پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۲۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۸
مدیر انتشارات سلمان فارسی:
مدير انتشارات سلمان فارسي معتقد است: بنيادهاي شهيد و امور ايثارگران و بنياد حفظ‌ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس مي‌توانند با داير كردن كتابفروشي در شهرستان‌ها، كتاب‌هاي دفاع‌ مقدس ناشران سراسر كشور را به مخاطبان عرضه و معرفي كنند. زيرا توزيع مناسب كتاب، يكي از بهترين روش‌هاي تبليغ است.

مدير انتشارات سلمان فارسي معتقد است: بنيادهاي شهيد و امور ايثارگران و بنياد حفظ‌ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس مي‌توانند با داير كردن كتابفروشي در شهرستان‌ها، كتاب‌هاي دفاع‌ مقدس ناشران سراسر كشور را به مخاطبان عرضه و معرفي كنند. زيرا توزيع مناسب كتاب، يكي از بهترين روش‌هاي تبليغ است.

رضا صنعتي، مدير انتشارات نوپاي سلمان فارسي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد: تاكنون يك كتاب درحوزه دفاع‌مقدس منتشر كرده و چندين كتاب در دست انتشار داريم. ابزار تبليغاتي ما براي معرفي آثار منتشر شده راه‌اندازي سايت، فروش اينترنتي كتاب‌ها و استفاده از ظرفيت برخي رسانه‌هاي مكتوب و ديجيتال است.

وي ادامه داد: در كنار اين‌ها با برخي مراكز فعال در عرصه‌ فرهنگ پايداري و نيز مراكز پخش و توزيع كتاب‌هاي دفاع‌مقدس تعامل برقرار كرده‌ايم تا كتاب‌هاي خود را از طريق آن‌ها به مخاطبان معرفي كنيم. البته به دليل نوپا بودن، هنوز به صورت گسترده وارد عرصه تبليغ نشده‌ايم اما معتقديم توزيع مناسب كتاب، يكي از بهترين روش‌هاي تبليغ است. وي افزود: به عنوان نمونه كتاب «باران و بوران» كتابي فاخر در حوزه‌ي طنز دفاع‌مقدس است كه به زودي و در فاصله‌ي هشت ماه پس از انتشار آن به چاپ سوم مي‌رسد اما  هنوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي يك نسخه از آن را خريداري نكرده است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد با نگاه عادلانه از كتاب‌هاي فاخر حوزه دفاع‌ مقدس حمايت كند. 

وي يكي ديگر از راه‌كار‌هاي موثر در بحث تبليغ كتاب‌هاي دفاع‌مقدس را استفاده از ظرفيت‌ نهادهايي نظير بنياد شهيد و امور ايثارگران و بنياد حفظ‌ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس در شهرستان‌ها عنوان كرد و افزود: اين مراكز مي‌توانند با داير كردن كتابفروشي در شهرستان‌ها علاوه بر كتاب‌هايي كه توسط خودشان توليد مي‌شوند، كتاب‌هاي دفاع‌مقدس ناشران سراسر كشور را هم به مخاطبان عرضه و معرفي كنند.

مدير انتشارات سلمان فارسي حل مشكلات در بخش تبليغ كتاب را وابسته به توجه ويژه به حل مشكلات مالي ناشران دانست و افزود: به عنوان نمونه، گاهي افزايش قيمت كاغذ و كم شدن حمايت‌ها دغدغه‌هايي‌اند كه نمي‌توان از كنار ‌آن‌ها ساده گذشت. تحميل هزينه‌ها باعث مي‌شود تا ناشران خصوصي نتوانند آنچنان كه بايد در زمينه تبليغ و عرضه‌ كتاب‌ها با قيمت مناسب فعاليت كنند.

وي درباره تعامل با ديگر ناشران براي استفاده از تجربيات آنان در بحث تبلغ كتاب گفت: هنوز به طور جدي وارد عرصه تبليغ نشده‌ايم اما به نظر مي‌رسد تشكيل مجمع ناشران انقلاب اسلامي (منا) مي‌تواند گام بلندي در تجميع تجربيات ناشران باشد. البته با توجه به نوپا بودن اين مجمع هنوز قضاوتي درباره‌ عملكرد آن نمي‌توان داشت.

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
نشر شاهد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
0
0
سلام
لطف بفرمائید سری به کتاب فروشی بنیاد شهید کازر.ن که تنها کتاب فروشی بنیاد شهید دراستان فارس هست بزنید تامتوجه بشوید این کتابفروشی بیش از 10 سال است که چقدرمورد بی مهری مسئولین قرارگرفته است
رضا صنعتي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
0
0
با سلام
البته مسلم است صرف راه اندازي كتافروشي منظور نيست بلكه پشتيباني همه جانبه از آنها منظور است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اذان صبح
۰۵:۱۲:۰۹
طلوع افتاب
۰۶:۳۵:۱۲
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۰۸
اذان مغرب
۱۹:۴۷:۳۳