پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۸۸۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۲
مسئول میراث فرهنگی کازرون:
سال گذشته شاهد برپایی 25 کارگاه آموزشی در رشته‌های نمدمالی، ملکی‌دوزی، دولچه‌دوزی، آهنگری، معرق، بافت‌های داری و چرم‌دوزی بودیم که از این کلاس‌ها 200 هنرجو موفق به دریافت گواهی‌نامه مهارت شدند.
مسئول میراث فرهنگی کازرون گفت: یکی از برنامه‌های امسال در حوزه صنایع دستی تلاش به منظور احیای صنایع دستی در حال فراموشی این شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، محمدرضا معینی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته سال پرباری برای صنایع دستی بود و امسال نیز در تلاشیم به همان جدیت برنامه‌های این حوزه را ادامه دهیم.

معینی افزود: در همین راستا با تحلیل و بررسی فعالیت‌های انجام شده، قصد داریم از تمام توانمندی‌ها و قابلیت‌های موجود به منظور شکوفاتر شدن صنایع دستی این شهرستان استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: سال گذشته شاهد برپایی 25 کارگاه آموزشی در رشته‌های نمدمالی، ملکی‌دوزی، دولچه‌دوزی، آهنگری، معرق، بافت‌های داری و چرم‌دوزی بودیم که از این کلاس‌ها 200 هنرجو موفق به دریافت گواهی‌نامه مهارت شدند.

معینی با اشاره به پرداخت تسهیلات صنایع دستی گفت: 191 میلیون تومان تسهیلات در سال گذشته در این حوزه پرداخت شد که نسبت به سال‌های گذشته شاهد رشد مناسبی بودیم.

این مسئول در پایان تصریح کرد: برگزاری 9 کلاس در رشته‌های ابریشم بافی، سنگ تراشی، گلیم بافتی، حصیر بافتی، نمدمالی و معرق از دیگر فعالیت‌های آموزشی این اداره بوده است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
0
0
فعلا ازهمه چیز مهمتر حجابه ،بچسبید به حجاب فقط حجاب !!!!
منو چهر یوسقی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
0
سلام :
شاید قضیه ان ضرب المثل معروف باشد . که نمیدانم اینو و یا اونو باور کنم .خوب دقت فرمایید .در سایت در سر خط نوشته که صنایع دستی کازرون روبه انحطاط و در خبر زیری نوشته صنایع دستی کازروون در حال احیا شدن است و حالا کدام را باور کنیم . سپاس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳