2-   روز هشتم محرم برابر با 23 آبان 1359 که مردم کازرون بعنوان پیشتازان تقدم گروهی شهدا در کشور که 9 تن از عزیز ترین شهدا را که به نمایندگی از اقشار مختلف می توان تلقی کرد از دانشجو گرفته تا دانش آموز و کاسب و کارگر و شهری و روستائی تشییع کردند از اعزام گروه های بعدی ترس بخود راه ندادند زمانی که تنها یک ماه و نیم از جنگ نگذشته بود.

5 - پيشنهاد شما براي روز كازرون چه روزي است؟ 


اگر حمایت و پیوستن به انقلاب را بعنوان محور ارزشها می دانیم  19  اردیبهشت و اگر جنگ را به پاسداریم روز  23  آبان ماه
در نهایت از نخبگان کازرونی که این دغدغه را دارند کمال تشکر و سپاسگذاری دارم     
نویسنده: مصطفي بخرد
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
دوستدارکازرون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
0
1
سلام.درموردبندب سوال3 درصورتی که منظورتان انتخاب افرادفقط ازشهرکازرون باشدبایدگفت که حق انتخاب روزکازرون برای تمام مردم شهرستان کازرون محفوظ است وشورای شهربه تنهائی ماخذمناسبی برای این کارنیست.
حقوق خصوصی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
2
1
با سلام. به نظر من روز کازرون روزی باید باشد که تمام حوانب سیاسی واجتماعی وفرهنگی درنظر گرفته شود.وفقط مقوله انقلاب ودفاع مقدس درآن مدنظر قرارنگیرد به عنوان نمونه اگر بخوایم فقط از یک منظر نگاه کنیم ممکن افرادی درکازرون چنین روزی رو از خودشان ندانتد.واین موضوع باید با اکثریت رای مردم انجام گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
کسانی که روزهای انقلاب یا دفاع مقدس را از خودشان نمی دانند لابد دوست دارند روز تولد شاه و فرح را روز کازرون اعلام کنند!!
مجتبی
|
Germany
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
6
1
با عرض سلام و ادب خدمت همشهریان گرامی
با توجه به وجود افتخارات و قابلیت های شاخص شهر کازرون و همچنین تعلق خاطر گروههای مختلف مردمی به صورت نسبی به یکی از این افتخارات و لزوم احترام به همه ی ارزشها و نقاط برجسته شهر اعم از فرهنگی، هنری، اجتماعی،سیاسی و ....نام گذاری روز کازرون در تاریخ مقارن با بوقوع پیوستن آن افتخار میتواند باعث پر رنگ تر شدن آن شاخص و کم رنگ شدن شاخص های دیگر در روز کازرون شود.
اینجانب با مطالعه مقالات مختلف فرهیختگان شهر، مقاله آقای شیخ الحکمایی(عمادالدین) را از جمیع جهات کامل یافتم لذا ضمن دعوت از بازدیدکنندگان این سایت برای خواندن آن مقاله، هفته اول عید را که شهر کازرون پذیرای میهمانان زیادی می باشد(اعم از کازرونی و یا مسافران نوروزی) که این میهمانان از همه اقشار مختلف جامعه هستند و اوقات فراغت کافی نیز جهت بازدید و شرکت در برنامه های پیش بینی شده ( مانند نمایشگاه، کارگاه های تخصصی، هم اندیشی و ...) وجود دارد؛ جهت نامگداری روز و یا هفته کازرون مناسب میدانم.
مجتبی
|
Germany
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
1
1
2 روز كازرون بايد چه ويژگي‌هايي داشته باشد و چه شاخصه‌هايي را در بر گيرد؟
الف- محدود و منحصر به فرد بودن در جهت تعیین شده
ب- پیوند داشتن با اعتقادات و فرهنگ عمومی جامعه
ج- عقلانیت و اندیشه مردم را بتواند با خود همراه نماید
د- قابلیت ارضاء احساسات درونی جامعه را داشته باشد
ه- پیشتاز بودن و همگانی بودن حرکت یک ملت را منعکس نمای

با سلام و احترام؛
1- در تاریخ شهرستان کازرون شاخص های فراوانی وجود دارد که اهمیت آن برای اقشار مختلف متفاوت است. میزان و محک برای افراد علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی، مذهبی،ورزشی،اقتصادی،اجتماعی و حتی برای زنان و مردان، جوانان و میانسالان و کهنسالان، شهر و روستا و ... بسیار متفاوت میباشد و لذا "محدود و منحصر به فرد بودن در جهت تعیین شده"(بند 2 قسمت الف) میتواند موجب نادیده گرفتن همراهی قشر عظیمی از مردم گردد و قطعن شاید به نتیجه مطلوب مورد نظر نیز نرسد.
2- همانگونه که مشاهده میکنیم در طول سال همایش ها، نمایشگاه ها و بزرگداشت های زیادی در سطح شهرستان برگزار میگردد که اگر به همین عکس های کازرون نما هم استنباط کنیم، شرکت کنندگان تقریبن همیشه ثابت هستند و این شرکت کنندگان قطعن در " جهتی تعیین شده" در حال حرکت میباشند چه روز کازرون باشد و چه نباشد.
3- " پیشتاز بودن و همگانی بودن حرکت یک ملت را منعکس نماید" سوال: پیشتاز بودن و همگانی بودن کدام حرکت؟؟؟ حرکت به سمت فتح قله های علم، حرکت به سمت فتح قله های استقلال و آزادی، حرکت به سمت فتح قله های شعر و ادب و هنر، حرکت به سمت فتح قله های ارزشهای اسلامی و دینی و ... ؟؟؟؟ نقطه آغاز حرکت به هر سمتی که مورد نظر باشد قطعن در یک روز نیست چراکه یک حرکت که میخواهد بار پیشتاز و همگانی بودن را نیز بر دوش بکشد به تعداد افرادی که در این مسیر بوده اند، در روزهای مختلف اتفاق افتاده و اگر یک حرکت همگانی را زاییده ی تفکری که روز به روز در حال رشد هست بدانیم دیگر نمی توان یک روز خاص را انتخاب کنیم.
4- روز کازرون برای همه اقشار جامعه است. علمی هنری فرهنگی ارزش ورزشی شهری روستایی و پیر و جوان
5- اهالی فرهنگ و هنر و ارزش و علم و ... که درادارات فرهنگی، فرهنگسراها، مساجد و دانشگاهها و ...مستقر هستند گاهگاهی بواسطه حضور در همایشها و میتینگ ها از پتانسیل های کازرون مطلع و به قدر توان خود نیز در راستای گسترش و یا ترویج یک فرهنگ گام برمیدارند. به نظر این حقیر روز کازرون میتواند روزی باشد که منحصر به یکی از افتخارات شهرستان نشود و در عین حال همه افتخارات شهرستان در آن به نمایش گذاشته شود که هرکسی به فراخور علایقش استفاده نموده و نیم نگاهی نیز به موارد دیگر داشته باشد.
6- با توجه به اینکه کازرون شهرستان میباشد از پتانسیل های روستاها و بخش های مختلف در هر کدام از شاخص ها استفاده گردد.
7- هفته اول نوروز هفته ای فراگیر است که علاوه بر کازرونی های مقیم و غیر مقیم، مسافران نوروزی نیز در شهرستان حضور دارند و اوقات فراغت نیز به مراتب بیشتر از زمانهای دیگر سال است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸