پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۹
امام جمعه كازرون:
به گزارش خبرنگار كازرون نما، حجت‌الاسلام خرسند در خطبه‌هاي نماز جمعه كازرون اظهار داشت: آغاز حركت مردم تونس مسائل اقتصادي بود اما مردم در ادامه نسبت به رژيم ديكتاتوري كه با مظاهر دينيشان مبارزه مي‌كرد اعتراض كردند و همچنان‌كه جمهوري اسلامي ايران نتيجه دهن‌كجي رژيم طاغوت به دين و ديانت مردم بود، امروز نيز مردم تونس همين حالت را پيدا كرده‌اند.
امام جمعه كازرون با بيان اينكه كشورهاي ديكتاتوري منطقه به ترس و لرز افتاده‌اند، گفت: قيام مردم تونس بايد سرمشقي براي كشورهاي ديگر باشد.
 
به گزارش خبرنگار كازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز كازرون با اشاره به تحولات اخير در كشورهاي تونس، لبنان و سودان اظهار داشت: آغاز حركت مردم تونس مسائل اقتصادي بود اما مردم در ادامه نسبت به رژيم ديكتاتوري كه با مظاهر دينيشان مبارزه مي‌كرد اعتراض كردند و همچنان‌كه جمهوري اسلامي ايران نتيجه دهن‌كجي رژيم طاغوت به دين و ديانت مردم بود، امروز نيز مردم تونس همين حالت را پيدا كرده‌اند.

وي واكنش آمريكا و غربي‌ها را قابل تامل دانست و افزود: اگرچه در ظاهر آمريكا و غربي‌ها با مردم تونس همدردي كردند، اما تحولات نشان مي‌دهد كه آنها قصد منحرف كردن اين حركت مردم تونس را دارند.

خرسند اضافه كرد: مردم تونس درخواست دارند كه وابستگان ديكتاتور سابق نبايد مسئوليتي داشته باشند و بايد محاكمه شوند.

وي با بيان اينكه كشورهاي ديكتاتوري منطقه به ترس و لرز افتاده‌اند، ادامه داد: قيام مردم تونس سرمشقي براي كشورهاي ديگر باشد.

امام جمعه كازرون خاطرنشان كرد: اگر رژيم‌هاي ارتجاعي منطقه به سمت مردم نيايند و پيام مردم را درك نكنند به سرنوشت محمدرضا شاه و زين‌العابدين‌بن علي گرفتار مي‌شوند.

خرسند در ادامه با اشاره به استعفاي 11 وزير لبنان گفت: دادگاه رفيق حريري كه به طور كامل فرمايشي است به جاي طي كردن يك مسير قضايي بي‌طرفانه، قبل از صدور حكم، انگشت اتهام را به سمت مقاومت اسلامي و حزب‌الله لبنان آورده است و مستكبران اين دادگاه را بهانه‌اي براي ايستادن جلوي مقاومت اسلامي كردند.

وي با بيان اينكه سيد حسن نصرالله دبيركل شجاع حزب‌الله لبنان در بيانات هفته گذشته خود حكم دادگاه بين‌المللي ترور رفيق حريري را حكمي آمريكايي و اسرائيلي توصيف كرد، افزود: مقاومت حزب‌الله كه توانست افسانه شكست‌ناپذيري رژيم اسرائيل را بشكند و در يك نبرد نابرابر در سه روز رژيم اسرائيل را درهم شكست، از اين رو آمريكايي‌ها و اسرائيلي‌ها با هر وسيله‌اي به دنبال خلع سلاح اين مقاومت هستند.

امام جمعه كازرون تصريح كرد: هركس قصد حذف حزب‌الله از صحنه لبنان را داشته باشد، خودش با افتضاح، رسوايي و شكست از صحنه لبنان حذف مي‌شود.

خرسند در ادامه با اشاره به مذاكرات استانبول در مورد مسائل هسته‌اي ايران بعد از نشست ژنو سه، اين مذاكرات را نشان‌دهنده حسن نيت جمهوري اسلامي دانست كه در عين حالي كه بر حق مسلم خود اصرار دارد، اهل گفت‌وگو و مذاكره است.

اين مقام مسئول بيان داشت: آمريكايي‌ها از كارهاي خود دست بردارند چراكه ملت ايران از حقوق مسلم خود دست برنمي‌دارند.

وي جمهوري اسلامي ايران را كشوري زنده برشمرد و افزود: استكبار با اين تحريم‌ها خود را تحريم مي‌كند و مردم دنيا شاهد بودند كه در اوج قطعنامه و تحريم‌ها جمهوري اسلامي در حال اجراي بزرگ‌ترين طرح تحول اقتصادي تاريخ ايران است.

خرسند خاطرنشان كرد: اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها نشان دهنده ثبات كامل سياسي، اقتصادي و اجتماعي در ايران است.

امام جمعه كازرون در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر با اشاره به فرارسيدن اربعين حسيني گفت: به فرموده امام حسن عسكري (ع) زيارت اربعين يكي از علائم مومن است، از اين رو مومنان از اهميت اين روز غافل نشوند.

خرسند با تاكيد بر برگزاري باشكوه و باعظمت اربعين حسيني خواستار نشان دادن شكوه و عظمت هيئت‌هاي عزاداري در اين روز شد و ادامه داد: درس اربعين اين است كه بايد به دنبال حقيقت باشيم و خاطره شهادت را در مقابل طوفان تبليغات دشمن زنده نگهداشت.

وي با بيان اينكه نخستين شكوفه عاشورا در روز اربعين شكفته شد، تصريح كرد: در حركت جابربن عبدالله انصاري از مدينه و ورود ايشان به كربلا در روز اربعين و زيارت امام حسين (ع) با آن كيفيت خاص، پيام نهفته است.

امام جمعه كازرون در بخش پاياني صحبت‌هاي خود يكي از درس‌هاي برگرفته از مكتب و قيام امام حسين (ع) را اصل عدالت‌خواهي و ظلم‌ستيزي عنوان و خاطرنشان كرد: امام حسين (ع) مظهر عدالت‌خواهي و ظلم‌ستيزي است و قيامش براي برپايي قسط و رفع ظلم و ستم بود.

خرسند با بيان اينكه امام حسين (ع) چگونه عدالت‌خواه بودن و ظلم‌ستيزي را به ما ياد داد، مدرسه حسيني را مدرسه رشد فطرت در راستاي حقيقت آدمي برشمرد و اضافه كرد: حيات دين خدا به عدالت است و اگر در جامعه‌اي عدالت نباشد دين و انصاف نيست و همه چيز متزلزل مي‌شود.

وي بيان داشت: امام حسين (ع) با قيامش عدالت‌خواهي و ظلم‌ستيزي را به بشريت ياد داد.
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷