پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۹۰۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۱
عصر روز گذشته گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، مراسم معرفی و تجلیل از مهندسان برجسته کشور، استادان برجسته مهندسی و دانشمندان جوان برجسته مهندسی کشور را برگزار کرد.

به گزارش کازرون نما به نقل از ایسنا انتخاب و معرفی این برگزیدگان فرآیند طولانی و پیچیده‌ای داشته که در آن به شاخص‌های بسیاری برای احراز بایستگی و شایستگی آنها در کسب این عناوین توجه شده است.در این مراسم از مهندس موسی رفان در مهندسی برق به عنوان مهندس برجسته کشور، منتخب فرهنگستان علوم در سال 1391 تجلیل شد.

ایشان متولد 1337 در کازرون است و کارشناسی ارشد مهندسی برق و الکترونیک خود را از دانشگاه تهران دریافت کرده است.

مهندس رفان نیز خدمات بسیاری را در حوزه صنعت در کارنامه خود دارد که از آن جمله می‌توان به ایجاد و بنیان‌گذاری شرکت نیروترانس در شیراز به عنوان یکی از بزرگترین سازندگان در سطح منطقه و جهان، انتقال دانش فنی ساخت ترانسفورماتورهای اندازه‌گیری به کشور، مشارکت در طراحی، ساخت و بنیان‌گذاری شرکت فرا به عنوان اولین شرکت EPC کار نیروگاه‌ آبی، بنیانگذاری شرکت توگا به عنوان اولین شرکت سازنده توربین گاز و بنیانگذاری ایجاد کارخانه لوکوموتیوسازی مپنا به عنوان نخستین سازنده‌ی لوکوموتیو‌های دیزل الکتریک اشاره کرد.

همچنین وی در حوزه خدمات آ‌موزشی، تحقیقاتی و آزمایشگاهی، بنیانگذاری مرکز آموزش زبان‌های خارجی نیروی هوایی سپاه، بنیانگذاری مرکز آموزش و تعمیرات سیستم‌های موشکی زمین به هوا و زمین به زمین در سال‌های جنگ تحمیلی، بنیانگذاری مرکز آموزش خلبانی نیروی هوایی سپاه و بنیانگذاری مرکز تحقیقات و تولید پهپاد در طول سال‌های جنگ تحمیلی را بر عهده داشته است.

در این مراسم از دکتر محمد تقی بانکی (در مهندسی عمران) و مهندس خلیل پارسا (در مهندسی صنایع) نیز به عنوان مهندسان برجسته کشور، منتخب فرهنگستان علوم در سال 1391 تجلیل شد.

از نخستین دوره معرفی این برگزیدگان در سال 1383 تاکنون 26 مهندس برجسته کشور، توسط فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران معرفی شده‌اند.

همچنین امسال در نخستین دوره معرفی و تجلیل از استادان برجسته مهندسی از دکتر علی خاکی صدیق (استاد مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی) و دکتر سیدعباس شجاع الساداتی (استاد مهندسی شیمی دانشگاه تربیت مدرس) تقدیر شد.

در سال جاری نخستین دوره معرفی و تجلیل از دانشمندان جوان برجسته مهندسی برگزار شد که فرهنگستان علوم دکتر خشایار مهرانی (دانشیار دانشگاه صنعتی شریف در زمینه مهندسی برق) و دکتر حسین رحامی (استادیار دانشگاه تهران در زمینه مهندسی عمران) را به عنوان نخستین دانشمندان جوان برجسته مهندسی کشور شایسته تقدیر شناخت.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
0
9
درود بر آقای رفان ، همیشه موفق و پیروز باشید
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
0
4
زهی سعادت که باز یک کازرونی افتخار کشور گردید ، میگم مراسم تجلیل از چهره های برتر کازرون رو کی برگزار میکنه؟؟؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
0
6
با سلام .ما کازرونی ها در همه جای دنیا و ایران انسانهای سرشناس و برجسته زیادی داریم که متاسفانه در شهرستان به هیچ وجه شناخته شده نیستند.ای کاش مسئولین شهرستان با بعضی از این افراد از نزدیک آشنا بودند و متوجه می شدند که چقدر مشتاقند واسه زادگاهشون تلاش کنند.من خودم چند ساله ساکن تهران شدم و با انجمن کازرونیهای مقیم مرکز همکاری دارم. ای کاش مردم کازرون می دونستند که چه نخبگان جهانی و کشوری در این انجمن عضوند و منتظر یک چراغ سبز از سوی مسئولین شهرستان هستند تا با کمال افتخار تمام تجربیات -امکانات و معلوماتشون رو بدون هیچ چشمداشتی و با کمال افتخار در اخیار کازرون و کازرونی های عزیز قرار بدهند.
شادی و موفقیت روز افزون شهر و همشهریانمون آرزوی قلبی ماست حتی اگر از کازرون عزیز دور باشیم.
ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
0
4
تبریکات ویژه ماراهم پذیراباشید.
محمد امین صفاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
2
0
ایشان خدمات زیادی در زمانی که در مپنا بودند داشتن ولی باید گفت فقط ایشان باعث رشد مپنا نبود شرایط اقتصادی ان زمان و افراد ونیروههای کار امد ونیاز ان روز ایران به نیروگاه ، و ایشان اصالتا کازرونی نیستند و دوستان عزیز ما باید افتخار کنیم ولی ایا ما چی مثل رفان هستیم و یا فقط میگیم اره کازرونی هست ، موفق وسربلند شما دوستان وایران ما
عصمت رستمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
0
2
امیدوارم همیشه موقق ویایدار باشند
پوریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
0
2
در جواب اون آقایی که گفت ایشون اصالتا کازرونی نیستن باید بگم که اتفاقا رفان ها محله بالایی اصلن.
تا کی میخواید مشاهیر این شهرو غارت کنید؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲