پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۸۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۵
علی اسدزاده

قرنها از انقلاب كربلا مي­گذرد ولي همچنان نام مقدس حسين(ع) بر سر زبانها، يادش در دلها، آرمانها و اهداف مقدسش خواست انسانها، فرياد بيدار باش قيامش طنين انداز دورانها، و صداي هل من ناصرش جنبش ساز در بين همه نسلها و انقلاب آفرين در همه عصرهاست، تا انقلاب جهاني فرزند برومندش، مهدي موعود منتقم خون مظلومان كربلا، پيروزي كامل حق بر باطل، برچيده شدن بساط كفر و شرك و نفاق و برقراري صلح جهاني كه او را مي­خوانيم -اين الطّالب بدم المقتول بكربلا- بنا بر اين برماست كه با زنده نگهداشتن محرم و عاشورا و اقامه عزاي حسين و ياران با وفايش، نگذاريم خون مظلومان كربلا بخشكد و صداي نازنين »هل من ناصر« -دعوت همه حق جويان آزاده در همه عصرها و نسلها به ياري و حمايت از حق مظلوم- آن حضرت كه در همه­ي ماهها و روزها و در همه­ي زمين براي آگاهي و بيداري انسانها طنين انداز است نگذاريم كه خاموش گردد.

آري، زنده نگه داشتن محرم و عاشورا در حقيقت زنده نگه داشتن فرهنگ و قاموسي است كه آيينه­ي همه خوبيهاست، در كربلا همه­ي واژه­ها، تجسم يافته از معرفت و نيكي ديده مي­شود، از ايثار، شهادت، گذشت، سخاوت و ... تا نماز و دعا و شب زنده داري.

زنده نگه داشتن محرم و عاشورا يعني زنده نگه داشتن فرهنگي كه در آن عزيز فاطمه از آب فرزندانش اسب دشمن را سيراب مي­كند؛ در برابر فرهنگي كه در بين دو نهر به جاي آب حنجره­ي شش ماهه­اي را مي­شكافد!

زنده نگه داشتن محرم و عاشورا يعني زنده نگه داشتن مجالس و مراسم روضه و عزاداري، كه راز بقاء دين و ترقي و شهرت و شكوه تشيع است.

زنده نگه داشتن محرم و عاشورا يعني استمرار اقامه عزاي حسيني كه سدّ پولاديني است در برابر نفوذ فرهنگ بيگانه.

زنده نگه داشتن عاشورا يعني استمرار حركت بيداري، آگاهي و قيام و انقلاب در هر دوره­اي و مكاني، هر روزي و هر زميني و هر ماهي كه »كل يوم عاشورا و كل عرض كربلا و كل شهر محرم«

زنده نگه داشتن محرم و عاشورا يعني روشن نگه داشتن چراغ هدايت و راهبري ره گم كردگان و كشتي نجات همه كساني كه به فكر نجات رستگاري­اند.

زنده نگه داشتن عاشورا يعني ترس و رعب قيام مظلومين در دل ظالمين، يعني لرزه بر اندام مستكبرين، يعني صداي فروريزي كاخ­ها و قصرهاي مستبدّين.

زنده نگه داشتن تاسوعا و عاشورا يعني شكوه، عظمت، اجتماع و به هم پيوستن ملتها و امت واحده شدن آنها.

زنده نگه داشتن تاسوعا و عاشورا يعني شعار انسان ساز و فرياد رساي دشمن شكن امتها، يعني ذلت و نكبت مستكبرين، يعني رسوائي منافقين.

زنده نگه داشتن تاسوعا و عاشورا يعني قيامهاي مظلومانه شيعيان بحرين، عربستان و حجاز، يمن، سوريه، مسلمانان شمال آفريقا و حمايت از آنها ...

بنابر اين چون اقامه مجالس و مراسم عزاداري حسين بن علي(ع) عزيز و دُردانه پيامبر مكرم اسلام(ع) باعث آگاهي، بيداري و هوشياري و معرفت و شناخت هر چه بيشتر مسلمانان به اسلام ناب محمدي(ص) و سر انجام بر نتابيدن و تحمل ننمودن حكام غاصب و منافق پيشه و اسلام  دروغين و توجيه­گر حكومت­هاي ظلم و جور آنها مي­شد و نهضت­ها و قيام­هاي شيعيان و پيروان، ابا عبدالله الحسين(ع) عليه آن حكومتها شكل مي­گرفت، علاوه بر قتل و غارت شيعيان و سخت گيري­ها، محدوديتها و محروميت­هائي كه بر آنها كه از طرف حاكمان فاسد و فاسق تحيمل مي­شد بسنده نكرده و  به فكر خالي كردن عزاداريها از محتوا و انحراف مجالس عزاداري از حالت سازنده و پويائي و حركت آفريني و بيداري بخش و حماسي و سياسي بودن به حالتي انفعالي و سكون و ركود افتادند و نقشه­هاي آنها در بعضي از زمانها و مكانها و  موثر واقع شده، مثلا تبليغ مي­كردند كه بر پائي عزاي حسين بن علي براي بخشش گناهان، اداي حاجات، شفاي مريضها و رفع گرفتاريها است و نبايد سياسي شود.

 تا جائي كه در همين زمان و در كشور انقلابي ما در بعضي مجالس عزاداري با اين تحليل كه »ما نوكر امام حسين(ع) هستيم و كاري به سياست نداريم« از رهبر و امام و شهدا سخني به ميان نمي­آيد و اين در حالي است كه در مجالس عزاداري كه توسط امامان معصوم برگزار مي­شد سعي مي­شد با توجه به شرائط جامعه علاوه بر بعد عبادي، به بعد سياسي عزاداري نيز پرداخته شود.

متأسفانه در شهر خودمان با آنهمه سابقه ديني و انقلابي، هستند كساني كه بعضا خود را سره­ي عزاداري محل يا هيأت مي­دانند و هنوز چنين افكار پوسيده­اي دارند و همانطور كه در زمان ستم شاهي با انقلابيون و نوحه­ها و شعارهاي انقلابي مخالفت مي­كردند، امروز به هر طريق ممكن، از جمله تحريك افراد عامي و نادان، كارشكني كرده و مخالفت مينمايند، از طرفي به جهّال مي­گويند كه اينها مي­خواهند عزاداري را سياسي كنند و از طرفي ديگر به انقلابيون و افراد متعهد مي­گويند كه مردم با اين چيزها مخالفند و اين يك آفت بزرگ براي عزاداري است.

-امام خميني(ره) مي­فرمود: ما ملت گريه سياسي هستيم، ما ملتي هستيم كه با همين اشك­ها سيل جريان مي­دهيم و سرهائي را كه در مقابل اسلام ايستاده است خرد مي­كنيم. (صحيفه نور ج13 ص327.)

بدون شك اگر شيعيان فقط به خاطر ثواب و بعد عبادي عزاداري كنند انگيزه آنان براي ايستادگي در برابر ستمگران كم خواهد شد. و اين سياست زدائي و عدم محتواي مناسب نوحه­ها، شعارها و برنامه­ها عزاداري با شرايط اجتماعي، فرهنگي و سياسي شيعيان، مسلمانان و دنياي امروز يك انحراف بزرگ و خلاف اهداف ائمه اطهار عليهم السلام از اقامه عزاداري ابا عبد الله الحسين(ع) مي­باشد. عزاداري حسيني بهتر مي­دانند انقلاب شكوهمند اسلامي ايران كه باعث عزت و افتخار اسلاميان شده است ريشه در قيام امام حسين(ع) داشته و از مساجد، تكايا، حسينيه­ها، عزادارن­ها، روضه­ها و منبرها رونق گرفت و استحكام يافت و دوست و دشمن­ ما در دنيا معترفند كه نهضت و قيام­هاي مردمي منبعث از بيداري اسلامي در جهان، از انقلاب اسلامي حسيني نشآت گرفته است.

مواظب باشيم و از نفوذ خرافات، انحرافات و بدعتهاي ناروا جلوگيري نمائيم.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
0
0
خدا از سر تقصیرات همه بگذرد. علی الخصوص آنهایی که د,ین هایی از مردم بر گردن دارند. اعم از صدمات جانی، مالی یا آبرویی که بر صاحبان حق وارد آورده باشند. هر چند که ممکن بندۀ خدا هرگز نبخشد
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
0
0
خدا از سر تقصیرات همه بگذرد. علی الخصوص آنهایی که د,ین هایی از مردم بر گردن دارند. اعم از صدمات جانی، مالی یا آبرویی که بر صاحبان حق وارد آورده باشند. هر چند که ممکن بندۀ خدا هرگز نبخشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷