پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۷۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۰
آيت الله ايماني:
اقشار گوناگون در آستانه برگزاری کنگره شهداء فارس به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت . در دوران برپایی مراسم شهداء از مقامات بلند پایه کشوری ، مراجع و سیاسیون و عوامل اجرایی دعوت شده است این کنگره نماد وحدت و همدلی بین مردم مسئولین خواهد بو

نماز عبادي سياسي جمعه شيراز با حضور امت مؤمن و هميشه در صحنه شيراز و به امامت حضرت ايت الله  ايماني نماينده مقام معظم رهبري در فارس و امام جمعه شيراز در مصلاي جمعه (مسجد شهداء ) اقامه گرديد.

خطبه اول :

امام جمعه شيراز در خطبه اول نماز جمعه پس از توصيه به رعايت تقوا و پرهيز از محرمات اظهار داشت :

خدای متعال برای مؤمنان صفت تقوی را بیان داشته است. مؤمنان با هدف خاصی راه خدا را دنبال می کنند . در آیات فراوان قرآن کریم راه مستقیم و بدون انحراف را برای مؤمنین ترسیم کرده است . انسان اگر هوشیار باشد از راه مستقیم خارج نمی شود .متقین در خط اعتدالند و نه افراط و نه تفریط دارند . در روایتی از امیر المؤمنین (ع) است که می فرماید : اگر می گوئید که ولیّ شما و راه شما  خداست پس مواظب باشید که ازاین  راه  فاصله نگیرید  و به قرآن عمل نمائید و بر روشی که او فرمان داده است عمل نمائید  و او را بر طبق خواسته ای که دارد بپرستید . بدعت در امور الهی نیاورید و با خدا مخالفت نکنید .

امام جمعه شیراز گفت : مولا علی (ع) در این فرمایش از مؤمنان خواسته مسیری را که خدا نشان داده بروند و بر اساس فرمان حق عبادتهارا انجام دهند . عبادتها در اختیار انسانها نیست که خود انتخاب کند . عبادتی روزی واجب وروزی حرام اعلام شده است . افراط و تفریط یعنی خروج از حدود الهی و قانون خروج از حدود الهی گناه و معصیت است .

قانونی که برای مردم تصویب شده اگر از آن استنکاف شود جرم دارد . اگر کسی از حدود الهی تعدی نماید دچار معصیت شده و عذاب خواهد دید . خداوند مؤمنان را به صفت استنکاف معرفی کرده و خود را ولی آنان قرار داده است .

خطبه دوم :

امام جمعه شيراز در خطبه دوم نماز جمعه شيراز پس از اداء سلام وتحيت به روح بلند نبي اكرم (ص) و ائمه هدي (ع) اظهار داشت :سیزدهم جمادی الاول مصادف است با شهادت حضرت زهرا (س) ایشان 75 روز بعد از ارتحال پدر بزرگوارشان  به شهادت رسیدند . ایام شهادت بانوی دو سرا حضرت فاطمه زهرا(س) را به عموم دوستداران شان تسلیت عرض می نمایم .

امام صادق (ع) می فرماید : مقام مادرم حضرت فاطمه زهرا (س) والا است . جبرئیل خدمت او می رسید و در فراق پدرش او را دلداری می داد در مقامات وی و شیعیان او اشاره می نمود  و فاطمه زهرا (س) را خرسند می نمود . آنقدر این مقام والا است که جبرئیل با فاطمه (س) سخن می گوید

نماینده ولی فقیه در فارس گفت : شعار عرب سوره نور و آیه مشکات  نور الله را به فاطمه زهرا نسبت داده و تشبیه کرده است و می گوید : نقطه پرگار عالم هستی فاطمه زهرا است از این نقطه جهان شکل گرفته است . او پیامبر دوم است و زیباترین چهره زمان خود می باشد . نقطه اساسی توحید فاطمه زهرا است .

آیت الله ایمانی در خصوص روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفته آتی ( 29 فروردین )گفت: تمامی ملتها و کشور ها از نیروی دفاعی برخوردارند . بدون دفاع زندگی امکان ندارد ملت های مسقل نیروهای متکی بر علم وایمان ، نو آوری و فن آوری می خواهند . دشمنان در صدر انقلاب همواره در صدد تضعیف ارتش بوده و تا انحلال مجلس نیز در رسانه ها و مطبوعات سخن گفته اند . امام روز 29 فروردین را روز تثبیت ارتش قرار داد و این گونه بود که نیروی دفاعی و مسلح ایران در قالب نیرو های زمینی ، هوایی و دریایی ارتش شکل گرفت . امام (ره) می فرمایند : ارتش امروز ما دارای سه رکن اساسی است اول دین داری و اخلاق ، دوم استقلال و سوم کارایی آن است . ارتش کشوری اسلامی از مزایای کشور اسلامی بهره ببرد اما از آمریکا بترسد و در اختیار او باشد ارتش مفیدی نیست .

نماینده مقام معظم رهبری در فارس یاد آور شد : ارتش بحرین با پول مسلمین و به دستور آمریکا مامور سرکوب مبارزان بحرینی می شود . ارتش ما مستقل و مبتنی بر استقلال و دین مداری است .استقلال اقتصادی همچون استقلال سیاسی ، علمی و نظامی مهم است هرجا استقلال باشد عزت هم همان جا است . ما به مقامی رسیده ایم که هیچ یک از ابر قدرت ها نمی توانند ما را نادیده بگیرند ما باید در اقتصاد همچون سیاست به استقلال لازم برسیم تا آمریکا و دولتهای ستمگر نتوانند ما را سرکوب کنند .

امام جمعه شیراز در باب رسیدن به الزامات اقتصادی گفت : ما در رسیدن به استقلال سیاسی نیاز داریم که کالا ها و برنامه ها و کارهای کیفی و مفید و ماندگار را ارائه دهیم و هر قشری از اقشار جامعه امور خود را با دقت و اصولی انجام دهد تا عوامل رسیدن به اسقلال اقتصادی در جامعه فراهم شود همه باید اقتصاد را گفتمان خود قرار دهند . خداوند بیامرزد فردی را که اگر کاری انجام می دهد به خوبی انجام دهد . از ثروت و سرمایه سرمایه دارن باید با همفکری و هماهنگی به نفع جامعه استفاده شود چرا که بخشی از ثروت وی متعلق به جامعه است . در آمد حلال مورد نظر او بوده ودر کار تولیدی مفید سرمایه گذاری کند . عده ای زمین و تسهلیات بانکی را از دولت می گیرند ودر ساخت و سازهای کاذب مغازه و آپارتمان می پردازند بعد مدعی هستند که در کار تولید هستند . حرکات ما باید روزانه نو وجدید باشد ارتباط بین دانشگاه و صنعت باید دیده شود .

نماینده مردم فارس در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه پیرامون بر پایی گنکره سرداران شهید فارس اظهار داشت: اقشار گوناگون در آستانه برگزاری کنگره شهداء فارس به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت . در دوران برپایی مراسم شهداء از مقامات بلند پایه کشوری ، مراجع و سیاسیون و عوامل اجرایی دعوت شده است این کنگره نماد وحدت و همدلی بین مردم مسئولین خواهد بود شهید نماد وحدت و رسیدن به کمالات مطلوب است . امید است این یاد وراه عظیم آبرویی برای فارس و مشعلی فروزان برای نسلهای آتی جامعه ما باشد .

 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرزاد
|
UNITED STATES
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
0
سلام خدا بر شهیدان راه حق،
سلام بر آسمانی های پاک
سلام بر بزرگ مردان دفاع مقدس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷