پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰
جمال‌الدین اکرمی، شاعر، نویسنده و تصویرگر حوزه کودک و نوجوان رمانی تاریخی درباره زندگی شاپور اول ساسانی با نام «چشمانت را ببند والریانوس» را برای نوجوانان آماده انتشار کرد. وی همچنین گفت که مجموعه شعرش با موضوع رابطه انسان و حیوانات نیز از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ می‌رسد.

جمال‌الدین اکرمی، شاعر، نویسنده و تصویرگر حوزه کودک و نوجوان رمانی تاریخی درباره زندگی شاپور اول ساسانی با نام «چشمانت را ببند والریانوس» را برای نوجوانان آماده انتشار کرد. وی همچنین گفت که مجموعه شعرش با موضوع رابطه انسان و حیوانات نیز از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ می‌رسد.

اکرمی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: از مجموعه بازنویسی کتاب‌های شاهنامه برای نوجوانان که با همکاری محمدرضا یوسفی انجام دادیم، 25 جلد از سوی انتشارات خانه ادبیات منتشر شده است. این مجموعه شامل 100 جلد است که 15 مجلد آن در مرحله صفحه‌آرایی و تصویرگری است. 50 تصویرگر کار تصویرگری این آثار را انجام داده‌اند.

وی افزود: همچنین همین انتشارات سه کتاب من را با نام‌های «ترانه‌های آفتاب» ، «ترانه‌های مهتاب» و «ترانه‌های جشن تولد» منتشر کرد. این کتاب‌ها را که برای کودکان سروده شده‌اند  هاله دارابی و امیر مفتون تصویرگری کرده‌اند.

این نویسنده توضیح داد: این کتاب‌ها همراه سی دی عرضه شدند. طوری که نت‌های موسیقی برای کودکان ارایه شده تا بتوانند ترانه‌ها را اجرا کنند.

اکرمی درباره کتاب‌های آماده چاپ خود گفت: رمان «خانم آقای کلاه دودی» را برای نوجوانان نوشتم که محراب قلم آن را برای انتشار انتخاب کرد. همچنین دو رمان دیگر با نام‌های «چشمانت را ببند والریانوس» که رمانی تاریخی است و به زندگی شاپور اول ساسانی می‌پردازد و «درنا در باد» که به زندگی نوجوانی در منطقه چابهار اشاره دارد را آماده انتشار دارم.

وی افزود: این دو رمان را در کنار مجموعه شعر «شاعری در باغ وحش» که رابطه انسان و حیوانات را با زبان طنز تصویر می‌کند، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر خواهد کرد.

اکرمی ادامه داد: در حوزه کودک هم قصه‌های کوتاه «پسر توفان» ، «پروانه‌ای برای لی‌لا» ، «مادر فاخته» و «میس میس تاساروف، دایناسور کوچک» با فضایی فانتزی  در انتشارات کانون آماده چاپ دارم.

وی گفت: از مجموعه هنر و سرگرمی، کتاب «ماسک‌های نمایشی بسازیم» هم آماده چاپ است. در این کتاب 50 نوع ماسک به بچه‌ها آموزش داده می‌شود. این ماسک‌ها با کاغذ، خمیر کاغذ و مقوا ساخته می‌شوند. آخرین ماسک را بچه‌ها از صورت خودشان می‌سازند. همچنین دو قصه علمی برای کودکان با نام‌های «درخت هزار قلب» و «هدیه عروسی ننه کلاغی» هم از سوی کانون آماده انتشارند.

نویسنده «گل دوستی» افزود: جلد سوم «کودک و تصویر» که درباره چهار دوره تصویرگری ایران است به زودی از سوی انتشارات سروش منتشر خواهد شد. این کتاب برای بزرگسالان نوشته شده‌است، اما می‌تواند مرجعی برای نوجوانان باشد. پیش‌تر جلد یک را انتشارات مدرسه چاپ کرد که با بازنگری و ویراست مجدد از سوی انتشارات سروش منتشر خواهد شد.

جمال‌الدین اکرمی شاعر، نویسنده و تصویرگر حوزه کودک و نوجوان است.

«بازگشت پروفسور زالزالک»، «گل دوستی»، «فاخته تنها و یک داستان دیگر»  و «باغ وحش کاغذی» از آثار منتشر شده اوست.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲