پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۶۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۴
هفته نامه سلمان

ما هم اشتباه كرديم / علي اكبر فرشته حكمت

نگارنده‌ي اين سطور با آمدن تدين در سمت شهردار و نيز با استعفا و رفتنش از شهرداري كازرون خوشحال نشدم! هر چند افرادي كوته فكر و كوتوله نظر پنداشته و مي‌پندارند كه بنده با اغراض شخصي در خصوص شهرداري و شورا قلم مي‌زده‌ام! اين گونه افراد هر چه مي‌خواهند بگويند و قضاوت كنند! شايد در شيب‌هاي تند گذر زمان، تشخيص حق از باطل براي افراد سطحي‌نگر مشكل باشد اما بالاخره در گذر رودخانه‌ي عمر و تاريخ و در مقاطعي از مكان و زمان، كف‌هاي زر و زور و قدرت كنار رفته و آب زلال حقيقت خود را بر تشنگان و طالبان راستي و رستگاري عرضه مي‌كند و مي‌نماياند!

يك سال قبل گفتم و نوشتم در حالي كه شهرداري با چندين برابر هزينه‌ي شهردار قبل براي اداره‌ي امور شهر كازرون انتخاب و منصوب كرده‌ايد مي‌بايست چندين برابر مديريت قبل از ايشان توقع داشته باشيد براي شهرداري درآمدزايي كند! همه مي‌دانند اگر پول در بساط و خزانه‌ي شهرداري باشد خرج كردن و هزينه كردن آن به شكل ريختن آسفالت بر كف خيابان‌هايي چند، كاري سهل الوصول است كه از عهده‌ي هر پيمانكاري برمي‌آيد! پيمانكاري كه با شهرداري قرارداد منعقد مي‌كند از اين كه شهرداري نتواند در موعد مقرر به تعهد خود در پرداخت وجوه مورد قرارداد عمل نكند هيچ واهمه‌اي ندارد! چرا كه طبق مفاد قرارداد خسارات تأخير خود را دريافت مي‌كند! لذا مطالبات پيمانكار همراه با سودآن مشمول گذر زمان نمي‌شود و در نهايت با حكم دادگاه طلبي پيمانكار تا ريال آخر از خزانه و اموال شهرداري برداشت خواهد كرد!

- در ابتداي سال جاري كه شهرداري براي پرداخت بدهكاري سنگين خود به تخفيف 30 درصدي متوسل گرديد در همين نشريه و همين صفحه هشدار دادم كه اين اقدام و رويه باعث افزايش درآمد شهرداري نخواهد شد بلكه فقط وصول بخشي از درآمد شهرداري زودتر از موعد وصول خواهد گرديد و از نيمه‌ي دوم سال به نيمه‌ي اول جابجا خواهد شد و چنين هم شده است. اي كاش مسؤولان شهرداري و شورا بعد از تحولات اخير آماري از ورود و خروج مالي خود را ارائه‌ دهند!

- چند ماه ابتداي كار شهردار، آن قدر چَه چَه و بَه بَه فضاي برخي مطبوعات و مقاله نويس و سرمقاله نويس و اظهار نظرهاي ندانسته را پر كرد و حُقد و كينه و كوته فكري برخي آن چنان فضا را تيره و تار كرد كه حجم كارها و اقدامات زير بنايي و خردمندانه و عالمانه و مديرانه و متعهدانه‌ي شهردار سابق در پاي عجله‌ كاري و تسنبل كاري وتزيينات مقطعي مديريت جديد نِفله شد و مغفول ماند! بلا شك مديري كه مشروط به زمان و مزاياي خاص آمده باشد و به فرداي اين شهر فكر نكند(زيرا در اين شهر حضور نداشته و ندارد و نخواهد داشت!) خوفي از عواقب عملكرد و اقدامات و تصميمات خود نيز نخواهد داشت!

- آن‌چه مي‌نگارم نه از باب مچ‌گيري و زخم زبان و مذمت است و نه بدگويي از مديري كه اكنون شهر را ترك كرده است بلكه تكرار و يادآوري مطالبي است كه در يك‌سال گذشته گفتيم و نوشتيم و كسي گوش نكرد! جالب اين كه بيشترين واكنش نسبت به مطالب از ناحيه‌ي خود شهردار مورد نظر صورت گرفت! آقاي تدين در يك سال گذشته پنج شش بار با بنده تماس تلفني برقرار كرد بدون اين كه چهره‌ي مرا بشناسد! و طولاني‌ترين و آخرين تماس ايشان هم روزهاي پاياني حضورش در شهرداري بود كه در خصوص قضيه‌ي زمين ورثه‌ي كاظميني و مسأله‌ي معوض دادن به عضو شورا، مطالبي بيان داشت!

- در ايام تبليغات انتخاباتي مجلس هشتم، نكته‌اي در نشست‌ها و نيز به صورت مكتوب بيان داشتم بدين مضمون كه تقريباً تمام راه‌يافتگان به مجلس شورا و ايضاً اغلب نامزدها در همه‌ي دوره‌هاي قبل از انتخابات و بعد از انتخابات و نيز پس از اتمام دوره‌ي نمايندگي، در شهرستان حضور و سكونت نداشته‌اند! معناي اين كلام ناديده انگاشتن خدمات هيچ‌كدام از نمايندگان محترم ادوار مختلف نبوده و نيست اما به جِدّ معتقدم افرادي كه قبل از مسؤوليت در هر پست و مقامي در اين شهر نشو و نما داشته و نيز قصد دارند بعد از ترك مسؤوليت خود در اين شهرستان ماندگار باشند در برخوردها و تصميمات و افعال و گفتار و پندار خود به گونه‌اي دردمندانه‌تر و جاودانه‌‌تر عمل مي‌كنند! لذا بر همين پندار به شوراييان و همه‌ي تصميم‌گيران و اثر گذاران امور شهر توصيه مي‌كنم كه:

سال‌ها دل طلب جام جم از ما مي‌كرد

آن چه خود داشت ز بيگانه تمنا مي‌كرد

در همين شهر و شهرستان و ترجيحاً در مجموعه‌ي شهرداري، جوان‌هاي خوش فكر و متعهد و متخصص و كاردان هستند كه بتوانند امور شهر و شهرداري را به گونه‌اي مطلوب اداره كنند و سر و سامان دهند. لذا سراغ افرادي نرويد كه با هدفي خاص و با سر و صدا و داد و فرياد همانند ابر بهاري، همراه با رعد و برق(به قول ما كازروني‌ها همراه با تش برق و گُره تراق!) در آسمان مسؤوليت شهرداري مدتي كوتاه ظاهر مي‌شوند و شُري و گَردي مي‌پاشند و مي‌روند! چرا كه طراوت بارش موقت چنين افرادي به تلخ‌كامي‌هاي ناشي از بدهكاري‌ها و بي‌بند و باري‌هاي مالي و بر زمين ماندن كارهاي اصولي و اساسي نمي‌ارزد!

- به طور حتم از نگارنده پرسش خواهند شد كه پس چطور در زمان شوراي دوم، من هم به شهردار غير بومي تن دادم؟! در پاسخ بدون صغرا و كبرا چيدن و بيان علل آن اعتراف مي‌كنم كه ما هم اشتباه كرديم!!! بله ما هم اشتباه كرديم!! ضمن اين كه شهردار غير بومي ما بدون چشم‌داشت و شرط گذاري مادي آمد و منشأ خدمات زيربنايي و اصولي زيادي گرديد كه بماند.

پاسخ به ما هم اشتباه كرديم / محمدجعفر مبصري 

احتراماً لطف فرماييد جوابيه‌ي زيررا در پاسخ به مقاله‌ي ما هم اشتباه كرديم(نشريه‌ي شماره‌ي 495) چاپ فرماييد.

به قول يك جامعه شناس معروف«همه را مي‌توان براي مدتي فريب داد. عده‌اي را مي‌توان براي هميشه فريب داد اما همه را براي هميشه نمي‌توان فريب داد.»

*‌نمي‌دانم‌آقاي علي‌اكبر فرشته حكمت تا كِي مي‌خواهدبادروغ پردازي، مغالطه، تحريف، تحقير،توهين،زخم‌زبان و بدگويي براي‌رسيدن به هدف‌هاي دنيايي استفاده كنند؟!!!

مگر نه اين است كه بر طبق فلسفه‌ي اسلامي هدف وسيله را توجيه نمي‌كند؟ اگر ما هم براي رسيدن به هدف‌‌مان(هر چند مقدس) به هر وسيله‌ي نامقدسي متوسل شويم پس چه فرقي است بين ما و كمونيست‌ها و مجاهدين خلق كه مي‌گفتند هدف وسيله را توجيه مي‌كند؟ و براي رسيدن به هدف‌‌هاي خود به هر وسيله‌ي ناصوابي متوسل مي‌شدند؟ آيا درست است كه يك فرهنگي محترم و متدين و اهل قلم كه از خانواده‌اي اصيل و صاحب نام است مخالفين عقيده‌اش را كوته فكر و كوتوله نظر و سطحي‌نگر بنامد؟ آيا بكار بردن چنين الفاظي توهين و تحقير و زخم زبان نيست؟ آيا صحيح است كه ما هم مخالفين عقيده و نظرمان را كوته فكر و كوتوله نظر بناميم. به هر حال از اين‌ها كه بگذريم ماه پشت ابر نمي‌ماند و بالاخره روزي حقايق آشكار مي‌شود اما بياييد موانع بصيرت را مثل حسادت و رياست طلبي از خود دور كنيم تا ببينيم چقدر ديدمان نسبت به ديگران تغيير مي‌كند و دنيا را چقدر زيباتر مي‌بينيم و آن‌گاه است كه فريادمان جايگزين ناله مي‌گردد و به قول دكتر شريعتي:«اگر نمي‌تواني فرياد بزني ناله نكن»

* آيا هرگز از خود پرسيده‌ايد چرا با رفتن آقاي تدين در شهرداري شيريني پخش كردند و شادي عده‌اي از كارگران و كاركنان شهرداري نزديك بود به جشن تبديل شود؟ يا چرا در اواخر تصدي ايشان شعارهايي عليه او بر ديوارهاي شهر نوشتند؟ براي اين‌كه تدين مانعي جدي بر سر راه اسراف كاري‌ها و سوء استفاده‌هاي عده‌اي شده بود براي اين‌كه به خواسته‌هاي نارواي خودخواهان «نه» مي‌گفت. خوب مي‌دانيد كه فساد مالي در ادارات چقدر زياد است و صداي چه كساني درآورده و مي‌دانيد كه شهرداري از اين مقوله رنج‌آور مستثني نيست و اگر تدين نيامده بود چنان فراگير مي‌شد كه قريب به عموم شود نمونه‌اي از آن اضافه كاري‌هاي صوري در روزهايي كه تعطيل بوده و كاري انجام نمي‌شده حال چه كسي چنين بدعت ناروايي پايه ريزي كرد و ترويج نمود بماند. ان‌شاءا... نيت خير بوده. فقط براي يادآوري مي‌گويم خداوند در قرآن به صراحت تمام مي‌فرمايد:«ليس لا انسان الا ما سعي».«بهره‌اي نيست براي انسان جز در برابر كار و كوشش» آيا مي‌دانيد هزينه‌هاي اداري. در زمان تدين چقدر كاهش يافته بود. استفاده‌هاي شخصي از امكانات اداري در شهرداري (پيش از ورود تدين) چه نام دارد؟ نمونه‌اش استفاده‌هاي شخصي از تلفن اين اداره‌ است. مبلغ‌هاي قبوض تلفن زمان تدين را با مبلغ‌قبوض‌پيش‌از او مقايسه كنيد تا حساب كار دستتان بيايد. يك هيأت تحقيق و تفحص مأمور بررسي‌ گردد تا ببينيد پته‌ چه‌ كساني‌ روي‌ آب مي‌آيد.

* مورد ديگر اين‌كه پيشتر اثبات كردم افزايش حقوق يك مدير شهري موجب افزايش بازدهي كل آن اداره و شهر نمي‌شود آقاي فرشته حكمت هم پذيرفت و آتش بس داد و آن‌را «كفايت(همين بس)» ناميدند. بنده هم پذيرفتم و به قول بعضي جنگ قلم تمام شد هر چند جنگ و نزاعي در بين نبود. اما با رفتن آقاي تدين آتش بس را شكستند و مجدداً اين موضوع را مطرح كرده حال فراموشي ايشان نشانه‌ي چه چيزي است، نمي‌دانم.

* موضوع ديگري كه دوباره مطرح شد اين است كه نوشته‌اند:«ريختن آسفالت بر خيابان‌هايي چند كار سهل الوصولي است» خوب است بدانند كلمه‌ي چند به اعداد 2 الي 9 گفته مي‌شود. حال انصاف بدهيد خدا وكيلي در زمان تدين تنها چند خيابان آسفالت شد؟ براي بنده معما است كه ايشان نديده يا گمان مي‌كند ما مردم كور بوديم نديديم. آيا ايشان فكر نمي‌كند مشت نشانه‌ي خروار است. با اين دروغ آشكار اگر آقاي فرشته حكمت در دور بعد كانديدا شود از نوبت قبل هم كمتر رأي خواهد آورد. زيرا در همان مدت كوتاه تصدي آقاي تدين سيصد و بيست هزار متر مربع آسفالت بر خيابان‌هاي اين شهر انجام شد.

* نكته‌ي ديگر كه در مقاله‌ي اخير قابل تأمل است اين است كه آقاي فرشته حكمت فرمود:«ما هم اشتباه كرديم كه در شوراي دوم شهردار غير بومي آورديم.» و با اين ترفند مي‌خواهد به شوراي فعلي بقبولاند كه شما هم اشتباه كرديد كه شهردار غير بومي آورديد تا شايد بتواند عليه اين بزرگواران بهره‌برداري سياسي بنمايد. حال بايد پرسيد:

1- چطور شد بعد از اين همه سال تازه متوجه اشتباهتان شده‌ايد؟

2- مگر شما انتخاب شده بوديد كه برويد كار اشتباه انجام بدهيد؟ شما از بيت‌المال حقوق مي‌گرفته‌ايد كه جلو اشتباهات را بگيريد نه خود اشتباه كنيد. در اصل اساس كار شورا جلوگيري از اشتباه است. بنابراين حال كه متوجه اشتباهتان شده‌ايد تاوانش را بدهيد زيرا به گفته‌ي خودتان انتخاب شهردار غير بومي به زيان شهر و شهروندان است اعتراف هم مي‌كنيد كه اين كار اشتباه را مرتكب شده‌ايد پس شهر و شهروندان از بابت اشتباه شما متضرر شده‌اند حال آن‌كه خودتان به حقوقتان رسيده‌ايدپس‌برشما لازم است ضرر و زياني كه به شهر و شهروندان رسانيده‌ايد پرداخت كنيد. 3- آيا پُست‌هاي كليدي به عهده‌ي غير بومي‌ها گذاشتن فقط در كازرون اشتباه است يا در جاهاي ديگر هم اشتباه است؟ اگر اين‌چنين است پس لطف كنيد به مسؤولان كازروني در شهرهاي ديگر هم(به ويژه دوستان همفكرتان) بگوييد هر چه زودتر استعفا بدهند و برگردند كه غير بومي بودنشان اشتباه است اگر سپردن پست‌هاي كليدي به غير بوميان اشتباه است پس چرا وقتي يكي از دوستان همفكرتان در شهر و دياري ديگر صاحب پست و منصبي مي‌شوند تا مدت‌ها پيام تبريك روانه و بدرقه‌اش مي‌كنيد آيا اين همان سياست يك بام ودوهوانيست؟مرگ‌خوب‌است‌اما براي همسايه؟

به قول فردوسي:

همه جاي ايران سراي من است

كه نيك و بدش از براي من است

* نكته‌ي ديگر اين‌كه آيا آقاي تدين در مدت شهردار بودنش منشأ هيچ‌گونه خدمات ارزشمندي نبود؟ او كارهايي كرد كه شهردارهاي قبلي از عهده‌ي انجامش عاجز بودند و يا نيمه تمام رها شده بود.

مگر نمي‌گوييد كار آن كرد كه تمام كرد؟ كارهاي نيمه تمام شهردارهاي قبلي را چه كسي تمام كرد؟‌آيا اخذ مجوز بهره‌برداري از كارخانه‌ي شن و ماسه هم كار كوچكي بود؟ اين كار و كارهايي مانند آن با تلاش و پي‌گيري تا حد سماجت چه كسي و با همكاري چه كساني صورت گرفت؟

خط كشي‌هاي برجسته ميخي و رنگي خيابان‌ها كه علامت هشدار و محل گذر عابر پياده است و براي ما كازروني‌ها تازگي داشت در زمان كدام شهردار انجام شد؟ اصلاح ساختار اداري در شهرداري كه منجر به زحمت آقاي تدين شد كاري در حد ايثار بود. بي‌جهت نبود كه عده‌اي با رفتن او شيريني پخش كردند زيرا اميد دارند باز هم دوستان و همفكران شما بيايند و الكي الكي خوش به حالشان شود. آن شهردار غير بومي شما هم كه به گفته‌ي جناب‌عالي«بدون چشم داشت و شرط گذاري مادي آمد و منشأ خدمات زير بنايي و اصولي زيادي گرديد» چرا آن‌چنان پشيمانتان كرد كه ناگزير به اقرار به اشتباه شديد. راستي آيا اين شهردار غير بومي كه مي‌گوييد همان نيست كه مي‌گويند شبانه با دلي پر خون تركتان كرد؟

جناب آقاي فرشته حكمت اينجانب به عنوان يك شهروند از شما و دوستان همفكرتان استدعا دارم دست از لجاجت برداريد كاري نكنيد كه شهرمان بيش از اين از قافله تمدن و توسعه عقب بماند زيان عقب ماندگي‌ها دامان خودتان هم مي‌گيرد كه تا حدود زيادي هم گرفته است سال‌ها اميدوار بوديم با افتتاح جاده جديد بسياري از مهاجرين برگردند اما با اين چند دستگي‌ها و لجاجت‌ها و در نتيجه محروميت‌ها نه تنها كسي برنگشت بلكه بيم آن مي‌رود بقيه هم بروند و بعضي همچنان در لاك خودخواهي‌ها بمانند و گمان كنند دنيا همين است كه در آن محصوريد بگذاريد كازرون روي سعادت ببيند. بگذاريد اعضاي محترم شوراي شهر با فراغت فكر كسي را كه داراي توانمندي بالا، باتقوي و متخصص است انتخاب كنند خدا را چه ديده‌ايد شايد همان شد كه شما هم موافقيد. اگر آب را گل آلود كنيد بعيد نيست ماهي مسموم صيد كنيد و بدانيدكه‌آنان‌كه از حوادث گذشته عبرت نگيرند محكوم به تكرار آنند.

پاسخ به "پاسخ به ما هم اشتباه کردیم" / روابط عمومي شهرداري كازرون

احتراماً جوابیه‌ي شهرداری کازرون در پاسخ به متن آقای محمد جعفر مبصری به حضورتان ارسال می‌گردد.

اگر چه شهرداری بنا نداشته و ندارد که در بحث‌های بی پایه که ریشه آن در غرض ورزی‌های شخصی یا جوزدگی‌ های هیجانی برخی افراد است وارد شود و له یا علیه کسی قلمی براند و بی محابا سیاهه‌ای بخواند اما در جوابیه‌ي آقای محمد جعفر مبصری مطالبی در مورد شهرداری عنوان شده است که در بخش‌های مربوطه لازم است جهت تنویر افکار ایشان و شهروندان نکاتی به عرض رسانیده شود.

اول آن‌که اگر در مورد نحوه‌ي عملکرد هر کدام از شهردارها به هر شکل بشود فله‌ای صحبت کرد و صغری و کبری را طوری چید که به نتیجه‌ي مورد نظر خود رسید کاری عبث،غیر عالمانه و بعضاً غرض ورزانه است.

این‌جا در شهرداری دست‌اندر کاران مدام با عدد و رقم سر و کار دارند آمار درآمدها، هزینه‌ها و عملکردها زبان گویای توفیق یا عدم موفقیت هر شهرداری است. بدهی‌های مترتب بر شهرداری در هر دوره‌ا‌ي مشخص و روشن است و از این روست‌که برگ برنده دست آن شهرداری را می بوسد که سیکل مدیریتی خود را کامل طی کند نه ناقص. یعنی از زمان نحوه‌ي تصمیم گیری گرفته تا وصول در آمد و انجام صحیح کار و نهایتاً پرداخت هزینه‌های مربوط به آن، به درستی و کامل طی کند و در طول سال مالی به افق‌های پیش بینی شده دست یابد که بر همین اساس شورای اسلامی شهر به درستی و بعد از یک سال که می‌شد عملکرد شهردار را ارزیابی کرد از آقای تدین عبور نمود که مستندات آن و فاکتورهای موجود و معوقه‌های میلیاردی شهرداری و عدم تحقق بودجه سال جاری در زمان تصدی نامبرده که‌درده‌ماهه‌ي‌امسال تنها در حدود 50 درصد بوده است شاهد و گواه این موضوع است.

شاید برای شما جالب توجه باشد که به عنوان مثال آسفالت خیابان‌هایی که روزهای اول با حضور ایشان انجام شد و شما با ذوق فراوان از آن یاد می‌کنید تنها شهرداری را یک میلیارد و نیم تومان مقروض کرده است و هنوز هم پرداخت نشده و نارضایتی شرکت مربوطه را به دنبال داشته و البته اگر روزی پرداخت گردید افتخارش نصیب آن شهردار محترمی خواهد بود که این بدهکاری‌ها را در آینده باز پس دهد و نیز روزی که ایشان می‌رفت تنها بیش از یک میلیارد تومان بدهکار شرکت‌های خدماتی تنظیف شهری و شرکت‌های فضای سبز و... مربوط به حقوق معوقه و بیمه و مالیات کارگران آنان در طول چهار ماه و پنج ماه بود و البته این جدا از بدهی‌های میلیاردی دیگرکه به شکل فاکتورهای خرید بر روی میز شهرداری است می‌باشد. پس با این حساب لازم نیست بی‌جهت و بدون اطلاع زیر علم کسی سینه بزنیم و کل داستان را تمام شده ببینیم و شهرداران قبلی را متهم بخوانیم‌و شهردار اخیر را نجات بخش بدانیم.

دوم آن‌که کسی در شهرداری بابت رفتن ایشان شیرینی پخش نکرده و پخش شیرینی به مناسبت میلاد امام موسی کاظم(ع) را (مثل همه عیدها و میلادهای دیگر در شهرداری) نباید با امر جاری تعویض یک شهردار اشتباهی گرفت والبته خداوند رحمت کند آن‌هایی که به قول شما جلو اسراف کاری‌ها و سوء استفاده‌ها را گرفته‌اند و می‌گیرند ولی باید به عرض شما رسانید که داستان را کاملاً برعکس به سمع شما رسانیده اند که فاکتورهای موجود گواه روشنی بر این موضوع است.

برادر گرامی اکثریت پرسنل زحمتکش و خدمتگزار شهرداری که هر روز با سلامت و همت در محل کار خویش حاضر می‌شوند و با حقوق‌های اندک کارهای سنگین و بزرگ را سال‌هاست انجام می‌دهند و اگر چند روز و تنها چند روز دست از کار بکشند مشکلات چنان پیچیده و بغرنج خواهد شد که از تصور بیرون می افتد حق نیست که متهم به فساد مالی آن هم قریب به عموم شوند. البته این اشتباهی است که شما در نوشته‌هایتان مرتکب شده اید و پاسخ‌گوی آن در مراجع ذیربط خودتان خواهید بود.

کاهش هزینه‌های اداری، استفاده های شخصی از امکانات اداری، سوءاستفاده شخصی از تلفن شهرداری که نمی‌دانیم این مورد را شما چگونه به شخصی بودن یا نبودنش وقوف دارید که واحدهای نظارتی و حراستی شهرداری ندارند این‌ها همه سخنان و اتهام‌هایی است که برای آن باید پاسخ‌های مستدل داشته باشید. البته معنی این حرف مبرا بودن همیشگی یک مجموعه از سوء استفاده‌های برخی افراد نیست و دستگاه‌های حراستی را در هر سیستم به همین دلیل تعریف کرده‌اند.

ضمناً در مورد کاهش هزینه‌های اداری به زودی با چاپ هزینه‌های جاری شهرداری در سال اخیر خواهید دید که نسبت به سال‌های گذشته اصلاً اتفاق خاصی نیفتاده که این‌گونه شما را ذوق زده کرده باشد.

هم‌چنین در خصوص اصلاح ساختار اداری باید به عرض رسانیده شود آن‌چه در زمان شهرداران قبلی اتفاق افتاده تا کنون و در زمان آقای تدین تغییر خاص و چشمگیری در آن صورت نگرفته که به تعبیر شما از آن بتوان به عنوان ایثار یاد کرد.

در پایان این جوابیه چنان که شما در پایان جوابیه‌تان معتقدید احترام به رأی شورای اسلامی شهر احترام به شهروندان است. شورایی که با اکثریت آرا خواستند دیگر آقای تدین نباشد.

پس باید به گفته خویش ایمان داشته باشید و بگذاریم «با فراغت فکر کسی را که دارای توانمندی بالاو باتقوی و متخصص است انتخاب نمایند.»

و سخن آخر آن‌که شهرداری با تمام مشکلاتی که در پیش رو دارد و سال‌های سال برای رفع آن باید کوشش نماید مجموعه‌ای خدماتی و فنی است و نه سیاسی و باید تلاش کنیم در دعواها و حب و بغض‌های حزبی و جناحی و شخصی، شهرداری و پرسنل خدمتگزار آن را وجه المجادله و وجه المصالحه بحثهایمان قرار ندهیم و خواسته یا ناخواسته بر این همه خدمات شبانه روزی، ظالمانه نتازیم.

ومن ا... توفیق

چرا عصبانيت؟ / حاصل عسكري

با سلام و احترام

از آنجا که مطلبی با عنوان «پاسخ به ماهم اشتباه کردیم » به قلم آقای محمد جعفر مبصری چاپ شده است که در آن علاوه بر متهم نمودن پرسنل خدوم و زحمت کش شهرداری به سوء استفاده و اسراف ، در بسیاری از بخش‌های نوشته خود شهردار قبل ( یعنی این‌جانب ) را نیز به باد تهمت و اتهام گرفته است لذا خواهشمند است برابر قانون مطبوعات نسبت به چاپ نوشته‌ي زیر اقدام فرمایید.

با تشکر-حاصل عسکری

معلوم نیست به چه دلیل جناب آقای مبصری اینقدر از آمدن تدین خشنود و از رفتن ایشان عصبانی و ناراحت بودند که متأسفانه بدون در نظر گرفتن آداب قلم آنچنان نوک پیکان اتهام خود را متوجه افراد مختلف ازجمله جناب آقای فرشته حکمت ، پرسنل زحمت کش شهرداری و این جانب نموده است که فکر نکرده شاید لازم شود در مقابل قاضی برای دفاع از خود و اثبات ادعاهای واهی مطروحه مستندات لازم را ارائه نماید . درزیر به عنوان نمونه به مواردی از آن اشاره می شود :

1 – جناب آقای مبصری آیا اصولاً شما فلسفه‌ي پرداخت و چگونگی محاسبه اضافه کاری در ادارات و سازمان‌های دولتی را بررسی کرده و از جوانب مختلف آن آگاهی دارید ؟ آیا اگر مدیری برابر قانون و در چهار چوب قانونی برای جبران زحمات شبانه روزی پرسنل خود و برای تشویق آنان به تلاش و کار بیشتر وخدمت صادقانه ، اضافه کاری پرسنل خود را پرداخت نماید بدعت ناروایی را بنیاد گذاشته است ؟ جناب آقای مبصری آیا می دانید همین افرادی که به زعم شما بابت کار انجام نداده اضافه کاری دریافت نموده اند در مدت تصدی مسؤولیت‌این‌جانب‌درآمد شهرداری که اصلی ترین شاخص ارائه خدمت در شهرداری ها می‌باشدرابه سه برابر افزایش داده‌اند ؟ (یعنی از 30200000000 ریال به 97000000000 ریال ارتقاداده اند .)

2 – اگر آقای مبصری برای ادعای خود مبنی بر فساد مالی کارکنان شهرداری سند و مدرکی در اختیار دارد بهتر است برای اثبات ادعای خود، اسناد ومدارک خود را به مراجع قانونی ارائه نماید.درغیر این‌صورت آماده پاسخ‌گویی به اتهام فله ای خود به کارکنان خدوم شهرداری باشد .

3 – جناب مبصری ؛ چه تعریفی از اصلاح ساختار اداری دارید و آقای تدین چه تغییر و تحول اساسی در ساختار شهرداری ایجاد نمودند؟آیا می‌دانید استقراراتوماسیون اداری و شهرداری الکترونیک که به تأیید همه اهل فن اساسی ترین گام در ایجاد تحول در ساختار اداری شهرداری می باشد در زمان چه کسی اتفاق افتاد؟

4 – جناب آقای مبصری؛ در بخشی از نوشته خود بیان داشته اید «هزینه های اداری در زمان تدین چقدر کاهش یافته بود و استفاده های شخصی از امکانات اداری در شهرداری پیش از ورود تدین چه نام دارد؟ نمونه اش استفاده های شخصی از تلفن این اداره است مبلغ های قبوض تلفن زمان تدین را با مبلغ قبوض پیش از او مقایسه کنید تا حساب کار دستتان بیاید یک هیات تحقیق و تفحص مامور بررسی گردد تا ببیند پته چه کسانی روی آب می‌آید » لذا برای روشن شدن اذهان عمومی و اطلاع شما و فرد یا افرادی‌که‌اطلاعات غلط به شما داده‌اند توجه تان را به موارد زیر جلب می نمایم

الف – از آن‌جا که مبنای قضاوت در مورد هزینه های شهرداری حسابرسی دقیق عملکرد مالی شهرداری می باشد وتا آن‌جا که بنده اطلاع موثق دارم حسابرسی سال مالی 88 و 89 شهرداری که در مجموع مدت 12 ماه آن با مدیریت آقای تدین سپری شده هنوز انجام نشده و حتی اهل فن هم نمی توانند در مورد هزینه های اداری شهرداری قضاوت‌درستی ارائه نمایند حال شما چگونه به این قضاوت رسیده اید خدا می داند .

ب- پیشنهادمی‌دهم‌قبوض‌تلفن 09171210127 (شهردار) و 09177231453 ( راننده‌ي شهردار ) در زمان اینجانب و زمان آقای تدین را در مدت یک دوره یک ساله در هفته نامه سلمان به چاپ برسانید اگرآقای‌مبصری‌درست‌گفته‌به او و آقای تدین آفرین می گویم و اگر مطالب آقای مبصری درست نیست باید علاوه بر این‌که در مقابل خداوند سبحان پاسخگو باشد خود را برای پاسخ‌گویی‌درمحاکم قضایی نیز آماده نماید .

ج – در مورد تلفن های ثابت اداری شهرداری نیز اگر ادعای آقای مبصری مبنی بر پایین آمدن هزینه ها درست باشد خوب است بداند سیستم تلفن گویا که موجب صرفه جویی در هزینه های تلفن می گردد نیز در زمان تصدی اینجانب در شهرداری نصب شده است .

د – در مورد استفاده شخصی از امکانات اداری حتماًًآقای‌مبصری نمی دانسته است که این‌جانب به عنوان شهردار کازرون در منزل شخصی خودم زندگی می کردم و از ماشین شخصی خودم حتی در بسیاری از امور اداری استفاده می کردم وحتی از بعضی میهمانان شهرداری نیز در منزل شخصی و با هزینه خود پذیرایی می کردم . چگونه به خود اجازه می دهند مرا به سوء استفاده متهم نماید. البته حتماَ ایشان می داند که هزینه بهسازی و تجهیز مهمانسرای شهرداری برای اقامت آقای تدین حدود 25 میلیون تومان هزینه در بر داشته و به دلیل عدم استقرار خانواده ایشان در کازرون همه‌ي هزینه‌های سکونت‌وخوردوخوراک‌وی توسط شهرداری تأمین شده است و ماشین پژوپارس شهرداری نیز 24 ساعته در اختیار او بوده است ( البته حق قانونی ایشان بوده و از این بابت انتقادی متوجه ایشان‌نمی‌باشد) همچنین آقای مبصری از پاداش 2 میلیون تومانی ایشان نیز اطلاع کامل داشته چون در نوشته های قبلی خویش بر این باور بوده که ارزش کار آقای تدین بیش از این مبالغ است . ( نقل به مضمون )

هـ – در مورد گروه تحقیق و تفحص هم حتماً آقای مبصری نمی‌دانند که یکی از نادر اداراتی که همه ساله مورد حسابرسی دقیق قرار می‌گیرند شهرداری‌ها هستند و شهرداری کازرون نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. حتما خبر ندارند که گروه اعزامی از سازمان بازرسی کل کشور در چهار سال گذشته دو بار به صورت مفصل و طی چندین روز استقرار در محل شهرداری عملکرد شهرداری در جمیع‌جهات‌را بررسی کرده و خوشبختانه پته‌ای برای‌روی‌آب‌آمدن‌وجود نداشته است .

5- در بخشی از نوشته خود به انجام روکش آسفالت‌در سطح قابل ملاحظه از خیابان های شهر سخن گفته اید که من نیز مثل شما به جناب تدین بابت این خدمت شایسته تبریک می گویم اما بااین قید که ای کاش ایشان توانسته بود هزینه آسفالت مذکور را به پیمانکار مربوط پرداخت نماید تا پس از گذشت قریب یک سال پیمانکار مربوط حدود یک میلیارد و ششصد یا هفتصد میلیون تومان ( تقریبا کل هزینه آسفالت انجام شده ) از شهرداری طلبکار نباشد . ( می‌توانید برای اطمینان از صحت گفته های حقیر با پیمانکار مربوط تماس بگیرید.) از طرفی جهت اطلاع آقای مبصری باید اعلام کنم که در زمان تصدی این‌جانب نیز همه ساله حدوداً معادل همین مقدار آسفالت در سطح شهر کازرون پخش شد اما با این تفاوت که بنده بهسازی کوچه پس کوچه ها و محلات فقیرنشین شهر را بر روکش آسفالت خیابان‌ها ترجیح دادم هرچند حجم خیابان‌های آسفالت شده در زمان بنده نیز قابل‌ملاحظه است که در بیلان کار شهرداری قبلاً به سمع و نظر خوانندگان محترم رسیده است .

6- جناب آقای مبصری؛ در چند جای نامه خود آقای فرشته حکمت را مورد تاخت و تاز قرار داده‌اید که پاسخ یا سکوت یا هر نوع برخورد دیگری با خود جناب فرشته حکمت می باشد و بنده وارد مباحث مربوط به ایشان نمی شوم اما به عنوان کسی که حدود دو سال و نیم چک پرداخت حق الزحمه اعضای شورا را امضا نموده و از همه پرداخت ها در طول عمر شورا اطلاع موثق دارد عدم اشاره به یک نکته را ظلم به آقای فرشته حکمت می‌دانم آن‌هم این‌که ایشان در طول چهار ساله خدمت خود در شورای اسلامی شهر حتی یک ریال نیز به عنوان حقوق یا دستمزد یا هر عنوان دیگری از شورا دریافت ننمودند و تمام حق الزحمه خود را جهت توسعه فضای سبز شهری و فعالیت های فرهنگی سطح شهر بخشیدند .

7- در مورد اخذ مجوز بهره برداری از معدن نیزکه به عنوان یک کار برجسته در کارنامه آقای تدین از آن نام برده شده است باید به اطلاع آقای مبصری برسانم که اولا اگر یک معدن برای مدت یک سال از آن بهره برداری نشود توسط دولت به متقاضی دیگری واگذار می شود و البته دست آقای تدین درد نکند که با پبگیری خود مجوز این معدن را مجددا به شهرداری کازرون برگرداندند اما خوب است جناب مبصری بداند که تا امروز یعنی ( روز چاپ هفته نامه ) از معدن مورد نظر حتی یک کیلوگرم نیز برداشت نشده است ( برای اثبات ادعا از واحد عمران شهرداری کازرون سؤال شود )

8 – یک سوال نیز اینجا مطرح است که مگر آقای فرشته حکمت یا دوستان ایشان باعث استعفای جناب تدین شده اند که این‌گونه مورد غضب آقای مبصری قرار بگیرند ؟

9– به همه عزیزانی که قصد دارند با قلم زدن در نشریات شهرستان به رشد و تعالی این مرزو بوم کمک نمایند توصیه می کنم اخلاق و ادب را در نوشتن رعایت نموده تا خدای نکرده وارد محدوده گناه نشوند و بی مورد نیز با آبروی کسانی که با خلوص نیت در مسیر رشد و آبادانی این شهر عمر عزیز خود را صرف نموده اند بازی نکنند .

در پایان ضمن ارج نهادن به همه زحمات جناب مهندس تدین به عنوان شهردار سابق کازرون و عرض خسته نباشید خدمت ایشان و با پوزش از محضر مبارکشان به استحضار خوانندگان‌محترم‌می‌رسانم‌که‌اگرآقای مبصری بدون ارائه هیچ سند و مدرکی ، زحمات و تلاش‌های شهرداران قبل از تدین را به باد اتهام نگرفته بود هرگز به خود اجازه نمی دادم در غیاب عزیزی که یک سال با تمام توان برای خدمت به این شهر تلاش نمود این مطالب را بر صفحه کاغذ جاری نمایم.

گاف اندر گاف / علي اكبر فرشته حكمت

شهردار كلان شهر شيراز با داشتن مدرك كارشناسي ارشد و مديريت بر چندين ناحيه و حضور شبانه‌روزي و تمام وقت ايام هفته در حوزه‌ي استحفاظي خود، حقوق و مزايايي كمتر از دو ميليون تومان دريافت مي‌كند. شهر كازرون و شهرداري آن كه در حد و قواره‌ي فقط يك ناحيه از نُه ناحيه‌ي شهر شيراز مي‌باشد در يك سال گذشته پذيراي شهرداري با مدرك كارشناسي(رشته كشاورزي) كه مبلغ دو ميليون تومان تحت عنوان حق مشاورت با مصوبه‌ي شوراي شهر از محل بودجه‌ي همين شورا دريافت مي‌كرد!

حقوق و مزاياي رسمي ايشان هم طبق رديف‌هاي حكم سازماني و ساير مزاياي مرسوم اداري حدود يك ميليون و هشت هزار تومان از محل بودجه‌ي شهرداري پرداخت مي‌گرديد ايضاً مزايايي هم تحت عنوان حق عمران دريافت مي‌كرده است. تمام هزينه‌هاي غذا و اياب و ذهاب ايشان در تمام مدتي كه در كازرون اقامت داشت از محل بودجه‌ي شهرداري پرداخت مي‌گرديد! قابل ذكر است در مدت 365 روز سال، ايشان حدود 200 روز در كازرون بيتوته مي‌كرده است! براي اقامت شهردار در كازرون، حدود بيست و پنج ميليون تومان از محل بودجه‌ي شهرداري صرف تجهيز و تغييرات اساسي ساختمان ملكي شهرداري جنب ميدان امام حسين(ع) گرديد! در صورتي كه فقط با نيمي از آن هزينه مي‌توانستند بهترين منزل مسكوني را رهن كنند! علي‌رغم صرف اين همه هزينه‌ي سنگين براي اقامت شهردار سابق، در مدت يك ساله‌ي مسؤوليت ايشان، اكثريت قريب به اتفاق هفته‌هاي سال، روزهاي پاياني هفته با خودروي پژو پارس شهرداري به شيراز مسافرت مي‌كردند! لذا جناب محمد جعفر مبصري: اِعلم! صرفه جويي‌هاي ادعايي شما همين‌هاست؟! اين‌ها ارقام عمده هستند جزئيات را از كارمندان شهرداري سؤال فرماييد!!

- شهرداري كازرون در حال حاضر با بدهكاري نقدي چند ميلياردي مواجه است! بخشي از هزينه‌ي آسفالت ريخته شده بر سطح تعدادي از خيابان‌هاي شهر در اواخر سال گذشته، نيمه‌ي دوم سال جاري به پيمانكار پرداخت گرديد و هنوز بدهكاري‌ها پا برجاست! دو هفته‌ي قبل با شكايت يكي از طلبكاران عمده‌ي شهرداري و رأي دادگاه، حساب بانكي و بخشي از املاك شهرداري كازرون توقيف گرديد! كه با وساطت مسؤولان شهر مفتوح شده است! شهردار فعال شما در مدت يك سال گذشته ايجاد بدهكاري مي‌كرده و يا ايجاد درآمد؟! آن همه تخفيف 30 و 25 درصدي، نتيجه‌اش بلوكه شدن حساب بانكي گرديد! لذا جناب مبصري: اِعلَم! طبق فرمايشات جامعه شناستان، چه اشخاصي سعي كرده‌اند براي هميشه مردم را فريب دهند؟!

- چند ماه قبل، شهرداري و شوراي شهر كازرون در اقدامي تعجب برانگيز و خلاف قانون و عرف، برگه‌ي قراردادي را بين يك عضو شوراي شهر با شهرداري منعقد و امضاء و تصويب كردند كه در آن قرارداد، شهرداري ملك با كاربري مسكوني و تجاري خود را با (متراژ 90) در مقابل ملك مسكوني (با متراژ60) به آقاي....(عضو شوراي شهر) واگذار كرد در اين معاوضه شهرداري ميليون‌ها تومان متضرر گرديد كه كم و كيف آن در نشريه‌ي سلمان(شماره 486) درج گرديد. لذا جناب مبصري: اِعلَم! جلوگيري از سوء استفاده و نه گفتن به خواسته‌هاي نارواي خود خواهان، در دوره‌ي مديريت تدين يعني اين؟!

- يك بار ديگر مقاله‌ي«همين بس» اين جانب را در نشريه‌ي سلمان(471) مطالعه فرماييد تا بفهميد در آن مقاله نه تنها حرف‌هاي شما تأييد نشده بلكه با اسناد، اثبات گرديد كه زمان مديريت شهردار اسبق(آقاي عسكري) يكي از دوران‌هاي طلايي براي شهر كازرون بوده است اما شما نمي‌خواستيدونمي‌خواهيد بفهميد!!! پس اِعلم!

- نديد بديد بودن، كار به جايي رسانده است كه انجام كارهاي جاري شهرداري در خط كش و ميخ‌كوبي برخي نقاط شهر از خلاقيت‌هاي منحصر به فرد تدين شمرده شده است!! لذا جناب مبصري: اِعلَم در زماني كه شهر فضاي سبز كافي نداشت، اغلب كوچه‌هايش خاكي بود، اغلب پياده‌روهايش خاكي بود(و هنوز هم هست)، شهر به اين بزرگي فاقد محل دفن زباله بود و زباله‌هايش در حاشيه‌ي منازل مسكوني(شرق خيابان براتي) دفن مي‌گرديد، نظام اداري شهرداري قديمي و به روز نبود؛ تجهيزات فني و موتوري‌اش فرسوده و قديمي و ناكافي بود، امكانات و وسايل حمل و نقل مسافر نداشت و ... و... و... در فقدان امكانات فوق، ميخ‌كوبي كردن معابر، هزينه كردن براي زلف بر پيشاني شخصي است كه لباس سالم براي پوشيدن ندارد!!!

- بيان متواضعانه«ما هم اشتباه كرديم» در مقاله‌ي اين جانب، مبصري را به اشتباه و طمع واداشت كه آن را ارزان بخرد و گران بفروشد!! اما ايشان به روال گذشته دوباره گاف اندر گاف داد!! مهندس محمود صفايي(شهردار منتخب شوراي دوم) با مدرك كارشناسي ارشد در رشته‌ي مديريت شهري، اولين و تنها شهردار كازرون بوده است كه مدرك تحصيلي‌اش صد درصد متناسب با كار شهرداري است! صفايي بدون هيچ‌چشم‌داشت و پيش شرطي و علي‌رغم مشكلات خانوادگي، سمت شهرداري كازرون را قبول كرد و همراه با خانواده‌اش در اين شهر تمام هفته بيتوته كرد و باني خدمات خوبي گرديد و در دوره‌ي ايشان، بزرگ‌ترين معضل شهر يعني محل دفن زباله سر و سامان يافت، معضلي كه در زماني با دادن خسارات جاني نتوانسته بودند آن را حل كنند! چند هفته‌اي كه دفن زباله در شهر كازرون با ايجاد معارضيني مواجه گشت و فرمانداري وقت دوره‌ي حاكميت اصلاحات به علت شكست در انتخابات نهم رياست جمهوري، حاضر به همكاري و تأمين امنيت نبود، مهندس صفايي اغلب شب‌ها تا به صبح كاروان حمل كننده زباله را در نقاط اطراف شهر همراهي مي‌كرد تا زباله‌ها در مكاني دفن گردد و شهر به گنداب كشيده نشود! آن زمان نويسنده‌اي پيدا نشد كه در مقاله‌اش شهردار را سحرخيز توصيف كند! لذا جناب مبصري: اِعلَم! شهردار منتخب ما خساراتي به شهر وارد نكرد كه به خاطرش بخواهيم تاوان پس دهيم! اما اعتراف مي‌كنم اگر شهردارمان بومي بود لازم نمي‌شد مانند صفايي به خاطر مشكلات خانوادگي،‌ كازرون را ترك كند! البته دلايل ديگري هم داشت!!!

- در پايان مقال، تمام كلمات و جملات و اتهامات و نسبت‌هاي ناروايي كه در حق كارمندان و كاركنان شهرداري، آقاي عسكري و ساير ادارات و در حق خود من، مرقوم داشته‌ايد به علاوه‌ي تمامي پول‌هايي كه در مدت چهارساله‌ي حضورم در شوراي شهر دوره‌ي دوم دريافت كردم همگي را درون پاكت نامه‌اي ريخته و با نگاشتن شعر،«بزرگش نخوانند اهل خرد- كه نام بزرگان به زشتي برد» بر پشت پاكت، آن را به خودتان عودت داده و تقديم مي‌دارم!!! لذا جناب مبصري:‌اِعلَم!!!


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۵
0
1
شما و امسال شما نمیگذارند این شهر به جایی برسد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳