پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
هشدار جدي:
عبدالصمد سعيد مدیرمنابع آب شهرستان کازرون گفت: به سبب کاهش بارندگی و برداشت بی رویه آب از چاه‌ها، وضعیت منابع آب‌های زیرزمینی و سطحی در این شهرستان در حالت بحرانی قرار دارد.

به گزارش كازرون نما، عبدالصمد سعید، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: به دلیل کاهش 33 درصدی بارندگی درشهرستان کازرون هم اینک از 107 چشمه درشهرستان کازرون تنها 22 چشمه با آبدهی کم فعال است و از 37 رشته قنات دراین منطقه فقط دو رشته قنات با آبدهی کم وجود دارد.
وی افزود:همچنین پنج رودخانه موجود درشهرستان کازرون با 32 درصد کاهش میزان آبدهی رو به رواست و افزون براین سطح آب های زیرزمینی در برخی از مناطق این شهرستان ازجمله دربخش جره وبالاده، سه متر و 70 ساتیمتر افت دارد.
مدیرمنابع آب شهرستان کازرون ادامه داد: هم اینک پنج هزار و 200 حلقه چاه در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد یکهزار حلقه چاه غیرمجاز است.
وی، میزان برداشت سالانه آب از چاه های مجاز و غیرمجاز این شهرستان را 185 میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: اگراین برداشت بی رویه آب از چاه های موجود دراین شهرستان تداوم داشته باشد درآینده نزدیک با مشکل جدی نشست زمین روبه رو خواهیم شد.
سعید گفت: با هدف جلوگیری از حادترشدن بحران کم آبی درشهرستان کازرون از سال 80 تا کنون هیچ گونه پروانه حفرچاه کشاورزی صادر نشده است و با توجه به این که مصرف آب واحدهای صنعتی کمتر است، رویکرد ما تقویت این گونه از واحدهاست.
وی ادامه داد: برای مدیریت هرچه بهتر منابع آب، ضروری است اداره های جهاد کشاورزی کشاورزان را به تغییرالگوی کشت و تولید محصولاتی که به مصرف آب کمتری نیازدارند هدایت کنند.
مدیرمنابع شهرستان کازرون اضافه کرد: همچنین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان هم باید با اجرای طرح های آبخیزداری وآبخوانداری برای حل مشکل بحران آب دراین منطقه بیش از پیش همیاری کند.
سعید افزود: بی شک با پرکردن چاه‌های غیرمجازشهرستان کارزون و نصب کنتورهای هوشمند دراین شهرستان می‌توان به حل مشکل آب در این منطقه کمک کرد.

نویسنده: سرويس خبر
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳