کد خبر: ۱۸۸۶۷
تاریخ انتشار:۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
رئیس کمیسیون انرژی مجلس در دیدار با مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس و بوشهر خواستار شد:
توجه بیشتر با تامین برق و انرژی برای اجرای طرح های توسعه در استان فارس
دکتر عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس، در دیدار با مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس و بوشهر خواستار توجه بیشتر با تامین برق و انرژی برای اجرای طرح های توسعه در استان فارس شد.
به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شهرستان های کازرون و کوه چنار، دکتر فریدون عباسی دوانی نماینده مردم کازرون و کوهچنار و رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در دیدار با غلامرضا نصیری مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر، ضمن تقدیر از خدمات شرکت برق منطقه ای برای تامین و انتقال پایدار برق و ارائه و پیگیری مطالبات در این حوزه بیان کرد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون انرژی آمادگی دارد تا با حمایت از طرح های تولید و تامین انرژی در راستای برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از این صنعت حمایت کند و خلاءهای قانونی را در این عرصه ترمیم نماید.

دکتر عباسی اضافه کرد: کشورمان در زمان کنونی در دوران تحریم های ظالمانه قرار دارد اما قطعا این تحریم ها که در حوزه نفت و گاز و انرژی هم تاثیراتی داشته است به نفع کشورمان تمام می شود و می تواند برای شکوفایی اقتصاد و استفاده از استعدادهای در این حوزه باشد.

نماینده مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار توجه بیش از پیش به تامین برق و انرژی برای اجرای طرح های توسعه در این دو شهرستان و سایر شهرستان های استان فارس شد و گفت: استان فارس مجموعه ای کامل از استعدادها و توانمندی های توسعه است که باید از سهم برابر در این عرصه در مقایسه با سایر استان ها بهره مند باشد.


مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر نیز اظهار داشت: وجود زمینه‌های اقلیمی و طبیعی ، منابع متنوع تولید و همچنین نیروی متخصص و کارآزموده در دو استان فارس و بوشهر این قابلیت را ایجاد کرده که بتوان از توانمندی‌های ویژه در این منطقه استفاده بهینه کرد و آن را  در راستای توسعه به کار گرفت.

غلامرضا نصیری خاطر نشان کرد: توجه به نقش نظارتی مجلس و نقش قانونگذاری این نهاد تاثیر گذار در جامعه بسیار مهم است، استان فارس اکنون با حضور موثر در کمیسیون انرژی می تواند در این حوزه بسیار بدرخشد و پیشتاز در کشور در بخش تولید انرژی به ایفای نقش بپردازد. تصویب قوانین جهت رفع مشکلات نقدینگی صنعت برق در کشور بسیار موثر است و کمیسیون انرژی مجلس می تواند با ارائه راهکار و مشاوره موثر در این حوزه بیش از پیش به دولت و بخش صنعت برق کمک نماید.

نصیری با بیان اینکه در بدنه وزارت نیرو منابع انسانی بسیار توانمندی وجود دارد گفت: کمیسیون انرژی مجلس می تواند با بهره گیری از دیدگاه‌های موثر و مشورتی متخصص در بدنه وزارت نیرو موضوع اقتصاد صنعت برق را به سامان مناسب برساند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر با بیان اینکه از جمله مشکلات در این حوزه ناهماهنگی و عدم توازن بین درآمدها و هزینه های تولید انرژی است گفت: سیاستگذاری به گونه ای باشد که بخش خصوصی این انگیزه را  داشته باشد تا در سرمایه‌گذاری ها برای مولدهای مقیاس کوچک و انرژی های تجدید پذیر ورود کند و از طرح های ارائه شده استقبال بیشتری کند.



http://www.kazeroonnema.ir/fa/news/18867 :لینک این خبر جهت کپی