پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۹۴۰
تعداد نظرات: ۳۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۴
کازرون و نخستین گام توسعه - 2

ممنون آقای دکتر که وقتتون رو  در اختیار سایت کازرون نما قرار دادید وقبول زحمت کردید. آقای دکتر اول از خودتون شروع کنیم و یه بیوگرافی مختصر از خودتون بگید

بسم الله الرحمن الرحیم با سلام به روح پر فتوح امام راحل و با درود به روان پاک شهیدان و سلام به پیشگاه حضرت ولی عصر و مقام معظم رهبری و با آرزوی توفیق برای تمام زحمت کشان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران. بنده سیاوش شریفی متولد یک خانواده ی روستایی-عشایری در سال 1344 و تحصیلات خود رو در مدارس عشایری گذروندم. تحصیلات ابتدایی رو و راهنمایی رو و مدارس روستایی در زمان دبیرستان در دبیرستان دانشگاه سابق و توحید فعلی در شیراز تحصیلات دبیرستان رو گذروندم در سال 63 با توجه به دستور امام راحل و جنگی که بر علیه کشور ما اتفاق افتاده بود در جبهه های غرب این توفیق رو پیدا کردم که در جوار رزمندگان اسلام و شهیدان والا مقام جمهوری اسلامی ایران باشم. در سال64 در دانشگاه دولتی ارومیه در رشته دکترای دامپزشکی پذیرفته شدم. در سال 70 با رتبه اول در بین دانشجویان ورودی 64 فارغ التحصیل شدم و همان سال هم اگر اشتباه نکنم بهمن ماه با توجه به وظیفه ای که داشتم و نیازهایی که در اون موقع در خیلی از جاهای کشور داشتند به فارغ التحصیلان دامپزشک بر خود وظیفه دیدم که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون مشغول بشم. 13 سال این توفیق رو داشتم که در این دانشگاه مشغول به فعالیت باشم و 11سال آن رو مسئول دانشکده دامپزشکی دانشگاه کازرون بودم. سال 83 حالا بنا به شرایط و مقتضیاتی که ایجاد شد بورسیه دانشگاه دولتی شهرکرد شدم با توجه به این که از سال 78 دوره دکترای تخصصی جراحی رو در دانشگاه شیراز می گذروندم از 83 در دانشگاه دولتی شهرکرد مشغول شدم و در زمانی هم که در دانشگاه دولتی شهرکرد بودم مسئولیت های مدیریت گروه، علوم درمانگاهی، مسئولیت کلینیک دامپزشکی و ارتباط بسیار نزدیکی هم با بسیج اساتید به عنوان عضو فعال بسیج اساتید در این تشکل مردمی فعالیت داشتم و از سال 89 هم حالا بنا به تکلیف و ضرورتی که مسئولین شهر از ما خواستن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون مأمور به خدمت در خدمتشون هستیم.

آقای دکتر دانشگاه آزاد کازرون از کی شروع به کار کرده؟

اگر اشتباه نکنم از اسفند سال 1364 دانشگاه شروع به فعالیت کرده با 2 تا 3 تا رشته فوق دیپلم و بلافاصله در سال های 66 یا 67 رشته های پزشکی، دامپزشکی، پرستاری، مامایی و رشته های میکروبیولوژی، علوم جانوری رو در این دانشگاه شروع به فعالیت کرده و خدا رو شکر می کنیم که به لطف خداوند به همت مسئولین محترم شهرستان خصوصاً نماینده ولی فقیه در اون زمان حاج آقا ایمانی در شهرستان کازرون که بنیان گذار این دانشگاه بوده این دانشگاه امروز واقعاً در سطح کشور و در سطح جنوب یکی از دانشگاه های سرامد هست هر چند تا حالا افت و خیزهایی در سال های گذشته داشته که اون هم شاید دلایلی داره که اگر جای بحث بود و فرصتی بود در خدمت شما هستیم.

و حالا امروز بعد از گذشت چند دهه از دانشگاه چند تا رشته داره؟تو چه مقاطعی؟

پارسال که این توفیق رو نصیب ما شد و ما در خدمت مردم شریف شهرستان کازرون قرار گرفتیم این دانشگاه دارای 23 رشته بود ولی امروزه با یک رشد 100 درصدی و یک رشد 1300 درصدی در کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی دارای 46 رشته هستش که خدا رو شاکر هستیم که با توجه به افت و خیزهایی که در سال های گذشته برای جذب دانشجو در دانشگاه های آزاد بوده در سال گذشته نه تنها ما افت دانشجو در این دانشگاه نداشتیم بلکه درصدی هم افزایش جذب دانشجو داشتیم مخصوصاً با توجه به این که الان دیگه هدف دانشگاه ها تحصیلات تکمیلی هستش ما در این زمینه گام های بلندی رو در سال گذشته به لطف خداوند و همکاری همه پرسنل دانشگاه که جا داره این جا از تک تک این عزیزان تشکر کنم تونستیم که در رشته تحصیلات تکمیلی 6 تا رشته رو یعنی به تصویب وزارت علوم برسونیم و تقریبا اگر اشتباه نکنم 8 تا پرونده رو الان در کمسیون های وزارت علوم داریم مخصوصا PHD علوم جانوری که مصرانه پیگیر هستیم که انشاالله در چند ماه آینده بتونیم در این دانشگاه راه اندازی کنیم.

آقای دکتر مثل این که قبلا به لحاظ رشته ای وضعیت دانش آموزان محصل تو رشته ی علوم تجربی بهتر از مثلا ریاضی و مهندسی و چه و چه الان به حمدالله امسال رشته هایی که اضافه شد خصوصا چیزایی مثل عمران و این ها که واقعا نیاز شهرستان بود وضعیت اون ها بهتر شد ولی متأسفانه باز وضع علوم انسانی ها یه کمی آدم احساس میکنه تو دانشگاه توجهی بهش نمیشه ؟

نه اصلا این جوری نیست.باور کنید که ما یعنی برای گرفتن رشته های علوم انسانی هم در مد نظرمون بوده اما خودتون می دونید حتما هم اطلاع دارید مقام معظم رهبری یه دستوری رو صادر فرمودن یک بازنگری کلی در رشته های علوم انسانی و دروس علوم انسانی و به همین خاطر در تمام دانشگاه ها الان تصویب رشته های تحصیلات تکمیلی در رشته های علوم انسانی ساکن مونده.

یعنی درخواستی هم داشتید ؟

بله درخواست داشتیم ما الان توی رشته علوم و حدیث قرآنی هست توی رشته های رشته ادبیات هست توی رشته زبان البته هنوز تشکیل پرونده ندادین ولی عرض کردم به خاطر همین مسأله یک مقدار ما دست نگه داشتیم در این که حالا این رشته ها رو بخواییم تشکیل پرونده بدیدم چون عرض کردم در کمسیون های وزارت علوم فعلا این ها ساکن مونده و کاری روش نمیشه تا این که یک بازنگری کلی در سرفصل دروس علوم انسانی بشه.دیروز هم من جلسه ای که مدیران گروه داشتم تأکید کردم بر این که در رشته های علوم انسانی در رشته مدیریت ما الان پتانسیلش رو داریم، اساتیدش رو داریم، در رشته حقوق باز همین طور شاید حالا یکی دو تا ما استادیار یا دانش یار کم داشته باشیم در رشته زبان انگلیسی باز این پتانسیل رو داریم که ما بتونیم فوق لیسانس ها و کارشناسی ارشد اون ها رو راه بندازیم. اما یک نکته را هم بایستی توجه داشته باشیم حاج آقا با توجه به این که خوب مملکت ما در تحریم و الان اگر دقت کرده باشین همین تحریم ها باعث شده که جوانان ما مخصوصا در رشته های حالا مرتبط به رشته های فنی مهندسی روی پای خودشون بایستند حرکت هایی رو بکنن و به نظر من الان نیاز کشور به این رشته های فنی و مهندسی هم هست واقعا این ها رشته هایی هستن که ما بایستی در دانشگاه ها به فکر توسعه ی اون ها باشیم هر چند که عرض کردم رشته های علوم انسانی که ما در دانشگاه داریم رشته های قدیمی هستن و باستان شناسی رو ما پارسال تونستیم کارشناسی ارشدش رو بگیریم الان 13 تا دانشجو هم داریم یه نکته را هم من این جا اشاره کنم تمام این رشته هایی رو که عرض کردم خدمتتون شاید سه چهار تاش توی دفترچه کنکور پارسال وارد شد همه این ها به صورت تکمیل ظرفیت به ما دانشجو دادن ولی امسال تمام این رشته ها در دفترچه کنکور هست و این احتمال را می دیم و این امید رو هم داریم که دانشجویان خیلی بیشتری نسبت به پارسال در این رشته ها جذب کنیم.

توی افزایش رشته ها ملاکی که شما انتخاب می کنید مثلا بریم فلان رشته رو جذب کنیم و این ها ملاکتون چی هست نیاز شهرستان هم بهش توجه داده می شه؟

100درصد. ما تو این زمینه یه شناختی که نسبت به محیط اطراف داشتیم از این که ما رشته های فوق دیپلم مخصوصا و رشته های کارشناسی که در دانشگاه های شهرستان الان دانشجویان ما فارغ التحصیل می شن سعی داریم در این رشته ها ما تحصیلات تکمیلی حالا اگر کاردانی پیوسته هست بتونیم کاشناسی ناپیوسته اون رو بگیریم که جذب کنیم این دانشجویانی رو که نخوان واقعا دانشجویان این شهرستان و جوانان این شهرستان برای تحصیل بخوان به شهرستان های دیگه برن هم تحمل هزینه های زیادی رو باید بکنن هم این که از خانواده دور باشن شما خودتون می دونید یه جوون وقتی از خانواده دور باشه خدای ناکرده شاید تهدیدهایی داشته باشه سعی کردیم که با توجه به رشته هایی که در دانشگاه های اطراف مخصوصا در سما که زیر نظر خودمون هست و به صورت فوق دیپلم دانشجو تربیت می کنه در این رشته ها کارشناسی های ناپیوسته رو بگیریم که دانشجویان همین شهرستان و جوانان همین شهرستان رو جذب کنیم. نیاز شهرستان هم قطعا هست شما الان اگه توجه داشته باشین واقعا من می دونم که در شهرداری کازرون ناظرهای ساختمانی شاید از شیراز هم بیان این جا یعنی الان ما اساتیدی رو داریم که این جا استادن، ناظر شهرداری هم هستن خوب این ها اگر ما جوانان خودمون رو در رشته عمران تربیت کنیم قطعا در آینده شهرداری کازرون یا همین سیکل ترکیبی کازرون واقعا این ها نیاز دارن چون این ها الان تقریبا یک دهه بیشتره فعالیت می کنه نیاز داره به جوانانی که پرشورتر هستن جوانانی که عرضم به حضور شما آپدیت تر هستن جوانانی که انرژی بیشتری دارن من قطعا مطمئن هستم که از همین فارغ التحصیلان ما در آینده در همین جاها مشغول خواهند شد.

آقای دکتر الان چه تعداد دانشجو داره دانشگاه آزاد؟

دانشگاه آزاد واحد کازرون الان تقریبا 7300 تا دانشجو ما داریم

و رشد اش نسبت به سال قبل؟

سال قبل ما در همین سال تقریبا 6900 تا دانشجو داشتیم حالا نزدیک به 7000 تا. ما سال قبل تونستیم عرضم به حضور شما 1490 تا دانشجو نام نویسی کنیم امسال بدون کارشناسی ناپیوسته مون که هنوز ثبت نام نکردن و آزمونش آذر ماه برگزار شده 1690 تا دانشجو ثبت نام کردیم که با کارشناسی ناپیوسته هامون احتمالا تا مرز 1900 تا برسه.

از لحاظ تعداد اساتید و حالا میزان فضای آموزشی دانشگاه چه وضعیتی داره؟

ما خدا رو شکر از لحاظ فضای آموزشی هیچ گونه مشکلی نداریم سال گذشته اگر اشتباه نکنم نزدیک به 3000 متر فضای آزمایشگاهی و کارگاهی اضافه کردیم به فضای دانشگاه حالا من آمارش رو داشتم اتفاقا دیشب هم جایی بودم که صحبت می کردم کاش این آمار همرام بود که دقیقا به شما می گفتم ولی اصلا هیچ گونه مشکلی از لحاظ فضای آموزشی، فضای برگزاری کلاس ها نداریم پیش بینی هایی هم کردیم که حالا اگر لازم شد مخصوصا در رشته پزشکی خدمتتون عرض خواهم کرد.

یه نکته هم در مورد فضای دانشگاه بگم ما فضاهای یعنی الان قابل بهره برداری مون در دانشگاه بالای 100000 متر مربع است و با بیمارستان به 120000 متر مربع می رسه یعنی فضاهایی که حالا از اداری، آموزشی و ورزشی فضایی تقریبا نزدیک به 120000 متر مربع رو داریم یعنی 90000 متر مربع فضا داریم که این بیمارستان و خوابگاه جدیدمون که انشاالله در دهه فجر افتتاح می شه و راه اندازی می شه تقریبا به 120000 متر مربع می رسه.

در مورد اساتید هم فرمودین ما 200 تا هیأت علمی داریم که از این 200 تا هیأت علمی نزدیک به 45 نفر استادیار هستن و عرضم به حضور شما 35 نفر بورسیه دکترا و بقیه در رشته های حالا مربوط مربی هستن کارشناسی ارشدن که تأکید داریم به همه این دوستان که انشاالله تحصیلات تکمیلی و دوره های PHD رو بگذرونن کما این که سال گذشته چندین نفر رو معرفی کردیم به مراکز آموزش عالی در دانشگاه شیراز و تهران که از کارشناسی ارشدهامون از مربی هامون که دوره های PHD رو بگذرانند.

آقای دکتر الان وضعیت سطح علمی دانشگاه آزاد کازرون حالا با توجه به شاخص های علمی که وجود داره حالا مقالات و اختراعات و این چیزها در چه جایگاهی قرار داره؟

عرضم به حضور شما حالا ما به اون شکل که به صورت رندم بخواییم این رو بررسی کنیم یا آمار دقیق گرفته باشیم در سطح دانشگاه کشور این رو نمی دونم ولی ما از لحاظ تولید مقالات ISI و کارهای پژوهشی فقط این رو خدمتتون عرض بکنم که تونستیم در سال گذشته 100 درصد بودجه پژوهشی که برای دانشگاه اختصاص داده می شده و نزدیک به 500 میلیون تومن بوده جذب کنیم مقالات ISI زیادی رو در سال های گذشته تونستیم به چاپ برسونیم اگر اشتباه نکنم الان تولید مقالات ISI دانشگاه تو مرز 40 تا 45 تا است مقالات ISI مقالاتی هستن که در ژورنال های بین المللی با درجه و اعتبار بالا چاپ می شن از لحاظ کارهای پژوهشی خدا رو شکر شاید جزء دانشگاه های برتر حداقل استان فارس و منطقه جنوب کشور باشیم.

الان وضعیت دانشگاه آزاد رو تو سطح مثلا دانشگاه های آزاد کشور چه جوری ارزیابی می کنید؟

حالا عرضم به حضور شما در سال گذشته مثلا در بین دانشگاه های استان فارس از لحاظ تراز مالی از لحاظ شاخصه هایی که سازمان داشته ما جزء چند دانشگاه اول استان فارس بودیم و افت و خیزهایی هم که داشتیم من به نظرم از این به بعد ما افت نخواهیم داشت بیشتر خیز خواهیم داشت با توجه به پیش بینی هایی که کردیم و رشته هایی که تونستیم جذب کنیم و در آینده برای دانشگاه جذب می شه من مطمئن هستم که حداقل تا یک دهه ما از لحاظ جذب دانشجو از لحاظ گسترش رشته های تحصیلات تکمیلی و رشته های دانشگاه، گسترش فضای دانشگاه انشاالله با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

از لحاظ سطح علمی چی؟

از لحاظ سطح علمی هم دانشگاه کازرون یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آزاد کشور هست و خدا رو شکر اساتید بسیار مجرب اساتید بسیار علمی دارن و من حداقل در رشته خودم می خوام این رو عرض کنم که دانشجویان دامپزشکی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می شن یا در رشته پزشکی الان سطح شهر شما فکر کنم کما بیش هم برخورد داشته باشین عزیزانی که مطب دارن و به کار طبابت مشغول هستن همشون آدم های موفقی بودن هم دوستانی که خواستن ادامه تحصیل بدن هم دوستانی که خواستن حالا در حرفه خودشون فعالیت کنن در رشته های فنی مهندسی ما سالانه تعداد زیادی پذیرفته شده فوق لیسانس داریم در رشته شیمی من اگر اشتباه نکنم سال گذشته فکر کنم پذیرفته شده های ما در کارشناسی ارشد دو رقمی بود یعنی تعداد زیادی از دانشجویان ما در رشته کارشناسی ارشد در گرایش های شیمی پذیرفته شده بودن. خدا رو شکر از لحاظ علمی من می خوام به شما عرض کنم که دانشگاه کازرون واقعا جزء دانشگاه های برتر منطقه جنوب و استان فارس هستش.

آقای دکتر اگه بخوایم حالا سراغ شاخصه های فرهنگی و برنامه های فرهنگی دانشگاه بریم رویکرد فرهنگی دانشگاه آزاد کازرون به چه صورت بوده و الان چه کارهایی صورت گرفته؟

عرضم به حضور شما ما در زمینه فرهنگی و بعد فرهنگی این رو خدمتتون بگم که میلیاردی عمل کردیم یعنی هزینه هایی که کردیم شما من فقط خدمتتون عرض کنم همین خوابگاه دانشجویی که الان راه اندازی می شه این خیلی کمک زیادی می کنه به ارتقا و سطح فرهنگ ببین وقتی که ما بتونیم دانشجویان خواهرمون رو در محیط دانشگاه تحت نظارت خودمون من عرض کردم به دوستان حالا شما بهمن ماه تشریف بیارید راه اندازی شد این خوابگاه می بینید ما هر شب در این خوابگاه مشاوره خواهیم داشت در زمینه های علمی، فرهنگی در زمینه های اجتماعی از مشاورینی دعوت خواهیم کرد در خدمت این عزیزان خواهند بود در بعدهای دیگر حالا مسئله حجاب بوده عفاف و حجاب بوده ما جلسات مرتبی رو در دانشگاه داشتیم برگزار کردیم حالا نسبت به دانشگاه های دیگه واقعا هر چند که انتقاداتی از ما میشه حجاب در دانشگاه کازرون به معنای واقعی همون حجاب برتر یا چادر که میگن خوب همه دانشجویان ما استفاده میکنه در بعد اردوهای زیارتی، تفریحی و همه این ها در برگزاری مسابقات قرآن و عترت ما همین هفته های قبل برگزار کردیم تعداد قابل ملاحظه ای شرکت کننده داشتیم که خبرگزاری آنا هم بیشتر فوکوس کرده بود به دانشگاه کازرون و تصاویری رو هم که داشت از دانشگاه کازرون پخش می کرد در بعد فرهنگی هم واقعا سعی کردیم که اون چیزی که انتظار مردم شریف شهرستان کازرون و مسئولین شهرستان کازرون هست براورده کنیم خوب نقایصی هم هست که امیدواریم انشاالله با مشورت ها با کمک گرفتن از عزیزان در سطح شهرستان این نقایص رو برطرف کنیم من فقط به طور مثال خدمتتون عرض می کنم ما بالغ بر شاید ده دوازده تا یا شاید پانزده تا اردوی تفریحی و زیارتی داشتیم اردوهایی که واقعا جاها و اماکن مقدسه رو بازدید کردن همراهشون حتما روحانی بوده در مشهد در قم در هم هفته آینده هم ما تو همین بهمن ماه هم کاروان راهیان بصیرت را خواهیم داشت توی قم و یک کاروان هم از بچه های جهادی برای مشهد خواهیم داشت کاروان راهیان نور هست سه تا کاروان تقریبا 6 دستگاه اتوبوس رو ایام اسفند ماه به جبهه های جنوب اعزام خواهیم کرد خدا رو شکر در بعد فرهنگی هم ما علاوه بر بودجه فرهنگی مون هم بیشتر هزینه کردیم حالا اگر ما همین تمهیداتی که برای بستر فرهنگی دانشگاه و شهرستان آماده کردیم را هم از قلم بذاریم کنار مثل خوابگاه اون هزینه ای که ما بایستی در بعد فرهنگی می کردیم فرض کنیم 1 درصد کل هزینه دانشگاه بوده ما خیلی بیشتر از اون هزینه کردیم و بارها هم به متولیان امور فرهنگی در دانشگاه عرض می کنم که کارهای فرهنگی که بازدهی داشته باشه برای دانشگاه شما فکر بودجه و هزینه اون رو نکنید جا داره این جا هم تشکر کنم از حاج آقا بینا و همکارانشون در حوزه دفتر فرهنگی اسلامی و دوستانی که در شورای فرهنگی ما رو همکاری می کنن معاون اداری مالی، مسئول روابط عمومی تشکر کنم و امیدوار هستیم که باز با راهنمایی های مسئولین شهرستان بتونیم در بعد فرهنگی گام های بلندتری برداریم من فقط یه نکته ای رو بگم پارسال ما خدمت حاج آقا صحراییان تو حوزه علمیه رسیدیم و عرض کردیم که یک منشور فرهنگی یک ساله رو به همت آقای دکتر عارف و حاج آقا بینا برای ما تنظیم کنن و ما بتونیم بر اساس اون عملکردهایی رو داشته باشیم خوب حالا یه صحبت هایی شد ولی متأسفانه این به نتیجه نرسید الان هم باز با آغوش باز می پذیریم دوستانی رو که در شهرستان بتونن در این بعد به ما کمک کنن آقای دکتر عارف الان اگه شما تشریف ببرین وبلاگ هایی رو گذاشته در همه زمینه ها جوابگوی مسائل شرعی، مسائل فرهنگی اجتماعی و علمی مراجعه کنندگان هست یعنی حدودا اگر اشتباه نکنم چند تا وبلاگ داره آقای؟ پنج شش تا وبلاگ رو راه اندازی کرده که دانشجویان و حتی خارج از دانشگاه میتونن با مراجعه به این وبلاگ به سوال های خودشون مخصوصا در زمینه های شرعی و فرهنگی برسند.

بنابراین از اون روزی که شما اومدین تا الان که ما در خدمت شما قرار داریم با این مجموعه کارهایی که به اصطلاح انجام شده شما احساس می کنیم که روند اون شاخصه های فرهنگی و دینی که وجود داره رو به رشد بوده؟

ما سعی کردیم که رو به رشد باشیم حالا این رو بایستی از بیرون ما رو ارزیابی کنن ولی در درون سازمان ما همیشه از لحاظ بعد فرهنگی از ما راضی بودن حالا در برگزاری مسابقات قرآن و عترت بوده برگزاری نماز بوده مسائل مربوط به عفاف و حجاب بوده عرضم به حضور شما یا مسائل دیگری که شما می دونین الان امروزه غرب و دشمنان ما بیشتر جوانان ما رو هدف قرار دادن همین ادیانی مانند شیطان پرستی و این ها ما بالاخره سعی کردیم با برگزاری سمینارها با برگزاری همایش ها تقریبا یک روشنگری و یک در واقع کمکی رو به دانشجویان و جوانان شهرستان کرده باشیم حالا این که ما رو چه جوری ارزیابی بکنن خارج از سازمان در درون سازمان معمولا خوب بوده در خارج از سازمان هم بایستی ارزیاب های فرهنگی که انشاالله در آینده تشریف میارن خود حاج آقا عارف هم می دونید که جزء ارزیاب های فرهنگی منطقه یک هستش و ایشون به عنوان یک حالا فردی که یک ارزیاب فرهنگی هستش رضایت داره از کارهای فرهنگی دانشگاه انشاالله ما به زودی هم فکر کنم پذیرای این عزیزان باشیم در دانشگاه برای ارزیابی امور فرهنگی دانشگاه.

آقای دکتر یکی از حالا چیزهایی که می تونه کمک کنه به جذب دانشجوهای شهرهای دیگه که بیان این جا حالا امکانات حالا رفاهی و کمک آموزشی الان دانشگاه تو این زمینه تو چه سطحی قرار داره؟

عرضم به حضور شما ما از لحاظ خوابگاه دانشجویی خدا رو شکر با راه اندازی این خوابگاه هیچ گونه مشکلی برای پذیرش دانشجویان غیر بومی خواهر نخواهیم داشت و اصلا هدفمون هم این هست که انشاالله از سال آینده بگیم دانشجویان غیر بومی خواهر بایستی در خوابگاه دانشگاه ساکن بشن و اون هایی که نمی خوان خانواده هاشون بیان رضایت بدن بگن آقا ما نمی خوایم دخترمون و فرزندمون در خوابگاه دانشگاه باشه یعنی این بستر رو آماده کردیم که تمام خواهران غیر بومی در خوابگاه های دانشگاه مستقر بشن از لحاظ امکانات سرویس دهی بوده ما بیشترین وسیله نقلیه و اتوبوس رو در بین دانشگاه های شهرستان در ماه اجاره کردیم حدودا یازده دستگاه اتوبوس رو ما اجاره کردیم و خودمون هم نزدیک به 6 دستگاه اتوبوس داریم سرویس دهی که حالا ایاب ذهاب دانشجویان هست هیچ گونه مشکلی نداریم مسئله سلف سرویس بوده من همین جا یه نکته رو خدمتتون عرض کنم ما غذای دانشجویی می دیم 400 تا 500 تومن حالا 500 تومن هم به خاطر اون ظرف یک بار مصرف 100 تومنش از خود دانشجویان می گیریم ما همین غذا نزدیک به 2000 تومن پای دانشگاه هر پرس غذا در میاد حالا به طور متوسط 1700 تا 2000 خوب باز هم سعی کردیم که این تعداد رو روی همون 600، 700 تایی که متقاضی داریم نگه داریم هر چند که از جایی هم کمک نمی شیم خودتون می دونید که دانشگاه کازرون هم الان دو تا پروژه عظیم داشته یکیش خوابگاه بوده که حالا به لطف خداوند به اتمام رسیده و بیمارستانی رو که پیش رو داریم حالا اگر باز فرصت بود

آقای دکتر سایت های کامپیوتری، امکانات نرم افزاری، خدمات الکترونیک تو این زمینه چه کارایی کردید؟

عرضم به حضور شما فقط من یه نکته رو بگم پارسال که من این جا اومدم ما سایت کامپیوتری اصلا نداشتیم یعنی سایت کامپیوتری دانشگاه منحصر به چهار پنج تا کامپیوتر بود همین الان انشاالله بعد از مصاحبه اگر فرصت داشته باشین آقای جوکار میبره و نشون می ده سایت کامپیوتری ما با ظرفیت تقریبا 120 تا و در حال حاضر با نزدیک به 50 تا کامپیوتر فعال هست در قسمت ضلع شمالی دانشگاه در دانشکده فنی مهندسی باز ما سایت کامپیوتری داریم که حدودا الان اگر اشتباه نکنم  10 تا 15 عدد کامپیوتر داریم و 40 عدد کامپیوتر دیگه هم ما خریداری کردیم الان در انبار سازمان مرکزی هستش که انشاالله تا یکی دو هفته آینده منتقل می شه از لحاظ سیستم نرم افزاری ما واقعا در دانشگاه مشکل نداشتیم و یک حرکت خوبی که ما سال گذشته و همین اوایل امسال داشتیم در مورد افزایش پهنای باند اینترنتی دانشگاه بود این 2 مگابایت بود که ما گیگا بایت بود که ما این رو به ببخشید مگا بایت بود که به 10مگ این رو افزایش دادیم و الان پهنای باند دانشگاه با اون 2 مگی که قبلا بوده 12 مگ هست بسیار سرعت خوبی داره تمام قسمت ها رو پوشش می ده و همین جا عرض کنم خدمتتون به صورت pilot ما اولین ثبت نام اینترنتی رو از دانشگاه های ناپیوسته در بهمن ماه انجام خواهیم داد این سیستمی هم که این جه می بینید وب کم هستش که ما هر هفته پنج شنبه ها بعدازظهر از طریق وب کم به صورت ویدیو کنفرانس در جلسه منطقه یک که جا داره اینجا هم از آقای دکتر سبحانی تشکر کنیم از موقع تشریف فرماییشون در منطقه یک تحولات خوبی رو ایجاد کردن دیگه نمی خواد که بریم در مثلا شهرستان ها جلسه رو بگیریم همین جا می شینیم و جلساتی رو با منطقه داریم هفته قبل هم شروع شده این هفته هم پنج شنبه بعدازظهر بز در خدمت آقای دکتر سبحانی به صورت ویدیو کنفرانس در منقطه یک و همکارانمون خواهیم بود.

آقای دکتر حالا در به کارگیری و کمک گرفتن از دانشجوها تو حالا بحث مشاوره و کمک های دیگه و حالا فعال کردن تشکل ها، شورای صنفی، انجمن های علمی این ها چه کارهایی انجام دادین؟

ما جزء دانشگاه هایی هستیم که بیشترین تشکل دانشجویی رو داریم و فعال ترین تشکل ها هم اینجا داریم بسیج دانشجویی هستش که اصلا امور فرهنگی ما من این نکته رو خدمتتون عرض کنم بدون کمک گرفتن از تشکل ها خصوصا بسیج دانشجویی اصلا پیش رفتن نداره یعنی نمیتونیم امور فرهنگیمون رو بدون کمک گرفتن از دانشجویان عزیز پیش ببریم چون ما نیروی انسانی اون قدر نداریم که بتونیم در تمام امور فرهنگی از پرسنل دانشگاه استفاده بکنیم تشکل های فعالی داریم انجمن اسلامی هست تشکل اندیشه های نو هست هیئات مذهبی هست و جدیدا هم تشکل پیروان ولایت حدودا یک ماه قبل در منطقه به تصویب رسیده که انشاالله راه اندازی می شه.

امسال شورای صنفی دارید؟

متأسفانه نه بارها هم ما خواستیم از دانشجویان و از تشکل ها که یک شورای صنفی رو راه اندازی کنن حالا به هر دلیلی نه ما ولی الان در حال حاضر ما نمایندگانی از دانشجویان داریم مخصوصا در همون جریان سلف سرویس که اگر مشکلاتی هست مواردی هست به ما منعکس کنن

راه اندازی شورای صنفی به عهده کیه قانونا؟

خود دانشجویان بایستی بیان من به نظرم که همین جا هم باز این رو به این عزیزان بگم تشکل های دانشجویی می تونن تو این بعد حرکت کنن بالاخره یک شورای صنفی رو راه اندازی کنن ثبت نام کنن و بر اساس چاچوب و قوانینی یک انتخاباتی رو برگزار کنن مسئولین شورای صنفی رو به ما معرفی کنن واقعا کمک کننده هست به من، من خواهشم از دانشجویان عزیز اینه که شورای صنفی رو سریع تر راه اندازی بکنن واقعا نیاز هم هست ولی عرض کردم ما هر جایی که نیاز باشه از دانشجویان کمک می گیریم و قطعا چون اصلا این محیط برا دانشجوها هستش اگر این محیط ایده آل و بستر مناسبی برای دانشجو نباشه در آینده این دانشگاه هم بایستی تحمل کرد من عرض میکنم که ما بایستی بستر همیشه به دوستان و همکارانم عرض می کنم که بستری که ما ایجاد می کنیم باید یک بستر رقابتی باشه من یه نکته ای رو در رابطه با اون سوال شما نرم افزاری که فرمودین ما دانشگاه رو داریم مجهز می کنیم به سیستم وایرلس یعنی عزیزانی که بخوان از کامپیوتر و لپ تاپ شخصی خودشون در هر نقطه ای از دانشگاه استفاده کنن انشاالله در یکی دو هفته آینده همه امکاناتش رو هم داریم و یه مقدار کمبودهایی هم که بوده خریداری شده تنها محدودیت ما پهنای باندمون بود که اون هم به 10 مگ هر چند که متأسفانه حالا نمی دونم چه جوریه شهرستان کازرون این مشکل رو در پهنای باند داره یعنی الان من این 10 مگی که خدمتتون می گم بعضی وقتا این 10 مگ به 6 مگ می رسه یعنی این پهنای باند ثابت نیست چون به صورت ماهواره ای به ما داده شده از طریق فیبر نوری ما همون 2 مگ رو داریم فیبر نوری در دانشگاه پارسال خریداری کردیم و راه اندازی کردیم 2 مگ رو داریم ولی عرضم اینه که ما بایستی اون قدر بستر های مناسب رو برای دانشجویانمون فراهم کنیم که یک حالت تبلیغی داشته باشه یعنی دانشجویی که در این جا تحصیل می کنه خودش انگیزه در دوستان در آشنایان در اقوام ایجاد کنه که آقا دانشگاه کازرون این امکانات رو داره و اگر اونجا تحصیل کنیم از این امکانات می تونید استفاده کنید.

آقای دکتر تو بحث علمی اختراعی، مقامی چیزی داشتید؟

عرضم به حضور شما انجمن علمی حقوق ما بسیار فعاله همایش هایی هم برگزار کرده در سال های گذشته همین چند هفته قبل هم همایش جرائم میراث فرهنگی بود که بسیار همایش عالی بود برگزار شد و در مورد اختراعات و اکتشافات هم عرض کنم که بودن حالا در قالب انجمن علمی نه ولی عزیزانی که در بحث رباتیک الان دارن فعالیت می کنن ما با این که این رشته هم تونستین برا دانشگاه جذب کنبم در سال گذشته ولی این دو عزیزان رو قبلش اصلا فعال کردیم الان هم کارگاهی رو دارن در همین دانشکده فنی مهندسی با کمک دانشجویانی از دانشگاه های دیگه دارن فعالیت می کنن پارسال اگه اشتباه نکنم در سطح استان مقام آورده بودن حالا اول تا سوم بودن نمی دونم ولی امسال ازشون خواستیم حالا در سطح کشوری مقام بیارن که بتونیم این ها رو کمک کنیم که در آینده

آقای دکتر دانشگاه آزاد کازرون چشم انداز هم داره؟

بله چشم اندازی که ما عرضم به حضور شما در هیأت رئیسه دیدیم و تقریبا یک چشم انداز کوتاه مدت داشتیم یک چشم انداز 5 ساله داشتیم که جالا چشم انداز 5 ساله ما در بعد افزایش هیأت علمی مون هست کادر هیأت علمی در دوره های PHD افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی مون هست راه اندازی بینارستان آموزشی امام علی هست با امکانات متمایز از امکانات سایر بیمارستان ها در منطقه جنوب کشور هست بعد عرضم به حضور شما افزایش مجتمع های تفریحی ورزشی همین زمینی رو که در روبروی دانشگاه داریم سوله ورزشی که داریم انشاالله در سال های آینده اگر عمری باقی باشه برای افزایش فضاهای ورزشی ما پیش بینی کردیم دیگه عرضم به حضور شما پیش بینی هایی که کردیم در دوره راه اندازی دوره های دکترا PHD علوم جانوری PHD شیمی عرضم به حضور شما رشته هایی که واقعا قدیمی هستن توی این دانشگاه و می توننپیشرفت داشته باشن ما پیش بینی هایی رو کردیم

بعد طبیعتا واسه این رسیدن به چشم اندازها یک زیر  ساخت هایی لازمه مثلا مثل همون بیمارستانی که گفتید الان توضیح می دید که حالا این زیر ساخت ها چه جیزایی حالا مد نظر دارید که بوجود بیارید و انجام بدید؟

از چه لحاظ مثلا؟

برای گسترشش مثلا حالا مثل همون بیمارستان که اشاره کردید یا فضاهای آزمایشگاهی یا چیزهای دیگه

ببینید الان ما فرض کنیم برا اینکه بیمارستان مون راه اندازی بشه اولین زیر ساختی که نیاز داریم کادر متخصص هست شما الان اگه تو فراخوان هایی که ما می زنیم توجه داشته باشین در تمام فراخوان ها ما از پزشکان متخصص و فوق تخصص دعوت می کنیم برا این که انشاالله در سال های آینده حالا در قالب طرح های انسانی طرح های نیروی انسانی در قالب حالا همکاری با ما همکاری داشته باشن که بتونیم این بیمارستان رو راه اندازی بکنیم در زمینه ی کارگاه ها و آزمایشگاه ها هم باز عرض کردم ما با توجه به پتانسیلی که داریم و مواردی که وجود داره سعی کردیم که این فضاها رو آماده داشته باشیم شما الان هم تشریف ببرین باز سوله ای که ما برا رشته مکانیک مون درست کردیم کاملا آماده هست که انشاالله رشته مکانیک با توجه به این که سال گذشته 20 تا دانشجو اومده به محظ این که دانشجو جذب کنیم این سوله رو راه اندازی کنیم یعنی ما چشم اندازمون بر اساس زیر ساخت هامون بوده ما زیر ساخت های خوبی داریم این جا بستر مناسبی هست که ما بتونیم در آینده فعالیت های خوبی داشته باشیم من فکر می کنم حداقل تا 10 سال آینده ما دیگه نیاز به اون افزایش فضا نداشته باشیم یعنی فضاها رو داریم بایستی تجهیز کنیم امکاناتش رو مثلا همین بیمارستان من معتقد هستم که اگر ما بتونیم در بعد خدماتی که به بیرون از دانشگاه می خوایم بدیم یعنی در بعد خدمات درمانی استفاده کنیم از دستگاه ها و تکنولوژی پیشرفته روز من مطمئن هستم که این بیمارستان یکی از بیمارستان های بسیار خوب منطقه جنوب خواهد بود چون بیمارستانی دانشگاهی باشه کادر متخصصش دانشگاهی هستن به روز هستن و همیشه به روز در واقع با مریض با بیمار و مسائل برخورد می کنن قطعا پیشرفت اون هم بیشتر خواهد بود

آقای دکتر یک گام بریم جلوتر و از دانشگاه خارج بشیم. الان اگر حالا مسئولین شهر از آقای دکتر شریفی یه مشاوره بخوان الان مثلا مسئولین می گن آقا ما اگه فلان کارخونه رو واسه شهرستان بیاریم رو اقتصاد تأثیر می ذاره اشتغال زایی می کنه الان شما به عنوان یک فرد دانشگاهی اگه ازتون مشاوره بخوان که آقا ما اگر رو محیط های دانشگاهی و محیط های علمی سرمایه گذاری کنیم چه منفعتی گیر کازرون میاد چه سودی واسه کازرون داره؟

قطعا اصلا اگر رو محیط های علمی سرمایه گذاری نشه اصلا هیچ وقت چرخ جامعه حرکت نمی کنه شما هر تغییر و تحولی رو در جامعه می بینید حتی از لحاظ سیاسی عرض می کنما حالا خارج از اون تکنولوژی و خارج از اون مسائلی که هست همیشه منشأش از دانشگاه بوده قطعا دانشگاه بایستی همیشه طوری عمل کنه که منشأ همه تحولات در هر منطقه ای که هست الان ما آقای دکتر سبحانی از ما همین چیز و خواسته گفته اون چیزی که از ما خواسته این که شما تهدیدهای اطرافتون رو چه جوری به فرصت تبدیل کنید ضعف هاتون رو چه جوری به قوت تبدیل کنید و چگونه تو محیط تأثیر بذارید این خیلی کلمه مهمیه شما من مطمئن هستم که در هر زمینه ای مسئولین شهرستان از دانشگاه آزاد کازرون کمک بخوان ما می تونیم کمک بدیم در هر زمینه ای در زمینه های علمی در زمینه های کشاورزی در زمینه های فنی مهندسی در هر زمینه ای از ما کمک بخوان ما حاضر هستیم اتفاقا من هفته قبل بحثی که داشتم در رابطه مثلا یکی از مسائلی که تو دانشکده فنی مهندسی من آقای امیرعضدی با من صحبت می کردن تربیت استادکاران عرضم به حضور شما فنی توی سطح شهرستان هست گفت ما این پتانسیل رو داریم که کارگاه های آموزشی برگزار کنیم از دوستانی که متقاضی هستن بیان این جا آموزش ببینن و حالا یکی نمی دونم مکانیک ماشین یکی برقکار یکی نمی دونم همه این ها رو می گفتم ما پتانسیلش رو داریم که سطح شهر خدمت رسانی کنیم فکر کنم حالا من به ایشون هم گفتم که این کارگاه رو یکی از این کارگاه ها رو که بیشتر تو بحث مکانیک ماشین بود رو انشاالله راه اندازی بکنه که از دوستانی که جوانانی که در سطح شهر می بینیم می خوان نمی دونم کارگاه های تعمیرکاری داشته باشن و این ها یعنی من این رو قطعا می دونم که مسئولین شهرستان در هر زمینه ای از دانشگاه کازرون کمک بخوان ما آماده هستیم.

آقای دکتر سوال رو یه مقدار جزئی ترش می کنیم و جزءترش می کنیم سوال به این صورت مطرح میکنیم که توسعه دانشگاه آزاد کازرون افزایش تعداد دانشجوهاش افزایش تعداد اساتیدش چه تأثیراتی می تونه بر اقتصاد شهرستان بر فرهنگ شهرستان بر مسائل اجتماعی شهرستان و مسائلی از این دست و از این قبیل داشته باشه؟

شما چند سالتونه؟22 سالتونه. قطعا اگر شما یک فلش بکی به گذشته بزنید قبل از این که دانشگاه آزاد کازرون تأسیس بشه در کازرون خیلی از چیزها نبود تو کازرون و دانشگاه کازرون تأثیر زیادی در رونق عرضم به حضور شما اقتصادی فرهنگی سیاسی شهرستان حتی می خوام این رو عرض کنم داشته شما الان تشریف ببرین دم در می بینید چندتا راننده تاکسی این جا وایساده و دانشجوهای ما رو حمل و نقل می کنه چندتا سرویس ببنید شرکت واحدمن فقط یک مثال رو بزنم شرکت اتوبوس رانی کازرون الان حقوق پرسنلش رو از محل درامد دانشگاه آزاد کازرون می ده ماهی 22 میلیون ما به شرکت واحد پرداخت می کنیم یعنی اگر ما این اتوبوس ها رو اجاره نکنیم این اتوبوس ها حالا درسته هزینه ای برای شرکت واحد نخواهد داشت این اتوبوس ها باید بخوابه یعنی هیچ رونقی تو این شرکت نخواهد بود این فقط این رو به طور مثال عرض می کنم 10 دستگاه اتوبوس 22 میلیون ماهانه ما می دیم یا در ابعاد دیگه شما نگاه کنید در عرضم به حضور شما فکر کنم در بحث توریست در بحث همایش هایی که ما برگزار می کنیم شما چند سال گذشته ما از مسئولین کشوری هم در دانشگاه کازرون داشتیم ما معاون دادستانی کل کشور رو دعوت کردیم آقای دکتر ذبحی این جا تشریف آوردن جریان همین دریاچه پریشون و همون جاده دریاچه پریشون و آقای دکتر ذبحی رفتن دیدن حالا چه تأثیری داشت توی وضعیت اکوسیستم دریاچه پریشون حالا اگر این جاده از کنارش می رفت تا حالا از بالا رفت خوب همه این ها تأثیراتی بوده که دانشگاه در محیط اطراف و در شهرستان کازرون داشته از لحاظ اقتصادی واقعا دانشگاه کازرون کمک زیادی به شهرستان کرده

چه پیشنهاداتی دارید؟

من پارسال در یک شورای اداری عرض کردم یه گلایه ای کردم از مسئولین شهرستان یه مقدار حالا دوستان ناراحت شده بودن مسئولین شهرستان و مسئولین ادارات باید دانشگاه رو به عنوان یک یعنی یک اهرم کمکی برا خودشون بدونن همیشه یه مقدار با یک دیدی که از دانشگاه حالا به یک نحوی استفاده کنن نگاه می کنن یعنی این دید رو نباید یعنی مسئولین بایستی و ادارات شهرستان من الان یک مثال می زنم خدمتتون شما این جلو دانشگاه وقتی که ما ایام پر رونقی رو داریم نزدیک 100 تا 150 تا ماشین اینجا جمع می شه یک وضع بلبشویی جلوی این دانشگاه ایجاد می شه از پارسال که ما اومدیم هر کاری کردیم که آقا شهرداری و اداره راه بیاد این مسئله رو جمع کنه این جا رو ببنده ما هم ورود و خروج رو می تونیم کنترل کنیم واقعا تا این که آقای محمدی تشریف آورده بودن لطف کردن یک جلسه ای رو این جا برگزار کردن با حضور رئیس اداره راه شهردار و همه این ها که نیوجرسی های این جا رو نیوجرسی ها چیزهایی هست این بلوک هایی هست می زارن این رو شهرداری برای ما تهیه کنه با هزینه خودمون گفتیم آقا جون قالب هاتون رو بدین ما خودمون این کار رو می کنیم باور کنید که امروز که نمی دونم چند روزه از اون جلسه گذشته آقای جوکار چند روزه؟ شاید یک ماه گذشته هر چی می گیم میگن قالب ها در حال ساخته شدنه خوب ما انتظار داریم ما اگر می ریم این جا نمی دونم ما اگر این فضا آقای حاجی دست خودمون باشه دانشجویان ما و سرویس های اتوبوس ما بیرون از دانشگاه پیاده می کنن دانشجو رو می تونیم چهار تا آدم رو بذاریم دم در تذکر بده به حالا دانشجویی که اون حجاب اسلامی رو رعایت نمی کنه یا جوون ما که مثلا با یه تیشرت حالا من خواهشم اینه که این ها رو زیاد توی چیز نزنید با یه تیشرت زننده با یه پوشش زننده وارد دانشگاه می شه خوب می تونیم جلو در دانشگاه تذکر ما الان نمی تونیم اتوبوس هامون میاد تو دانشگاه دانشجوها رو پیاده می کنه پارکینگ هم اون سمت باور کن 10 میلیون هزینه کردیم پارسال پارکینگ آماده کردیم که این وسایل نقلیه برن همکاری من دوست دارم که بیشتر با ما همکاری بکنن باور کنید که بعضی وقتا یک مقدار حالا آدمی هم هستم حرفم رو نمی تونم نگه دارم تو شورای اداری پارسال تو فرمانداری یکی از این مسئولین ادارات رو یه مقدار باهاش حالا چالش داشتیم اسم بردم این جا نمی خوام از کسی اسم ببرم اول من دست همشون رو می بوسم که توی این یک سال و خورده ای واقعا با ما همکاری داشتن به ما کمک کردن اما دیگه بایستی دانشگاه رو از خودشون بدونن دانشگاه آزاد اسلامی کازرون واقعا خدمات زیادی رو به شهرستان کازرون کرده و همچنین در قبالش هم عرضم به حضور شما مردم کازرون دین زیادی گردن دانشگاه کازرون دارن این رو نبایستی ما نادیده بگیریم ولی مسئولین اداراتمون یک مقدار با دید بازتر به دانشگاه نگاه کنن که انشاالله دانشگاه معضلات و مشکلاتی رو که داره از پیش رو برداره البته همین فضا رو دیگه آقای فرماندار قول دادن که انشاالله بر اساس همون صورت جلسه تا یک ماه آینده مشکلش رو حل کنن اگر خدا کمک کنه این مشکل حل بشه دیگه نهایتا من همین جا می گم اگر این کار رو انجام ندادن من خودم میرم می خرم میارم یعنی می ذارم این جا رو می بندم مشکل اصلی ما با راه و ترابری بود پارسال که می گفت این فضا چون فضای کنار جاده هست و حریم جاده هست شما گفتیم آقا ما که حریم جاده رو می تونید پارکینگ کنید ما که نمی خوایم برای خودمون اینجا الان شده پارکینگ وسایل نقلیه با یک نداشتن امنیت دو سه تا ماشین پارسال تا حالا اینجا سرقت شده تصادف شده گفتم بالاخره الان شده پارکینگ ولی این پارکینگ رو یه سر و وضعی بهش بدین حالا همون اداره راه پذیرفت که اینجا یک سر و وضعی پیدا کنه ما انشاالله خودمون این کار را انجام خواهیم داد اگر دوستان هم

خوب آقای دکتر الان شما خارج از حالا بحث محیط های علمی و سرمایه گذاری رو دانشگاه ها خود شهرستان رو چه پتانسیل های بالقوه ای به نظر شما کازرون داره که می شه روش سرمایه گذاری کرد و اون ها رو ارتقا داد؟

عرضم به حضور شما در مورد شهرستان کازرون هر جاییش قلم بذاری یه پتانسیلی داره از آثار تاریخی که در این شهرستان هست و شاید همون صنعت توریست که امروزه یکی از صنعت های بسیار بزرگ در دنیا هستش در کازرون اصلا صفره به نظر من زیر صفره حیفه که کازرون با این پتانسیل شما کشوری مثل ترکیه از کجا به این جا رسیده از صنعت توریست مثلا ترکیه چی داشته ترکیه از همین صنعت توریست الان یک کشوری هستش که رو پای خودش ایستاده من به نظرم که در مبحث توریسم و آثار تاریخی و موارد این چنینی در بعد کشاورزی و ساختارها و زیر ساخت های کشاورزی که در شهرستان کازرون هست واقعا تو سال های گذشته و تو این خشکسالی ها بی توجهی شده به نظر من خیلی جا داره که تو این زمینه کار بشه خشکسالی واقعا به کشاورزان کازرون ضربه هایی وارد کرده که سال های سال شاید نتونن جبران کنن و تو جاهای دیگه هم بوده این خشکسالی اما اندازه کازرون ضربه نخوردن جاهای دیگه هم بوده من می دونم مثلا یک جایی مثل استان چهارمحال که زندگی می کردم هم همین خشکسالی بوده اصلا برف دیگه نمیاد تو استان چهارمحال که میگن قله عرضم به نمی دونم بام ایران سالهای ساله که اون برفی که واقعا بایستی میومده نمیومده ولی این قدر ضربه نخورده کشاورزی صنعت کشاورزیش اون قدر ضربه ولی توی استان ما و مخصوصا شهرستان کازرون واقعا صنعت کشاورزی ما اصلا دیگه تقریبا ول شده اصلا الان مرکبات ما فکر کنم تولیدش به یک شوم یک چهارم تقلیل پیدا کرده به نظر من که تو زمینه های کشاورزی و زیرساخت های کشاورزی ما این پتانسیل رو داریم که حرکت کنیم بحث همین دریاچه پریشان هست این یک واقعا جایی بوده که واقعا نبایستی به این سمت می رفته چه طوری شد یه مرتبه دریاچه پریشان به این راحتی اصلا شد جولانگاه شده پیست ماشین سواری شنیدم که توش ماشین سواری میشه و این ها موارد عرضم به حضور شما این چنینی بوده در سایر زمینه ها سرمایه گذاری روی جوونای ما و استعدادهایی که جوونای ما در شهرستان کازرون دارن حالا یه تیم هندبالی داشتیم در لیگ یک اون واقعا آخرش ما الان تو لیگ یک هستیم.

والله باور کنید من پارسالا یعنی اگر واقعا مشکلات دانشگاه رو نداشتیم این تیم رو می خواستیم بگیریم اصلا می گرفتی به اسم دانشگاه و ولی مشکلات عدیده ای داشتیم در رابطه با هزینه و بودجه ولی خوب آقای حاجی می دونید که الان همین سالنی که در شهرستان هست سالن تربیت بدنی که در شهرستان هست نصفش مال دانشگاه ست دیگه ولی ما بله سالن تختی نصفش مال دانشگاه ست ولی باور کن ما هیچ محدودیتی برای تربیت بدنی ایجاد نکردیم یعنی اونا وقت های مردشون رو به ما می دن میگیم اشکال نداره خوب این کمک بزرگیه الان یه سالن این جوری بخوای تو شهرستان کازرون بسازی چقدر هزینه برمیداره من به نظرم روی جوونای ما بایستی بیشتر سرمایه گذاری بشه بیشتر به این مقوله پرداخته بشه در بعد ورزش شاید شهرستان کازرون واقعا اون جوری که بایستی عمل نشده ورزش یکی از ارکانی هستش که جوونای ما رو می تونه از خیلی از تهدیدات از خیلی از مواردی که خدای ناکرده متوجه جوانه دور کنه تو این زمینه هم بایستی نه تنها حالا متولیان تربیت بدنی کل متولیان شهرستان حتی همین دانشگاه آزاد واقعا جاهایی که کمک از ما بخوان و دستمون بر بیاد انجام می دیم در مورد سالن تربیت بدنی خود ما الان باشگاه بدن سازی مون رو داریم فعال می کنیم همین جا هم اعلام می کنیم که انشاالله از وقت هایی که خارج از کلاس و این ها باشه از جوانانی که می خوان تو این رشته فعالیت کنن ما انشاالله مراتبی رو آماده خواهیم کرد که این دوستان ثبت نام کنن و اینجا از این سالن استفاده کنن به نظر من شهرستان کازرون هر جاییش رو نگاه کنی یک زیرساخت یک بستری داره که می تونه از این بستر استفاده شایانی بشه بیشترین اون در بعد کشاورزی و صنعت توریسم و آثار تاریخی و جاهای دیدنی که در این شهرستان هست شاید تو این دو مقوله اگر سرمایه گذاری بشه در آینده بهره برداری خوبی بشه از این طرف.

و حالا آخرین سوال توقع جناب آقای دکتر شریفی از مسئولین کازرون؟

_من دست تمام مسئولین شهرستان رو می بوسم و همین جا هم تشکر می کنم از این ها که در یک سال و اندی که ما در خدمت این عزیزان هستیم ما رو تحمل کردن توقع ما اینه که دانشگاه رو از خودشون بدونن فقط در یک جمله فکر کنن که دانشگاه آزاد اسلامی نه که فکر کنن مال خودشونه برای این شهرستان هست حالا در هر زمینه ای در هر بعدی در هر مکانی که ما باشیم میگیم که عرضم به حضور شما کازرونی هستیم و به کازرونی بودنمون هم افتخار می کنیم از مسئولین هم دوست دارم که از مسئولین هم توقع دارم که انشاالله در زمینه فکر کردن به دانشگاه کازرون و امکاناتی که بالاخره ما نیاز داریم به ادارات به برق آب نمی دونم گاز تو این موارد یک مقدار با دید وسیع تر به دانشگاه نگاه کنن ولی باز هم عرض می کنم من از تک تکشون از تمام مسئولین شهر به خصوص امام جمعه شهرستان نماینده محترم شهرستان و دوستان دیگری که فرماندار شهرستان و همه مسئولین که تو این مدت با ما بودن ما رو یاری کردن تشکر و قدردانی کنم

آقای دکتر یه سوال تقریبا حاشیه ای هست تو صحبتاتون چند بار به افت و خیزها و چالش های این چند سال اخیر اشاره کردید می تونید خیلی کوتاه راجع به این مسائل توضیحاتی رو بدید؟

حالا این افت و خیز ها بیشتر در مورد همین مسائل افت دانشجو بوده مراکز آموزش عالی که ببینید در دانشگاه کازرون تأسیس شده من همین جا جا داره تبدیل مجتمع آموزشی رو به دانشگاه سلمان واقعا تبریک بگم خوب این ها قطعا بر جذب دانشجو در دانشگاه آزاد مراکز و واحدهای دانشگاهی که در اطراف کازرون تأسیس شدن در سال های اخیر خوب این ها قطعا در جذب دانشجو بر دانشگاه کازرون تأثیر داشتن این ها مواردی بوده که به قول آقای دکتر سبحانی تهدیدهایی هستش که ما اون ها رو بایستی به فرصت تبدیل کنیم منظورم بیشتر تو همین مسائل جذب دانشجو و عرضم به حضور شما امکانات دانشگاه بود

خوب ارزشیابی که شده امتیازمون البته قبلا بوده ها این مال خیلی وقته الان بخوان ارزشیابی جدید بیاد

امتیاز پژوهشی ما تقریبا 1400 هست برا این که به واحد جامع تبدیل بشیم بایستی به 2000 برسیم اما این رو خدمتتون عرض کنم که این در یک سال و نیم گذشته بوده یعنی در یک سال و نیم گذشته این امتیاز افزوده نشده یعنی اگر الان ارزشیابی بکنن ما رو شاید این امتیاز به 1700 برسه با توجه به شاخصه ها و فاکتورهایی که خدمتتون عرض کردم و یکی از اون سوالاتی که شما فرمودین چشم انداز آینده دانشگاه تبدیل این واحد دانشگاهی به واحد جامع هست وقتی به واحد جامع تبدیل بشه خوب قطعا یک حرکت خوبی هستش که توی این واحد دانشگاهی انجام می شه خوب هر در مورد این انتظاری که از مسئولین شهر دارم من این نکته رو هم البته ما یک خواهشی از امام جمعه شهرستان کردیم و اون رو هم باز این جا می گیم این خواهش رو داریم که یکی از نمازهای جمعه رو در دانشگاه برگزار کنیم قطعا هم انشاالله به ما قول دادن که این کار انجام بشه حالا در سال آینده چون الان شاید هوا مساعد نباشه و می خواستیم در اون جا از مسئولین از خیرین شهرستان در راه اندازی بیمارستان واقعا امداد بطلبیم ما دوست داریم که کمکمون بکنن مخصوصا خیرین شهرستان در بحث خرید تجهیزات من همین جا به شما عرض کنم که بیمارستان کازرون در سال آینده مرداد یا شهریور ماه از لحاظ ساختمانی به اتمام می رسه یعنی این ساختمان آماده بهره برداری می شه اما تجهیزاتش رو الان واقعا دچار مشکل هستیم و از مسئولین شهرستان و خیرین شهرستان انتظار داریم که در بعد راه انداز یبیمارستان به ما کمک بکنن

ممون آقای دکتر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.

نویسنده: علیرضا جاشویی، اشکان صفری
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
1
7
والا ما تا الان که این رئیس دانشگاه هر وقت اومده و جلسه پرسش و پاسخ گذاشته و حرف های دانشجویان رو گوش داده و پس دل انداخته و همش حرف می زند. هیچ عملی در کار نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
4
6
اینها همه اش حرفه. به داد دانشجو برسید
امين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
0
5
باسلام
اقاي رييس ميگويي كارفرهنگي ميكنيم اتفاقاتي كه درقبل ازعيدافتاددرسالن كنفرانس اياكارفرهنگي بودياابروي دانشگاه راحتي درشهرهم برديدچه برخوردي بابرگزاركنندگان ان جشن شد(حاج اقاعارف بگويد اياابروي دانشگاه باجشني كه قبل ازعيدگرفته شدرفت يانه خدايي حاجي بياوبگو)
2-جريان مشهدواينكه دخترهاچندروزپيش توسالن ميومدن وميرفتن وبهشون جواب نميداديدچي بودچرااتوبوس نميداديد برن مشهدمگه نه اوناثبت نام كرده بودن وعلاقه داشتن چرافقط يكي دواتوبوس بايدبره اياازپسرهاهم نام نويسي شد(حاج اقابينابياوبگو اين ادم چطوره
3-اقاي رييس اياشما نبوديدكه انجمن هاراسركوب كرديدنمونش انجمن علمي هايي كه بود.ايانه اينكه انجمنهاي علمي بايدكارعلمي كنن وبودجه هايي كه بهشون تعلق ميگيره بهشون بدين چراحق اونها رونميدين چرابعضي هابعضي ازدانشجوها كه ازدرسخوان هاهم هستن ازجيب پول بگذارندتامثلايك كارگاه اموزشي يايك جلسه سخنراني برگزارشود.چر اافرادي كه سوادعلمي نداشتندولي بابعضي هاارتباط داشتندمي امدندپيش شما ونامه مياوردند وشماهم امضاميكرديدكه فلان همايش رابرگزاركنندوبعدپشت تريبون ازاوتمجيدميكرديدتمجيداز.......
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
1
4
سلام و خسته نباشید
مصاحبه خوبی بود و میتواست بهتر باشد،هرچند این آقای شریفی کلا تو جوابا پرت میزنه ولی نباید از ظرفیت های دانشگاه آزاد و قابلیت ها بالای اون غافل شد. همین تعداد یالای دانشجویی که سالانه به شهر میاره میتونه خیلی تاثیر گذار باشه. البته باید مراقب تهدیدهاش هم بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
3
7
این ریس به درد کازرون نمیخوره برای یه جای خیلی کوچیک خوبه.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۷
0
8
باسلام
من سوالم ازاقاي شريفي اينه كه برچه اساسي فرماندارپيشين بامدرك ليسانس فيزيك امدودردانشگاه ازادشروع به تدريس كرد؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
پاسخ ها
دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
نمی دانم این گفته چقدر صحت داشته باشد.. ولی هیچ منع قانونی در این رابطه وجود ندارد.مربیان با مدرک لیسانی برای دروس آزمایشگاهی و دروس سرویسی استفاده می شوند و چیز عجیبی هم نیست
استاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
پس مهندس صمیمی چطور شد هیوت علمی اونم با یه مدرک از آزاد ارسنجان؟اصلا اون سواد داشت؟
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
2
8
وضعیت حجاب در این دانشگاه وخیم است چرا کاری نمی کنید؟
اینجا یک شهر مذهبی نمی شود هر طور که خودتان می خواهید بی حجابی را ترویج کنید
آقای رییس حجاب دانشجوهایتان را دریابید علم مان که اضافه نشد لااقل بار گناهانمان را زیاد نکیند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
0
6
واقعا تا چند سال پیش دانشگاه آزاد کازرون حداقل در جنوب کشور هیچ رقیبی نداشت. اما حالا خیلی آسون گرفته ، فکر کنم استادان دکترای دانشگاه هم کم یا تغییری نکرده باشد.
امین عباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
6
4
با سلام خدمت تمامی دوستانی که برای این مصاحبه کامنت گذاشتن. که به نظر میاد همه اونها یا یک نفر هستن با اسمهای متفاوت یا از یک نفر خط میگیرند ، که از خدا میخواهم که در این ماه مبارک اونها رو به راه راست هدایت بکنه. بنده نمیخوام از عملکرد دکتر شریفی دفاع بکنم. ولی نباید انصاف رو هم کنار گذاشت. با یه نگاه به کار ها و اقداماتی که در زمان مدیریت دکتر شربفی در دانشگاه آزاد کازرون اتفاق افتاده بیندازیم متوجه تغییرات میشویم . از بیمارستان گرفته و خوابگاه دخترانه و رشته هایی که اضافه شده ، در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد حالا خودتون و وجدانتون و خدای بالا سریتون قضاوت بکنه مدیری با این همه توانایی را به جای تشکر و تشویق و تمجید این مطالب کذب و نابجا در موردش انصافه؟ امیدوارم خدا همه ما را به راه راست هدایت بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
واقعا درست گفتید دوست عزیز، تعداد رشته های دانشگاه از 23 رشته به 46 رشته افزایش پیدا کرده و روز به روز هم در حال افزایش است. عملکرد ایشان فوق العاده است.
1001
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
2
7
سلام
یه پیشنهاد دارم
اگه امکانش هست مصاحبه رو از حالت محاوره ای خارج کنید.یکم زشته
مثلا اونجایی که آقای دکتر میگه:عرضم به حضور شما در مورد شهرستان کازرون هر جاییش قلم بذاری یه پتانسیلی داره.. خب این مدل نوشتارو اصلاح کنید
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
1
8
شما چه می دونید ما دانشجوها داریم چی می کشیم با این شهریه ها ها و نبود امکانات . همینطوری نشستید برای خودتون مصاحبه منتشر می کنید و آمار و ارقام و دروغ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
1
6
از معون آموزشیتان آقای دکتر مختاری بخواهید کمی با حسن نیت بیشتری رفتار کنند و اخلاق را بیشتر رعایت کنند. دنیا ارزش ندارد.
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
2
8
وضعیت حجاب در دانشگاه مناسب نیست باید مسئولان متوجه باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
اسمش که روش هست: دانشگاه آآآآززززززاااااددد
ناصرخان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
3
1
برو بابا حال داری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
0
5
با این شهریه های گزاف، استادهای بی انگیزه و بدون حوصله و کمبود امکانات واقعا چرا توقع داریم خروجی دانشگاه آزاد چیز خارق العاده ای باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
2
3
رییس هم می خواهی فقط دکتر یوسفی
غلامرضا اسدی
|
Romania
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
0
5
واقعا این رییس دارد چه کار می کند این شهریه ها که خانواده ها از نان شبشان می زنند تا تأمین شود صرف کدام خدمات می شود. این پولها و درامدها که دانشگاه آزاد می چاپد حلال نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
4
4
اساس دانشگاه آزاد غلط است کاری هم به این رییس و آن رییس ندارد ولی چون نماینده عوض شده رییس دانشگاه ازاد هم باید عوض شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
1
5
لطفا حتما متن این مصاحبه را به خود اقای دکتر شریفی عودت بدهید تا اصلاح نوشتاری شود.
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
1
3
اولا به برادران زحمت کش کازرون نما خسته نباشید میگم که اینقدر وقتشون رو میذارن و حتی الامکان ما و مردم را از مشکلات و مسایل روز با خبر میکنند ثالثا این سئوال برام پیش اومده که وظیفه دامپزشک چیه آیا سپردن یک مجتمع آموزشی و فرهنگی که رشته های پزشکی و حقوق و مهندسی و .... در آن تدریس میشه و اینهمه شخصیت مهم در آن پرورش و سپس تحویل جامعه میشن را به یک دامپزشک کار درستیه از وقتی که دانشگاه ریاستش دست دامپزشکها افتاده به چه وضع فلاکتباری دچار شده البته بعد از جناب آقای وادی ...بهر حال جناب دکتر دامپزشک شریفی تو رو سننه به ریاست دانشگاه برو دامداریتو کن که از زمانی وارد دانشگاه شدی دانشگاه را به فساد (بدحجابی و .. ) کشوندی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
اصل مدیریت صححی است که الحمدالله دکتر شریفی از آن برخوردار است و همچنین نگرش دانشگاهی.
این نظر برگرفته از صفت رذیله .... است که شما همشهری عزیز از آن بهره فراوان دارید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
3
0
با سلام
تمام رشته هايي كه به دانشگاه آزاداضافه شد دهقان نماينده پيگيري كرد خدا وكيلي شريفي راه تهران راه بلد نيست
یکی از کارکنان سابق دانشگاه آزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
2
0
با سلام خدمت کلیه دوستان و دانشجویان عزیز و همکاران گرامی. صرفا آمدم تا بگویم از زمانی که جناب آقای حیدر احمدیان به سمت مدیر دانشجویی مشغول گردیده اند و جناب آقای عسکری هم به سمت مشاور امور دانشجویی منسوب گردیده اند وضعیت بهتر از قبل گردیده و یا قرارگرفتن جناب آقای هدایت رستمی به عنوان مدیر حراست یک آرامش و بهبودی را در سیستم فراهم نمود و در مورد شهریه هم باید عرض کنم که نرخ شهریه به طور مستقیم زیر نظر سازمان مرکزی دانشگاه آزاد میباشد و ارتباطی به واحدها ندارد و واحد ها موظف به اجرای دستورات سازمان مرکزی میباشند.
پاسخ ها
یکی از دانشجویان سابق دانشگاه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
با سلام به همه، باید عرض کنم دکتر نوروزی معاون دانشجویی زیر بار حرف زور نمیرفت درنتیجه استعفااااااااااا کرد نه اخراج! اینم گفتم چون حرفاتون تناقض داره و دکتر نوروزی رو هم خوب میشناسم...دانشگاه اوضاش بد بود بدترم میشه خیالتون راحت.متاسفم
ناشناس
|
Luxembourg
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
0
0
ایشان بچه عشایر و از تربیت شدگان استاد بهمن بیگی هستند و فن مدیریت را خوب بلدند علم همراه با عمل را توامان دارند جسارت و توان پاسخگویی به نیاز های علمی را در حد لالیگا دارا می باشند -خان عزیر دوستتداریم
سهیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
0
1
لطفا سرخط خبرتون رو به مصاحبه کازرون نمابادکتر سیاوش شریفی اصلاح کنیدنه به دکتر سیاوش شریفی .
مدیر پایگاه
.با تشکر از شما 
.اصلاح گردید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
0
1
کازرون نما مصاحبه نخ نما شده دیگه بردارش
داوطلب کنکوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
0
0
سلام؛من یه کنکوریم دیروزنتیجه دانشگاه آزادبرای من اومد‏"دکتری حرفه ای دامپزشکی‏"بااین حرفایی که بعضیاتون درموردمدیریت وامکانات دانشگاه زدین واقعادودل شدم که بیام وقت وهزینه بذارم یانه‏¿‏‏¿‏‏¿‏
دريا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
0
0
من نميدونم چيكار كنم آخه كيه كه
به حرف دل ما فارغ
التحصيلان پرستاري گوش كنه.فقط دلشون به اين خوشه كه توي رتبه بندي كشوري دانشگاشون رتبه دومو تو ي زير شاخه پزشكي داره.در حالي كه ما از لحاظ عملي صفريم تمام پرسنل بيمارستان از دست دانشجويان كازرون مي نالند.حالا هم كه بيمارستانش داره راه ميفته وضيعت بدتر ميشه.چهارسال توي اين دانشگاه درس خونديم هيچي هم نشديم.كاش يه شهر ديگه خونده بودم و گول ظاهر دانشگاه كازرونو نميخوردم
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
0
0
با سلام .بابا تو ای دانشگاه همش حرف از پزشکی یه توجه هی هم به ما فنی یا بکنین مخصوصا ای عمرانی ا.
دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
0
0
برای اینکه ببینیم این رییس در کارش چقدر موفق هست باید سراغ هیأت علمی و کار کنان و دانشجویان رفت من ندیدم کسی از آنهایی که سر به تنشان بیرزد از این آقا راضی باشد ایشان ومعاونشان دکتر مختاری نان به نرخ روز می خورند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
0
0
سلام ،من پشت کنکوری هستم واقعا بااین عقاید ونظرات واقعا نمیدونم دانشگاه آزاد فقط بحرفه یا یچیزی هم توچنته داره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳