پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۹۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۰
بخشدار مرکزی کازرون:
به گزارش خبرنگار دانش آموزي كازرون نما، سید نعمت الله خرسندی صبح امروز درهمایش پویش که از سوی مجتمع آموزشی حکمت در دبیرستان زنده یاد غلام شاه قبازرد دریس برگزار شد، با گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: ورود علم غیرتصفیه و غربال نشده به حوزه مغز، بیماری فکری و مغزی را در پی خواهد داشت که به تدریج به جامعه نیز سرایت می کند.

بخشدار مرکزی کازرون با تاکید بر پرهیز از آموزش مبتنی بر یادگیری طوطی وار گفت: آموزش باید مبتنی بر یادگیری معنا دار باشد.

به گزارش خبرنگار بخش دانش آموزي كازرون نما، سید نعمت الله خرسندی صبح امروز درهمایش پویش که از سوی مجتمع آموزشی حکمت در دبیرستان زنده یاد غلام شاه قبازرد دریس برگزار شد، با گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: ورود علم غیرتصفیه و غربال نشده به حوزه مغز، بیماری فکری و مغزی را در پی خواهد داشت که به تدریج به جامعه نیز سرایت می کند.

وی با بیان اینکه در کنار هم قرار گرفتن علم مطبوع و مسموع سبب به وجود آمدن یک جامعه دارای افکار سالم و درست می شود افزود: فرهنگیان مراقب باشند که تکلیف انسانیت انسان را تنها علوم شنیدنی و مسموع تامین نخواهد کرد از این رو باید در کنار علم مسموع فرصت فکر کردن را به دانش آموزان داد.

بخشدار مرکزی کازرون در ادامه با بیان اینکه شهید مطهری ویژگی های علوم را مطرح کردند ادامه داد: علمی که تربیت عقلانی انسان را تامین و آخربینی انسان را تربیت می کند از جمله این ویژگی ها است.

خرسندی، علمی را مفید دانست که تربیت کننده عقل تحلیل گر، تشخیص دهنده حق از باطل، درست از نادرست و غربال کننده باشد و تصریح کرد: عقل یکی از بارزترین صفات انسان در صورت استفاده درست ازآن است.

وی بیان داشت: خروجی سیستم علم سالم، عقل سالم بوده از این رو باید سعی کرد چنان عقلی از حوزه علمی توسط معلمان در مغزهای سالم دانش آموزان دمیده شود که خوب را از بد، سخن زشت را از زیبا و دروغ را از راست تشخیص دهند.

مشاورعالی فرماندار کازرون با تاکید بر آموزش علمی که به دنبال آن قدرت تحلیل باشد خاطرنشان کرد: روح علمی زمانی در عالمی دمیده می شود که قدرت تحلیل داشته باشد.

خرسندی با تاکید بر پرهیز از آموزش مبتنی بر یادگیری طوطی وار گفت: آموزش باید مبتنی بر یادگیری معنا دار باشد.

وی با بیان اینکه باید یک ارتباط دو طرفه و متقابل بین دانش آموزان و معلمان باشد عنوان داشت: بین آموزش دادن با آموزش دیدن، یاد دادن با یاد گرفتن، تشویق کردن با به شوق در آوردن و راه بردن با به راه افتادن تفاوت است.

بخشدار مرکزی کازرون سپس از نمایشگاه هفته مشاغل که در حاشیه همایش برپا شده بود بازدید کرد.

اجرای سرود، مسابقه، برنامه های فرهنگی، سخنرانی مدیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی آموزش و پرورش کازرون از دیگر برنامه های این همایش بود.

انتهاي پيام/

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ايمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
0
0
اين آقاي خرسندي كيه؟مگه فرهنگيه ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اذان صبح
۰۵:۱۲:۰۹
طلوع افتاب
۰۶:۳۵:۱۲
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۰۸
اذان مغرب
۱۹:۴۷:۳۳