پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۹
علی اکبر فرشته حکمت

ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه بيستم مهر ماه براي انجام كاري ضروري با خودروي شخصي از منزل بيرون رفته و راهي مركز شهر گرديم. قبل از بيرون زدن از منزل، يكي دو ساعتي برق قطع شده بود كه تصور مي­كردم فقط مربوط به خيابان و كوچه­هاي ما مي­باشد! اما وقتي وارد مركز شهر شدم مشاهده گرديد برق اغلب نقاط شهر من جمله ناحيه­ي مركزي و اطراف شلوغ آن، قطع است! اوضاع شير تو شيري شده بود! تعطيلي مدارس، بازگشت دانش آموزان و اولياء و معلمين آن­ها با وسايط نقليه عمومي و شخصي كوچك و بزرگ، موتور سوارهاي جوان دانش آموز و ايضا“ غير دانش آموز كه برخي بر حسب معمول مزاحمت­هايي ايجاد مي­كنند! تقاطع­هاي شلوغ كه به علت خاموش بودن چراغ­هاي راهنمائي، اغلب راه بندان شده بود! مأمورين راهنمائي و رانندگي هم در تقاطع­ها كمتر مشاهده مي­گرديد!

 
در تقاطع سيد محمد كاشي، توقف كاميون بزرگ حامل هندوانه و فروشندگان دوره گرد اطراف آن يكي از عوامل بزرگ راه­بندان و مانعي براي روان شدن تردد وسايط نقليه بود! شلوغي خيابان­ها و معابر و عجله خودروها بويژه وسايط نقليه عمومي مانند تاكسي­ها و تردد و سبقت­هاي غير مجاز آن­ها، اغلب باعث تنش­هاي لفظي و توقف­هاي بيجا و بي­منطق مي­شد!
 
سرگرداني شهرونداني كه براي دريافت پول به عابر بانك­هاي خاموش (به علت قطع برق) مراجعه مي­كردند نا اميدانه و ناراحت و عصباني سراغ عابر بانك ديگري مي­گرفتند! اطراف معدود عابر بانك­هاي فعال و روشن هم شلوغ شده بود! ناتوانيهاي مناطق بي­برق در آن ساعت ظهر، پخت نمي­كردند و لذا علاوه بر مردم بدون نان، صاحبان نانوائي هم به علت خميرشان ناراحت و عصباني بودند! بالاخره به نظر مي­آمد همه چيز تحت الشعاع قطعي برق قرار گرفته بود و عامل اصلي شلوغي و سرگرداني شهروندان سواره و پياده در سطح مركز شهر همانا قطع بي­موقع و بدون اطلاع قبلي برق بوده باشد!!
 
-لذا نگارنده پرسمان­هاي پيشنهاد گونه­­ي زير را مطرح مي­كند به اميد آن كه مسئولين امر و نهادهاي ذيمدخل، پاسخ­هاي قانع كننده­اي براي شهروندان داشته باشند و از تكرار پيشامدهائي آن چناني جلوگيري به عمل آورند:
 
1-آيا امكان نداشت و ندارد كه قطعي برق با اطلاع قبلي باشد؟!
 
2-آيا امكان نداشت و ندارد كه با هماهنگي مديريت سياسي شهرستان در چنين مواقعي با اطلاع قبلي از قطع برق، مأمورين اداره راهنمائي و رانندگي و ايضأ نيروهاي انتظامي براي نظم دهي، آمادگي بيشتري داشته باشند؟!
 
3-آيا امكان نداشت و ندارد كه قطعي براق در ساعات حول و هوش ظهر كه تردد وسايط نقليه بسيار چشمگير است صورت نگيرد؟!
 
4-تا كي بايد دست فروش­ها و فروشندگان دوره­گرد، براي تردد وسايط نقليه در تقاطع­ها و معابر شلوغ مانع و دردسر ايجاد كنند؟!
 
5-آيا براي مسئولين امور برق شهرستان امكان ندارد كه قطعي برق ناشي از تعميرات و تعويضات و ساير موارد مترقبه را در روزهاي تعطيلي پنجشنبه و جمعه و ... انجام دهند؟!
 

6-آيا اين گونه آشفتگي­هاي قابل پيش بيني و حل شدني نمي­باشد؟!

منبع: هفته نامه شهرسبز

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹