پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۰
مصطفي خسروي
درباره شهيد محسن خسروي

* هميشه و همه وقت در سلام كردن سبقت مي گرفت ، هميشه ايشان ما را با سلام هاي خود ، ما را  غافلگير مي كرد و حتي يكبار نشد كه ما از او سبقت بگيريم .

* بسيار مهماندوست بود ، ديرتر از همه سر سفره مي آمد و پيش از همه دست از غذا مي كشيد ؛ بسيار كم غذا مي خورد و همه حال در روزهاي دوشنبه و جمعه روزه بودند و حتي مي توانم بگويم هفته اي 4 يا 5 روز روزه مي گرفتند .


* ادب بسيار زيادي داشت ، زماني كه با پدر و مادر در يك مجلس بودند براي يكبار هم نديدم در حضور آن ها خوابيده باشد و يا حتي پاهايش را دراز كرده باشد ، هميشه در برابر بزرگتر و پدر و مادرم حالت دوزانو و با كمال ادب و احترام مي نشست. چنان جذبه اي داشت كه حمزه با آن همه جسارت و شجاعت در برابرش خاضع و فروتن بود .


* در گردان بدترين پوتين و لباس و اوركت را مي پوشيد و مي گفت : بهترين لباس را نيروهاي بسيج بايد بپوشند . يك روز با پول شخصي خودمان از اهواز سبزي گرفتيم كه همراه با كنسرو در گردان بخوريم ، ايشان سوال كردند كه آيا بچه هاي گردان هم سبزي دارند . وقتي فهميد كه ديگر رزمنده ها  سبزي ندارند از خوردن آن امتناع كرد . مي گفت : من به عنوان فرمانده گردان سبزي بخورم اما نيروهاي بسيج نخورند ؟! فرمانده اي دلسوز براي بيت المال بود


*مسجدي مخروبه در محله مان بود كه با جمع آوري پول و حتي كارگري خودش آن را آباد كرد و  نماز جماعت و كلاس قرآن براي نوجوانان محله در آن برقرار نمود .


* عبدالخالق از اهواز زنگ زده بود و به او گفته بود كه آماده باشيد تا پيكر مطهر حمزه را بياوريم . برادرانش را خبر كرد و حمزه را با آمبولانس به سردخانه ي بهشت زهرا منتقل كردند . قرار بود فردايش حمزه تشييع شود . رو به همسنگرها كرد و از آنها خواست تا حمزه را با او و برادرانش تنها بگذارند و سپس شروع به خواندن سوره واقعه و زيارت عاشورا كرد و دوستان هم همه از بيرون گريه كنان و بر سر زنان بودند . سر حمزه را در آغوش گرفت و گفت : " داداش حمزه ! هيچ كس باطن كس دسگر را نمي داند و همه ظاهر من گنهكار را مي بينند ، تو از من سبقت گرفتي ؛غبطه مي خورم كه تو چه كردي اي حر !

منبع: نشريه راوي
نویسنده: مصطفي خسروي
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸