پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۲
ولایتی:
مشاورعالی رهبرمعظم انقلاب گفت: ادعای برخی کشورهای عربی درباره ملیت دانشمندان ایرانی مانند بوعلی سینا یا قطب الدین شیرازی مغالطه است و مبنای اساسی و منطقی ندارد.

مشاورعالی رهبرمعظم انقلاب گفت: ادعای برخی کشورهای عربی درباره ملیت دانشمندان ایرانی مانند بوعلی سینا یا قطب الدین شیرازی مغالطه است و مبنای اساسی و منطقی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ، دکترعلی اکبرولایتی ، روز پنجشنبه دردومین روزنشست علمی کنگره بزرگداشت قطب الدین شیرازی درشیراز افزود: دانشمندی مانند بوعلی سینا صرفا برای حج به کشورعربی سفر کرد وگرنه پای اوبه هیچ کشورعربی دیگری نرسید.

وی اضافه کرد : از جمله مواردی که این کشورها برای ملیت عربی دانشمندان ذکرمی کنند، آثار مکتوب آنان است که به زبان عربی نگاشته شده در حالی که در این دوره اسلامی ، نگارش کتاب به عربی مرسوم بوده و اغلب آثار دانشمندان ایرانی به عربی نوشته شده است .

مشاورعالی رهبرمعظم انقلاب اضافه کرد: البته دردوره قطب الدین شیرازی ، نهضت فارسی نویسی به اوج خود رسید و بسیاری از آثار مکتوب علامه قطب الدین شیرازی به نثر فارسی نگاشته شده است .

ولایتی ادامه داد:هیچ ملتی به اندازه ملت ایران به اسلام و ترویج فرهنگ اسلامی خدمت نکرده است و هیچ ملتی هم به اندازه ملت ایران در پاسداشت فرهنگ ایرانی خود همت نداشته است .

وی افزود: اگر به زبان عربی نوشتن آثار مکتوب ، نشانه ای برعرب بودن دانشمندان ایرانی است پس درعصر کنونی هم باید همه کسانی که مقاله به زبان انگلیسی درمجلات بین المللی ارائه می دهند را با ملیت آمریکایی واروپایی بشناسیم

در حالی که نوشتن مقالات به زبان انگلیسی صرفا برای این است که شماربیشتری مخاطب و خواننده داشته باشد.

ولایتی بیان کرد: متاسفانه تمدن غرب هم در این زمینه در سده های پیشین درست عمل نکرده و بسیاری از کشفیات و تحقیقات علمی که دانشمندان ایرانی انجام داده اند را بنام خود ثبت کرده که از جمله آن ، گردش زمین به دور خورشید است .

وی با تجلیل از علامه حکیم قطب الدین شیرازی گفت : قطب الدین شیرازی بدون شک پایه گذار مکتب فلسفی شیراز بوده ودرحوزه پزشکی وغیر پزشکی ، آثار نفیس و خدمات ارزشمند داشته است .

کنگره بزرگداشت قطب الدین شیرازی از روز چهارشنبه 29 آذربا حضور شماری از صاحب نظران و اندیشمندان کشورو مسوولان استان فارس درشیراز آغاز شد وروز پنجشنبه به کار خود پایان می دهد .

قطب الدین محمود بن مسعود مصلح شیرازی یکی از علمای ایرانی سده هفتم و اوایل سده هشتم هجری است که نقش مهمی در گسترش حکمت و فلسفه، علوم طبیعی، پزشکی وهنرداشت.

وی فرزند مولانا ضیاءالدین مسعودبن مصلح کازرونی پزشک معروف درسال 633 هجری قمری در منطقه فارس پا به عرصه هستی نهاد.

از جمله آثارحکیم قطب الدین ، کتاب ˈدرةالتاجˈ است که پس از کتاب ˈشفایˈ ابن سینا مهمترین کتاب جامعی است که در فلسفه تالیف شده است و به طور کلی 12 رشته از علوم و از جمله موسیقی را در برمی گیرد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸