پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۴۳۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۴
به گزارش دریافتی کازرون نما، مراسم جشن بزرگ سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) تحت عنوان «ازدواج آسمانی» چهارشنبه بیست و ششم مهرماه در دانشگاه سلمان فارسی کازرون به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما، مراسم جشن بزرگ سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) تحت عنوان «ازدواج آسمانی» چهارشنبه بیست و ششم مهرماه در دانشگاه سلمان فارسی کازرون به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم که در سالن اجتماعات استاد علی دوانی دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه برگزار شد، حجت الاسلام قهرمانی سخنران مراسم، با اشاره به سخن علامه شهید مطهری در کتاب سیری در سیره نبوی با موضوع ضرورت الگوگیری از اهل بیت (ع) در زندگی و در همه دوران ها خاطر نشان کرد: الگوی رفتاری و اخلاقی ما در زندگی می بایست اهل بیت (ع) باشند و ما باید عاشق آنها باشیم و عاشق واقعی اهل بیت می بایست یک زندگی اهل بیتی داشته باشد و در مشکلات و سختی ها به آن بزرگواران تمسک جوید.

وی ضمن مهم دانستن انتخاب های زندگی در سرنوشت یک فرد، انتخاب همسر را مهمترین انتخاب برای هر انسان به شمار آورد و خاطر نشان کرد: در قرآن آمده است که بسیاری از افراد در روز آخرت به خاطر بی دقتی درانتخاب دوست پشیمان شده اند.

وی ادامه داد: چه بسا بی دقتی در انتخاب همسر منجر به جهنمی شدن زن یا مرد شود و برعکس چه بسا دقت در انتخاب همسر باعث بهشتی شدن زن یا مرد شود.

این فعال فرهنگی شهرستان کازرون ضمن اشاره به در نظر داشتن معیار ایمان در انتخاب همسر افزود: بسیاری از ثروتمندان و بزرگان و صاحب مقامان زمان پیامبر اکرم (ص) به خواستگاری حضرت فاطمه (س) رفتند اما ایشان کسی را به عنوان همسر خود برگزیدند که مظهر ایمان به خدا بود که این موضوع باید برای ما درس آموز باشد.

وی افزود: در انتخاب همسر حتماً باید داشتن ایمان را به عنوان ملاکی مهم در نظر داشت؛ چرا که عوامل ظاهری بعد از مدتی به دست فراموشی سپرده می شوند و این ایمان و باطن است که ماندگار می ماند.

حجت الاسلام قهرمانی ضمن بیان دلیل بسیاری از جدایی ها بعد از ازدواج تصریح کرد: باید در انتخاب همسر از عقل استفاده برد؛ چرا که علت بسیاری از جدایی ها بی دقتی و به کار نبستن عقل و به دام افتادن در تور احساسات شدن در انتخاب همسر است.

این فعال فرهنگی ضمن برشمردن عوامل سخت شدن ازدواج و مهیا نبودن آن برای جوانان، به شدت از رسوم خود ساخته گروهی از مردم که باعث تأخیر در سن ازدواج می شود انتقاد نمود و تصریح کرد: به گفته قرآن ما گاهی اوقات چیزهایی می پرستیم که خودمان آن ها را آفریده ایم.

وی اضافه کرد: مهریه های سنگین، هزینه های سرسام آور ازدواج، هزینه های کمر شکن جهیزیه ، شرط خانه و ماشین دار بودن و شغل داشتن برای پسر، همه و همه رسوم خود ساخته ای هستند که باعث بالا رفتن سن ازدواج در کشور ما شده اند که هیچ ربطی به اسلام ندارند.

 

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
دانشجوی دانشگاه سلمان فارسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
0
1
حضور زوج جوان بسیجی در این برنامه و صحبت هایشان به ما آموخت که ازدواج چقدر آسان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
پس زود باش معطل نکن
یک وقت عقب نیوفتی از بقیه
دانشجوی رشته برق دانشگاه سلمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
ازدواج أمری واجب است که مورد تأکید اسلام قرار گرفته است؛ ولی به دلیل برخی تعصبات بی منطق و بی اصل، این واجب الهی به حاشیه رفته است. پس زود ازدواج کنید تا سنت پیامبر را در عمل تحقق بخشید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹