پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۷۲۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۲:۴۹
دکتر کامران باقری لنکرانی، رئیس کنگره بین‌المللی علامه قطب‌الدین شیرازی گفت: همت والای علامه قطب‌الدین شیرازی باعث شد که علوم گذشتگان به نسل‌های آینده با یک شیب ملایم و با صداقت و امانت‌داری خاصی منتقل شود.

رئیس کنگره بین‌المللی علامه قطب‌الدین شیرازی گفت: همت والای علامه قطب‌الدین شیرازی باعث شد که علوم گذشتگان به نسل‌های آینده با یک شیب ملایم و با صداقت و امانت‌داری خاصی منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، دکتر کامران باقری لنکرانی، رئیس کنگره بین‌المللی علامه قطب‌الدین شیرازی، امروز (29آذر) در مراسم افتتاحیه کنگره بین‌المللی علامه قطب‌الدین شیرازی با اشاره به اینکه همت والای علامه قطب‌الدین شیرازی باعث شد که علوم گذشتگان به نسل‌های آینده با یک شیب ملایم و با صداقت و امانت‌داری خاصی منتقل شود، گفت: این عالم بزرگ جهان اسلام از سن 24 تا 72 سالگی سیر علمی را طی کرد و در محضر عالمان بزرگی چون خواجه نصیر‌الدین طوسی استفاده کرد و به توفیقاتی دست یافت که شاید در تاریخ علم جهان بی‌نظیر است.

دکتر باقری لنکرانی اضافه کرد: در عصر ایلخانی که می‌توانست منجر به بن‌بست علمی برای کشور شود، همت والای این مرد و تعریفاتی که جمع‌آوری کرد، باعث شد که علوم گذشتگان به نسل‌های آینده با یک شیب ملایم و با صداقت و امانت‌داری خاصی منتقل شود و جامعیتی را برای ما به ارمغان آورد، که مثال زدنی است.

وی اضافه کرد: علامه قطب‌الدین شیرازی می‌توانست مانند مابقی پزشکان هم عصر خود تنها به کار پزشکی مشغول باشد اما پس از گذشت 10 سال از شغل طبابت علی‌رغم اینکه پزشک ماهری بود، تصمیم به سفر جهت کسب علم و دانش گرفت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برگزاری چنین کنگره‌ای فرصت گرانبهایی است که هشتصدمین سالگرد تولد علامه قطب‌الدین شیرازی را ارج گذاشته و از او به نیکی یاد کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در تاریخ این سرزمین علامه قطب‌الدین شیرازی دومین کسی است که در زمان حیاتش به این قلب نائل شده است، تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا یاد و نام و سیره این شخصیت بزرگ علمی ـ اسلامی کشورمان را به‌عنوان سرمایه و میراث که برای امروز جامعه ما نیز مفید است، گرامی بداریم.

گفتنی است، در این همایش از کتاب "مجموعه قطب‌الدین شیرازی" رونمایی شد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
0
1
قطب الدین کازرونی صحیح است نه شیرازی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
حالا فرض کن قطب الدین کازرونی!!!
چی گیر تو میاد
در ضمن قطب الدین شیرازی است
و امکان ندارد بتوانی این عنوان را تغییر دهی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
حالا چی گیر تو میاد اگه قطب الدین اونم به دروغ شیرازی باشه؟
مهم اصل و اصالتش هست که کازرونی هست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
0
1
بنا به فرمایش مقام رهبری و تاریخ مکتوب قطب الدین کازرونی است .اول مطالعه کن بعد قیافه بگیر باسواد

قسمتی از پیام مقام رهبری در افتتاحیه همایشبه نقل از سایت تابناک:
شیراز البتّه مرکز مهمّی است، و بزرگانی در شیراز پرورش پیدا کرده‌اند؛ خود این هم در سرزمینهای گوناگون ما نکته‌ای است؛ من این را در سفر شیراز هم (همین چند سال پیش از این گفتم. واقعاً شیراز جزو سرزمینهایی از کشور ما است که یک ظرفیّت نامحدودی دارد؛ انسان در هر بخشی نگاه می‌کند، می‌بیند منطقه فارس و شیراز ـ البتّه شیراز که می‌گوییم، منظورمان کلّ فارس است، کما اینکه قطب شیرازی هم کازرونی است ـ یک منطقهٔ بسیار حاصلخیزی است از لحاظ تربیت استعدادهای برجستهٔ انسانی؛ شاعر، ادیب، فیلسوف، عالمِ به معنای مصطلح امروزی؛ در رشته‌های مختلف علوم- در همه رشته‌ها ـ برجستگانی از این منطقه برخاسته‌اند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
0
0
خواهشا اگر خبر ميگذاريد از منبع اصلي خبر بگذاريد
آخه خبرگزاري شبستان هم شد منبع خبر؟!
اين خبرگزاري تمام اخبار خود را از خبرگزاري ايكنا كپي مي كند، ميتوانيد مصداق اين صحبت را مقايسه كنيد اين خبر را با خبر ايكنا و ساعت ارسال دو خبر!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
0
0
خوب شد من یه قسمت از بیانات رهبری رو گذاشتم شما بکنید خبر بزنین تو سایت.لااقل مینوشتید به نقل از سایت تابناک یا هر جای دیگه که کش رفتین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷