پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۷۳۳۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۴
امام جمعه موقت كازرون:
صحرايي از انجام استفتائاتي از مراجع عظام تقليد در مورد مسئله قبله كازرون خبر داد و تصريح كرد: براي رسيدن به يقين مراحل مختلف را گذارانديم كه چند ماه طول كشيد اما بعد از تشخيص قبله توسط شاخص طبيعي و انطباق آن با ابزارهاي ديگر برخي افراد به طور نادرست بيان كردند كه قبله كازرون تغيير كرد.

امام جمعه موقت كازرون رد حكم ولي فقيه را رد حكم امام زمان دانست و گفت: رد حكم امام زمان نيز رد حكم خدا است.


به گزارش كازرون نما، حجت‌الاسلام محمود صحرايي در خطبه‌هاي نماز جمعه كازرون با گرامي‌داشت ميلاد با شكوه حضرت ولي عصر (عج)، تجليل از اين ايام را تعظيم امر الهي برشمرد و اظهار داشت: گراميداشت عزاداري و اعياد در واقع تعظيم در برابر شعاعر الهي است و با توجه به اينكه شيعيان بزرگترين سفره‌هاي معنوي را در اختيار دارند از اين رو با تجليل از اين ايام اين سفره‌هاي معنوي را در اختيار ديگران قرار دهند.


وي با اشاره به ميلاد امام زمان (عج) افزود: انبياي الهي و اولياي خدا انتظار حكومت و فرج اين امام بزرگوار را داشته‌اند.


صحرايي مهمترين ركن اسلام را ولايت عنوان و خاطرنشان كرد: مهمترين وظيفه شيعيان در زمان غيبت، اعتقاد، التزام و پيروي از ولايت فقيه است.


وي از ولايت به عنوان حلقه متصل بخش به تمام عبادات نام برد و گمراهي برخي مسلمانان را به دليل قطع حلقه عبادتشان دانست و ابراز داشت: سرپرستي و ولايت خدا به معناي دريافت احكام الهي و اجراي آن‌ها است و پيامبر، ائمه اطهار و فقهاي متخصص و متعهد حكم خدا را بيان مي‌كنند.


امام جمعه موقت كازرون رد حكم ولي فقيه را رد حكم امام زمان (عج) دانست و تصريح كرد: رد حكم امام زمان نيز رد حكم خدا است.


صحرايي با بيان اينكه مهم‌ترين وظيفه شيعيان در زمان غيبت، پشتيباني از ولايت فقيه است ادامه داد: ولايت فقيه ميراث گران‌بهاي حضرت ولي عصر(ع) در زمان غيبت است.


وي اتصال به ولايت فقيه را به عنوان مهم‌ترين ارتباط با ولي عصر برشمرد و عنوان داشت: حضرت ولي عصر (عج) در مهم‌ترين توصيه‌هاي خود در زمان غيبت، ما را به فقها ارجاع دادند.


مدير حوزه علميه كازرون در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه كازرون با اشاره به روز بهزيستي، گفت: رسيدگي به معلولان و نيازمندان جامعه مصداق بارز انفاق است.


صحرايي به روز تامين اجتماعي اشاره و اضافه كرد: در اسلام كار معادل جهاد در راه خدا بوده و كسي كه براي تامين معاش خود كار كند مانند مجاهد في سبيل‌الله معرفي شده است.


وي تعاون را بهترين سيستم در نظام اقتصادي اسلام برشمرد و خاطرنشان كرد: در تعاوني‌ها كارفرما وجود ندارد و مديريت آن براي برنامه‌ريزي و كنترل بوده و كسي كارگر فرد ديگري نيست.


امام جمعه موقت كازرون با تاكيد بر مسئله تامين اجتماعي براي جبران نقص كارگري و كارفرمايي به جمعيت 300 هزار نفري شهرستان كازرون اشاره كرد و ادامه داد: از اين تعداد حدود 80 هزار نفر زير پوشش بيمه سازمان تامين اجتماعي هستند كه مي‌طلبد كارفرما به عنوان يك حق كارگران را زير پوشش بيمه قرار دهد.


صحرايي با اشاره به 29 تير سالروز عمليات والفجر2 در منطقه شامل غرب و پادگان حاج عمران خاطرنشان كرد: اين عمليات 16 روز طول كشيد و مناطق كردنشين را از تيررس مستقيم دشمن دور كرد.


وي بيان داشت: در عمليات والفجر2 حدود 4 هزار نفر از نيروهاي دشمن كشته و تعدادي اسير و ادوات نظامي آنها منهدم شد.


مدير حوزه علميه كازرون با اشاره به مسئله قبله اين شهر اظهار داشت: طبق اعلام يكي از مساجد نوساز شهر مبني بر استفاده از ابزارهايي و مشخص شدن اين مسئله كه قبله كازرون متمايل به سمت راست است، به طور سريع جلساتي را با امام جمعه محترم كازرون، آيت‌الله بنيادي و اساتيد حوزه تشكيل داديم و بررسي كرديم.


صحرايي از انجام استفتائاتي از مراجع عظام تقليد در مورد مسئله قبله كازرون خبر داد و تصريح كرد: براي رسيدن به يقين مراحل مختلف را گذارانديم كه چند ماه طول كشيد اما بعد از تشخيص قبله توسط شاخص طبيعي و انطباق آن با ابزارهاي ديگر برخي افراد به طور نادرست بيان كردند كه قبله كازرون تغيير كرد.


وي با بيان اينكه بايد گفت كه سمت قبله كازرون معلوم شد ادامه داد: براي يقين از سمت قبله از ابزارهاي علمي و شاخص طبيعي استفاده شود.



مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
0
0
چرا استفتاء را منتشر نمي‌كنيد؟
جوكار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
0
0
يعني ما و پدران ما 1000 سال اشتباه نماز مي خوانديم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
0
0
یعنی چه؟؟
مگه قطب نما هم مشکل دار شد؟
نیازی به استفتا هست مگه برای تعیین قبله؟
من بعضی وقتا میمونم که آیا عسل شیرینه یا تلخه یا شور و...
حسینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
0
0
متاسفم که تازه متوجه شدید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴