پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
مدیر جهاد کشاورزی کازرون:
در سال جاری پیش بینی می شود حدود 250 هکتاراز زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت برنج اختصاص یابد که این میزان در مقایسه با سال گذشته افزایش 20 درصدی را به دنبال خواهد داشت .
مدیر جهاد کشاورزی کازرون گفت : عملیات کاشت نشاء و تهیه خزانه برنج در سطح هفت هکتار در شهرستان کازرون آغاز شده است .

به گزارش محمد حسین هاشمی کشکولی خبرنگار كازرون نما؛ مهندس عبدالرسول گندمی در گفت وگویی با خبرنگاران اظهار داشت : مدت زمان ماندگاری نشاء برنج در خزانه حدود 40 روزاست که پس از طی این مرحله آماده انتقال به زمین اصلی می باشد .

وی کاشت نشاء برنج در زمین اصلی تا مرحله برداشت را حدود سه ماه عنوان کردو گفت : در طول این مدت لازم است کشاورزان به توصیه کارشناسان مدیرت جهاد کشاورزی این شهرستان توجه کنند تا هم از هدر روی آب جلوگیری شود و نیز برداشت خوبی را داشته باشند .

مدیر جهاد کشاورزی کازرون در ادامه افزود: در سال جاری پیش بینی می شود حدود 250 هکتاراز زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت برنج اختصاص یابد که این میزان در مقایسه با سال گذشته افزایش 20 درصدی را به دنبال خواهد داشت .

گندمی دربخش دیگر ازسخنانش نیزاز عملیات برداشت محصول هندوانه در شهرستان کازرون خبر داد و گفت : برداشت این محصول در شهرستان کازرون از اوایل خرداد ماه آغاز شده تا نیمه خرداد ماه ادامه خواهد داشت .

وی ادامه داد : حدود 500 هکتار از اراضی کشاورزی کازرون به زیر کشت محصول هندوانه رفته است که در این راستا پیش بینی می شود حدود 25 هزار تن هندوانه از مزارع این شهرستان برداشت گردد .

این مسؤل ارقام کشت شده هندوانه در شهرستان کازرون را به نام های آستاراخان ، هولارخان ، اس جی و بی 32 عنوان و اذعان کرد : ارقام کشت شده مذکوردر این شهرستان علاوه بر بازارهای داخلی قابلیت صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس را دارا می باشد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴